AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Více detailů psáno na Motomagazínu.
Milan: Jako anglie s řazením vpravo je celkem odvážný počin. Na to se blbě zvyká.
Edit: A k cenám, jako každá věc je otázkou nabídky a poptávky. Dokud lidi budou draze prodávat a jiní to koupí,
funguje to, než ta bublina splaskne.
A to nemusí být nutně zájmem o věc, ale bude stačit, až někdo stanoví, že co míchá do benzínu olej, nesmí na silnici, pak ti, co to mají jen na srazy, začnou prodávat a shánět 4T oldtimery a cena spadne za pár týdnů celkem výrazně, jelikož muzeum v garáži mít a neparádit se s tím na srazech, je pro některé hrdopýšky jako ho nemít.
Naposledy editováno 23.08.2018 21:17:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom>No to by mě nasejřilo, já mám tu jawu na ježdění. Snad to ještě dlouho nenastane.
Mě to jelo, zatáčelo a brzdilo na rozdíl od jeho orig. chromky mnohem líp. A to jsem měl 638 s plastovýma páčkama brzd značky děs a běs.
Co se týká Felicie sebral jsi slova mému staršmu partˇákovi který si to mohl nechat po tom co ji sparavoval sousedovi z garáže.
Kam až se ty nesmyslné ceny dostanou nevím. Ceny 638, 9 atp. vyletěly hned po zprznění kurzu koruny ČNB. Zločinu podobněm měnové reformě v lehčí formě.
Ale to zas jinde jsme to je jiná vesnice.
Právě jsem vyměnil cívku na čezetě. Jiskra je hned jiná. Ještě stahovák nebo plánek na něj na zápalko Dukati a je z ní nová motorka.
Dvoutakta mám jako hračku, jako divnost, mám ten wergl rád.... Pro každodenní provoz je to ale dosti nevýhodné a nepohodlné... Protože jsem dříve provozoval podobný wergl na denní bázi se značným ročním nájezdem, bylo to s klesající kvalitou dílů a zvyšujícími se časovými nároky na rodinu a práci čím dál víc hraniční nejen kvůli výkonu a nepohodlí, ale i kvůli zvyšujícímu se četnostíí oprav a nekvalitou ND která to měla na svědomí z větší části, než celkové stáří werglu..... Já chci jezdit, nikoli opravovat... A že to umím opravovat neznamená, že to dělat chci a že mne to baví... Mno nebaví, dělám to protože jsem strojař a umím to, ale nikdy jsem to nedělal s pocitem zábavy, vždy jsem to dělal jako nutnou činnost aby to jezdilo a sloužilo... Stejně jako vynášíte koš, vytíráte podlahu, umejváte nádobí, tak s podobnou chutí já spravuju motory... Protože musím, nikoli proto, že by mne to bavilo... Baví mne jezdit.. Vrtošivý stroj v denním provozu je pro mne důvodem rychle se ho zbavit a nahradit věcí co skutečně dlouhodobě funguje při dodržení předepsané údržby.
Už jsem ot sem psal, jak jeden "pán" mne přizval k tomu že mu nechytá jeho "konopnice" dojel jsem tam, byl to přepras první čtyřky s nádrží a sedačkou z osmičky, zadek už si nepamatuju.. to je jedno, prostě konopnice po které plebs touží to nebyla, byla to přeprasená čtyřka jedné z prvních serií...
Po technickej stránce tomu nebylo prakticky nic... Nechytalo to proto, že ten čloívěk ani nevěděl, jak se zapíná zapalování, měl spínačku otočenou na polohu 1 a šlapal, a šlapal, a šlapal..... a nic,a nic a nic... po vysvětlení tajů boschovy spínačky to chytlo na jeden, vyčistil jsem pár kontaktů a už to běželo normálně na dva.....
Dal za to 20 000,- a vrnel blahem, jak že prej to byla výhodná koupě...... Za zmrda smontovaného z dílů vyrobených v průběhu desítek let.... 20 tyček za přepras je moc, i když to mělo živé papíry a motor v chodu....
Já bych za to dal tak polovinu... prostě papírová motorka bez technický, ničím nezajímavá a v pojízdným stavu je za 10 tyček přiměřená cena....
Sema píše: Verdom>No to by mě nasejřilo, já mám tu jawu na ježdění. Snad to ještě dlouho nenastane.
No zatím si taky myslím, že to tak brzy nenastane, nicméně stačí měsíc sucha a zakázali u nás paromilům vyjet už před měsícem,
nikdo by nikdy neřekl, že v kalifornské poušti zůstane 335tisíc nových Volkswagenů
Takže jak se říká, nikdy neříkej nikdy, stát se může cokoli, ale snad to nezažijem.
Edit: Bimbam: U nás v kopcích už padesátky nejezí vůbec, vše nahradily výkonější a spolehlivější 125ccm skůtry.
No a fichtle jezdí na Všelibice, či rádelský fichtlcup .
Naposledy editováno 24.08.2018 06:19:49
Naposledy editováno 24.08.2018 08:15:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 24.08.2018 11:25:05
Bimbam píše: Čmoud - taky si myslím že lak není původní. Jsou prostě místa který se provozem "odírají" i když s tím majitel neflákne do škarpy - a ty místa na té fialové jawettě jsou v lesklým laku jako všude jinde. Hmmm, leda by to natřel olejem před focením, to by pak nemuselo být vidět, ale stejně si myslím že je to nedávno stříklý. Pochybuju že si někdo koupil kdysi novou jawettu, dal ji do obyváku a spoustu let jen stála a byla zakrytá lajntuchem aby se neošoupala. Větrnej štítek je novej - to píše, jenže on ten novej co je dnes k sehnání, je o něco větší než ten původní ( asi tak o cenťák a půl na všechny strany) a je to vidět.
i kdyby nikdy nejela,jen stála v ložnici u postele,tak je to ranec už teď a to ještě není konec.Zbytek je fuč. A chvála bohu. Měl jsem něco doma, něco co se nevešlo u ségry a jen to zabíralo místo. Lítat na tom nebyl čas, mladýho to nebere, muzeum neplánuju a prachy potřebuju sypat do baráku, tak je ukládat v motorkách není momentálně potřeba. ;) Aukro je panoptikum zvrácenosti, ale kde je nabídka a poptávka, tak to funguje, tak proč ne. ;)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak dnes jsem dokončil tu věc s žárovkami 6 V 21/5 W. Prodejci, u něhož jsem je objednal, dnes přišly. Cena jedné 15 .- korun mně příjemně překvapila. Tak Popular svítí, i brzdová světla jdou. A zítra pojedu na sraz k Benešovu, je to jen pro vozidla do roku výroby 1945, což já moc rád.
Obecně s koly Jawa čachruje... Viz Tramp, který má přední 21".
Jsem přesvědčen, že s geometrií rámu se nikdy nehybalo.
Aby do bylo víc Chpper, dali dopředu 19" a dozadu 16". Aby to bylo víc Enduro, dali dopředu 21". Vidlice, jak přední, tak zadní, zůstaly stejné.
Jirka4137 píše: nemako> Nahoru to jistě ještě půjde ale jestli to kamarádi prodejce přestřelí dočtem se opět komentáře že si výherce pro motorku nepřijel .
já to tam postupně všechno naperu od koruny a nechám to žít vlastním životem. pro mě nejmenší problém a bez dohadování. prodal jsem tam zatím dvě věci a v pohodě1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nemako: na uakru se dobře prodává, ale blbě nakupuje... Já mám nejradši, když požadovanou cenu daného předmětu znám...
Tomu, že se Yuki proti době před 10 lety zlepšila, věřím.
Naposledy editováno 24.08.2018 21:34:00
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Že 125 čtyřtaktní nestíhá provozu mimo města je naprosto běžné.. po rovině se to rozmotá na 80 a jakmile ot zahlídne kopec, tak to spadne na 50-60... mno prostě krumpl línej nahovno sráč... to je dobrý tak na cestu do vedlejší vsi místo ještě horšího pionýra... Kafi je masochista, má doma normální motorky a na cestování si vybere takový sráč...
Milane ty jsi zakrněl před válkou... Dnešní provoz je jiný, především užitkový... To tvoje motání a plácání rychlostí lepšího traktoru si můžeš provozovat někde mezi Horní Kalnou a Dolní Světlou,a le na hlavních tazích je to čistokrevná bezohlednost. A není to o tom že bys to nemohl, to auto přestože je to hodně starý werk se stíháním dnešnímu provozu nemá celkem žádné problémy a ty to taky dovedeš, když chceš.....
Ber proto prosím ohledy na to, že ti kolem tebe nejedou proto, že je to baví, ale především proto že musí a chovej se v provozu tak, abys nezpůsoboval zbytečné komplikace... těch neodbouratelných je tam i tak dost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 25.08.2018 06:25:52
nemako píše: pech.> na aukru se dá koupit použitelná věc za cenu českýho vraku bez papírů. https://aukro.cz/mo...3-6923990613 [/quote]
To nepopírám, ale nemám dostatek volného času na to abych provzoval akro kejkle s tím abych to skutečně získal a skutecna prodejní cena je ve hvězdách. Jdou nastavit limity, příhozy, automaty, ale potom zase kulhá ta pravděpodobnost "výhry"...
Já považuju za lepší klasickou inzerci. Prostě věc, požadovaná cena a kontakt.. chceš/nechceš.
Naposledy editováno 25.08.2018 11:14:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |