AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Ono by to dneska šlo asi i tady, jeden čas bylo slunečno a příjemně, jenže jsme se museli věnovat "polním pracem" tak se prostě nedalo. Zatím tady nesněží, zatáhlo se a je na nule.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Srovnám-li F 126 a Š 120, je to jako nebe a dudy...samozřejmě plus pro škodovku.
Jen dodám, že tehdy mně ta moje poprvé pořádně překvapila, protože po Fiatu sice ještě nějaký čas jezdila s naší rodinnou 120, ale jednoho dne si bez mého vědomí přivezla domů Renaulta 11. Od té doby má už několikátého Renaulta a já musím uznat, že proti 120 je dnešní Megane, ale i tehdejší 11 a mezitím další Renaulty - lepší. Ve Francii holt nevyráběli 35 let jeden typ...
Trabant a maluch, tyve JAWA se tu sežene, tak založte modrý cirkus a dělejte konkurenci Přibáněmu.
Ten si teda tyto stroje vybral prý proto, že chtěl dokázat, že cestovat se dá i na nejblbějším stroji,
co východní blok vyrobil, ale díky tomu, že to dal, to asi tak úplně blbý nebude.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dobře, všichni víme, jak to je, českou značku Jawa vlastní Indové. Avšak to nemusí být nutně špatně, jen se podívejte, kde dneska je díky indickým penězům takový koncern Jaguar / Land Rover. Pravdou však je, že britskému koncernu z Indie putují pouze peníze, kdežto Jawa se v Indii přímo vyrábí. To ale nemusí být nutné zlo, že ano?
Pojďme se podívat na zbrusu nový retro model Jawa 300, která vypadá skoro přesně jako kývačka, kterou měli naši tatínkové a dědečci. Na téhle Jawě je prostě skoro všechno retro a přesně tak to máme rádi! :)
Vše ostatní z techniky je ale moderní záležitostí. Přední kotouč má průměr 280 milimetrů a brzdový systém je vybaven systémem ABS. Vzadu je klasický buben (těžko říct, zda kvůli retro vzhledu) a ten ABS samozřejmě nemá. Krásná retro nádrž pojme mimochodem 14 litrů benzínu.
Motor má přesně 293ccm a i když jeho výkon není nijak oslnivých 27,4 koní a točivý moment 28 Nm, na třístovku je to úctyhodná hodnota. Převodovka je samozřejmě šestistupňová.
V Indii se o výrobu stará (i v Evropě známá) firma Mahindra a motocykl tam má stát v přepočtu necelých 62 tisíc korun. Otázkou však je, zda bude tato motorka k dostání i u nás. Některé novodobé Jawy si samozřejmě můžete v ČR skrze oficiální zastoupení koupit, model 300 ale zatím nikoliv a zatím není jasné, zda to vůbec možné bude.
Pokud ano, bude muset model 300 splnit spoustu evropských zkoušek a získat homologaci. To by její cenu však mohlo vyšvihnout klidně o pár desítek tisíc korun. Tak v to doufejme, protože už teď víme, že se na ní chceme projet! :)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tonda Zloun
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: Novodobá Jawa! Legendárního péráka nebo kývačku můžete mít v novém kabátě i vy! :)
Dobře, všichni víme, jak to je, českou značku Jawa vlastní Indové.
To jako opravdu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: To jako opravdu?
Jawu vlastní přes Jihostroj Velešín a další společnost JAWAUNION pan Ing. Gerle. Starý pán ve věku 75 let, bratr někdejšího socialistického ministra průmyslu.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
zda sami či přes prostředníka a na kdy to plánujou atd.
No zatím neodepsali.
Tak uvidíme, zda budou jako čistokrevná Jawa a dotazy tam končí v koši.
Je to krásný a velký motocykl, pamatuju si, kde jsem ho viděl poprvé: v depu v Brně na volných jízdách, seděli jsme někde kolem svých věcí a najednou šel zvuk jako když jede 603trojka. Tak se dívám, kde je tatra a nikde nic a pak mi došlo, že to jde z té motorky... Myslím to byl někdo ze Zlína a trčelo mu z toho šest trubek...
Jaká je spotřeba šestiválce v reálu?
milan1963 píše: elevator> Přesně tak. A jak jsem slyšel, k motorkám moc kladný vztah nemá a není jeho záměrem vyrábět v Týnci na prvním místě motorky. Docela tomu věřím, protože fabrika má na vývoj motorek vlastní jen omezené finance. Spíš čerpá dotace. Nadávat na Jawu umí každý, ale každá strana má dvě mince. A toto je jedna z nich- a moc se o ní neví...
Prostě typický postkomunistický bordel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tuhle potvoru jsem viděl prvně ve Švédsku v městečku Vilhelmina.Byl tam na ní jeden slovenský chasník (přes 60 let), zavadil jsem o něj už v Olderfjordu.Ve Vilhelmíně mu nešel jeden válec, nakonec to byl jenom kabel, který samozřejmě neměl Strašně mně překvapil, když řikal, že jede nahoru 14 dnů On to bral přes Turecko a Irán a pak Ruskem nahoru Zkoušeli jsme nějaké společné ubytko, ale nevyšlo to.Pak jsem ještě zkoušel volat u Trelleborgu a on už byl ve Francii a pádil na Gibraltar.Byl to prostě Eagl
Naposledy editováno 20.11.2018 09:54:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: Verdom> Asi bych si to dotáhl sám, bez abs to do provozu nepustí a postavit na papiry 350tek..
Jednak to ABS má, jednak postavit něco na papíry úplně jiného stroje šlo možná před 40 lety, dnes určitě ne. Jediná šance dle mého je, že to do Evropy začnou vozit Indové aspoň jako BSA.Já osobně si stroj bez STK kterej je můj nedovedu představit,a jestli si koupím auto bez STK,které chci renovovat nebo tak něco tak ho přece nebudu stavět na parkovací místo,myslím,že GO už se na sídlišti nedělá a když už ho tam zaparkuju tak sem ho koupil na to,že ho opravím a na to mi přijde půl roku dost na to abych to řešil,přece to tam nepostavím s tím,že budu 10let šetřit na opravu. A co mám doma na dvoře na soukromém pozemku bez STK je každýmu u perdele,nehledě na možnost depozitu.
Kehaj-- jojo teď už je to na plechovku na zimních pneu.
Naposledy editováno 20.11.2018 12:36:53
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlast'ák: zrovna na pionýra nemohu zimní pneu sehnat... 120 zimní má, 136 ne, protože má kola 13 a k ní jiné pneu nemám. Sněhu ale moc není, snad prý ani moc nepřibyde. Tady máme tak 3 cm, možná ani ne. Ale padá od dopoledne...
Naposledy editováno 20.11.2018 13:11:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |