Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
vilemx píše: No jo, jenže spolu s jiným laufem, LiFePO a přepákováním* to máme 10 kilo, o které klidně může být jakákoliv motorka lehčí. (*neplatí pro LC8)
až na to přepákování to platí i o lc8...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
mariano píše: až na to přepákování to platí i o lc8...
Hmmm, Tak si pořádně přečti, k čemu ta hvezdička (výluka LC8 ze soupisu) patří. Ale ono to je stejně jedno, vždyť podle některých příspěvků a podle prodejních statistik není tlak na nízkou hmotnost tím podstatným.
Výhodnější než honit hmotnost a optimalizovat konstrukci je vyrobit "moderní" LED světlomet - ten motorku prodá 100 krát lépe, než kdyby do katalogu napsali, že LED světlomet to nemá, protože je s ním motorka o kilo těžší, nejde opravit, stojí bambilión a stejně svítí na pikaču, protože snad každý si hned namontoval přídavná světla. Nebo to je tím, že stejně drtivá většina lisdí to jako enduro stejně nevyužívají a takové nepodstatné souvislosti neřeší?
Když vyjela nová CRF, tak, aniž by ji fůra lidí odzkoušela či dokonce viděla, byly na ni pořadníky. Teď se podobná mánie chystá u KTM 790 a sedmičkové Tenérky. Nebyly ani ofiko představeny, ale zájemci už vypovídají termínované vklady a v práci si vyjednávají sick day.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sportovně cestovní moto BMW F 800 GS, Kawasaki Z 1000 SX, KTM 790 Adventure,... | Michalcdk | 22 | 25.9.2024 v 12:32 Gahan37 |
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
Yamaha XT 660 Z Tenere 2012 Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 6 | 21.8.2024 v 21:08 DavR1 |
Hlasité řazení/lupání od rozvoďáku ... Yamaha XT 660 Z Tenere | Brunpaint | 0 | 20.8.2024 v 13:40 Brunpaint |