Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
mariano píše: 690 zrovna není etalon nerozbitnosti
aspoň první ročníky nebyly
Myslím tím spíš "nerozbitnost" platů a absence píčovin který se snadno ulámou. Ale nikdy jsem ji neměl, tak mi třeba něco uniklo. O mechanickejch trablech vím.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Jinak vím o jednom přestavěným na prodej, je ale dost vysokej, inzerát nikde nevisí, jestli chceš tak ti pošlu do PM číslo na kámoše kterej to prodává (pokud se za poslední měsíc něco nezměnilo)
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
TomElefant750 píše: Wenca24> Jednou jsem ho vzal do kovošrotu na váhu, abych mu ukázal co ho čeká když se bude srát - váží zhruba 200 kg, ale nevím přesně kolik tam bylo benzínu, řekněme půl nádrže ale přesně nevím, je to včetně kastlíku s vercajkem, nerez lyžiny pod motorem, padáků, zadních rámečků na kufry/brašny a nerez plotny, takže pár kilo píčovin na tom je .
Jinak vím o jednom přestavěným na prodej, je ale dost vysokej, inzerát nikde nevisí, jestli chceš tak ti pošlu do PM číslo na kámoše kterej to prodává (pokud se za poslední měsíc něco nezměnilo)
Čau, Tom
ten bilej stim jako dakar plexi ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Samozrejme, že to potom niečo stojí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
gugo píše: TomElefant750> ja myslel ze ten uprostred
Ten je teď tuším maličko nepojízdnej - tekla vodní pumpa, furt se s tím jezdilo až to ten motor úplně nerozdejchal, nevím jestli už je rozhozenej a jestli se ví co je vše špatně
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
TomElefant750 píše: Ten je teď tuším maličko nepojízdnej - tekla vodní pumpa, furt se s tím jezdilo až to ten motor úplně nerozdejchal, nevím jestli už je rozhozenej a jestli se ví co je vše špatně
Čau, Tom
Tenhle postup je samozřejmě lepší než tu pumpu hned opravit
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Anti píše: Tenhle postup je samozřejmě lepší než tu pumpu hned opravit
Znam afriku co dojela z UK s nefunkcni pumpou. A v tomhle pocasi bude funkcni pumpa spis na obtiz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
gugo píše: Znam afriku co dojela z UK s nefunkcni pumpou. A v tomhle pocasi bude funkcni pumpa spis na obtiz
Myslíš Dana z Turnova/Malý Skály?
Ten Alp s tím jezdil v létě a v tenéru, na silnici je to asi míň na škodu.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Anti - no ducduc motor rozhodně není dělanej na to co jsem s ním jezdil, navíc jsem v tý době uměl ještě větší hovno než teď, takže jsem jezdil pomalu a furt jsem byl někde zamrdanej
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Myslím tím spíš "nerozbitnost" platů a absence píčovin který se snadno ulámou. Ale nikdy jsem ji neměl, tak mi třeba něco uniklo. O mechanickejch trablech vím.
Čau, Tom
tachometr (ale bez toho se dá jet), spony na uchycení plastů byly schopný propíchnout chladič (zase to jde rychle zaletovat), plasty u chladiče to chtělo dát na drcpásky (aby se nevyrval úchat plastu z chladiče), brzdových pák jsem kupoval asi 8 (jsou levný, tuším 2.800 jedna), má to spoustu čidel (když ti to začne nečekaně chcípat, nebo nedojedeš...taky fajn).
upadlý zadní blinkry (v čr jsem jezdil s blinkrama) samy od sebe (vibrace) jsem ani nepočítal
nebyla to špatná motorka, a vzpomínám na ni rád, ale občas mi připadalo, že na tom nikdo neudělal "intenzivní 14 denní výlet do rumunských hor" a že to vymysleli na "rychlejší pole/louky/les" a pořádně neodzkoušeli (no, jezdil jsem hlavně s lehkýma a uměl - umím dodnes - to bezkonkurenčně nejmíň )
1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur
Mám za to, že Dan ten motor stejně měnil, protože snad zkroucená jedna hlava???
Právě na těch samo-domo úpravách motorek je hezky vidět, jak relativně lehce jde dát pár kilo dolů. Ale potom už nastane zlom, kdy každé deka znamená zásadní zásah do konstrukce. Třeba nahrazení ocelového přepákování přímým uložením jsou dobré tak mínus 3 tisíce gramů, ale plus 3 tisíce Euro za odpovídající tlumič :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Edit: vo tom ze TA by chtel zadni lepsi tlumic, vo tom zadna
Naposledy editováno 02.12.2017 10:41:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
gugo píše: vilemx> Imho resit 3 kila na motorce typy TA je blbost. 3 kila bude zrhuba rozdil mezi tim kdyz pojedu vysranej a s prazdnym camelbagem
Edit: vo tom ze TA by chtel zadni lepsi tlumic, vo tom zadna
No jo, jenže spolu s jiným laufem, LiFePO a přepákováním* to máme 10 kilo, o které klidně může být jakákoliv motorka lehčí. (*neplatí pro LC8)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur
Co se tyče toho, ze je lepsi vyměnit pumpu dřív nez měnit kroužky diky za rady, tak příště žádnej motor neni nesmrtelnej, ze by ta pumpa nefungovala vůbec tomu nevěřím, mohla treba jen chcat a mít menší tlak, úplně vyřazená... no nevím
Naposledy editováno 02.12.2017 14:28:08
1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
vilemx píše: No jo, jenže spolu s jiným laufem, LiFePO a přepákováním* to máme 10 kilo, o které klidně může být jakákoliv motorka lehčí. (*neplatí pro LC8)
až na to přepákování to platí i o lc8...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
Kov píše: Ale jako jo. S varaderem se dalo taky po nezpevnene ceste. (Jezdime vetsinou ve dvou) Byla to proti gs800 ale silena drina. Naopak jsem mel na varaderu na silnici lepsi pocit stability. Varan jel vzdy v zatackach po nerovnostech tak nejak predvidatelneji a mel lepsi stabilitu. Budeme ale na dovcu muset hodit motorku na vozik, nekde prejet a tam pojezdit. Dat varana na vozik a sundat ho dolu je prace min. pro tri vytrenovane lidi. Gs zvladneme s manzelkou sami. Jako obvykle je to neco za neco.
sorry, ale to bys měl zvládnout sám.
na vozík dám 990adv i bez motoru, do dodávky (o 20 cm vyšší podlaha) už ne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
shanim misto pro motorku P12 737566588 BMW F 800 GS | Tomas737 | 0 | Včera v 01:24 Tomas737 |
Padáky Triumph Tiger 800 XCa 2015 Triumph Tiger 800 XC | martosd | 2 | 20.11.2024 v 23:20 ja1 |
Sraz a zakládající sešlost Adventur... KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro | ybrcek | 6 | 18.11.2024 v 12:51 ybrcek |
zvednuti Africa Twin RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | dakarcz | 25 | 15.11.2024 v 09:09 Bafoon |
DCT - zadní brzda na řidítka místo ... Honda CRF1000L Africa Twin | godself | 24 | 2.11.2024 v 21:05 godself |