AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Přidám se tedy pravděpodobně cestou, pokud vyrazíte na sever, tak asi až na Ještědu.
Z toho důvodu hlasuju v anketě pro Kámen, ještě jsem tam nebyl a nemusel bych to tolik hnát, 10 ve Voticích na pohodu.
Naposledy editováno 18.10.2017 23:04:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Maabo - no , jak se znám tak než se vyhrabu do motohader a vytlačím nějakou motorku, tak bude půl desátý. Máme trochu jinak teď přístup na prostřední dvorek tak to bude trošku dýl trvat asi všem než se vyhrabeme ze dvora na ulici
Tonda - jestli myslíš to trochu vrzavý kanape nahoře v obyváku, tak ho máš zabukovaný přece už od jara .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Trochu vám závidím podzimní, ale volby rozhodly.
Nevím, zda se letos ještě podaří někam vyjet, uvidíme. Projel jsem se slušně včera odpoledne, ted' už je čtvrtek. Naložil jsem manželku a jeli jsme "zkontrolovat" nové auto. Jeli jsme 80 km. Auto v autosalonu stojí, je hezké, ale nevím, mám-li mít radost. Motor 1,2 s turbem prý nevydrží ani tolik co motor naší 120, výbava je sice hezká, ale když se něco rozbije, servis je nutný. Dobré je snad sledování mrtvého úhlu kamerou, ale třeba hlídač jízdy v pruhu, hlídač únavy řidiče nebo samočinné zaparkování do mezery mezi auty považuju za zbytečné. Za čas snad bude zbytečný i řidič...
Ptal jsem se, je-li možné objednat motor 1,6 atmosférický - prý ne. Neplnil by emise. Už jsem neříkal nic...
Ten vpravo, to je on
Nicméně dovnitř na oběd se jít dá i bez něj a vyjet nahoru a kouknout do dálav taky. Jen pokud bude mlha, bude asi výhled dost mizernej, ale to se těžko předpoví.
Takže ve hře Kámen, Ještěd (bez excurse) a pokud by pršelo, tak případně náhradní plán dle domluvy činěco po okolí .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Miraz250 píše: milan1963> Za takový auto bys měl dvě Dácie . Já uvažuju tak za dva roky koupit Dustra. Ten nový vypadá docela dobře a za dobrý peníze.
Toho si chtěl po novém roce koupit můj kamarád. Mluvil o tom rok v kuse. Prý jsou povedený a spolehlivý. Bohužel už si nekoupí nikdy nic
ad Dacia - před 5ti lety jsem si koupil 2011 Sandero a naprosto v pohodě auto. Zatím nemá flíček rzi a krom jednoho čepu se na tom nemuselo nic dělat. Je to taková Felície s velkýma kolama a zajímavou světlostí podvozku. Kdyby měla líp odhlučněnej motor, je to pro mě ideál (kravál asi tak na úrovni Favorita...).
ale je fakt, že neřeším image - pro mě je auto prostě jen doprava a kromě spolehlivosti už požaduju jen, aby to utáhlo vozejk
milan1963 píše: Ptal jsem se, je-li možné objednat motor 1,6 atmosférický - prý ne. Neplnil by emise. Už jsem neříkal nic...
Milane, atmosférickou 1,6 lze ještě mít u nových skladových vozů Dacie. Technika z Renaultu. Tento motor měl i Nissan Qashqai. V Dacii v Průhunicích mají několik Dokkerů a Dustrů v této motorizaci. Koukni na Sauto.cz.1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Foukané pidimotůrky jsou dneska běžná věc, tomu se nevyhneš nijak jinak, než že si objednáš foukaný motor větší, kde už se budeme bavit o výkonu nad 150k a přirozeně vyšší ceně, jízdně to díky přeplňování není tak špatné jak to na první pohled vypadá, je je třba si zvyknout na to, že se to chová tak trochu ploše, už dole to bere uspokojivě ale motoru to podtáčení příliš nesvědčí, takže to neduisit pod otáčkami, byť ten motor už v těchn nízkých táhne.
Jediné jak se dnes vyhnout přeplňovanému motoru je posledních pár mohykánů z výběhových typů aut v doprodeji, lépe v autech malých, nebo aut jednoduchých.
Takže se dá ještě sehnat mezi auty v nižší střední třídě - v doprodeji atmosférický Ford Focus 1,6;Renault Mégane 1,6; Kia Ceed / Hyundai i30 1,4 + 1,6; Toyota Auris 1,6, Fiat Tipo 1,4.
Krom KIe, která nabízí mj. i 130k 1,6 motor, jsou to všechno základní jednotky kolem 100k výkonu, což dynamicky není nic moc a i tyhle malé turbomotůrky si s nimi po dynamické stránce vytřou prdel. Je třeba si uvědomit, že dnešní auta ruku v ruce se zlepšováním bezpečnosti, komfortem posádky a nárůstem (především venějších) rozměrů během posledních 20 let ztěžkla o několik metráků a 100k výkonu se z velmi slušného výkonu posunulo na skromný základ, protože je to v těch dnešních bachratých kastlích holt líné jak veš.
Pokud by se překousal plebejský původ auta, lze sehnat atmosférický motor v levných alternativách, jako je velmi dobře vypadající Peugeot 301, Citroen elysée, Renault Fluence, začne se dovážet Lada Vesta, Granta, Priora.
Pak je výběr v základních verzích malých aut,jde koupit atmo fábie, Clio, Punto, Corsa, Fiesta, všechno motory kolem litru s výkonem 60-80k krom čtyřválcového Clia jsou to všechno tříválce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: pech.> Nic z toho, co píšeš nevyvracím ani nezpochybňuji, jen doplňuji (čistě můj soukromý názor), že výkon je přeceňován pro běžnou dopravu. Jde hlavně o krouťák, což je to, co dělá jízdu pohodlnou s pocitem, že není nutné to moc rvát a přesto slušně jede. Lepší 100 koní a 320Nm, než 150 koní 240 Nm.
Krouťák je jen zpřevodovaný výkon. Ten motor v příkladu 100 koní a 320 Nm by musel mít hodně nízké otáčky a prudce klesající krouťák s nárůstem otáček. Měl by úzké pásmo použitelných otáček. Kdežto druhý případ bude mít charakteristiku plochou a bude dobře fungovat v širokém rozsahu otáček.
mito7 píše: Krouťák je jen zpřevodovaný výkon. Ten motor v příkladu 100 koní a 320 Nm by musel mít hodně nízké otáčky a prudce klesající krouťák s nárůstem otáček. Měl by úzké pásmo použitelných otáček. Kdežto druhý případ bude mít charakteristiku plochou a bude dobře fungovat v širokém rozsahu otáček.
S obouma takovýma autama sem jel a vychází mi to tak, jak píšu. Mám přímé srovnání. Ale někomu může vyhovovat víc jinej styl jízdy, to je jasný.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pátek: Tonda,Olda,Čmoud, Penál, Verdom,Béďa, Fichtlrajdr , KAFI , Marta , Zdenál. Kehaj???
Sobota: Miraz250, maabo(přidá se cestou)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 0 | Dnes v 11:27 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |