1 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
Macomen0 píše: Ano kluci já jsem pro ať motorky na STK nejezdí než ne kontrolovat nic ani si na to ne sednout jak jsem se od některých z vás dozvěděl. Statistika snad nikdy nebude přijde mi ze se vždy počítá s tím ze jel jako prase.
Otázka bude jak budou některé vypadat ne všichni si je vymazli. Jsou i takoví letci co jen jezdí. To že něco nesvítí nebo sjete gumy si majitel může pohlídat sám. Asi by zůstali jen registrační prohlídky nebo něco takového. Pokud vám to tuk bzuk slíbí musíte ho volit.
Mám zcela vážný dotaz: a ty opravdu věříš tomu, že běžný majitel se o technický stav svých dopravních prostředků (nejen moto) stará jen kvůli STK? Protože ač souhlasíš s myšlenkou, že STK na moto není nutná, protože nic důležitého nekontroluje, tak z toho cítím, že kdyby kontrolovala i ty "důležité" věci, tak bychom ji měli zachovat.
A s tím přesto nesouhlasím, protože mám za to, že technický stav tvého vozidla je taky jen tvůj boj. Způsobíš nehodu kvůli technickému stavu (a tím fakt nerozumím to, že tam máš místo 15" kol 16"tky, jak se to snaží navozovat pojišťovny), tak se ti adekvátně krátí povinné ručení, tj. neseš odpovědnost za nehodu až do výše 100%. Nechci součásný stav, kdy díky tomu, že mám na svém SRADovi mnohem výkonnější brzdový systém s monobloky z R1 a radiálním brzdovou pumpou od Accossata, tak neprojdu, protože to není origo...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
Ano bohužel vím že to tak je. Ale to že jsem pro zrušení TK motorek proč ne,nám ubyde kopa zbytečných starostí a vám konečně výmluva na stk nic neříkali. To myslím smrtelně vážně.
Pokud nést zodpovědnost tak ze vším všudy. To si musíme uvědomit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
Macomen0 píše: Bludevil> Mám zcela vážný dotaz: a ty opravdu věříš tomu, že běžný majitel se o technický stav svých dopravních prostředků (nejen moto) stará jen kvůli STK?
Ano bohužel vím že to tak je. Ale to že jsem pro zrušení TK motorek proč ne,nám ubyde kopa zbytečných starostí a vám konečně výmluva na stk nic neříkali. To myslím smrtelně vážně.
Pokud nést zodpovědnost tak ze vším všudy. To si musíme uvědomit.
Děkuju že jsi zcela vážně odpověděl
Já ti z celého svého okolí asi neznám nikoho, kdo by to tak měl. Kdo by v první řadě řešil STK a pak teprve své bezpečí/pohodlí/spolehlivost. Proto bych si v tomhle dovolil nesouhlasit. Akorát možná máme každý jinak nastavené hranice toho, co "je košer". Jinak řečeno, když vím že na autě něco není 100% ok, tak s tím dle toho jedu. Tak jak to psal assassin. Nikdy by mě nenapadlo uvažovat vzorcem: "mám platnou stk=mám auto v pořádku".
A čím si vysvětlíš, že v USA min třetina států nemá žádnou stk a statisticky nevykazují vyšší nehodovost než ty kde stk nejsou? Protože to je dle mě skvělý studijní vzorek, protože +- stejné obyvatelstvo, +- stejné silnice, +- stejný vozový park a stejně se nezdá, že by stk bylo jakýkoliv přínosem pro bezpečnost.
edit: Btw pro ty kdo vládnou jazykem imperialistov, zde článek:
vztah mezi bezpečností a stk v USA
Naposledy editováno 13.07.2017 15:06:48
1 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK
STK v CB "u trabanta" - 3 hodiny v prdeli, vyhozen za vule v predni naprave, netesnosti oleje a "uvolnene draty vypletu kola" - u auta. Po 2 tydnech jsem dal auto mechanikovi, ten zajel na STK (jinou), auto v poradku proslo (mimochodem, neplati se cela STK, ale jen opakovana byt s priplatkem). Pak teda udelal generalku predni napravy a pretesnil viko motoru (az potom co se vratil).
STK v nejmenovanem meste (je tam jen jedna): dovozova STK, technici mi motorku pomohli slozit, udelali par fotek, pak mi ji pomohli nalozit a po zaplaceni jsem odjizdel s protokolem a s tim, ze kdyby na urade neco chybelo, ze mam zavolat. Jestli to troubi, brzdi, sviti nebo vubec jede nikoho nezajimalo, hlavne kdyz jsem mel stitek!
STK v jinem nejmenovanem meste: kamarad a jeho asi 17 let stara Xsara Picasso. Prahy se vyvarily a zapenily, chybejici katalyzator nebyl problem, vule v naprave a rizeni nikdo neresil, jel tam mechanik co mu to delal. Stalo to litr navic, ale ma to na 2 roky.
Takze at mi nikdo nerika pohadky, jak je STK spravedlivejsi a prisnejsi. Hovno, akorat se zvetsil prostor pro korupci, a sluzby se zdrazily a jejich kvalita sla do hajzlu - presne jak jsem pred prijetim zakona predpovidal.
EDIT: jo a zapomnel jsem, u toho trabanta (tak se ty STK rika) se me hned na prijmu ptala pani, jestli to mam domluveny s nejakym mechanikem. Po tom co jsem rekl, ze ne, bylo mi jasny, ze jsem asi v hajzlu. A taky jo... No uz me tam neuvidej.
Naposledy editováno 13.07.2017 16:10:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
Macomen0 píše: Bludevil> Mám zcela vážný dotaz: a ty opravdu věříš tomu, že běžný majitel se o technický stav svých dopravních prostředků (nejen moto) stará jen kvůli STK?
Mám obavu, že kdybys v děství zvolil jiné zaměření, měli bychom se na co těšit:
- vystudoval bys statiku - co dva roky povinný statický posudek na každý stavební objekt,
- byl bys blázen do elektrokutilství - co dva roky povinné revize na veškeré zařízení i pro domácnosti, ne jen pro firmy,
- topiče jsi už asi dělat zkoušel - takže kontroly kotlů a spalinových cest už povinné máme,
Vždyť například technický stav všech domů přiléhajícíh k veřejnému prostranství NIKDO POVINNĚ nekontroluje, přesto těch úrazů od spadlé omítky - střešní tašky nebo balkónu zase tolik není. Dostat taškou z deseti metrů do šišky je také často rovnou konečná. A to těch baráků podél ulice je řádově stejně jako aut, přičemž stáří je několikanásobně vyšší ...
Ty prostě kontroluješ vozidla a bereš to jako samozřejmost, protože vidíš občas nepěkné věci. Jenže třeba ani netušíš, že drtivá většina domů ani náznakem v reálu nesplňuje minimální bezpečnostní požadavky - přesto kupodivu fungují a nepadají, podomácku zbastlené (elektro)rozvody moc nezabíjejí, atd.
Naopak povinné TK vytvářejí pocit, že o auto/moto se člověk nemusí starat, protože prošlo TK, tak je přece bezpečné. A nepřipouští si, že cestou z linky jim klidně může bouchnout kolo, zakukat motor nebo dostat řetězem přes záda.
1 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK
- Buzerace za vyssi plexi o 3cm - vazna zavada STK neudeleno... O posuvnem plexi radeji ani nebudu psat bo by to bylo na dlouho..
- padací rámy a padací protektory bez ostré hrany - opět vazna zavada...
- original drzak s plotnou od Ducati - nechteli to uznat ze se jedna o doplnek ktery mam byt zapsan v TP - vazna zavada
- pridavne svetla - homologovane- to uz jsem nemel silu se snima dohadovat...
- svody s katalyzatorem a homologovanou koncovkou vcetne overovaci karty - vazna zavada, neni zapsano v TP, i kdyz predchozi STK no problem nyni nelze..
Takze rad bych zaverem chtel poprosit at si pan ministr uvedomi co svym pricinenim se svyma veskeryma pohunkama zavadi za blbosti, protoze zakon je jedna vec a implementace zakona neni na jednotlivych STK stejna... Kazdej znas si motorku chce trochu vylepsit i pro vlastni pohodli a komfort pri jizde ale take i predevsim pro vlastni bezpeci...
Kvuli stk budu resit blinkry ktere maji "e", ale asi jsou mensi nez 5x5m, odrazku na drzak rz, "e" na zrcatkach a asi je budu muset dat z traktoru, aby byly dostecne velke, radeji odlepim drzak na gopro na nadrzi, co kdyby to bouchlo, vyfuky maji "e", ale nevypadaji jako original, takze shanim origo, stupacky na monstru nemaj od vyroby policajta, tak asi budu pridelavat sroub, radeji pridelam spolujezdcovi stupacky, jezdim sam, ale co kdyby to byl problem, a tak bych pokracoval, zkratka same dulezite veci...
Krom toho kamaradi, znamy apod. co jezdi na moto, je maji ve slusnem stavu, nekteri v perfektnim, neznam nikoho, ktery by mel masinu ve stavu, kdy by ho meli vyhodit na stk za zivotu nebezpecny zavady, takze typicky vetsina bude buzerovana, kvuli mensine, ktera na to srala a bude srat porad...
Naposledy editováno 14.07.2017 08:39:01
edit: Btw pro ty kdo vládnou jazykem imperialistov, zde článek:
vztah mezi bezpečností a stk v USA
Ten je vyborny. V podstate to ukazuje profesni slepotu, kterou clovek najde v kazdem oboru lidske cinnosti. Kde clovek neco dela, protoze ho to zivi a tak je i vnitrne presvedcen, ze to co dela je potrebne a lidska psychika nedovoluje premyslet o opaku. To je jak ti programatorsti patlalove z Android, iPhone, Java, Linux, Windows atd. Ti jsou uplne nadrzeni kazdy den neco noveho vyvinout, protoze to je strasne cool a zabavne, ze to neni dodelane, ze to nema dokumentaci, ze to ma plno much atd. to uz je jedno, protoze dalsi den se uz dela na dalsi "vyzve" a proste jak kdyz pes beha za vlastnim ocasem mno a prumysl a lide okolo, kteri tomu stejne nerozumi, je jeste povzbuzuji nesmyslama o nedostatku programatoru (tech opravdu spickovych nespadajicich do predchozi kategorie je opravdu malo, ale o takove firmy stejne zajem nemaji, protoze je nechteji platit a nechteji delat veci poradne).
- zvětšení prostoru pro korupci
- STK už teď vůbec nedělá to co by měla, místo toho řeší totální nesmysly jako je padací hříbeček na rámu, nebo E na blinkru. Chybějící neosazené přední kotouče si nikdo nevšiml? Jo to by někdo musel zmáčknout brzdu.
2 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK
Opravdu mi chcete tvrdit že tenhle člověk který to evidentně ví by si to jinak nechal opravit ??!!
Ale co se týče motorek než se dovídat takové zvěsti jak si každý jinak vysvětluje kontrolu lepší asi nedělat vůbec.
A co se týče toho že stk nedělá co by měla, je to jen tlak na stanice kdy se uplně pomíjí stav vozidla. To je třeba změnit ale asi jen defenestrací.
Naposledy editováno 14.07.2017 09:29:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
Znám lidi, kteří kdyby v autě ručku neměli, tak to asi ani nepoznaj, protože vždy parkují přes kvalt a to že ti nesvítí jedno světlo si v 90% případů všimnu spíš dle odrazu svého auta od něčeho lesklého, než že by tak razantně poklesl světelný tok.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
Bludevil píše: Macomen0> Zeptám asi pro tebe strašně hloupě, ale v čem mrtvá parkovací brzda a vysypané pravé (tj. od středu silnice odlehlé) světlo ohrožuje bezpečnost provozu?
Znám lidi, kteří kdyby v autě ručku neměli, tak to asi ani nepoznaj, protože vždy parkují přes kvalt a to že ti nesvítí jedno světlo si v 90% případů všimnu spíš dle odrazu svého auta od něčeho lesklého, než že by tak razantně poklesl světelný tok.
Děláš si prdel až ti takové auto přetlačí kvalt a někoho rozplácne a že jsem to viděl. A světlo na pravé straně jako ti nepříjde důležité zkus někdy jet bez něj ale v noci. Ne ve městě kde je světla po kokot ale v takových prdelích jako tady máme.
To nemyslíš vážně já se vůbec divím že se to do těch aut montuje když jezdí takoví frajeři jako ty.
Ale asi jiný kraj jiní lidé nebo tak něco za chvíli se dozvím že polovina auta je tam vlastně zbytečně.
Naposledy editováno 14.07.2017 09:43:39
Když tak ale pročítám ty případy a Macomenovu obhajobu nutnosti STK v konfrontaci s tím, jak jen krčí rameny, když mu tu další přispěvatelé píší další a další příspěvky o nekompetentnosti, neznalosti, korupci a dalších nešvarech techniků na té či oné stanici, nemůžu si pomoct, ale vidím to tak (a pravděpodobně to už zaznělo), že jste (technici a provozovatelé STK) prostě rádi a na oko si stěžujete na hrozný vraky, jak vás lidi nemají rádi a jak za to nemůžete, protože stát je ten, kdo po vás chudácích chce, abyste se chovali přesně takhle a nemůžete jinak. Na straně druhé si jen mnete ruce, protože se oháníte strašnou zodpovědností a ve finále jste vděčný za možnost dopřát si řádnou porci alibismu jak směrem ke státu, tak k zákazníkům. Uprostřed toho si rochníte, někteří z vás, kteří by jinak přirozeným způsobem žádné autority ani respektu nedosáhli, se opájejí mocí rozhodovat o věcech a financích druhých lidí, kteří nemají nic lepšího na práci, než strávit půlden škemráním a doufáním, že si technik neumane, že žárovka v blinkru nedává světlo podle jeho vkusu (nebo se mu třeba nelíbí, že se neplazíte dost...), takže na měsíc a nashledanou.
Chápu, že se každej nějak musí živit, i ti co dělají policajty... Ale tu reputaci, kterou STKáři mají, si nevysloužili tím, že by byli spravedliví, rychlí, objektivní, případně cenově dostupní. Jako zákazníka mě nezajímá to, jestli máte drahý nájmy, musíte mít drahý mašiny (kdoví, jestli na ně nečerpáte nějaký dotace nebo příspěvky, ale o tom se nedozvíme a slovo technika z STK mě fakt nepřesvědčí) a jak tvrdej máte ten svůj chlebíček. V mých očích řadím STK do stejné škatulky jako exekutory, fízly, lichváře, taxikáře a další profese, na které spíš než znalosti, dovednosti a fortel musí mít člověk silnej žaludek, víc nemám co dodat, tečka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
E: Oprava ze zadniho svetla na svetlo
Naposledy editováno 14.07.2017 10:22:30
3 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK
A až jednou stanice pojedou na dotace (nesmysl) pak budete čumět co všechno si koupíme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
Macomen0 píše: Děláš si prdel až ti takové auto přetlačí kvalt a někoho rozplácne a že jsem to viděl. A světlo na pravé straně jako ti nepříjde důležité zkus někdy jet bez něj ale v noci. Ne ve městě kde je světla po kokot ale v takových prdelích jako tady máme.
To nemyslíš vážně já se vůbec divím že se to do těch aut montuje když jezdí takoví frajeři jako ty.
Ale asi jiný kraj jiní lidé nebo tak něco za chvíli se dozvím že polovina auta je tam vlastně zbytečně.
Mno, zajímavé. Kdybych se měl vsadit, tak si tipnu, že nehod se stává nedotaženou ručkou, než tím že by auto přetáhlo kvalt (popravdě mi přetažení kvaltu při setrvalém stání, když nepraskne rozvoďák, přijde spíš jako servisácká latina. Auto s nejmenším motorem co mám doma, Peugeotka 206 s 1.4 benzínem, nepřetáhne kvalt ani v kopci co mám pod barákem jako příjezdovku a to ten má bratru víc jak 12% stoupání. A přitom to fakt není místo, kde by běžný smrtelník parkoval). To mnohem pravděpodobněji přetáhne i ručku, která je 100% v pořádku. Ale budiž, když to říkáš, já o takové nehodě v životě neslyšel
A v noci bez jedné žárovky? Měl jsem problém s paticí žárovky na jednom z aut. Neustále přestávalo svítit jedno světlo. Všiml jsem si toho jen v případech, kdy jsem se opravdu soustředil, zda na silnici před sebou vidím dvě "ohniska" světla, nebo jen jedno. Z hlediska světelného toku bych řekl, že max. 15% rozdíl, víc ne. Tj. cca stejný rozdíl, než mezi jednotlivými typy žárovek od různých výrobců. Ale chápu, pokud tohle jsou pro tebe smrtící závady, tak rozumím tomu, proč tak trváš na nutnosti STK.
A jak chceš vyřešit, že jedno z mojich aut v plné sérii a plně v pořádku svítít mnohem méně než druhé? Když je teda nefunkční jeden světlomet dle tebe za hranicí bezpečné jízdy? Já tomu nerozumím. Jedno svítí mizerně i plně funkční, druhé s jedním funkčním svítít možná i líp, ale dle vaší logiky je strašně nebezpečné to, kterému jedno nesvítí a druhé zcela fajn. No nic, chci mít jednou tak jednoduché uvažování jako technik STK. Hned by se mi na tom světě žilo líp. Byla by totiž jen černá a bílá, nic mezi.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
puffybodie píše: Macomen0> Parkovaci brzdu pouzivam leda tak nekde v horach. V beznem provozu kdo neumi pouzivat 1 nebo zpatecku a vytacet kola smerem k obrubniku by stejne nemel byt vpusten na silnici (ale to uz je na jinou debatu) a malokdo jezdi na rucku smykem v provozu . Vysypane prave svetlo...hmm jak tedy zabranila STK aby k tomuto doslo a taky dejme tomu, ze to mel tak uz posledni 2 roky, tak co delala PCR? Pokuta za tohle by treba ho donutila naucit se zakladni matematiku, ze je levnejsi to opravit nez si to nechat osolit. Rekni mi, jak tlak na stanice co pomiji stav vozidla zabrani tomu, aby mu 3 mesice po STK neprasklo lanko parkovacky nebo se nevysypalo svetlo (ktere v dobe STK proste svitilo)?
E: Oprava ze zadniho svetla na svetlo
Ono ještě novinka pro vás zřejmě zkušené řidiče parkovací je u všech osobních aut jako nouzová jestli teda víte co to je. Ale to vlastně taky nepotřebujem máme ty patníky a tak. No a pokuta by mohla být ale to by policie musela dělat svou práci ale k nim sem tady nikdy takovou diskuzi nezažil.
Macomen0 píše: Máš pravdu stejná parta buzerantů jako my jsou asi revizáci na elektro, plyn, kotle, komíny, hromosvody, hasičáky atd. Všechno tohle mi na baráku dělali lidi kterým věřím vše funguje udělané je to perfektně. Přesto za jejich "Práci" dám ročně dvakrát víc než za jednu technickou za dva roky. A o jejich zařízeních na kontrolu a nákladech ani nemluvím. Ale nepláču a snažím se aby bylo vše ok. Ale zřejmě sem z jiného světa. .
A až jednou stanice pojedou na dotace (nesmysl) pak budete čumět co všechno si koupíme.
Upřímně- ano jsou! Já nemám v baráku bezpečné elektro kvůli nim, ale kvůli sobě, aby to fungovalo a nepokopalo mě to. Nějaký razítko, nad tím ať si pohoní úředník, mně jde čistě o 100% funkci. To samé se týká komínu, hromosvodů atd. Pokud to děláš jen pro úředníky, no potěš koště. Už rozumím, proč se v krámě na místa s mokrou podlahou dává výstraha "pozor, mokrá podlaha" a proč ve státech je na mikrovlnkách, že jsou nevhodné k sušení koček. Jsou holt na tom světě lidi, co odloží logiku do odpadkového koše a spokojeně odevzdají svůj život a bezpečnost do cizích rukou.
Jaké si z toho odnáším ponaučení? Celá STK je k ničemu, pokud to bude fungovat takto, s "technikou" to nemá nic společného, jenom buzerující sebranka...
Bludevil píše: Mno, zajímavé. Kdybych se měl vsadit, tak si tipnu, že nehod se stává nedotaženou ručkou, než tím že by auto přetáhlo kvalt (popravdě mi přetažení kvaltu při setrvalém stání, když nepraskne rozvoďák, přijde spíš jako servisácká latina. Auto s nejmenším motorem co mám doma, Peugeotka 206 s 1.4 benzínem, nepřetáhne kvalt ani v kopci co mám pod barákem jako příjezdovku a to ten má bratru víc jak 12% stoupání. A přitom to fakt není místo, kde by běžný smrtelník parkoval). To mnohem pravděpodobněji přetáhne i ručku, která je 100% v pořádku. Ale budiž, když to říkáš, já o takové nehodě v životě neslyšel
A v noci bez jedné žárovky? Měl jsem problém s paticí žárovky na jednom z aut. Neustále přestávalo svítit jedno světlo. Všiml jsem si toho jen v případech, kdy jsem se opravdu soustředil, zda na silnici před sebou vidím dvě "ohniska" světla, nebo jen jedno. Z hlediska světelného toku bych řekl, že max. 15% rozdíl, víc ne. Tj. cca stejný rozdíl, než mezi jednotlivými typy žárovek od různých výrobců. Ale chápu, pokud tohle jsou pro tebe smrtící závady, tak rozumím tomu, proč tak trváš na nutnosti STK.
A jak chceš vyřešit, že jedno z mojich aut v plné sérii a plně v pořádku svítít mnohem méně než druhé? Když je teda nefunkční jeden světlomet dle tebe za hranicí bezpečné jízdy? Já tomu nerozumím. Jedno svítí mizerně i plně funkční, druhé s jedním funkčním svítít možná i líp, ale dle vaší logiky je strašně nebezpečné to, kterému jedno nesvítí a druhé zcela fajn. No nic, chci mít jednou tak jednoduché uvažování jako technik STK. Hned by se mi na tom světě žilo líp. Byla by totiž jen černá a bílá, nic mezi.
No a já bych chtěl jednou uvažovat tak jednoduše jako ty,nic bych neřešil všechno je vlastně všude na hovno když si to svou logikou obhájíš.
výrobci aut tam dávají dvě světla na co když vidím i z jedním "dokonce i v té emerice" brzdy jsou taky na hovno mám plachtu néé. nezlob se ale takové hovadiny jsem tu opravdu ještě neslyšel. Ne vlastě ano jeden pán mi to kdysi říkal že letadla se taky nýtují tak proč mi vadí přinýtovaný nosník.
Macomen0 píše: Ono ještě novinka pro vás zřejmě zkušené řidiče parkovací je u všech osobních aut jako nouzová jestli teda víte co to je. Ale to vlastně taky nepotřebujem máme ty patníky a tak. No a pokuta by mohla být ale to by policie musela dělat svou práci ale k nim sem tady nikdy takovou diskuzi nezažil.
Tím mi chceš naznačit, že bych třeba svého rozjetého 2.5tunového offroada v nouzi zastavil ručkou? Tou ručkou, o které je u tohoto modelu známo, že i u nového auta sotva udrží auto bez kvaltu byť v 5% kopci? Tak to potom jó, hned se cítím bezpečně že jí tam jako nouzovku mám
Pripomina mi to moderni autobusy a tramvaje ve meste (hlavne tedy autobusy). Kdysi bylo normalni, ze kdyz se neco stalo ridici, tak bylo mozne tam priskocit a prerazovat, slapat na brzdu atd. atd. Dneska je tam zavreny v kukani aby byl v bezpeci (kdysi bylo mozne se na pobudu vrhnout a natriskat mu jak je libo, dnes to uz mozne neni) a kdyz jemu se neco stane, tak desitky lidi vzadu mohou jen koukat jak to dopadne. Asi taky velky prinos bezpecnosti no
2 reakcí na tento příspěvek Rarity z STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rarity z STK
puffybodie píše: V podstate se dostavame k tomu, ze jde o filozoficky "boj" mezi temi, kteri to s nami mysli dobre a bezpecnost a blaho nam vnuti za kazdou cenu a temi normalnimi. To je treba jako vesta ma teoreticky zvysit viditelnost jejiho nositele a tim jeho bezpecnost. Jak mi teda nekdo vysvetli, ze v autoskole nas malem srazili 2x a museli jsme resit krizovku uz v autoskole i pres ty vesty, velke bile L atd. nebo proc srazi nekdo silnicare, ktery je cely v reflexnim nebo proc zenska neslysela muj vyfuk a stejne mi to tam poslal z vedlejsi (nevidela ani neslysela mne - a neslyset muj stroj to musi byt total tupon hluchon). Kdybych v takovych pripadech mel spolehat na to, ze nekdo jiny to zrevidoval a dal na to stempl, ze tak to je bezpecne, tak uz jsem davno v hrobe. Je lepsi jezdit tak, ze vsichni te chteji zabit, nikdo te nevidi a nikde nemas prednost nez podlehat falesnym bezpecim o iluzi toho, ze z nikoho nechcije olej, ze vsem sviti svetla, funguji brzdy atd., protoze prece tady mame spasnou STK, ktera nad tim bdi. Dost podobna situace je s tim, jak nam tady urcita skupina posuku tvrdi, jak jsou ty hordy uprchliku potrebne pro nase blaho a spolecnost a kdyz se vyhazuji do luftu, popichuji nozem, parkuji auta do lidi, znasilnuji duchodce a deti, tak jedinou jejich reakci jsou pindy o tom jak musime udrzet evropskeho ducha a semknout se. Ja dam radeji na stolete zkusenosti a historii naseho a dalsich narodu pri jednani s podobnyma nez abych slepe veril autorite a jejim pohadkam o tom jak to s nami mysli dobre a ze je to pro nase vseobecne blaho.
Pěkné shrnutí!