AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jaguar je moc hezké auto. Než jsem koupil Astru, byl v mém hledáčku taky ( se Superbem ) . Rozhodl ale vysoký obsah motoru a příliš velké rozměry - chtěl jsem něco jako je Š 120.
Mám něco takovýho .
Není to ani úplně top, ale ani žádná tragédie a oproti bundě to pro hnidopichy na bezpečnost má protektory i zepředu a zezadu lepší jak bundy
a hlavně štelovatelný. Protože pokud huběňour koupí klasiku bundu XL, tak mu jezdí protektory u loktů dokola a jsou kničemu.
Pod to přes Čechy v hicu jen síťovaný triko Moiry a přes když bylo chladno v Alpách se vrstvilo to, co člověk stejnak měl a nosil na výšlapy.
Fleece bunda, mikina případně nepromok, který nejen, že nepromok, ale i neprofouk.
Tak super nastavitelnou teplotní pohodu jsem nezažil s žádnýma motohadrama. Hlavně v těch třicítkách pod kopcama
ten krunýř je super, bo luftu nic nebrání. Vůbec, když se u Cortiny stálo a nedalo na semaforech moc předjíždět.
Trilobití rifle k tomu a pohoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 15.07.2019 11:44:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ale když jsem byl před patnácti lety pár týdnů v Birminghemu, tak jsme s jedním jezdili a to auto je velice návykový.
Stejně tak byl i Saab něco prostě jinýho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Jirka4137> Tady u nás dlouho byl Saab 99 , vyrobený před rokem 1980. Majitel jezdil a to auto opravdu nikde nerezlo. Lak byl už matný, ale karoserie bez koroze. Kolem roku 2010 ho prodal. Když to porovnám s mojí škodovkou z roku 1980 - ta snad rezne i v létě, jen se na ni podívám. A to se o ni starám. Čím to asi je ?
No, asi to nebudeš chtít takhle narovinu...tak ti to radši nenapíšu. Ale způsob, jakým občas nad technikou uvažuješ napoví.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale pryč od plechovek, ty jsou jenom na vztek, páč reznou rychlejc než motorky Potkal jsem včera ve Svinibrodu cestou do práce další malou kejchačku, tak jsme na sebe hrdě zamávali. Pak jsme se ještě potkali odpoledne náhodně u benzinpumpy. Má ještě rybiny a ampérmetr v nádrži. 175 ccm, karbenátek s otevřeným sáním s drátěnkou, normální nymburskou espézetku a tu má i namalovanou na předním blatníku oboustranně. Co mě ale zaujalo nejvíc je to, že má přišmoulenej bočák na rámu víceméně v místě pod klikovkou a vyklápějící se na pravou stranu. Povídal pán že to takhle už koupil před čtyřiceti lety jako zánovní motorku a od té doby to tak je. Smluvili jsme se že se někdy staví u nás a já si ten bočák oměřím. Vypadalo to festovně, žádná muří noha s navařeným kouskem plechu jako podložkou.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A chápu to tak, že spaní je jen v zamluvených chatkách, když stany neuvádí ani ta rekreačka?
To na to asi letos dlabu a pojedu si někam solo,
protože táhnout se přes celou republiku a pak chrápat v chatce s čtyřma dřevorubcema
navíc s nakoplou motorovkou, tak to si nechám ujít.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Víš, že všude jezdím se stanem, ale letos jsou stany zakázány. Jednu noc s někým na pokoji vydržím. Radost z toho ale nemám. Zúčastnil jsem se zatím všech ročníků hlavního srazu VSJ, tak ani letos nebudu chybět. Jezdívá tam i Olda, Olísko, ale nevím, jestli letos přijedou. To místo není pro většinu z nás ideální...
Petr : K technice mám opravdu odstup. Asi takový, jako kdybych postavil inženýra konstruktéra do výrobny, přinesl mu formy a suroviny a řekl mu "tady a ted' ihned vyrob šunku, nebo debrecínku, případně obyčejný salám. " Když o tom nic neví, nezvládl by to. Na rozdíl ode mně, když jsem v tom vyučen a mám praxi.
Naopak - pro mně je železo. Kov. Všechno stejné. Prý má třídy, čísla...o tom zase nic nevím já.
Naposledy editováno 16.07.2019 12:08:42
To místo je úplně naho...
A asi i proto je v seznamu tak málo registrovaných.
Pokud to máš tak, žes byl vždy, tak to chápu, ale já to mám jinak a tak nejedu.
Olda s Tondou jezdívají, to vím.
Znám tam dlouho a dobře i mraky jiných, včetně K.L.D.R bandy
Škoda, že ten bambula v Tornově mlýně dopad jak dopad. Tam to nemělo chybu.
Na druhou stranu už taky nebylo kam jezdit, bo člověk už všude byl.
Ale letos to Pat a Mat s destinací vymňoukli a tak třebas příště někde jinde.
Milan1963 píše:
Petr : K technice mám opravdu odstup. Asi takový, jako kdybych postavil inženýra konstruktéra do výrobny, přinesl mu formy a suroviny a řekl mu "tady a ted' ihned vyrob šunku, nebo debrecínku, případně obyčejný salám. " Když o tom nic neví, nezvládl by to. Na rozdíl ode mně, když jsem v tom vyučen a mám praxi.
Naopak - pro mně je železo. Kov. Všechno stejné. Prý má třídy, čísla...o tom zase nic nevím já.
Jen jako příklad, co musí nutně vědět každej škodovkář. Výfuk shnije obvykle za 2-3 roky. Když se opískuje a našopuje, vydrží 7 let.
A tak je to prostě se vším. Když dva dělají totéž, není to totéž. Kdybych já si dělal prahy, tak vydrží 10 let (bez ohledu na použitej materiál). dokud drží to ostatní... Jde jen o to, kolik energie a chemikálií je člověk ochoten obětovat.
Dnes je dostupné vše, co si zaplatíš. Od zinkování, nikl, na duraly elox, reaktivní základy...
Naposledy editováno 16.07.2019 12:19:10
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
za B namatlání výfuku šopákem (šopský salát, prostě zelenina s nějakým nejedlým škrablavým sýrem ) ?
za C nalemtání výfuku kamnářskou barvou na roury ?
za D natření výfuku antikorozní barvou odolnou mechanickému poškození ?
Je to technologie nanášení povrchu, která je popsána zevrubně zde .
Nejčastěji u aut plecháčové disky.
Ale ta šopa je dobrý nápad.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 16.07.2019 19:43:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 16.07.2019 19:44:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ok to není problém už se těším
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |