2 reakcí na tento příspěvek Alternátor
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
malčus77 píše: Je tam altik z farose ,takže co nejlehčí, taky mě odešel kolegovy o rok dříve.,jelikož měl vyhrivane gripy....Tak jen čekej a jezdi...
pro nas nezkusenny jakou maj spojitost vyhrivany gripy a to ze mu odesel alternator ?
3 reakcí na tento příspěvek Alternátor
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
karavanista píše: další proudová zátěž navíc...100w=8.8A napřiklad...
vlivem otecek v magnetickem poli se na civky altiku naindukuje napeti. Toto napeti je usmerneno. Aby bylo dosazeno v siti staleho napeti v rozmezi 12-14V , je ve zkratovem regulatoru proud , ktery je primo umerny vygenetrovanemu napeti promemen na teplo.
Pokud me tedy moje zanedbatelne vzdelani v elektrotechnice neklame tak na tohle staci ohmuv zakon. A pokud tedy nemas buzenej altik ta je uplne jedno jestli se ten prebytecnej vykon promeni na teplo v heftech nebo na regleru. Asi jinej pripad by byl kdybys tu fazi zkratoval total, tak bych asi veril tomu ze pri 0vem odporu tam potecou vetsi proudy nez pri zatezi reglerem.
vikrs> az ti ten altik odejde tak si ho nech previnout tu ten pan to opravdu umi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor
Manželka jezdí též na této motorce a altík již odešel dvakrát, prvně jsem ho vyměnil za originál a podruhé koupil repliku zdejšího výrobce, se kterým jsem mluvil a povídal,že jich prodal spoustu a ještě neměl reklamaci. Zatím dva roky v pořádku
Výměna je snadná, ale je nepříjemný, když se to stane někde v zahraničí, dál od domova a máš zkaženou dovolenou, což se nám naštěstí nestalo.
Vikrs píše: Takže jedině čekat až to přijde!?
Vydrž a ono to přijde .
Jen záleží kdy . Někomu ve 30 - 50 - 70 tis.km . Pokud chceš něco udělat pro dobrý pocit , tak můžeš zhodit víko a podívat se v jakém stavu jsou cívky-izolace (lehce tmavé ,napálená část , nebo těsně před smrtí ) a není od věci si na mašinu hodit voltmetr . Když nic ,tak alespoň v počátku víš že se s dobíjením něco děje a můžeš reagovat .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
Ale co je mně známo, tak starý typ regulace (poslední regulátor tohoto typu byla řada FH-012/020 - MOSFET) fungoval tak, že zdroj (alternátor) jel neustále na plný výkon a proud, který nespotřebovala el. soustava motorky se zkratoval proti kostře. Nová řada tzv. sériových regulátorů SH-775 a nejnověji 50A regulátor SH-847 funguje tak, že místo zkratování zdroj odpojuje/připojuje a tím se z vinutí debírá jen tolik proudu, kolik aktuálně spotřebovává el. soustava moto. Tím by mělo být dosaženo nižšího tepelného namáhání vinutí statoru a teoreticky vyšší životnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
karavanista píše: další proudová zátěž navíc...100w=8.8A napřiklad...
Alternator jede pořád na svoje maximum. Protože 95% motorek má jen ztrátový regulátor, kde se přebytečný výkon přeměňuje na teplo. Takže spíše naopak, při větší zátěži se méně zatěžuje regulátor teplem.
bos1127 píše: Fugo> Nejsem specialista, o elektrice vím jen že kope a že jí to neumím vrátit.
Ale co je mně známo, tak starý typ regulace (poslední regulátor tohoto typu byla řada FH-012/020 - MOSFET) fungoval tak, že zdroj (alternátor) jel neustále na plný výkon a proud, který nespotřebovala el. soustava motorky se zkratoval proti kostře. Nová řada tzv. sériových regulátorů SH-775 a nejnověji 50A regulátor SH-847 funguje tak, že místo zkratování zdroj odpojuje/připojuje a tím se z vinutí debírá jen tolik proudu, kolik aktuálně spotřebovává el. soustava moto. Tím by mělo být dosaženo nižšího tepelného namáhání vinutí statoru a teoreticky vyšší životnost.
Ale při odpojení nabuzené fáze dojde k tomu, že se zvyšuje napětí, až se prorazí izolace. Takže tohle řešení u motorek není úplně ideální. Nemáš zde buzení Jako v autě. Zde je magnet, který to budí pořád stejně.
1 reakcí na tento příspěvek Alternátor
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
dakarista píše: Alternator jede pořád na svoje maximum. Protože 95% motorek má jen ztrátový regulátor, kde se přebytečný výkon přeměňuje na teplo. Takže spíše naopak, při větší zátěži se méně zatěžuje regulátor teplem.
Presne tak. A pak tu jsou lidi co davaj vsude ledky i do svetel aby usetrily a regl se z toho muze posrat pak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
wáca píše: Presne tak. A pak tu jsou lidi co davaj vsude ledky i do svetel aby usetrily a regl se z toho muze posrat pak
se-se jediný chápe správnu cestu k šetreniu elektroinštalácie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor
gugo píše: bum64bac> vsechny motorky trpej na alternator. Rekneme si to otevrene, vono vinuti ktery by se melo chladit protoze porad jede na 100%, se misto toho koupe v v horkym oleji. To neni uplne dobrej napad.
na inych znackach moto s tym nie je problem ? zaujimave ze prave Honde sa kazia altiky a regulatory najviac.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nedobiji cbf 1000 Honda CBF 1000 | Kamanana | 25 | 15.10.2024 v 13:29 sseba1 |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 20 | 26.8.2024 v 23:20 Alešán |
Budíky Honda CBF 1000 F Honda CBF 1000 | Spitir_1 | 1 | 9.8.2024 v 07:46 RTSbike |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |