Krasne to tahne, 6. Kvalt se da radit daleko drive, proto to pry zmenil, ze jinak 6. Kvalt ani nezaradil skoro. Ale mam problem, ze tachometr o dost premeruje, da se to nejak vyresit? Do rychlosti 100 km/h premeruje cca o 20 km/h vic, nad 100 km/h premeruje o 30 az 40 km/h vic.
Rychlost to odecita na prednim sekundarnim kolecku, ze ano? Stacilo by teda dat dopredu origo 17z kolecko a vzadu to nechat o ty 2 zuby vic? Nebo proste az budu kupovat novou retezovku, tak musim dat origo pocet zubu (17, 42) vepredu i vzadu? Dekuji
Naposledy editováno 13.03.2019 13:02:58
1 reakcí na tento příspěvek Přeměřuje tachometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr
1 reakcí na tento příspěvek Přeměřuje tachometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr
VlaHa píše: já nechápu proč je to ve 100 km o 20 a pak třeba o 30,to musí bejt o dvacet i ve 200,přece neubíráš nebo nepřidáváš ve vyšší rychlosti zuby
Nastuduj si matematický termín "lineární závislost". Když při stovce to proměřuje + 20, tak při dvoustovce to bude ukazovat +40 a při třech kilech +60.
Ve skutečnosti uvidí na tacháči samozjřejmě čísla ještě nižší, protože i origo převod při 100km/h tachometrových na většíně motorek neodpovídá 100 na GPS, ale třeba 92. A ve chvíli, kdy dá menší sekundár a vezme GPS, aby porovnal, jak na tom je, tak se mu při 100km/h sečte původních třeba -8 "z výroby" a -13, které dělá převod a je na těch cca -20.
Jako dovětek - moje Volvo proměřuje při 130km/h o 4km/h. Oktávky např. skoro o 10%. Krásně to je vidět na dálnici, když všichni jedou tempomatových 130, tak je předjíždím, protože reálně jedu o 10km/h rychleji. Kontrolováno opakovaně v různých autech s pomocí GPS.
3 reakcí na tento příspěvek Přeměřuje tachometr
Pokud jsem to dobře pochopil, jak psal ANIMALS21, tak při daném stavu rozet, co tam ted mam (do síly) 16/44 počítá tachometr méně ujetých km, než doopravdy ujedu, že ano?
Jak funguje ten speedohealer?
díky za rady :))
karf píše: Fichtloš> V návodu máš 17/41. Těch 13%, co tam máš teď do pomala bude ale dost znát, když dáš originál převod 17/41. Dost si pohoršíš hlavně jestli jezdíš třeba ve dvou. Být tebou, tak s tím kecáním tachometru zkusím žít, nebo zkusím překalibrovat speedohealerem.
jo já jsem myslel, že se porovná vá 41 se 42 zubů
Naposledy editováno 14.03.2019 11:33:13
speedohealer se zařadí mezi snímač a tachometr. Na speedohealeru se nastaví koeficient, kterým se buď hodnota násobí nebo dělí podle toho jestli je převo do rychla nebo do pomala. Vše se nastavuje tlačítky na speedohealeru. Trochu problém je v tom, že základní "chyba" tachometru, kterou má každý záměrně z výroby (ukazuje o trochu více) není lineární koeficient ale posun, takže zcela přesně nebude tacho ukazovat nikdy. Speedohealet posun neumí, jen koeficient. V praxi to ale nevadí.
Naposledy editováno 14.03.2019 11:42:36
Fichtloš píše: Jezdím hodně ve dvou, ale i sám, motorka má ted velkou sílu, víc člověk řadí. Navíc řetězovka je zánovní, tudíž se mi nechce kupovat novou s origo počtem zubů. Napadlo mě ještě koupit jen ozubená kola, přední a zadní a řetěz nechat tenhle co tam je, jelikož je zánovní. Ale zase jsem zvyklej na tu sílu no, myslíte, že kdybych vyměnil jen to přední sekundární kolečko 16, co tam ted mám za origo 17 zubé, že by se ta odchylka změnila o dost, nebo je to zbytečné? Na tom zátahu by to zas tak znát nebylo ne?
Pokud jsem to dobře pochopil, jak psal ANIMALS21, tak při daném stavu rozet, co tam ted mam (do síly) 16/44 počítá tachometr méně ujetých km, než doopravdy ujedu, že ano?
Jak funguje ten speedohealer?
díky za rady :))
signal ze snimace otacek na kolecku vynasobi/vydeli nejakou konstantou a upravenej signal posila do ridici jednotky/budiku - tu konstantu si muzes nastavit. je docela drahej, na to jak je to jednoducha vec, ale nemaji konkurenci... (madari, healtech)
Naposledy editováno 14.03.2019 11:42:43
Fichtloš píše:
Pokud jsem to dobře pochopil, jak psal ANIMALS21, tak při daném stavu rozet, co tam ted mam (do síly) 16/44 počítá tachometr méně ujetých km, než doopravdy ujedu, že ano?
Jak funguje ten speedohealer?
díky za rady :))
Bohužel přesně obráceně. Tripmeter nebo odometer nebo jak se to jmenuje, napočítá "víc". Je to tím, že sekundár se musí otočit vícekrát, protože na jednu otočku ujedeš o něco míň (třeba o těch 13%) a zároveň si toho ale není motorka vědoma a myslí si, že jsi reálně ujel víc, tak na tom vlastně proděláváš i v najetých kilometrech. Třeba pro mě je tohle hlavní argument, proč to na svojí motorce neudělám, protože při nájezdu řekněme 20tis km na budíku, jsem reálně najel třeba 17tis. Řeši to ten Speedohealer a jeidně pak bych do toho šel.
Třeba ostrý endurka, co jedou na mth, tak tam bývá obvykle (typicky ktm) snímač na předním kole. Takže je jedno, jaký tam máš převod. Pokud se přední kolo hýbe a má správnou velikost (!), tak to načítá vzdálenost a mth.
Naposledy editováno 14.03.2019 11:53:45
Zrovna litrovej Strom mi nepřijde, že by nutně potřeboval mít převod do síly, ta motorka je silná dost. Dělalo se to proto, že v nízkejch otáčkách je ten motor dost ukuckanej a popojíždění po městě dost utrpění. Bylo to do nějakýho roku, snad do 2008. Řešilo se to nějakou TuneEcu nebo něčím takovým. Je to celkem známý "problém" velkých Stromků, rozhodně tu o tom najdeš téma. Řešil bych to tak a dal origo řetězovou sadu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr
vilemx píše: Nastuduj si matematický termín "lineární závislost". Když při stovce to proměřuje + 20, tak při dvoustovce to bude ukazovat +40 a při třech kilech +60.
nebudu nic studovat,u mě v autě podle gps to lže furt o 7,at jedu 100 nebo 150
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřuje tachometr
Ve skutečnosti to není přesně takto, protože ani to zabudované posunutí není zcela konstantní ale v principu je to takto. Kdyby totiž výrobci zabudovali lineální chybu a ne posunutí, pak by v nízkých rychlostech mohli nedodržet povinou toleranci do plusu a naopak ve vysokých by tachometr byl nepřesný.
VlaHa> kdybys daval ve skole pozor :), tak bys vedel ze Y=k*X+q. Tvych +7 km/h pri vyssich rychlostech je prave to pismenko q. Mas stesti, ze tve gumy jsou ojete na naprosto idealni prumer, takze k=1
Edit: pro hnidopichy zanedbavam slozitejsi vypocet te povinne odchylky.
Naposledy editováno 15.03.2019 08:42:14
Tak jsem si to cvicne rozebral, dal 17z kolecko a retez byl tak napnuty, ze jsem to musel zase rozebrat a vratit tam 16z kolecko ? tudiz budu jeste muset koupit zadni rozetu bud origo 41z, nebo 42z, aby slo retez povolit na sponovacich..
Asi koupim tu origo 41z, protoze ten zub uz tolik znat nebude a kdybych dal 17/43, tak by to asi taky bylo moc napnuty co? Nebo mate nekdo tento pomer s origo retezem 112 clanku?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom | Niki76 | 17 | 24.9.2024 v 19:53 Niki76 |
V-strom 1000 K7 houpe volnoběh, vyn... Suzuki DL 1000 V-Strom | DariusXT | 6 | 15.8.2024 v 19:01 Rooks |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom | Hlubas | 8 | 21.1.2024 v 15:00 jarekol |