AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 03.07.2018 13:22:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Nemilé. Autogen je sice dobrej pomocník ale potrestá jakékoli opomenutí. Hodně často lidi zapomínají po ukončení práce a zavření hořáku ( zhasnutí plamene kolečkama že ) odfouknout pro sichr ještě plyn z hadice a zavřít flašky. Už se stalo asi třikrát u nás v depu za posledních deset roků, že s autogenem dělal někdo něco potají když tam nebyl svářeč nebo já no a sice zavřeli kolečka na pistoli, ovšem nejspíš v blbém pořadí nebo nějak nešikovně, neodfoukli plyn z hadice a ono si to do rána vesele v acetylénový hadici doutnalo. Ráno jsme přišli, potřebovali něco ohřát a upálit, pustíme flašky, otevřeme hořák a takovejch sazí vyletělo, jak když se vybírá fabrickej komín. Prostě to nějakýmu šikulovi šlehlo dovnitř a naštěstí se vždycky zastavilo doutnání u redukčáku. Takže jsme byli ještě rádi že to naštěstí dopadlo tak že se jenom měnily hadice za nový.
Autogénem se dobře opejkaly v práci , špekáčky....ty starý dobrý masový(komunistický)..tedy když jsi nedal moc plynu a nezkur....si je.... ....
Naposledy editováno 03.07.2018 17:54:40
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
milan1963 píše: Ondrero> Překvapuje mně příkladné jednání ze strany ČZ Strakonice. Nato, že motorky už 20 let nedělají, mají skvělý přístup.
Protikladem je jednání Škody MB. Známý po nich chtěl něco ohledně svojí Škody 120 a odbyli ho. Prý je zajímají jen zákazníci jezdící v současných vozech. Máš-li Felicii, Favorita atd., - nezajímáš je.
Znovu si říkám, jaká je škoda, že ČZ "zabalilo " výrobu motorek. Takový Roadster 200 se měl vyrábět ve velkých seriích jako Jawa 350 , postupně přidat větší kubatury a kde dnes mohli být...
Milane, oni dělají především to co je skutečně uživí, stejně jako všechny funkční a úspěšné fabriky.. Roadster 200 je sice šikovná motorka, ale ve své době byla dost drahá proto se jich prodalo pár pro lidi kteří prostě chtěli český ve své době i celkem moderní čtyřtakt, protože žádný jiný nebyl a museli překousnout tu malou kubaturu... V rámci té kubatury to podává výkony velmi slušné, ale na trhu bylo dostatek cizích motocyklů objemnějších / výkonnějších které nebyly zase o tolik dražší... Že dodpoví je nestojí nic... Námaha na vytvoření mejlu ve smyslu: "v příloze máte papír, ten ukažte na DI a pak si s tím dělejte co chcete" dá stejnou námahu jako mejl který žadatele pošle do prdele... Obzvlášť když jim přijdou tři za rok.... Jsem ze Strakonic a Čezety tu v denním provozu nepoužívá nikdo... byly zcela nahrazeny podobně výkonnými, pohodlnými a spolehlivými 125ccm skůtry, na kterých může jezdit kdokoli i bez papírů na motorku a stojí rozumné peníze.
