AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale když vezmu, že sem jel v žovotě na cca 5 jawách s objemem 350, tak 3 z nich měli rozjezd opravdu svižnej. Bratrancova 250 taky moc hezky tahala za ruce. No a pak sem sedl vloni na TA 600 a nechápal sem, proč to mít, když to zrychluje jako ty javy (a hůř než jawa 350/640, která na jedničku přidzvedává přední kolo po vytočení - ne spojkou). Možná to byl dojebanej kus, ale všichni obecně tvrdí, že TA je extra línej. Tak sem to bral, že to tak je normální. Něco jako kdysi XT600, které jelo oprotí konkurenci taky o dost hůř.
Naposledy editováno 06.08.2017 10:25:10
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Budu se muset někdy svézt ještě na jiném TA.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Sema píše: Mimochodem mi ve velkejch kopcích přišlo, že je větší oříšek jízda z kopce než do kopce..
Mno právě... u dvoutaktu musíš ideálně vykvaltovat abys to nezaňafnul tím že se motor točí bez paliva a tudíž bez oleje... a ty brzdy toho pak mají za vandr.... radši bych ej alpy s velkým čtyřtaktem, kde si podkopneš a brzdy požiješ jen chvilkově, než na jakémkoli dvoutaktu... A to mám ty dvoutakty docela rád....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Ne, v poho. Nemá smysl zabředávat do diskuzí typu "mně jede fichtl 80". Jen sem napsal svůj postřeh zrychlení obou motoroek. Přišlo mi to na první 3 kvalty stejný. Ale chápu, že dvěma lidem může jet stejná stará vrána úplně jinak, podle stavu a tak...
Jako transalp je línej jako veš, protože je poměrně težkej, motor je měkkej a převody jsou dlouhý, ale že by mu přes těch 50k stačila panelka, kteoru znám, to ne.... první odšťuch z fleku OK, beru, ty roztočený servačníky tomu pomůžou a není moc těžká, ale jakmile odřadíš tak je to jinak, protože ta váha už se utrhla z místa a motor pochopil co se po něm žádá.....
ALPA uznávám jako asi nejuniverzálnější motorku za rozumné peníze, to je ten důvod, proč ho mít..... Jako společník pro dlouhé cesty kde se musí i mimo asfalt seženeš těžko něco lepšího za těch pár korun, výhoda je dvouválec, takže kulturní jízda.... Nicméně sprinter z něj nebude.... Je to taková Africa-twin pro chudé.... Velké jednoválce už nechci, jinde než na krosové dráze nebo endurové soutěžní etapě je to nesmysl a diskomfort....
Když srovnám dynamiku Alpa s CB, tak CB je proti tomu řádově živější a bezprostřednější, ale ačkoli je to příjemná a vzhledem k objemové třídě svižná motorka, všestrannost je na straně Alpa, protože v blátě je CB v prdeli, ALP nikoli
Nemám Alpa, nechci Alpa, ale uznávám jej, je to dobrá motorka, jen pro jiné lidi než jsem já a někteří z nás.
Náhodou jsem tento týden vyrazil v podvečer na kolečko a neměl moc času dojet někam daleko.
Vybral jsem si za cíl podkovu toku řeky Mže (dále Berounky) --- tzn. takový malý konec světa = silnice zde končí a tak se sem obvykle nezajíždí. Silnice končí na pravém břehu v obci Třímany (rodiště praotce prezidenta Beneše).
Už příjezd je díky nutnosti překonat široko daleko nejvyšší hřeben parádní na rozhledy. A pak blíže řece se projíždí lesem s prudkým spádem po pravé straně - a vlastní koryto řeky obtéká ostroh v hloubce o cca 50 metrů níže.
Na druhém levém břehu se proti Třímanům tyčí hrad Krašov (místo nepoměrně živější).
Tohle okolí řeky Mže / Berounky je parádní (řeka točící se skalnatým kaňonem, lesy..hrady....). Začíná už od Kaceřova (zámek), pokračuje přes Liblín, zmiňované Třímany (kemp U mloka) / Krašov, Zvíkovec, Skryjská jezírka, hrad Týřov....hospoda U rozvědčíka a krajina Otty Pavla....Křivoklát....Nižbor...
Na tohle prostředí je myšlenka courání / kochání / prostě čundr na péráku skoro ideální.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 06.08.2017 21:48:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
maraton píše: Milan 1963: Neřeš to, sedni na to, co zrovna jede. Zážitky z cesty ti nikdo nikdy nesebere, i kdybys šel pěšky. Ty noční směny, hroznej počet hodin v práci, to člověka taky může pěkně sejmout. Léta života jsou každému vyměřený, tak ať má každá sekunda svůj smysl. Šťastnou cestu!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak čtu o TA. Čekal bych jen a jen chválu. Ode všech, bez výjimky. Z Hond mi TA přijde nejlepší. Sedmistovku jsem vyzkoušel a ač velice nerad, musím přiznat, že Jawa 650 ani 660 na něj nemá. Motor nemá vibrace a tím je jiné pohodlí. Lépe brzdí. Škoda, že na nádrži není znak Jawy. Přesto vidím, že i TA má odpůrce. Ale jo, nemůžeme být všichni stejní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 07.08.2017 09:28:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: PetrL3> já bych si raději nechal bez toho turba
Důvod?
