1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu
Na obranu romeona musím napsat, že jsem si rozklikal několik manuálů na FJR a Yamaha to tam píše pěkně vychcaně. Není tam specifikace oleje, ale číslo náhradního dílu z katalogu Jen u roku 2012 jsou údaje SAE 80 API GL-5 a když jsem do googlu zadal to katalogové číslo, vyskočila flaška Yamalube s údaji 80W90 GL-5.
1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu
Dej si do Googlu "mazací plán" a můžeš přidat značku oleje, který se Ti třeba líbí....
Tady máš příklad s Castrolem...
http://media0.primol...aci-motorky_2016.pdf
1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu
1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu
Nebude se "kardan" rovnat pojmu "hřídel"......???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu
1100Virago píše: kuzmič: Ale vůbec ne. Homokineťák zlomený o 90 stupňů? Kdepak, je tam hypoidní soukolí lidově zvané "hruška/talíř". Klasický kardanový kříž se tam opravdu vyskytuje, ale je mezi výstupem z motoru a vstupem do převodky. A homokineťák by tam byl lepší než kardan, protože na rozdíl od kardanu má během otáčky konstantní úhlovou rychlost, takže nedochází k rázům, ale nejde rozměrově tak smrsknout, proto se tam pořád dávají kardany.
přesně tak.
kdyby tomu říkal diferák,tak v pohodě,ale kardan je naprosto odlišný díl.
1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu
maty400 píše: ahoj, psalo se o manuálu, lze ho někde dohledat v češtině ?
O českém nevím. Přímo z webu Yamahy se dají stáhnout tyhle
Dolph-cz píše: přesně tak.
kdyby tomu říkal diferák,tak v pohodě,ale kardan je naprosto odlišný díl.
Přesně vzato to není ani diferenciál (ten rozděluje různé otáčky mezi dva hřídele) ani rozvodovka (ta rozvádí kroutící moment mezi více hřídelů) i když tomu tak taky dost lidí říká. Ale asi je to pochopitelnější a správnější než "kardan", který je opravdu v jiném místě. Přitom se to používá i v českých návodech (aspoň ve starém to mám).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu
1100Virago píše: kuzmič: Ale vůbec ne. Homokineťák zlomený o 90 stupňů? Kdepak, je tam hypoidní soukolí lidově zvané "hruška/talíř". Klasický kardanový kříž se tam opravdu vyskytuje, ale je mezi výstupem z motoru a vstupem do převodky. A homokineťák by tam byl lepší než kardan, protože na rozdíl od kardanu má během otáčky konstantní úhlovou rychlost, takže nedochází k rázům, ale nejde rozměrově tak smrsknout, proto se tam pořád dávají kardany.
Kardanovy kříž je u FJR jen jeden na výstupu z motoru, vzadu u rozvodky žádný není..
Jinak olej leju ten origo a prý má jiné složení, než běžný GL5
Naposledy editováno 09.01.2018 16:14:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu
a dlouhým hřídelem, který vede až do převodky
Nevede do převodky ale do druhého, dokonce i homokinetického kloubu(zubové uhlové spojky).To kolísání úhlové rychlosti je podle mě nepodstatné,stejně jako od motoru,něco poberou vůle, tlumič v převodovce a něco gumová spojka v náboji.1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu
...podstatné je úplně všechno,třeba dvouvál má o chlup nižší grip zadní gumy,protože ty rázy od motoru jsou silnější a stejně tak i řetěz vydrží méně,než na 4válci.
ale jinak je kardan výborná věc-samozřejmě pokud majitel nebyl kokot,zhnilý vyměnit jednou ročně 2dcl oleje.........,vydrží strašně moc bez neustálého otravného mazaní a čištění řetězu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) olej do kardanu
axs píše: Dolph-cz> Psal jsem o FJR a to je čtyřválec, podstatná změna (úhlová) bude na kole z motoru na 5 stupeň 9x, z kardanu je 14x. Pokud počítám zdvih zadní vidlice 100 mm,délku 500 mm a že je kloub uprostřed zdvihu v rovině,tak mám max. úhel kloubu β 5,75°. Počítám 7°a vyšlo mě +- α 1°(kardanová chyba)což je za úhlovým převodem na průměru náboje 0,07mm (max.hodnota při max .výkyvu od kříže 14x za jednu ot. kola).Podle mě to z toho motoru nebude o nic lepší
hele,já to spočítat neumím-říkám na rovinu.
ale taky už jsem se setkal s borcama,co počítali velmi efektně,ale ve finále se sekli o 3 desetinná místa.......... kde jsi ty nevím.
vím,že FJR je 4válec......,já psal,že vše souvisí se vším a že na grip zadního kola má vliv i počet válců-byť to "na první pohled" s pneumatikou vůbec nesouvisí.
1 reakcí na tento příspěvek olej do kardanu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Porucha elektriky Yamaha FJR 1300 | maty400 | 5 | 6.9.2024 v 08:50 maty400 |
Jaké nejlepší pneu podle jízdních v... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 21 | 9.7.2024 v 16:11 pepe100 |
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 | FJRPEPA | 20 | 6.5.2024 v 21:29 Pedl |
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 | Fitipaldi33 | 10 | 2.4.2024 v 20:58 Iceman111 |
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |