kteří propadli kouzlu Italských motorek a dunění jejich motorů ,které jim nedá spát. Díky úžasnému designu jim občas odpustíme i nějaké ty neduhy.Všichni kdo této nemoci propadli a nebo je treba jen něco zajímá tu jsou srdečně vítáni.
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: TVRDÉ JÁDRO JE NESKUTEČNÁ SEBRANKA , TAK SE PŘIPRAVTE NA UŠTĚPAČNÉ NARÁŽKY , KTERÉ JSOU MYSLENÉ V LEGRACI
Naposledy editováno 04.01.2020 10:34:51
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
u seriovych motorek je podle me TLS divocejsi nez 999 ... ale prej je to tim, ze je 999 v serii zaskrcena a jen vyfuk + chip z ni dostane 150+koni a par dalsich "beznych" uprav ji dostane az na tech povestnych 170-190koni na kole
jinak me prijde divocejsi TLS nez TLR, ktere ma sice vetsi vykon, ale je i uhlazenejsi a ma vyssi hmotnost a geometrii ktera to chovani uklidnuje.
v tlumici myslim ta divokost neni, protoze ja mam klasickej tlumic a v porovnani s jinou TL nepoznam rozdil...
A s tim motorem - dycky sem si rikal, ze u zavodaku maj mechanici nejvetsi boj prave uklidnit tu silu motoru, aby se na tom dalo efektivne jezdit. Ale jak sem psal - asi sem tu "jemnost" pochopil jinak, nez autor minil...
e: jinak teda nechapu, jak mohlo TL v AMA celkem obstojne jezdit, kdyz pisou jak je to na motor slaby... A zbytek taky teda nehraje do karet. Velikost, ovladatelnost...
Naposledy editováno 17.12.2018 11:40:32
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Naposledy editováno 17.12.2018 11:48:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
t_freedom píše: assassin> tak, ale asi na to maj nějaký odladěný mapy, ne? a ty s tím velkým motorem asi nebudou tak kultivovaný jako origo ...jsem myslel.
nemyslim si ze by tech 80ccm delalo takovej rozdil, aspon na silnici mi prijde ze mezi moji a jaskovo TLS je rozdil umernej tomu o kolik je on lehci nez ja...
a pod pojmem odladena mapa si ja naopak predstavuju neco co kultivovany je, kultivovanejsi nez original....
ja osobne jsem teda o takovehle "nepouzitelnosti" naladeneho motoru cetl jen tady v tematu a v souvislosti s DUC. jinak to bylo bezne naposledy tak mozna u dvoutaktu. jinak cokoliv co jsem videl upravene na zavody a naladene u nekoho kdo vi co dela, tak to bylo plynulejsi nez serie.
me dalo taky dost prace tele naladit tak aby jelo uplne hladce. tzn proti serii to moje kultivovanejsi urcite je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Co jsem se kdy s někým co k tomu kdy čuchl bavil, tak mi říkal, že je spodek toho motoru v podstatě nezajímá a zaměřují se na střed(nebo vyšší střed) ...otáčky kam až např. můžeš rozumně spadnout při brždění do zatáčky a vejš ...snažej se to zhutnit, vytřískat nějakej krouťák nakrmením ( při zlepšění dýchání motoru) - což ve finále může mít nepěknej vliv třeba na přechod plynu atd. … tím že se měněj lehčí komponenty, nemá ten motor takovou dynamickou setrvačnost a volnoběh se pak pohybuje kolem 2-3trpm a veškerý případný neduhy(pocuky, přechody) se projevujou ještě víc...
To jsem slyšel, netvrdím to jako dogma
no a s těma rozdílama...tak Jašek tu psal, nebo někdo... že by měl mít na kole asi 130BHP ,, ne? což už by mělo znát...ale tyhle věci se poznají spíš při srovnání akcelerací ve vyšších rychlostech...
Naposledy editováno 17.12.2018 12:08:46
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
t_freedom píše: assassin> … hele, odborník nejsem, u mě jsme plácli mapu a pak dolaďovali vzduchy a max trimovali dávku na CL.
Co jsem se kdy s někým co k tomu kdy čuchl bavil, tak mi říkal, že je spodek toho motoru v podstatě nezajímá a zaměřují se na střed(nebo vyšší střed) ...otáčky kam až např. můžeš rozumně spadnout při brždění do zatáčky a vejš ...snažej se to zhutnit, vytřískat nějakej krouťák nakrmením ( při zlepšění dýchání motoru) - což ve finále může mít nepěknej vliv třeba na přechod plynu atd. … tím že se měněj lehčí komponenty, nemá ten motor takovou dynamickou setrvačnost a volnoběh se pak pohybuje kolem 2-3trpm a veškerý případný neduhy(pocuky, přechody) se projevujou ještě víc...
To jsem slyšel, netvrdím to jako dogma
no a s těma rozdílama...tak Jašek tu psal, nebo někdo... že by měl mít na kole asi 130BHP ,, ne? což už by mělo znát...ale tyhle věci se poznají spíš při srovnání akcelerací ve vyšších rychlostech...
No ja tu cetl, zes ho na motor stihal i s tim tvym starym SS takze mymu TL to jeho TL nemuze delat zasadni problem :)
Kazdopadne muj osobni nazor na tyhle upravy je takovej, ze maj zasadni vliv hlavne na penezenky majitelu a jejich sebevedomi.
Katalog rika 15ps vyfuk, dalsich 10ps chip atd atd a ve finale to jede skoro stejne jako serie :D
Srovnavali jsme to v letmem startu na strakonicke (dalnice v nemecku).. Tzn nekde na 130 zacatek a nekde kolem 240 me vlazne predjizdel - cisla podle meho budiku...
Mam teda slip on koncovky s tlumitkama (tzn +0), sportovni filtr a mapu homemade :D bohuzel teda nahradni motor, muj puvodni jel lip, ale ten jsem ja kokot zadrel :(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: No ja tu cetl, zes ho na motor stihal i s tim tvym starym SS takze mymu TL to jeho TL nemuze delat zasadni problem :)
Kazdopadne muj osobni nazor na tyhle upravy je takovej, ze maj zasadni vliv hlavne na penezenky majitelu a jejich sebevedomi.
Katalog rika 15ps vyfuk, dalsich 10ps chip atd atd a ve finale to jede skoro stejne jako serie :D
Srovnavali jsme to v letmem startu na strakonicke (dalnice v nemecku).. Tzn nekde na 130 zacatek a nekde kolem 240 me vlazne predjizdel - cisla podle meho budiku...
To ladění je tak jednoduchý. Že jsem to napřed neřešil tady...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
BlackSabbath píše: To ladění je tak jednoduchý. Že jsem to napřed neřešil tady...
No na jezdeni po silnici je smysl nula , ale to jsem ti rikal. To ze ti to dela radost je vec jina...
Ja si myslim, ze beznej smrtelnik v provozu ty zmeny nepozna a slysel jsem to i od lidi co wsbk ladi .. ostatne od jednoho takoveho na otazku "jak mam zakaznikovi naladit podvozek na silnici" byla odpoved "aby byl spokojenej" - na hranici trakce , kde se ty rozdily poznaji se nikdy nedostane a zbytek je jen o jeho pocitech, pokud mu to prijde mekke, pritvrdit a naopak... :D
Naposledy editováno 17.12.2018 12:41:55
assassin píše: No na jezdeni po silnici je smysl nula , ale to jsem ti rikal. To ze ti to dela radost je vec jina...
Ja si myslim, ze beznej smrtelnik v provozu ty zmeny nepozna a slysel jsem to i od lidi co wsbk ladi .. ostatne od jednoho takoveho na otazku "jak mam zakaznikovi naladit podvozek na silnicic" byla odpoved "aby byl spokojenej" - na hranici trakce , kde se ty rozdily poznaji se nikdy nedostane a zbytek je jen o jeho pocitech, pokud mu to prijde mekke, pritvrdit a naopak... :D
Nějaká změna jde poznat líp, nějaká hůř. Samozřejmě čím rychleji jedeš, tím se to projevuje víc. Třeba ten motor zrovna je poznat a to dost. Myslel jsem to spíše tak, že tady lítají desítky koní výměnou výfuků a prostě na tom špónování výkonu vůbec nic není...
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
- MV 1090, naladěná fakt tvrdě. Ta motorka regulérně odskakovala, klidně i fakt o kus, normálně se mi to zdálo nebezpečný. Dlaší den její majitel přejel do protisměru jen proto, že vymetl tím tvrdým podvozkem díru a motka po odskočení už mířila někam úplně jinam
- KTM, jedu klasiku Duba-drom, ne nějak přes čáru, ale rychle, za někým s 1200R monstrem. Jedu za ním v závěsu, v zatáčkách vidím, jak to složí a jede jak po kolejích, žádný změny směru. Mě na KTM se zdá, že musím chvílema směr korigovat, abych zůstal v oblouku za ním
- KTM, okruh Most, jedu za někým na litru, bere za to ze zatáčky, protože mám koně, beru za to taky. Jemu motorka klekne na zadek a zrychluje. Mě začne zadek trochu pumpovat, k tomu se vrtí řidítka a i když na to mám koně, abych se ho udržel, tak radši o trošku zvolním...
Tím chci říct, podle mě to není prkno/gauč. Těch věcí je mnohem víc a podle mě i normální člověk na silnici pozná, že je něco blbě.
Naposledy editováno 17.12.2018 13:26:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
Ohledně 998-999 jsem psal, že by se ty motory s full DP osazením měly dostat někam k 150HP na klice. A taky jsem psal, že já to tam nemám, protože mám malý svody bez katu - co je u mě podstatný, je změna chování motoru v nízkejch a středních otáčkách … jak co do chování a ochoty akcelerovat bez cuků a rázování, tak co do nárůstu Nm. Vršek vůbec nedokážu zhodnotit.
S tím projetím a zjištěním jak je S4RS vs. TeLe to myslím vážně a zajímá mě to... pozveme klidně i Strakáče a můžeme někde dát letmý starty, nebo pozávodit někde na letišti.
ohledně k tomu laděn ...ono asi není jedno ladění a každej od toho čeká něco jinýho… já chci hutnej střed a kultivovanost na spodku...někdo chce maximum na vrchu atd... myslím, že závodníci to budou mít zase jinde...
myslím že díky elektronice se dnes dát charakter motoru nastavit tak, že bys ho zadeklovanej dvakrát za sebou po přehrání SW ani nepoznal...
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Pokud ji motorka nema tak me nenapada jak naladit motorku elektronikou na silnější stred, nebo silnější vršek - mam nakou směs pro kterou je top vykon a to jako schvalne to naladim chudé nebo bohate?
Naposledy editováno 17.12.2018 14:24:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
assassin píše: zmenit projev motorky nejak zasadne jde podle me jen tim programovanim otvírání sekundární klapky. Tzn proti stavu full open to jde jen skrtit.
Pokud ji motorka nema tak me nenapada jak naladit motorku elektronikou na silnější stred, nebo silnější vršek - mam nakou směs pro kterou je top vykon a to jako schvalne to naladim chudé nebo bohate?
nemám nějak sílu se do toho tedy s tebou pouštět … většinou to končí tím, že jsem hrozně "chytrej" a "teoretik" aj... ale řeknu jen to co jsem zažil. Může to klidně být tím, že to Duckna dělá kvůli emisím, nebo prostě aby si lidi kupovali DP cinkrdlata, ale já na standardní mapu dal nejdřív koncovku na kat a nic neladil. Taky se nic moc nezměnilo. Pak jsem dal svody a nechal stále origo filtr. Občas u teplý motorky to střelilo v přechodu plynu, ohledně průběhu krouťáku už se dalo něco málo cejtit.
Později asi po 3 týdnech jsme uřízli airbox, dali KN, přehráli mapu a poladili vzduch. A zcela bez nadsázky to byl "novej motor" kdybych si dal vedle sebe originál S4RS a to co mám já, neveřil bys že je to ten samej motor. Toť vše...
Pro mě ta změna byla absolutně radikální... to co bylo dole po 4trpm ucukaný a nepoužitelný ...nedej bože abys vzal za plyn...to najednou šlo... po městě to jede za dva, tři na 2500rpm a když postupně přidáš plyn, rázuje to, ale neprotestuje. Mezi 4,5-6 bylo takový nepřesvědčivý pásmo otáček ...to zcela zmizelo a prostě to tahá jak bejk… vršek netuším...jen točí o 1000rpm výš (na silnici absolutně netočím...max 8-9, na dromu někdy omezovač zakokrhá)
Naposledy editováno 17.12.2018 14:50:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Ono ty uz ale popisujes hw zmenu a nasledne sw přizpůsobeni, kdy původni sw nefungoval ok - kdyby se to zmerilo, nejspis by se zjistilo, ze je to nekde chudý.
Ale bez zmeny toho výfuku/sani těžko uděláš mapou dva rozdílné motory, pokud jedna z map nema byt založena na tom, ze je “spatne”.
Novy motorky co maji mapy se tak chovají, ale je to v tom, ze ty nejak tocis plynem, ale motorka klapku otvírá podle uvážení - tzn ty mas plnej, ale ve skutečnosti je tam max pul plynu atd...
Proč to tak dělali ? Nevím...ale dělali. Takže bláhové doufání v to, že výrobce nastaví stroj "ideálně" není moc na místě.,.. pro mě třeba byla hrozná změna už jen to, že motor se najednou byl schopnej uchladit o 10°C v průměru víc... takže to asi mám bohatý...o tom žádná, ale za mě je lepší bohatý, než chudý … a rozdíl je při běžným používání litr.
1 reakcí na tento příspěvek Milovníci Italských krásek
Me devitky funguji dobre, rozhodne bych je nepopsal jako ty s4rs pred úpravou. A taky mam spis problem, ze to ukazuje nízké teploty nez vysoké - pres 70stupnu to moc neleze kdyz je chladněji.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Milovníci Italských krásek
strakon píše: t_freedom> na mě se vyserte, já mám +40 kilo handicap
Zase budeš mít lepší trakci