Ohledně škody 120 - je zcela logické a smysluplné že nezajímá... nebudou řešit, že nějaký exot si chce do š120 namontovat LS motor nebo vlečenou nápravu, když jsou v republice takovíto nadšenci v jednotkách kusů a nic jim to nepřinese... Takže ten 20 stránkový fascikl, podle kterého se rozhodovalo co se jak a kam smí změnit namontovat, upravit na škodách řady 742 je pochopitelně už asi 15 let neplatný. Musí se to řešit individuálně přes Dekru. Tu povinnost dělat tuto podporu pro vyběhlé modely mají výrobci 15let po ukončená výroby dané řady. Tj. v roce 2003 jsem si ještě nechal na základě toho fasciklu zapsat do techničáku litá 5J kola Apollo, se všemi alternativními rozměry pneumatik pro jejich rozměr disků včetně všechn rozměrů pro 13" kola plechová a další dorbnosti, o pár let déle už to nebylo možné... Stejné je to se vším... Mohl sis podle fasciklu ještě nedávno nechat zapsat dolňkové údaje do techničáku zetoru z roku +-60, protože v tu dobu začala produkce UŘ1, která byla ofiko unkončena v polovině 90. let, ačkoli první traktory s těmi posledními nemají společného vlastně nic, je to jedna typová řada, proto facikl platil nezvykle dlouho... Dneska už je taky nutno řešit individuálně... Protože jak š120, tak zetory uř1 jsou morálně zastaralé wergly, které dožívají po vesnicích než naposled vydechnou, nebo v rukou nadšenců, kteří to drží pro osobní zaujetí zrovna těmito wergly... Tzn. Dnešní fascikl škodovky bude sahat tak maximálně do dob prvních Fabií a Octavií a bude řešit použití různých rozměrů kol a záměn motorizací, náprav a dalších systémů pro ně, kterých je v reálném provozu stále štatisíce kusů stejně jako u Zetoru bude řešit řadu Uř3 a JRL..... Nikoli pár posledních kusů 40-50 let starých uloženek, které v reálném, každodenním, intenzivním provozu nikdo nepoužívá....
Je to zcela logické a přirozené...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan: Nelze srovnávat ČZ která ještě alespoň částečně jede jako menší firma, a Škodovku kde po jistém roce zůstal jen pozemek a logo (a ještě pár let motory s vačkou blíže klikovce). Škoda je dnes VW pod samolepkou slepice.
Každopádně za jednání ČZ v roce 2018 klobouk dolu a velká gratulace!!! To se dnes tolik nevidí a svou historii si ctí jen vybrané značky (Mercedes, Rolls Royce, Zippo, Rolex, Bialetti,...). Což mi připomíná, Milane kup si starého Mergla. Na Mercedes klidně z roku 1960 koupíš či objednáš díly přímo v Mercedesu a nikdo na tebe nekouká jak na blázna, naopak
Ano díly ma starý mercedes jsou, nicméně patřičně drahé. Takže když kotouč na aktuální obyčejný mb-e stojí tři tisíce, ten ma mb z roku 60 stoji patnáct.....
Podobně to má treba i porsche, ale nikdo dalsi na světě se tim takhle do hloubky nezaobírá..
Nevyplatí se jednoduše denně provozovat padesátiletý auto....
Bob je čistokrevnej dement. Už zbytečně zkurvil tolik věcí že mu nepatří nic než hluboké opovržení...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Béďa - hever je vedle branky. Jedu s Haficí za hodinu na STK, jsem se v práci na dvě hodiny vyreklamoval a vysublimuju. Do oběda ale musím bejt zpátky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Teda, já su sto roků za vopicama, všici tady znáte nějakýho Boba, jen já nevím která bije. On jezdí na jawě nebo na číze že ho znáte? Nějak jsem nepobral proč mu to auto chytlo , video jsem teda nekoukal celý, jen do momentu kdy je záběr dozadu a nějak se za tím autem hulí. To mu neodbrzdilo kolo a jel až to ohřál natolik že to blaflo? Kouř dozadu šel jako od pravý strany auta.
Béďa - hever je vedle branky. Jedu s Haficí za hodinu na STK, jsem se v práci na dvě hodiny vyreklamoval a vysublimuju. Do oběda ale musím bejt zpátky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak hlásím že Hafice prošla technickou bez problémů a potkal jsem se tam s černým Royal Enfíldem ( bullet? ) přijel na něm takovej už úplně šedivej skoro bílej fousatej pán z Českýho Brodu. tak jsem viděl tu motorku konečně naživo, ne jenom z vobrázků. Jak jsme tak čekali ve frontě, tak jsme trochu kecali a prej na tom byl před tejdnem v Itálii, chválil si to, jede to rozumně a skoro nic to nežere - prej jezdí za dva a půl litru na sto. Valim do závodky na oběd nějak mi na tom estéká na sluníčku vyhládlo
Naposledy editováno 04.07.2018 12:09:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 0 | Dnes v 11:27 Mario1504 |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |