Naposledy editováno 14.11.2018 14:17:52
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu jaký olej do předních tlumiču
Vyber si
Anti píše: .........měl tu čest zatím se dvěma specifikacemi-5W a 10W.První je řidší,druhá hustější...........
myslel jsem si, že je i 7,5W , ale nebyla jistota, nedalo mi to, a je, třeba tady ( jen jako příklad ) https://www.motodri...covy-p60847/?cid=879
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu jaký olej do předních tlumiču
https://www.bonatrad...hEAkYCCABEgKKc_D_BwE
používal jsem ho do starých obyčejných tlumičů, do novějších upsidů jsem používal denicol, Q8 a motul - prostě už jen pro lepší pocit
Prosím o radu jaký olej do předních tlumiču
Koukni tady, mělo by to souhlasit, do 12 Bandita jsem dával 10w tak do V-Stroma bych dal 5w až 7.5w
Prosím o radu jaký olej do předních tlumiču
jak to tam nalejes tak pak je jeste potreba zmerit vejsku hladiny, kterou uvadi bez pruziny a se zcela stlacenym tlumicem 143mm od horni hrany.
no a olej tam ma bejt jak jinak nez Suzuki fork oil SS-08
olej SS-08 ma viskozitu pri:
40°C = 36,47
100°C = 7,24
toto jsou hodnoty ktere rikaji jake vlastnosti skutecne olej ma. SS-08 je jakoze olej 10w, ale muzes koupit 10w ktera bude ohodne ridsi a nebo taky ohodne hustsi...A to zaleti uz na vyrobci konkretniho tlumicoveho oleje.
Takze treba typicky
Castrol Fork Oil 10w
40°C = 15
100°C = 4
ale
castrol Syntetic fork oil 10w
40°C = 42
100°C = 7,5
no a vyber si.. :) jeden vyrobce...zdanlive pro laika oba dva oleje totozne , protoze to jsou 10w, ale pritom jeden je ridounka vodicka a druhej je pomerne k tomu o dost hustsi...
Tyto hodnoty se daji najit v tehcnicke specifikaci ke kazdemu tlumicovemu oleji. Najdes i srovnavaci tabulky, ale bejvaji v nich nepresnosti nebo chyby...
najpodobnejšie parametre (viskozita, a vis.index) má MOTOREX 7,5W tiež nie je vždy dostupný...
najdostupnejšia varianta je ale namiešať 1diel Castrol syntetic 5W s 2dielmi Castrol syntetic 10W, predávajú sa 0,5l fľaše čo je tiež výhodné nakoľko potrebuješ cca 1,05l
0,45dcl použiješ na preplach predošlého...
ak sa ti s tým nechce toľko babrať daj iba 10W ale bude trochu tuhšia...
POZOR nutné je dodržať hladinu v rure nie objem naliateho oleja!!
Naposledy editováno 27.11.2018 13:26:17
ja mel doted ve vidlici olej z roku 2002, pruzinu na 75kg pilota.... a ted mam vidlici na hmotnost, komplet nove ventily pro hi-speed/ lo-speed tlumeni od K-tech, nove NOK tesnici prvky a futra a ohlins olej... a motorka jede tak nejak porad stejne.... tohle pozna clovek az na okruhu, kdyz je schopnej zajet aspon par kol stejne a zacne merit minimalne cas - nebo datalogovat. ono dokud clovek nejede na hranici trakce - nepotrebuje lepsi tlumeni, proc taky, jemu trakce nechybi a tudiz tam vlastne neni co zlepsit.... a v provozu proste na hranici trakce jezdi jenom par magoru.
Naposledy editováno 27.11.2018 17:19:00
s tim hustejsim olejem bude mit ridic trosku lepsi pocit "kontroly" ... jen ty husty oleje maji znatelnejsi zavislost hustoty na teplote. tzn kdyz vyrazi kolem nuly, bude se ta vidlice chovat jak kdyby v ni zatuhlo lepidlo ja kdyz mel v tlumici rizeni hustej oil, tak kdyz jsem z nevytapene garaze v zime stehoval moto, malem jsem s ni prastil, protoze neslo zatocit
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 20 | 25.9.2024 v 08:47 hruso25 |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |
Snížení výkonu motorek Suzuki DL 650 V-Strom | Machy2001 | 2 | 4.9.2024 v 21:28 Martin1980 |