V současné době jezdím na cestovním enduru Kawasaki KLE 500 (2005, 35 kw, dvouválec), která mi na delší cestování nestačí (letošní cesta do Rumunska, Maďarská dálnice utrpení) proto bych potřebovat poradit s výběrem nové motorky (pro mě 183 cm/ 82 kg) jak na pohodové ježdění ,,kolem komína" vyjížďka zhruba 150 km, tak hlavně na vícedenní cesty ven Alpy, Balkán , do budoucna Ukrajina-Zakarpatská oblast. Ježdění co nejvíce po asfaltu, ale měla by zvládnout šotolinu, polní cestu, ale až když to nepůjde jinak, tudíž poměr asfalt/terén(šotolina) - 97/3. Motorka by měla zvládnout držet dálniční rychlost 140-150 km/h bez výrazných vibrací, být relativně pohodlná (pohodlnější než Kawasaki), dostatečně výkonná alespoň 60 kw, rok výroby zhruba od 2010, přední kolo minimálně 19" , možnost uchycení bočních hliníkových kufrů. Cenově motorka s kuframa od 160 do 190 000,- , čím méně tím lépe
Něco málo už jsem si vybral a rozdělil do dvou skupin:
Moto cenově kolem 160 000,- s obsahem 800 cm3
BMW F 800 GS - 63 kw, první ročníky, se dají sehnat kolem 160 000,-, jen mají najeté přes 70 000km, je to hodně?
Triumph Tiger 800 XC , popřípadě 800 XR,70 kw, tříválec zatím XC je favorit
Moto cenově do 190 000,- s obsahem přes 1000 cm3
Suzuki DL 1000 V-Strom - ročník od 2014, s kuframa se dá do 190 000, zvládne cesty na Ukrajině, šotolinu?
BMW R 1200 GS - přijde mi mohutné a těžké, drahé
Triumph Tiger 1200 / XC - opět jak u BMW, mohutné, cena vyšší
KTM 1050 Adventure - cenově už vyšší
KTM 1190 Adventure - cena taktéž vysoká
Největší favoriti zatím jsou Triumph Tiger 800 XC, BMW F 800 GS, a Suzuki DL1000 V-Strom
A teď co raději vzít, menší motorku s obsahem 800, lehčí nebo raději silnější ale za to těžkou?
Z hmotnosti a ovladatelnosti motorky mám největší obavy, proto bych raději volil ,,lehčí " motorku a cenově dostupnější (jak samotná motorka, tak servis/díly).
Děkuji za rady a doporučení jak uvedených, tak jiných motorek
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura
Kohlstein píše: Maďarská dálnice je utrpení skoro na všem, co není velký turistický cesťák, takže podle toho bych KLE hned neodsuzoval.
Podepisuju...jak na Stromovi,tak i na GSu je Maďarsko po dálnici hroznej vopruz.
Třeba Triumph se svými třemi válci na ty dálniční přesuny hodí asi nejvíc mezi tebou vybranými značkami.
Myslím že výběr máš dobrý. Teď už bych jen šel cestou,která ti nejvíc padne do ruky a pod prdel. To si musíš už vošahat sám na svý proporce a nikdo ti tady už neporadí.
Hodně štěstí ve výběru
Jezdim 98,73111673% po asfaltu (někdy i 10 tis. km za dva týdny nebo rekordních skoro 3000km za 3 dny), bohužel jezdim hodne po dálnicích, chtěl jsem hliníkové kufry a celkové jednoduchou koncepci motorky - aby to proste najelo statisíce km pri bezne údržbě. Výkon, zrychleni a jine blbiny me fakt nezajímají, po zadním nejezdim.
Naopak - resim věci jako spotřeba, servisní intervaly, kolik to celkové stoji, kolik vydrží gumy, retez apod.
No a takhle jsem proste 5 roku zpátky zasel k dealeru a od te doby najel uz pres 80 tis. km na necem takovym:
Był jsem na Africe 5x na Nordkappu (sever norska), nejake to finsko, pribaltiku jsem dal taky, Švýcarsko, Itálie, dvakrát balkan apod.
Je tam nějakej problem s vidli (to mají všichni), jinak s tím není žádný problem. Původní řetězovka najela pres 50 tis. km, je tam furt stará baterka, startuje to napoprvé, dráty nereznou atd.
Je to pohodlne, není problem najet za den 1000-1300km. Jednou jsem dal v kuse 1800km (z Tesina do Bristolu), v tom był trajekt a jeste jsem se ztratil v Londýně.
Neměnil bych. Není nic lepšího pro moje potřeby.
1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura
Z tvyho vyberu bych na takovyhle jezdeni volil F800GS.
Motorka na dálniční cestování těží z váhy a z ni plynoucí stability… naštěstí, motorka není na doživotí, a když zjistíš, ze váhu z nějakého důvodu nedavas, tak koupíš jinou, no problem
GS má nudný motor a horšie odpruženie (hlavne predok). Navyše, čo si pamätám, jazdené kusy (+/- rovnaké) stáli o dobrých 20k viac ako Tiger... Osobne by som sa mu vyhol, pokiaľ nechceš vyslovene jazdiť v teréne.
Na Strome som nejazdil, resp. až 1050 a tam bolo toľko drobností, čo ma durdili, že som mal chuť to niekam zahodiť do škarpy. Keby som vyslovene chcel japonca, tak by som skôr šiel do Afriky. Ale možno boli na tom staršie ročníky lepšie.
2 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura
Naposledy editováno 23.10.2023 22:45:17
1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura
Naposledy editováno 23.10.2023 22:44:31
Autor vlákna má 183cm, nepředpokládám chřipkoně neschopného zvednout trochu více váhy, ale ten návyk na ovládání lehkých strojů se některým z nás trochu hůř překonává. Zvedání je to to poslední.Třeba HD má dokonce instruktážní video pro ženy a muže ženské konstituce jak na zvedání Harleye ze země
2 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
Naposledy editováno 24.10.2023 13:50:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada při výběru cestovního endura
ja1 píše: ... absence elektro pojistek,
To mě zajímá, jak to mají řešené?
TomasNBK píše: ja1> Zrovna o těch vario kufrech by se dalo polemizovat. Často do starších, v místě kde se zvětšují, začala časem protékat voda. Vnitřní tašky jsem neměl, u mě to řešily igelitové pytle. A z otevírání do strany jsem taky nebyl dvakrát šťastnej... hodnocení 6,5/10
Měl jsem na mysli spíš to,že nemusí vymýšlet žádné rámy a nic montovat, ta motorka to má v základu
1 reakcí na tento příspěvek Rada při výběru cestovního endura
Ber to jen jako názor na tu "těžkou a drahou" mortorku....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
F850GS / F750GS Decat BMW F 800 GS, BMW F 850 GS, BMW F 750 GS | TomasNBK | 18 | Včera v 20:48 emánek27 |
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom | Patton | 11 | 12.10.2024 v 11:36 Patton |
Na neutrál točí kardan BMW R 1200 GS BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 3 | 7.10.2024 v 20:01 Otmarlojzek |
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 45 | 3.10.2024 v 19:11 skaza55 |
Rozsvícení kontrolky po umytí Suzuki DL 1000 V-Strom | alpik-62 | 9 | 30.9.2024 v 17:09 alpik-62 |