Pádové protektory ve formě klasických hříbků nebo sliderů by byly umístěny na mechanismu, umožňujícím jejich rychlé vysunutí do stran o nějakých 10 - 20 cm (krátká teleskopická tyč z pevného materiálu, procházející příčně rámem).
V normálním stavu by byly protektory zasunuté, tzn. jen málo přečnívající přes šířku motoru. Aktivaci systému by řídilo náklonové čidlo při překročení maximálního limitu náklonu, pohyb výsuvné části s protektorem by zajišťovala pyrotechnická slož (podobně jako u airbagů). Fixaci mechanismu ve vysunuté poloze by zajišťovaly obyčejné ozuby v teleskopické tyči.
Samozřejmě by bylo možné systém zkonstruovat tak, aby se aktivoval jen jeden protektor - na té straně, na kterou motocykl padá. Materiál teleskopické tyče musel být navržen tak, aby v případě těžkého pádu / ve velké rychlosti nedošlo k odlomení výsuvné části s protektorem, ale k jejímu mírnému ohnutí a pohlcení energie.
V optimálním případě by se z motocyklu nemělo dotknout země nic jiného než pláště, vysunutý protektor a (lehce) konec řídítek či stupačka.
Je jasné, že takový systém by nebyl určen pro supersporty ani krosky ale především pro cestovní motocykly a běžné naháče.
Co myslíte - bylo by to realizovatelné?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Naposledy editováno 18.07.2018 10:11:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
assassin píše: hele nechci ti do toho nejak extra zasahovat, ale otazka je jak hodne o tom vis, kdyz o tom systemu co jsi vymyslel mluvis jako "o necem tak jednoduchem" .....
Tak myšlenka je to jednoduchá ... realizace asi už tolik ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
WildOne píše: Mezi námi, jsou mnohem horší "vynálezy", které se ujaly. Například START-STOP systém u aut. Je to absurdní nesmysl, protože na startování se spotřebuje více paliva než na chvilku volnoběhu ... přesto to všichni zanedlouho budou muset mít.
Ten Start/Stop system asi od věci není a myslím že něco ušetří, ale háček je spíše v tom, že to člověka sere jak to pořád chcípá a startuje. Nemyslím si že se startováním spálí více paliva když dnes jsou všechno stříkačky, ale člověk tak nějak podvědomě cítí, že se neustálím startováním něco ničí (baterka, startér)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
WildOne píše: Tak myšlenka je to jednoduchá ... realizace asi už tolik ne.
kdyz to vezmes takhle, tak neni vlastne slozityho nic - jaderna fuze je jednoducha myslenka.... atd atd....
nemusis vubec zabihat do detailu a trapit se technickym resenim, nez se do neceho takoveho pustis, je potreba si promyslet jestli to ma nakej smysl a pak jestli je to ekonomicky realne. koukni se kolik stoji airbag, kterej je v kazdym aute aspon 2x - ty v podstate budes delat stejne zarizeni, stejne drahej vyvoj, testy atd... padak kterej ma zachranit kryty motoru, nebo kapoty, kterej stoji vic nez kryty motoru a kapoty?
cena vyvoje zarizeni s pyropatronou a elektronikou - to si schvalne zkus zjistit + pocet potencialnich zakazniku ... uz jen rozpustit ten vyvoj a vyjde ti, ze to bude stat balik. navic kazda motorka je jina, nejde udelat jeden univerzal, ale vyvijis pro kazdej stroj jine zarizeni - navic ten stroj je po cca 4letech nahrazen novym modelem - tohle je proste mission impossible.
navic kdo pouzije nejvic padaky? lidi co jezdi na okruhu a tem je jedno, ze je to osklive a trci to z kapot....
ja osobne nevidim na tomhle napadu ani malicke plus, kvuli kteremu by stalo za to se tim zabyvat.... ale muzes zkusit to privest k zivotu, treba zbohatnes :D
Naposledy editováno 18.07.2018 11:50:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
assassin píše: ... nez se do neceho takoveho pustis, je potreba si promyslet jestli to ma nakej smysl a pak jestli je to ekonomicky realne.
A co asi tak dělám?? Právě o tom je tohle vlákno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
WildOne píše: A co asi tak dělám?? Právě o tom je tohle vlákno.
no ja ti taky odpovedel, kolik stoji normalni padaky? 2tis? tyhle budou minimalne 10x drazsi (realne jeste vic, nebo dokonce nevyrobitelne) dal bys za padak 20tis a vic?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
WildOne píše: assassin> No pokud bych měl extra drahou motorku, například GoldWinga, tak klidně ...
Havarijni pojisteni je nejlepsi padak za mnohem lepsi cenu.
Ps videl jsi goldwinga spadnout? A co se tam ponicilo ? Ma to trosku odlisnou konstrukci ;)
Kdyz prijde na konstrukci cehokoliv, v jednoduchosti je sila. Myslim si ze dnesni padaky jsou krasne jednoduchy a proto i fungujou.
Predstav si, ze se ten mechanismus nehne 6 let, protoze jsi s tim nikdy nespadl. V ten jeden osudny moment, kdy to budes potrebovat, elektronika vyda povel a hovno se stane - mechanismus zatuhnul... Stalo to asi tak 50x vic (jen hadam) nez normalni hribek a jeste te to o mnoho vic stat bude, az zacnes opravovat.
Tohle nebude nikdy videt svetlo sveta, protoze kazdej normalni konstrukter tu myslenku rozcupuje na kousky v samotnem principu.
Edit gramatika
Naposledy editováno 18.07.2018 14:54:05
2 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Český génius Jára Cimrman se proslavil v mnoha oborech lidské činnosti. Jeho nesmrtelnou zásluhou je ovšem to, že se stal objevitelem „slepých uliček“. Cimrman mistrně dokázal odhalovat kudy „cesta nevede“. V tomto svém úsilí dosáhl mimořádných výsledků. Někdy se tvrdí, že na jedno zjištění, že „takhle to je“, připadá devět „slepých uliček“.
poulie píše: Ono je taky důležité ukázat KUDY CESTA NEVEDE aneb metota slepých uliček Járy Cimrmana
Český génius Jára Cimrman se proslavil v mnoha oborech lidské činnosti. Jeho nesmrtelnou zásluhou je ovšem to, že se stal objevitelem „slepých uliček“. Cimrman mistrně dokázal odhalovat kudy „cesta nevede“. V tomto svém úsilí dosáhl mimořádných výsledků. Někdy se tvrdí, že na jedno zjištění, že „takhle to je“, připadá devět „slepých uliček“.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
poulie píše: Někdy se tvrdí, že na jedno zjištění, že „takhle to je“, připadá devět „slepých uliček“.
To možná i víc ... ale nové věci je potřeba zkoušet, a přemýšlet u toho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
a při jakýmkoliv jiným pádu by tě tvůj mech padák byl úplně k H...U, prostě přítěž na motorce, vzpamatuj se....
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Já myslím, že to už někoho napadlo, ale seznal, že to je hovadina!
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Vymysli levnější havarijní pojistku a budeš za Kinga....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Povinné ručení + havarijní pojistka u Kooperativy stojí nějakých 16 a půl tisíce základní cena, s každým rokem bez nehod se ti střádají bonusy a platíš míň.
WildOne píše: Mezi námi, jsou mnohem horší "vynálezy", které se ujaly. Například START-STOP systém u aut. Je to absurdní nesmysl, protože na startování se spotřebuje více paliva než na chvilku volnoběhu ... přesto to všichni zanedlouho budou muset mít.
Nechci bejt rejpal ale ty máš nějak změřeno co tu tvrdíš? Já jen jestli víš o čem píšeš
WildOne píše: RUTAN> No, tak tvůj názor odborníka mě zajímá obzvlášť!
můj názor je ten, že je to nesmysl. hlavně z ekonomického hlediska. technicky taky.
při pádu vznikají síly, které snadnou ohnou M12 pevnostní šrouby na páce dlouhé třeba 100mm. nedovedu si představit, jak masivní konstrukce by to měla být, aby udržela 200mm+ páku. A to už nemluvím o technickém konceptu opřeného o nějakou elektronickou zpětnou vazbu z čidel náklonu ..reakční doba..atd.. prostě blbost.
ale hlavní problém je v ceně a logické použitelnosti toho systému. V zemi, kde se seřazuje na heurece zboží podle ceny "od nejlevnějšího" ti nikdo za padáky víc než 4000,-kč nedá a to by ses do toho krutě nevlezl:) nemluvě o váze, velikosti, estetice atd..
tenhle nápad doporučuju opustit a začít pracovat na konceptu silového pole.. pak od tebe koupím patent:D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
HornisGSX píše: MartasUS> nechcu ti nic rikat ale start-stop system je enormni picovina a uz se moc dobre vi ze kurvi motory(mechanicky)
...spolehlivost motoru "kurvi" cokoliv co ma za ukol usetrit nejake palivo. primej vstrik, variabilni casovani, preplnovani, rekuperace, start stop ....
ano s dnesnima technologiema by sel udelat motor "bez kurvitek", ale aby utahl auto s dnesnimi naroky na komfort a bezpeci by jezdil za 20+