Ten motor s turbem (býval už ve starejch passatech z 90 let ve verzi 66kW) vydrží běžně milion km. Žere míň, jede jk sviňa když je naladěnej na těch 85kW. Na dálnici tlačí cca do 170 km/h. Pak mu dojde dech. SDI je neskutečnej louda, nelze to vůbec srovnávat. Oba motory znám z vlastní zkušenosti.
To je důvod, proč sem si nechal 1.9TDI jako rezervní auto, přestože mám jinak 2.0 PD, což je zase úplně jinde, ale už to není ta kvalita.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Důvod?
Ten motor s turbem (býval už ve starejch passatech z 90 let ve verzi 66kW) vydrží běžně milion km. Žere míň, jede jk sviňa když je naladěnej na těch 85kW. Na dálnici tlačí cca do 170 km/h. Pak mu dojde dech. SDI je neskutečnej louda, nelze to vůbec srovnávat. Oba motory znám z vlastní zkušenosti.
To je důvod, proč sem si nechal 1.9TDI jako rezervní auto, přestože mám jinak 2.0 PD, což je zase úplně jinde, ale už to není ta kvalita.
bezne milion? mozna samotnej blok/valce ... cerpadlo a dalsi periferie to urcite nedaj.
a neni to zas takovej zazrak... znam dost modernich motoru co najedou to same a "kulturneji"
assassin píše: bezne milion? mozna samotnej blok/valce ... cerpadlo a dalsi periferie to urcite nedaj.
a neni to zas takovej zazrak... znam dost modernich motoru co najedou to same a "kulturneji"
Něco odejít může, to je jasný. Ale napíšu to takhle. Když budeš chtít udržet v chodu milion km jedničkovou oktávku, zaplatíš za celou dobu provozu výrazně míň než u dvojkové. Samozřejmě záleží na motorizaci. Ale třeba i ložiska kol. za kolik to je u jedničkový, za kolik u dvojkový? Je to zkrátka jinde.
Naposledy editováno 07.08.2017 12:23:20
Naposledy editováno 07.08.2017 12:23:53
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mechanicky to většinou vydrží o dost dýl jak ty škůdky kdysi.
Tedy pokud to není litrový motorek s megaturbopřeplňováním a táhnoucí dvoutunový kolos.
Je to dáno lepší a přesnější výrobou a lepším materiálem na dílech.
Samozřejmě, že i stupeň bezpečnosti je jinde. Auto s motorem vepředu a pěti pytlema (myšleno airbagy) je násobně bezpečnější při čelním střetu jak hundrtka či stodváca. Velorex je při sráže s SUV pro majitele takřka jistým hrobem.
Ale kdo nenajezdí ročně víc jak 10tis a nesedí v tom dýl jak hodinu,
chápu, že mu lehký diskomfort nevadí. Já když co chvíli sedím v pixle na germánský dálnici bez limitu,
kolem mě lítaj auta ke dvoum kilům za hodinu a já sedím víc jak osm hodin v kuse, abych přejel celý Německo na naši centrálu.
Tak po mě nikdo nemůže chtít, abych to jel se žigulem.
A ty drahé servisy a trable s autama, tak to je daň za to, že čím více věcí je, tím více se může rozbít a taky rozbije.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Zde zbytek obrázků z cesty
Verdom píše:
A ty drahé servisy a trable s autama, tak to je daň za to, že čím více věcí je, tím více se může rozbít a taky rozbije.
To bych akceptoval, jenže oni to schválně dělají tak, aby to odcházelo musel si na výměnu. A jelikož to umí opravit každej lojza v garáži a přicházejí o kšeft, tak zavádějí elektronické servisní knížky, už dříve tvrdili, že olej v převodovce a chladicí kapalina jsou doživotní, aby to ve výběrkách vycházeli náklady na provoz levnější...
A pak se po pár letech sypou věci, který by jinak sloužili třeba trojnásobek km..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Cítím se na tom bezpečněji, jízda je taková ladnější, lehčí, dovolím si na tom v zatáčkách to co na XJ ne...ale pořád nevím, zda není lepší těch několik desítek tisíc investovat do XJ, které pak bude sloužít X let zase bez problému...ale prostě ten rozdíl v technice je sakra znát...stejně tak váha...150kg oproti 200kg+
Slovenský zastoupení, pod který spadá i ČR je děs běs - konečně i tady na m.cz je detailně popsaná kauza tahanic o reklamace a není to nic pěknýho
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 1 | Dnes v 17:13 Kohlstein |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |