po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: Kluci, existuje nekdo v cechach, kdo dela zakazkove zavodni pisty pro dvoutakty? Prisel jsem na zpusob jak z NF5 udelat 360 cc. Jen potrebuji zakazkovy pist, pripadne upravit (zmensit diru pro pistni cep) stavajici.
Mam vyrobce pistu ale v cizine, tak nez je oslovim mne napadlo jestli to neumi nekdo tady.
Kolik máš vrtání a zdvih pro ty 300 a 360 ccm verze?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
mito7 píše: Protože to tak rychle měněj, že na to nemají čas se tím zabývat. Kdo by se s tím desítky hodin leštil, když to za pár hodin zahodí
Jde o proudění a tam lesklý povrch má velký odpor. Pokud chceš docílit lepšího plnění, musí být povrch hrubý, nejlépe opískovaný. Tím docílíš lepšího laminarniho proudění...
Proč myslíš, že golfový míček má ty důlky. Bez důlků by nelítal tak daleko.
Těmi lesklými kanály zhoršíš výplach
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
dakarista píše: Jde o proudění a tam lesklý povrch má velký odpor. Pokud chceš docílit lepšího plnění, musí být povrch hrubý, nejlépe opískovaný. Tím docílíš lepšího laminarniho proudění...
Proč myslíš, že golfový míček má ty důlky. Bez důlků by nelítal tak daleko.
Těmi lesklými kanály zhoršíš výplach
A ty různý nedostatky v odlití kanálků (hrby, díry) nepřesnosti slícování s karterem, přesahující, nebo zase drážka při úzkém těsnění - to je vše záměr pro zvýraznění turbulentního proudění ke snížení odporu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
mito7 píše: A ty různý nedostatky v odlití kanálků (hrby, díry) nepřesnosti slícování s karterem, přesahující, nebo zase drážka při úzkém těsnění - to je vše záměr pro zvýraznění turbulentního proudění ke snížení odporu?
Špatně jsi to pochopil. Povrch by měl být hladký, bez překážek, ale struktura povrch hrubá. Jako by opískovaný, třeba povrch z pískové formy také nevadí. Spis vadí různé překážky, výčnělky
Naposledy editováno 31.10.2018 07:49:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
mito7 píše: Protože to tak rychle měněj, že na to nemají čas se tím zabývat. Kdo by se s tím desítky hodin leštil, když to za pár hodin zahodí
Nevim jak to je u 125-ek a 250 dvouvalcu, ale vim ze treba NSR500v2 ma ty intervaly celkem dlouhy. Jasne je to dvounasobny objem na valec, ale stejne mit 140 koni z pullitru v2 je mazec. Jedno kolo na okruhu v zavode vyslo na tehle mrse na cca 2000 korun (rozpusteno na servisni naklady, palivo a spotrebak). Typickej zavodni vikend zacinal za hranici 100 tisic korun v servisu motoru. Kdyz se menila klika kvuli najezdu tak to bylo trikrat tolik.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
E: viz dole DrDNA
tak jasne, ale i realny videa jsou zajimavy napriklad , nebo ,i samotnej motor pusobi dosttecne ipozantne.. klika
Naposledy editováno 31.10.2018 15:41:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
kerut píše: Milanos> jj, a s prechodem va V4 (a bacha neni jedna jako druha, delali se v bangu i ve screameru - ten udajne striktne vyzadoval Mick) to vylezlo jeste o peknejch par desitek semikunahoru.. jak na tom chudaci "lezeli" kdykoliv zatahli za plyn, nezapomenutelny bestie !! motorysedelali tutove minimalne na kazej zavodni vikend, levna sranda to nebyla a vzdycky je holt neco zaneco no
Je to tak ale v4 byla trochu neco jineho nez v2. Ta sice nikdy nedosahla vykonu V4, ale diky 103 kg suche vahy a lepsimu prubehu vykonu mela vetsi corner speed. Mam doma posbirane nejaka fota vnitrku motoru V2 a je to slusna prace. Skoro stejne velky motor jak NSR 250, jen masivnejsi valce. Wolframova klika s keramickym loziskem uprostred. Magnesiove skrine, titanove ojnice. Superlehky pist, ktery dnes stoji 60 tisic jeden. Klika stoji ctvrt milionu a vydrzi cca 1800 km. Pisty se menily fakt s kazdym vikendem hlavne pro to, ze meli jeden krouzek a moc to proste v ty kompresi nevydrzelo.
Mezitim jsem rozebral zadni naboj na letmaku a posilam ho do anglie na odfrezovani.
Na ceste jsou titanove srouby, karburatory, zakazkove CDI, veskere tesneni motoru, kabelaz a zapalko. Taky nejake origo nastroje a naradi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: Beranidlo> Tak zdvih je furt stejnej, je tam 54,5. 300 cc ma vrtani 59 a 360 65 mm.
S pohledu geometrie je to ještě OK, vlastně je to skoro stejně, jako měly dřív Yamahy RD250 / RD350. Jde o to, že výplach válce u výrazně podčtvercových motorů už nefunguje dostatečně efektivně ve srovnání s motory nadčtvercovými. Proto se časem upustilo například od zaběhnutého (i jawáckého) vrtání 70mm x zvih 64mm u 250ccm krosů, a teď se používá vrtání 66,4mm x zdvih 72mm.
Druhá věc je, jestli ty větší válce mají odpovídající konstrukci přepouštěcí kanálů. Menší válec je potřeba "nafouknout" na větší průměr i s kanály. Kdyby se jenom převrtal, i v případě, že by tam na tuhle operaci bylo dost masa, změní se geometrie a časování přefuků. I když občas se stane i to, že změna je k lepšímu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Neni to prevrtany valec, je to novej odlitek, prepousteci kanaly ma celkem OK, ale vyfukovy kanal neni tvarove ideal. Tam se bude muset hodne ubrat. Nastesti je tam dost masa.
Uvidime co z toho Tyga vykouzli.
Naposledy editováno 02.11.2018 07:55:02
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Problem s RD je ze maj cep 16 mm. Ja potrebuju 15mm.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: Stev> Tyga pist udela pokud pro to bude mit odbyt, ale jelikoz jsem prvni kdo stavi 360, tak to nepujde. Ja mam kontakt v belgii a asi pujdu touto cestou.
Problem s RD je ze maj cep 16 mm. Ja potrebuju 15mm.
jak vypadaji ojnice co mas? neslo by v nich zvetsit prumer? nebo je nechat udelat na zakazku (samo pokud by se ti nepodarilo sehnat nekoho kdo vyrobi pist)
Zkusil bych Boba Farnhama, to je asi nejrespektovanejsi tuner 2t v anglii. Pak GT performance engineering by mohli pomoct, eventuelne Tyga UK.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Nejdriv prijdou zakazkove pisty, pak se budou ladit kanaly a pasovat valce na spodek, tomu se musi o kousek zvetsit prumer aby se tam valce vesly. Slicovat. Snizit hlavu aby to jezdilo na Avgas a sehnat vyfukove privery, vyvarit je a znovu vyfrezovat na novy prumer pistu. No mam pres zimu co delat.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Naposledy editováno 08.11.2018 20:52:42