AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Bimbam píše: Verdom - cyklisti jsou silniční mor, ty je třeba řádně vyčoudit Můžou bejt rádi že do těch hrozných kopců nejezdím , protože to by měli modrou mlhu co by se dala krájet ještě tak půl hodiny po mým průjezdu. Ona mi Světluška prostě trochu dost kouří i když používám lavio motosynt. Jako každá správně vychovaná třiapůle bez oilmajstru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Maj pumpičkáři v harapeskách hodit kostitřasy do škarpy a jít sbírat hříbky nebo lesní jahody a ne jezdit v chumlu a překážet. Udělali by líp pro svoje zdraví. Proti bábě na kole co jede do krámu nic nemám, stejně tak proti dědkovi kterej jede do sousední vsi nebo do města. Ale ty tlupy "sportovců" co jezdí v chumlu a naschvál neuhnou, protože oni jsou na "tréninku" tak ty mi pijou krev řádně. Ono stačí aby jeli tři vedle sebe a zaberou půlku silnice. A tady v polabí je takových idiotů jak kdyby je sem sváželi z celý republiky Všude okolo jim udělali cyklostezky, ale páni pumpičkáři musí furt zavazet na silnici - protože na cyklostezce jezdí i pomalí cyklisti a lidi na bruslách a tam by se jim prý špatně trénovalo.
Něco takového sem dřív dokázal, když cykloblbci odmítali uhnout, bohužel co leji do nafty VIF, tak to nejde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Bimbam> V Kolíně bychom se mohli potkat. Popularů tolik nejezdí, aspoň v běžném silničním provozu nepotkávám žádného ....i na srazech, jak správně píšeš "ECHT" veteránů jich moc nebývá. Můj má normální SPZ PEB....budu se motat někde kolem auta, na minulém srazu mi asi 2leté dítě zkoušelo viset na klice dveří , rodičům to bylo jedno, tak budu poblíž.
K té kouřivosti : jak jsem psal dřív, mažu 1 ku 20. Je to hodně, vím, ale aspoň nezadřu. Ted' jsem dal pionýru 05 málo oleje, odhadem 1 ku 35 a kouřil snad víc, než když dám dvacet. Zítra budu projíždět pionýra 20, dám mu taky 1 ku 35, uvidím co udělá.
Jak říkal jeden starý bard koncem 70. let, když jsem začínal ( míval Aero 30 ) : dvoutakt musí kouřit, jinak něco není v pořádku.
Milane to nemá cenu přemazávat, je to z toho všechno jen zavixovaný a ty když tomu pořádně nezakrmíš tak tuplem.... Pro péráka je to tak na 1:30-35. Pincky pokud jsou s futrem na pístním čepu tak 1:40, pokud je po generálce na jehlách, tak 1:50... Hranatice jednoválce 1:50 a dvouválce tak 1:40... Víc je zbytečné a ničemu to nepomůže... Naopak správně namazaný dvoutakt v dobré kondici co dobře spaluje za tepla kouří zcela minimálně, takřka vůbec.
U Posilube byl za minimální ho zatížení poměr proměnný od 1:30 až k 1:100 - výfuk byl suchý a čistý, neznal jsem pojem karbon, neznal jsem pojem pecka na svíčce a nikdy se to nezadřelo... Poměr 1:20 patří skutečně spíš k předválkám, ale pokud vím tvoje předválky jsou čtyřtaktní
Naposledy editováno 31.05.2019 01:36:04
Bimbam píše: Maj pumpičkáři v harapeskách hodit kostitřasy do škarpy a jít sbírat hříbky nebo lesní jahody a ne jezdit v chumlu a překážet. Udělali by líp pro svoje zdraví. Proti bábě na kole co jede do krámu nic nemám, stejně tak proti dědkovi kterej jede do sousední vsi nebo do města. Ale ty tlupy "sportovců" co jezdí v chumlu a naschvál neuhnou, protože oni jsou na "tréninku" tak ty mi pijou krev řádně. Ono stačí aby jeli tři vedle sebe a zaberou půlku silnice. A tady v polabí je takových idiotů jak kdyby je sem sváželi z celý republiky Všude okolo jim udělali cyklostezky, ale páni pumpičkáři musí furt zavazet na silnici - protože na cyklostezce jezdí i pomalí cyklisti a lidi na bruslách a tam by se jim prý špatně trénovalo.
Taky mně serou... Užitkoví cyklisti zpravidla nepřekážejí a pokud tak v míře nezbyteně nutné... A většinou se ani necourají až tak, protože to má odsejpat... Já jsem naopak když jsem jezdil do předchozí práce na kole, tak jsem cestou z noční v sobotu ráno předjížděl ve štrausskách zastrkanejch do ponožky a bavlněným triku předjížděl ty strakaté buzioblečkáře na svojí "závodce" Favoritu - s blatníkama, světlama, s nosičem, s nákupem... Oni jedou bídně 20km za hodinu.. Já to mrskal po rovině pětatřicet, aby to pěkně odsejpalo...
Ale důchodce bych úplně nerehabilitoval... Taková bába na arabu ve velký světelný křižovatce to je veličina, kterážto ji dokáže kompletně zablokovat. Protože padne barva, půl minuty rozmyšlená a pak nastane ten jejich styl stoupnout si pravou nohou na levou špalačku, odrážet se jak mušle v písku a až za jízdy naskočit na toho araba... Běs... Tohleto dělají jenom báby, dědci ne... Ale zmatek produkují i dědci
Naposledy editováno 31.05.2019 01:40:04
Jirka4137 píše: PetrL3> Njn hovado nekulturni, Ráno ve Zlíně odbočila přede mnou Avie kudy jsem chtěl jet tak jsem to vzal raději přes město. Když to vidim se nedivím těm zákazům dieselů v unii. Multikáry a Avie bych zakázal z fleku.
Cyklisty bych sice kulturníma hovadama přímo nenazýval, ale je fakt, že když jsou roztažený do prostřed silnice a vlečou se 40 km/h, tak mě napadají taky různý výrazy.
Ale těď vážně: Z toho videa je jasně patrný, že to dělají zcela záměrně a když na to nešlapou, ktak to černě nehulí. Jinak určitě máš pravdu, že zrovna starý nafťáci jsou celkem peklo, nejen avie, ale i osobáky. Vím, co se při plném sešlápnutí plynu valilo z mojí octy vlivem nekvalitní nafty. V německu prý je běžný, že si majital uta baz DPF sám dobrovolně nechá namontovat DPF. nevím co je na tom pravdy, já bych to klidně taky podstoupil, dnes ten filtr není drahej a kdybch ho měl jednou za 80.000 km vyměnit, tak do toho jdu. Jenže u nás by pak tokový auto asi vyhodily z STK (úprava/změna vyfukové soustavy).
S passatem s DPF můžu dělat co chci a z výfuku se nevalí nic, trubka je tak čistá, že si neušpiním prst. Novej kvalitní (žádnej zkrácenej) DPF stál ani ne 12 tisíc (původní vydžel 270.000 km a vyměněn byl preventivně v rámci toho, že jsem si auto celkově dával do pořádku) .
Naposledy editováno 31.05.2019 07:19:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Osobně naft'áky nemusím. At' je to Avia nebo moderní Superb, smrdí to. Zajímavé ale je, že dvoutaktní kouř mi tolik nevadí. Je ale pravdou, že jet na veteránsrazu za Aerovkami, DKWami nebo něčím podobným , či za kolonou Jaw na letním srazu VSJ je taky " výživné" !
Milan1963 píše: ....Osobně naft'áky nemusím. At' je to Avia nebo moderní Superb, smrdí to.
Já se teda přiznám, že když sem nedavno jel za favoritem, tak mi došlo, že sem úplně zapoměl, jak dřív ta auta smrděla, ať už žigul nebo šáde. Normálně mě štípalo v nose.
Zlatej moderní superb v naftě, pokud je v pořádku samozřejmě.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 31.05.2019 14:44:21
Je to zcela jistě jiným složením benzínů než před 40 lety.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Obrátil se na mně známý, má PAVa 41, chce ho prodat. Výborný stav, s kartičkou. Cena 21 tisíc. Přednostně nabízím sem, mezi nás. Kdyby někdo měl zájem, pište třeba SZ.
Nedá mi to si nerýpnout. Co si o té ceně myslí myslí majitel péráku, který jej cení na max 40 tisíc?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kejchačka je sice taky líná jako veš, ale aspoň se na tom dá sedět jako člověk a podvozek když je v pořádku, celkem uspokojivě funguje...
Kehaj: tak přeji další bezproblémový kilo megametrů ve zdraví a radosti
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 4 | Včera v 21:53 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |