Bimbam píše: Felix - nekecám. Už se mi to na tý jedný stanici technický kontroly stalo podruhý. Poprvý na válcích brzdovejch trápil simsona. Pak jsem tam pár roků nebyl no a loni v prosinci jsem tam byl s třindou. Udržet třindu asi není takovej problém. Asi tam mají nějakej takovej zvyk nebo co, nevím, pokaždý to byl jinej technik.
2stroke - myslím že STK má nějaký pojištění na způsobenou škodu. Takže by to hradil nejspíš podnik. Ale jakou škodu udělá na starý třipade když mu upadne - nejvejš tak polámaný zrcátko a podobně.
Dnes jsem byl s plechovkou na STK a ptal jsem se mimo jiné i na to, jak je to s moto na válcích - technik mi řekl, že na válce co mají na auta vezme motku jen (a teď cituji) MAGOR, kterej si koleduje o průser...tak asi tak
vilemx píše: A vyhovující/nevyhovující brzdný účinek si cucá z prstu? Jak ví, jakou silou stlačení páčky má motorka brzdit?
A jak to ví u auta ?
Ale k tématu, maximálně se mi stalo, že technik máčknul na páčku a zadní brzdu, pokud není výrazně volný chod, tak vše v pořádku.
FJRPEPA píše: A jak to ví u auta ?
Ale k tématu, maximálně se mi stalo, že technik máčknul na páčku a zadní brzdu, pokud není výrazně volný chod, tak vše v pořádku.
U auta jsou většinou na jedné nápravě dvě kola a technik nekontroluje ani tak absolutní brdnou sílu, ale odchylku v brzdné síle L a P kola.
vilemx píše: U auta jsou většinou na jedné nápravě dvě kola a technik nekontroluje ani tak absolutní brdnou sílu, ale odchylku v brzdné síle L a P kola.
Ale ovšem nepozná brzdný účinek vzhledem k síle sešlápnutí pedálu. To nerozeznává žádná STK.
Jinak měřící válce na brzdy motorky se vyrábí. Takže záleží jen na STK zdali je má či nemá.
A ještě dodám. Dost se poslední dobou rozšiřují STK kde zákazník pouze předá auto či moto technikovi, nesmí být přítomen a pak si vyzvedne auto či moto s protokolem prošel a nebo neprošel.
Naposledy editováno 13.03.2018 08:17:10
Tak nějak. tady je to taky trošku rozepsané. https://silnicnimot...ilost-motorky-1-dil/
Mám motku r.v. 1987 a technik povídá... Co vejfuky, mají homologaci? Já na to.... Nemaj. Technik....ale to by měli mít ne! A já na to vybaven informací z odkazu na něj začal bylit, že když mám motku z 1987, tak na mí nemusí být homologovanýho nic atd atd... až mi na to, rdbaje se na čele povídá.... Je vidět, že o tom něco víte a technická byla hotová
Leo4361 píše: syrrius>
Tak nějak. tady je to taky trošku rozepsané. https://silnicnimot...ilost-motorky-1-dil/
Mám motku r.v. 1987 a technik povídá... Co vejfuky, mají homologaci? Já na to....Nemaj. T echnik....ale to by měli mít ne! A já na to vybaven informací z odkazu na něj začal bylit, že když mám motku z 1987, tak na mí nemusí být homologovanýho nic atd atd... až mi na to, rdbaje se na čele povídá.... Je vidět, že o tom něco víte a technická byla hotová
Chyba. STK netáhlo je pododrůda fízla, s těma se musí dávat bacha co jim říkáš
Výfuky samozřejmě homologaci mají, nicméně dle předpisu toho a toho to na nich nemusí a tudíž není vyznačeno
FiZzeR píše: Chyba. STK netáhlo je pododrůda fízla, s těma se musí dávat bacha co jim říkáš
Výfuky samozřejmě homologaci mají, nicméně dle předpisu toho a toho to na nich nemusí a tudíž není vyznačeno
Tak, samozřejmě že mají homologaci, ale jak píšeš, nemusí to na nich být vyznačené. Řekl jsem tomu technikovi, že tak, jak tu motorku ted vidí, že tak byla tenkráte schválená do provozu. A že tam nejsou Ečka? Nebyla povinnost výrobců je na všem uvádět a tudíš tam nejsou :)
FJRPEPA píše: Ale ovšem nepozná brzdný účinek vzhledem k síle sešlápnutí pedálu. To nerozeznává žádná STK.
Jinak měřící válce na brzdy motorky se vyrábí. Takže záleží jen na STK zdali je má či nemá.
A ještě dodám. Dost se poslední dobou rozšiřují STK kde zákazník pouze předá auto či moto technikovi, nesmí být přítomen a pak si vyzvedne auto či moto s protokolem prošel a nebo neprošel.
Pokud by mi řekl, že nesmím být přítomen - okamžitě odjíždím na jinou STK.
Pro mne je to jedna z možností prohlédnout si třeba spodek vozu a přímo od technika slyšet co je špatně a proč.
Vždy tie údaje zapisovali do protokolu /aj keď robil TK len pred budovou - keď sa nefotilo, ale na brzdu to dávajú asi tak 5-6 rokov, čo prišlo fotenie na STK/.
Ptal jsem se ještě známého, co na stejné STK byl zhruba v říjnu s čezetou - dostalo se mi odpovědi že tam to prostě tak dělají běžně. Když tam byl s něčím postarším - simson, číza, co nemá kotouč ale jen bubny tak vždycky v rámci zkoumání stavu zkoušeli i brzdy na válcích.
parezi píše: Pokud by mi řekl, že nesmím být přítomen - okamžitě odjíždím na jinou STK.
Pro mne je to jedna z možností prohlédnout si třeba spodek vozu a přímo od technika slyšet co je špatně a proč.
Což jistě můžeš, ale pokud se tento trend bude rozšiřovat, tak není šance jiná.
Obecně, technik po nalejvarne,k tomu nestandardní výfuk, každý motorkáři žerou děti, spravedlivě rozhořčen hledal, hledal až našel. Dobrá záminka, ze také na naší STK potřebujeme válce/úchyty pro motocykly. Další dotace na obzoru, horší aktivní blbec než třídní nepřítel.
Naposledy editováno 16.03.2018 15:38:14
1. Technicka co kazdy 2 roky, nezajima jestli je to velka masina, 50tka, dvaca, skutr.
2. Postou ti prilitne upozorneni cca mesic az 14 dni predem pred vyprsenim platnosti.
3. pres web si vyberes stanici ITV (STK) a zaregistrujes - vyberes si z volnych terminu
4. Prijedes na objednany cas, na prepazce odevzdas babe papiry.
5. Das si kafe - mezitim prilitne technik veme si papiry vod baby od tebe klicky. Zkusene skoci na motorku a odjede na ni do zkusebniho boxu.
6. Do boxu za technikem nesmis, ale z povzdali se muzes koukat.
7. Technik zkousi:
- To co u nas, sviti to, troubi to, uniky provoznich kapalin...a pod, VIN, Opotrebeni/rozmer pneu, papiry cisla a pod, opotrebeni disku.
- Vule v rizeni
- Celkovy stav - celistvost plastovych dilu (nesmi byt rozstipane, ostre hrany a pod), doplnky...atd
- Ucinnost brzd na valcich
- Emise (u moto od r.v....???)
- Test hlucnosti vyfukoveho potrubi - da odsavani par k vyfuku(m) nastartuje, na urcene misto cca 1m od vyfuku postavi mikrofon, zavre box vraty protoci motorku do urcitych otacek.
- Vytiskne protokol, nalepi znamku (vetsinou na predni vidle) popise ti zavady, pokud jsou vazne da ti omezenou platnost (jako u nas) a vyzve te at si odvezes motorku z boxu ven.
- U baby na prepazce si vyzvednes protokol papiry a trada....hotovo odjezd za 20-30 min od prijezdu i s pairovanim, kafem, cekanim na technika. Technik cista prace cca 15 min.
Efektivita skvela, prostredi prijemny, baba na prepazce je v pohode.
...ale kotroluji o dost vic veci nez u nas..... diky bohu za nas liberalni stat (zatim, co se moto tyce)
Fotky STK ve SP pro zajimavost:
https://www.certio.com/corsega-p-4-en
Naposledy editováno 20.03.2018 16:11:59