AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Najezdil jsem skoro 450 km, potkal 3 motorky, žádná nebyla Jawa ani ČZ. Ráno byla zamrzlá okna u auta, jsem rád, jak 120 dobře topí, po 15 km už bylo teplo. Na motorce bych nejel. Tak dobrej nejsem.
...a jede se do práce. Užívejte si zbytek neděle. -
maabo píše: tak předpokládám, že návštěvníci autoretromuzea i ostatní jawablázni dají tohle minimálně na 10/11
(bacha na 4. otázku, je to chyták)
Tak to bylo v poho. 11 z 11
Asi proto, ze jsem polovinu z toho mel a druhou polovinu bud ridil nebo opravoval.
Ale jedno maji spolecny, az na tu tatru bych uz asi ani jeden z tech verku doma nechtel.
Dneska jsem jel s kejvou par km, abych to ohral a vymenil olej, co mi strasil na stole v dilne na dne kanystru. No na monterky a bez rukavic to teda fakt neni.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Včera se starší dcerka rozštilovala že máme jen 30 programů (máme jich víc ale některé nejsou vhodné pro smrady).
Kdybych jí pustil šedo šedého Bajkala a všechny dva programy které jsme měli. .......
Naposledy editováno 18.11.2018 18:48:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Včera ráno jsem vyrazil na Símovi s balíkem na poštu, už tam nějaký chlápek cloumal dveřmi, nikde žádná cedule, tak jsem neváhal a vyrazil do Nb abych to stihnul než zavřou. Hlavou se mi honili myšlenky typu vypadlý IT systém pošty apod. Simson jel jako drak a když jsem dorazil v Nb k poště, tak tam zrovna byl zase nějaký chlápek a ještě ženská a taky cloumali za dveře. Po chvilce chlápek povídá - to je asi proto, že je svátek, v té chvíli mi to teprve docvaklo, že je výročí převratu ……… . Takže zpátky domů, ale protože jde věci brát dvojmo buďto jako pesimista nebo jako optimista - tak jsem si říkal - vždyť si krásně projel Síma, sluníčko ti svítí a ty zmrzlý ruce a kosti
z -3st. ti za chvíli rozmrznou …...
Jirka4137 píše: (reakce na) Jawablázni
16.11.2018 v 12:07 | Nahoru | #72900
pech.> já už se tomu co předvádí parta od Bobří řeky nedivím a ani se nad tím nepozastavím, ale poslat někoho na dlouhou cestu s motocyklem o kterém vím, že není v kondici, to už je zločin.Facku bych mu nedal, ale asi rovnou pěstí.----------------------------------- No hezky pěkně. V Kvítkovicích (Otrokovice) mají borci motoservis. Přestěhovali se nedávno z Hulína. Že to byli sousedi kamaráda který tam prodával kebab trochu jsme se seznámili. Občas bastlí motorky i pro toho prodejce obchodˇáka co je na ránu pěstí. Naprosto nesmyslné díly předělávají na naprosto nesmyslné tzv.stavby. Jak jsem zakusil a psal -elektrice nerozumí to mě volali po půl hodině atˇ pro moto přijedu když se zjistilo že na číze není jen upadlá kostra. Fajn nechal jsem asponˇ vyměnit ložiska v kolech když jsem viděl že mají nový lis.
Ty jsem sám dodal. Vyměnili jedno druhé stopili. Cena přes 1200 za servis. Dál to nebudu komentovat. Před týdnem mě povídal jeden účastník šestidenní o tom jak s kladivem opravují klikovky....... Je to neověřená informace ale já bych tomu věřil. Toho kluka znám od 14ti vím že dělal do motorek vždycky a nekecá.
Nechci tady hanět něčí servis to vůbec atˇ makají jak umí když jim lidi nosí prachy za nic. Chci to jen dát do kontextu s kvalitou dnešní produkce Hochů od Bobří řeky a všem zákazníkům hlavně potencionálním radím: Utíkejte od toho co vám nohy stačí. Kupte si starého Japonce v dobrém stavu a dopřejte mu servis.
To je právě ten debilní názor, že tyhle staré wergly opraví každý... Ty motory sice nejsou nijak složité, ale strojařský úsudek, přehled o postupech, přípravcích, provozních vůlích atd. prostě musí mít, aby věděl co je ještě OK a co nikoliv. Pak přijde nějaké howado s kladivem, velkým šroubovákem a pár nataženými klíči "dělat motor".... Sbouchá to dohromady jak truhlář europaletu a pak se diví, že to jeden nahovno a nebo vůbec, pokud už se mu povede při tom nic viditelně nezkurvit... Smutné je, že už to neumí ani v jedové chýši na břehu sázavy.. Kafi a pár kupců "nových" dvoutaktů by mohlo vyprávět... Co já už viděl prasečin, dojebaných karterů, poamčkaných pístů, obráceně namontovaných dílů, servaných závitů, zohýbaného kdečeho.... Dneska je pčroblém i to, že to není pořádně z čeho dělat, jelikož kvalita dílů je tristní... To opět dokazuje totální neschopnost vedení skleníku u bobří řeky... Retro vlna jede, a místo aby na ty miliardy "strašně vzácných kejchaček" dělali novou plechařinu, ráfky, špice, bubny, pera, tlumiče, dělali oni, v původní kvalitě, která určitou uspokojivou spolehlivost měla, dělá je kde kdo na koleně v různých exotických zemích s různými výsledky a u nich se dělá hovno... je pravdou, že oni tam dělali hovno už dlouho předtím, v řádech deítek let.. Protože motory už nakupují 45 let, ten jeden co se pak rozhodli dělat se do té doby čím dál tím víc sere... brzdy dělal autopal a ČZ Blatná, která dělala i kola, tlumiče Čz Březnice, atd. atd atd... tohle všechno tam přivezli na valníku, a oni to milostivě smontovali... Jo abych nezapoměl, rámy (nesmyslně těžké) a plechařinu si dělali sami... To jim ale nebrání se to naučit...
Japonec je cesta z bludného kruhu... Motor bude jezdit 20 let bez toho aby se na něm dělalo víc než výměny oleje a tak 2x seřízení ventilů + karburátorů, podvozky celkem drží a když už tak jsou na ně sehnatelné repasní kity v libovolné kvalitě a tvrdosti. Jediná dražší věc na Japonci jsou pneumatiky, protože musí být schopny vyhovět
řádově vyšším výkonovým parametrům.
milan1963 píše: falco43r> Před chvílí jsem přijel z wellness a hned jsem si dal kvíz. 11 bodů. A to mně zajímá hlavně předválečná produkce, jíž jako mlad'och běžně pamatuju...
Najezdil jsem skoro 450 km, potkal 3 motorky, žádná nebyla Jawa ani ČZ. Ráno byla zamrzlá okna u auta, jsem rád, jak 120 dobře topí, po 15 km už bylo teplo. Na motorce bych nejel. Tak dobrej nejsem.
...a jede se do práce. Užívejte si zbytek neděle. -
Tobě stačí fakt málo... Teplo """""UŽ""""" po 15 km... jedna z mála věcí, co mne na borovici srala bylo to, jak pozdě začínala topit...
Kvíz 11/11 603 2 / 2,5 / 3 se dají rozlišit právě podle toho jak moc jsou světla u kraje a jaké rozteče mají atd....
Taky u vás napadalo to bílé svinstvo ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |