AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Čmoud> K těm pionýrům : mám velký a hezký zážitek , když jsi mně vloni Ty na pionýru a já na pérákovi za Tebou vodil po západě Prahy - cestičkami, které bych jinak nikdy ani nenašel, mostkem přes Berounku, mezi kameny, mezi kopci Českého krasu atd. To je i tím, že jsi jel na pionýru, protože na velké motorce by se tudy jet snad ani nedalo. Nejde o to, že jsme jeli čtyřicítkou, že jsi musel čistit karburátor, protože i to k tomu patří, ale o zážitek. A ten mám - jak píšu - hezký.
I proto taky rád jezdím na pionýrech...ne po dálnici, ale po našich okreskách a jezedáckých cestách.
Milane tomu co jsi zažil se říká Čmoudostezky Rancher k tomu ještě dodává endurovložky páč s choperem se čmoudostezky jezdí dost blbě,já zas s Čmoudem jednou kdesi v lese v okolí Křivoklátu jezdil brodem tam a zpět snad pětkrát a to byl vedle můstek i lesu pán na nás od Hájovny koukal jak na dva pomatený. Ale vovovo tom to toto jeeeeee.
Co bylo doma jen, abych to měl, se přesunulo k ségře do hangáru a od ní nakonec pryč. Starat se o armádu techničáků a povinných ručení mě nebavilo a mít to a nejezdit s tím, tak to to mít nemusím. A syslit to, aby se o to pak mladý poprali, je taky blbost. I tak toho zbylo až až. Ale už jen motorky. Auta jsou pryč a jsem celkem rád. Maximálně za nějaký čas pořídím něco s hardtop sundávací střechou. Ne nový, ale nic starší 15. let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: pech.> Protože mně to zajímá a vím, doufám správně, upřesnění : Škoda 706 R (T) výkon 160 koní. Nákladní auto řečené trambus - maximální rychlost 75 km /h., autobus RTO tuším 85 km / h. Dostačující...
Zcela nedostačující... protože maximální rychlost ten trambus dosáhne prázdnej, plnej tak o 10 míň, v kopci bude rád za polovinu... S tím se dneska prostě seriózně jezdit nedá.... u RTO, který se sice na pohled krásný, ale technicky dost zastaralý byla jeho zastaralost už v letech ktivní služby brutálně znát v obě, kdy vyšla ŠL/D/11, která byla výrazně pohodlnější, stabilnější a mazala to 100-110 jako by se nechumelilo.... S tím by se dalo i dneska žít, kdyby to tak nesmrdělo....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S RTO jsme jeli v r.88 za odměnu na Zemplínskou Šíravu- No za odměnu........Když si představíte tu dálku tehdejší cesty a obyč. pouličku ertˇák. Ale byli jsme děcka a tak se lecos překouslo. Zážitky nezapomenutelné.
Šoférovi bych dal asponˇ čestné uznání.
Naposledy editováno 23.12.2018 10:29:21
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
mladí místo toho tablety, matlafóny a playstation................ 50% generace. Půlka jich cestou ze školy čumí do mobilu a na tablet místo toho kudy lezou. Za pár let bude muset mít každy puboš vodícího psa aby za něj dával pozor.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak - asi každý má jiné zážitky. Já například nedám dopustit na Škodu 1203. V roce 1984 jsem chvíli žil na Šumavě, u Vacova a s 1203 dvoumístná skříň jsem jezdil denně trasu Strakonice Vacov Javorník. Vzadu 5 až 6 metráků cementu,fošny, železo. Na Javorník, což je kopec s rozhlednou se jelo jedničkou dvacet, ale moc se mi to líbilo. A 1203 doj ela vždy a spolehlivě. Osvědčený motor původem z Populara, i když 1221 ccm byl znát. Klidně bych si to zopakoval po 35 letech znovu...
Někdy v létě se stav uděláme výlet přes půl Moravy v Craftrovi. Od pondělí do čtvrtka. Jenom trošku rychlejc.
Věřím že i ertˇákem se dalo jet pohodlně ale tento byl v úpravě pro město s obyč. sedačkama a dost opotřebovaný. No byl problém sehnat vůbec někoho kdo by nás vezl. Následná řada autobusů v zájezdové úpravě už byla jinde. Kamarád s kterým jezdím po akcích má tedˇ autobus jako živnost docela mě překvapil že dnes je poviná už i klimoška.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Jirka4137> Řidičák na autobus nemám, ale s RTO jezdím čas od času velice rád. V rámci srazů histor. vozidel mívám tu možnost relativně často. Vždycky ale jen pár set metrů až několik málo kilometrů. Letos jsem seděl za volantem Pragy RN z roku 1949, autobusu, a to bylo něco ! Zážitek jako hrom.
Jinak - asi každý má jiné zážitky. Já například nedám dopustit na Škodu 1203. V roce 1984 jsem chvíli žil na Šumavě, u Vacova a s 1203 dvoumístná skříň jsem jezdil denně trasu Strakonice Vacov Javorník. Vzadu 5 až 6 metráků cementu,fošny, železo. Na Javorník, což je kopec s rozhlednou se jelo jedničkou dvacet, ale moc se mi to líbilo. A 1203 doj ela vždy a spolehlivě. Osvědčený motor původem z Populara, i když 1221 ccm byl znát. Klidně bych si to zopakoval po 35 letech znovu...
Jako 1203 je designově docela hezké auto, ale jinak je to strašný krám.. Líné jak veš, protože ten motor sám o sobě sice nebyl špatný, ale byl namontován do auta kam nepatřil.. dodávka na tunu má mít motor zhruba dvojnásobný... Jízdní stabilitu to mělo asi jako kajak v peřejích a ani to moc neuvezlo...
Barkas byl jízdními vlastnotmi podstatně lepší, motor o hovno lepší proti trosce... nejlší dodávkou z tý doby byl Žuk, měl regulérní rám a bytelný podvozek, takže uvezl krom jedné tuny v techničáku běžně dvě, měl dvoulitrový motor a slušně jel, taky velmi dobře brzdil.
Kdyby mi někdo řekl že jako trest budu jezdit celý rok denně ze Strakonic na Javorník s plně naloženou troskou, tak to raši skočím ze Źdákováku... troska je zcela nejhorší české auto všech dob... Horší auta už se najdou jen v zahraničí (Oltcit a Záporožec/Tavria ).....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: tak tady v kopcích je ručka zapotřebí a na STK jí taky vyžadují...
u nás jsou taky kotáry , stk neřeším, snad v důchodu udělám další renovaci na vrz . Naši požárníci ted otestovali PV3S, nevím co je to za typ se dvěma kabinama a cisternou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: cmiral> Praga V3S CAS 16
jedna kabina vepředu, druhá vzadu bez čumáku, původně ve vojenském provedení sloužila někde na letišti. Dali ji do pěknýho stavu ze šrotu, teď někdo od nich prý shání RTO
Naposledy editováno 23.12.2018 16:52:43
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |