AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 20.08.2017 22:18:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: milan1963> Tebe opravdu ta elektrika nemá ráda.
.
aneb jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá ... :)
Milan: Co takhle se poohlédnout po nějakém ranném Suzuki Jimny. Nebo si na ježdění pořiď aspoň Felicii. Spolehlivost vůči 120 nebetyčná a to do toho vůbec nemontuju toho populárka....
Vlasťák - na odpojovače baterie si vzpomínám u Avií, Tatrovek a u posunovacích lokomotiv ale třeba u dvanáctsettrojek nebo běžných škodovek si to nepamatuju. Pravda je že jsem ho měl danej třeba ve Volze čtyřiadvacítce. Vlevo vedle chladiče.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tímto se obracím na někoho, kdo by dokázal s mojí 350/640 už konečně udělat něco, aby fungovala tak jak má. Problém jsem už popisoval v deníku – motor 2015 GO od té doby najeto cca 5tisíc. Motorka je takřka nepoužitelná v nízkých otáčkách, jízda po městě atd.. 3 – 50km/h škube, zavření plynu před zatáčkou – škube. Zkoušel jsem už snad všechno na co jsem narazil v různých forech, naposledy výměna karburátoru koupeného originál Jawa Týnec, vyčištění výfuků, kohoutek, benzín, svíčky, kabely…
Prostě bez úspěchu. Sám už s tím nemám šanci nic udělat, tak bych byl rád, kdyby se našel někdo, kdo by se na to mohl podívat a diagnostikovat. Jinak když je motorka v tahu, není žádný problém, do kopce i po rovině při rychlosti 80km/h jede parádně. (víc stejně nejezdím) . Tramp ani 634 tenhle problém nemají a fungují bez problémů.
Díky za pomoc
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tyhle stroje už mají odžito a aby se s nimi dal ujet hektar kilometrů potřebují přípravu a péči ano je spousta lidí co objeli půl světa se š742, jejími předchůdci i následovníky, ale když se pobavíte s aktéry, tak bezvýhra dně vždy si auto pečlivě přpravilia kalkulovali co všechno se podaří cesotu zničit, trénovali jak ty situace řešit, vštak to samé v bledě modrém je Sucháč a spol..., třeba s touhle škodovkou jsem najezdil 150kkm naprosto spolehlivě, ale chtělo to dvě věci, nezanedbávat údržbu a nešetřit na dílech, dávat slušné, které jsou zatím díky bohu celkem k sehnání, ale ne všude a ne za 15,50- Měl jsem problém i se startérem, ale ten dával zvuky a chováním (stejně jako všechyn další věci krom plynové struny) dlouho dopředu najevo, že se blíží jejich konec... tak sjem použil nový, originální startér a byl od něj pokoj až do konce, sice stál ten magneton dvojnásobek čínské mrdky, ale přesně o tom to je...
Stejně je to s Favority a Feliciemi, jsou to docela dobrá, vděčná a skutečně spolehlivá auta, ale ne v rukou lempla..... protože jsou ze staré školy, tak ačkoli paramterově jsou o krok dál než š742, tu péči chtějí taky... a ta fakt nespočívá v leštění laku.
Geodet: sterilní Honda (nebo cokoli na jíjí úrovni) je asi jediná možnost spolehlivé mobilty, protože jedno za rok vymění olej s fltry, a pak bude akortá hlídat zda nemá suchej řetěz (čemuž se doposud nevěnoval ) a ojeté destičky či pneumatiky.... To není sterilita ale serioznost a spolehlivost, kterou nabízejí i 20 let staré vrány tohoto původu při dodržení základní údržby.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Čmoude,kdybys mi to připoměl tak jsem ti do kempu vzal ten štít
Naposledy editováno 22.08.2017 09:55:39
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Napsat o Jawě 660 že je to sráč, je troufalé. Znáš ji dobře, jel jsi na ní ? Netvrdím, že je to světová špička, ano, taky mně dost naštvala, ale kvůli tomu ji tak hanit nebudu. Dobrou definici Jawy 660 napsal hrnous - dobře zkonstruovaný a festovní stroj. Pravda - elektrika je velkým problémem. Ale nic víc ! Proti Jawě 650 jde o velký pokrok.
Na srazu Jawy 660 nám z deseti zúčastněných strojů osm Jaw druhý den nenastartovalo. Majitelé japonců by se asi zbláznili, ale víš co jsme udělali my ? Usmáli jsme se tomu a s hrnousovou pomocí jsme se jali všechny stroje postupně zpojízdňovat. A podařilo se to, všichni jsme do dvou hodin odjeli ! Ber to tak, že nikdo z nás majitelů nedá na svůj stroj dopustit a tak nějak počítáme s tím, že prostě máme novou Jawu a porucha se může objevit. Možná máme zvláštní , osobitý přístup, ale rozhodně - aspoň já - nemáme nervy nedranc z toho, že motorka zrovna nestartuje. Uznávám, je to mrzuté, ale vše se vyřeší.
Já osobně, pokaždé než někam vyjedu, už automaticky počítám s tím, že nemusím dojet - auto, motorka, i kolo. Vždyt' máme jen stroje. Za těch 35 let co jezdím, tomu nikdy nebylo jinak.
Geodet : Jirko, 700 je spolehlivá, ale na můj vkus "nijaká", nevím, jak to lépe napsat. Mně je Honda celově nesympatická, to se netýká jen 700 (s výjimkou TA 700, ta se mi líbí ). To už raději Yamahu, nebo Kawasaki. Nechci se ale pouštět do diskuse, která by nikam nevedla.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Béďa - třeba to, že až přibereš na nadmetrákovou váhu že se to pod tebou i po padesáti letech neposkládá jak domino.
Kolega má XT660X (motard) - váží okolo metráku, jezdí na tom opravdu palbu na limitech stroje, memá problém i dál s manželkou a bagáží ( má přešité sedlo ). Motorka se ještě neposkládala a nikdy ho nikde nenechala !!
Tak nevím o kolik moc je Jawa lepší než funkční XT
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Akorát mi přijde malinko tendenční tvrdit jak je to nahovno stroj, když si na tom nikdo z opovrhovatelů nenajel alespoň 5000km
Já myslím, že stačí to vědět od druhých. Pokud je problém to nastartovat, nepotřebuju na tom jezdit, abych věděl, že je to křáp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 22.08.2017 15:46:06
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |