AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
to byli jestě pořádný auta....že Milane..
A pérák , taky je v tom filmu. Právě ho mám nepojízdného. Nešel tachometr a to mně štvalo, jsem rád, že vím, kolik km ujedu. Po konzultaci s Čmoudem jsem myslel, že se ukroutil náhon u šneku v motoru. Neukroutil. Dnes jsem to rozebral a zjistil, že se protáčí náhon od šneku v tom válečku, který ho spojuje s náhonem k tachometru. Asi to má být uvnitř slisované, ale po těch letech to povolilo. Tak jsem dovnitř kápl lepidlo na kov. Ted' schne, tak uvidím, snad to bude držet.
Koupil jsem sice celé nové vedení, ale má 11 zubů. A pérák má 12...takže případně vyměním, nebo prodám, koupím.
Tady je vidět, kde se stala chyba. Dole je ten nový.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ted' jsem přijel z koupání od Javořice. Bylo tam asi 100 aut, faktem je, že moje auto bylo nejstarší. A někteří si ho dokonce prohlíželi, jakoby nikdy neviděli obyčejnou škodovku... Vedle stála ošuntělá , patinová kývačka z vedlejší vsi, přijel na ní starší pán, možná 80 let, 1. majitel. Taky byla středem zájmu.
A je tam sraz Fiatů X 1 / 9 . Je jich tam asi třicet.
Parkoviště aut
Fiaty X 1/9
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 05.07.2018 21:25:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: kehaj> Zajímavé čtení. Otázkou je, co se myslí moderním motorem. Třeba já svoji 120 považuju za normální motor - ani starý, ani nový. Jen - s karburátorem. A někteří mechanici mi tvrdí, že moje běžná rychlost 60 až 70 motor šetří. Kdybych ho honil až 130 a to stále, nevydržel by.
Ted' jsem přijel z koupání od Javořice. Bylo tam asi 100 aut, faktem je, že moje auto bylo nejstarší. A někteří si ho dokonce prohlíželi, jakoby nikdy neviděli obyčejnou škodovku... Vedle stála ošuntělá , patinová kývačka z vedlejší vsi, přijel na ní starší pán, možná 80 let, 1. majitel. Taky byla středem zájmu.
A je tam sraz Fiatů X 1 / 9 . Je jich tam asi třicet.
Milane - ten náhon ti lepidlem držet nebude, protože jednak to tam nebude dost hluboko, a druhak je to už tak beznadějně promaštěné že to nepřilne a brzo upadne...
K tomu ménězubému náhonu... byly různé varianty pro různé objemy/výkony motoru/kola/sekundární převod, ke každé verzi náhonu náležela jiná konzolka, která pro daný průměr kolečka určovala osovou vzdálenost... tzn. pokud namontuješ 11z náhon na konzolku z 12z, tak bude osová vzdálenost příliš velká a kdyby to náhodou přece chodilo, brzy to umře takže to taky není dobré... tj. musíš buď sehnat správné kolečko s náhonem, nebo konzolku pro 11z provedení... to bude pak tacholetr trochu kecat, ale těch pár procent tě srát nebude...
Ke š120 - její motor není normální... je beznadějně zastaralý. J eot horká novinka poloviny 60. let a první rozsáhlá modernizace, která zachovala v podstatě jen základní konstrukční znaky, podstatně zlepšila výkonové parametry, složení emisí a řádově zlepšila životnost byla řada 135/136 - tzn. motory pro favorit, protože motor š120 byl beznadějně silně zastaralý už koncem 70 let a v polovině 80 let už přímo beznadějně a nový motor pro favorit se dělal především proto, že kdyby nové auto osadili ppět jen mírně modifikovaným motorem 120, bylo by na západě zcela neprodejné už před 30 lety.... Najezdil jsem s užovkou mraky kilometrů, bylo to docela dobré auto, pokud dostávalo rozsáhlou údržbu a bylo nutno vzít v potaz že bylo levné a pocházelo z kraje výroby užovek, t.j. z druhé poloviny 70. let... o 10 let déle to byl navdory modernímu designu verze M a podstatnému zlepšení kvality vrcholných (takřka nedostupných) verzí už jen výkřik do tmy... Motory pro favorit sice mají stejnou koncepci, ovšem navzdory původním motorům š742 podávaly konkurenceschopné (mnohdy i mírně lepší) parametry než soudobí souputníci mezi levnými obyčejnými verzemi západních aut... Jezdit rychlostí 60-70 km/h není ohleduplné ani k autu (je schopno jezdit relativně normálně i v dnešním provozu) protože je poměrne podtočené, pokud tam dávíš
4ku, takže klikovka má cyklické namáhání, nic moc to nemaže a nic moc to nechladí.... Druhak to je silně neohleduplné k ostatním účastníkům provozu - bezdůvodně pomalá jízda je stejně trestná, jako jízda příliš rychlá, protože oba přestupky způsobují zbytečné komplikace a nebezpečné situace. Nízká rychlost nerovná se vždy bezpečnostnímu přínosu. Psal jsem sem o tom dlouhé sdělení proč tomu tak je a co to způsobuje, nebudu se opakovat, ti co si to chtějí přešíst, najdou to v nedávné historii tohoto vlákna.
Fiat X 1-9: krásná to věc, podle receptu jak z levných a obyčejných komponent udělat zajímavý a jízdě poměrně schopný sporťáček.
Ošuntělá kývačka - nic proti nim nemám, prostě stroj v reálném provozu, což se na jeho vzhledu projevuje. Nějaký čas se tu u nás objevuje pérák v občasném provozu, je celý hnědý, akorát kola a kastlíky jsou svítivě oranžové, barva jak do zvýrazňovače na papír. Ten člověk to prostě používá a tenhle způsob lze chápat jako snahu býti viděn, když už to svítí jak bludička a péráků po renovaci v leskublesku je na každém srazu jak když nasere, takže munelze ani vyčítet prznění jednorožce... A pomalu na tom taky zrovna nejezdí, krok s provozem na okresních cestách celkem uspokojivě udržuje, na hlavní už je to trochu bída, ale to je dáno výkonem...
Ty motory dopadají špatně právě kvůli tomu, že lidi neumí řadit a cítit s motorem... dnešní motory svými slušnými parametry a širokými regulačními rozsahy umožňují, aby s nimi dusilové jezdili v dementně nízkých otáčkách, kdy celá mechanika motoru dostává težce na prdel a egr je zcela otevřený a posílá fuje zpátky do sání....
například motory TSi... na rozodech to zpravidla padlo chromákům, kteří tam v 60 narvali pětku, "protože motor to pobere a táhne, tak co bychom se obtěžovali podřazováním" a pak to za městem došlápnou a táááhnou to jak nudli z nosu na poslední kvalt než se to rozdovádí na kilo.....
ty rozvody skoro nikdy nepadly těm co to honili jak nadmutou kozu, těm motory držely jak židovská víra....
Motory s karburátorem a nepřímým vstřikem se zakarbonovávají podstatně méně, protože aerosol paliva a vzduchu skutečně poměrně účinně smývá fuje ze sání, ovšem především v režimu velkého průtoku sacím potrubím - tj. vyšší otáčky a zatížení. Kdo to věčně hudlá těsně nad volnoběhem a druhou polovinu otáčkového spektra nezná, ten to ucpe jak na obrázcích i u karbece nebo nepřímého vstřiku - byť za delší časový úsek...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
První je po důchodci, najeto 110 000km, garážováno a ježděno Milanovo stylem brzdy provozu (pán mě v tom vezl když jsme jej kupovali).
Druhá fotka je motor mého Matize, najeto 199 000km, ježděno v rozsahu 3000-6500ot/min (ano celkem často řadím před omezovačem), často hnáno po dálnici 150-170km/h (omezovač 6600ot/min vychází na 174km/h na 5. stupeň), a vůbec já mám v motorech průvan furt. Obrázek nechť si udělá každý sám, u obou aut nájezdy poctivé, a vůbec jsem motor nikdy nečistil. Olej měním po 10 000km a leju tam obvykle Carlson 10W-40 z Kauflandu či Alberta.
Naposledy editováno 06.07.2018 01:45:00
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Edit: Jinak z poloviny nesežranou rybu a web pro ty, co ve Fliperu ještě nebyli a chtěli je tady .
Naposledy editováno 06.07.2018 07:01:14
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Verdom> Taky mě překvapilo, kolik silnic bylo v Polsku opravených. Hlavně na západě a severu Polska, tam byly super i silnice nižších tříd. Na stranu druhou, u nás se hodně peněz investovalo do železničních tratí. Ty jsou v Polsku v tragickém stavu.
Škoda že vlakem jezdím průměrně jednou za 15 let..
Edit: Link na camp. Jinak Jawa v Polsku je pojem.
Naposledy editováno 06.07.2018 07:34:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když jsem prodával Feldu po 15 letech, tak po sundání ventil. víka to bylo čisté jako kdyby to vyjelo z fabriky ( a bylo to celou dobu garážované ).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když jsem kupoval u Plzně sajdu měl tam týpek na třindě dva karbce a prej bez problémů 170 . Proč ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jak vypadá motor Adenia nevím, jezdím do 80 km / h., pětku dám málokdy. Olej bývá ale čistý.
ted jezdím na takovou rovinku s nájezdem přes trať, s kopce se to trochu rozmotá, ale jedním směrem jsem měl 138 a druhým bez toho kopce 136, což spíš odpovídá náklonu spádu Moravy. Stejně jako byl kdysi na testy Světa motorů úsek Davle-Štechovice,
milan1963 píše: laďa-prášil> Šetřil na výměně oleje ? Možná, já nešetřím, ročně najezdím 3000 km a olej měním po 2 letech, tedy 6000 km , někdy dokonce každý rok , tedy po 3000 km. Vím, je to zbytečně, ale motoru to je k dobru. Přesto - je černý jako na fotce.
Jak vypadá motor Adenia nevím, jezdím do 80 km / h., pětku dám málokdy. Olej bývá ale čistý.
tak do adenia asi neleješ minerál a do škodovky asi nedáváš syntetiku...
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 1 | Dnes v 17:13 Kohlstein |
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |