po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: Beranidlo> Tak zdvih je furt stejnej, je tam 54,5. 300 cc ma vrtani 59 a 360 65 mm.
S pohledu geometrie je to ještě OK, vlastně je to skoro stejně, jako měly dřív Yamahy RD250 / RD350. Jde o to, že výplach válce u výrazně podčtvercových motorů už nefunguje dostatečně efektivně ve srovnání s motory nadčtvercovými. Proto se časem upustilo například od zaběhnutého (i jawáckého) vrtání 70mm x zvih 64mm u 250ccm krosů, a teď se používá vrtání 66,4mm x zdvih 72mm.
Druhá věc je, jestli ty větší válce mají odpovídající konstrukci přepouštěcí kanálů. Menší válec je potřeba "nafouknout" na větší průměr i s kanály. Kdyby se jenom převrtal, i v případě, že by tam na tuhle operaci bylo dost masa, změní se geometrie a časování přefuků. I když občas se stane i to, že změna je k lepšímu.