já jsem spokojeným majitelem, tohoto kousku:
http://www.cezetmoto.wz.cz/roadster.htm
1 reakcí na tento příspěvek ČZ-cagiva Roadster
Budeme muset vymyslet nějakou náhradu.... náhony s strejnými závity i konci jsou, ale většinou o dost delší....
V podstatě stačí vyměnit to vnitřní střevo, podobné délky.... Jen zjisit co je stejně dlouhé.... délka bowdenu - obal 775mm, vnitřní ohebná hřídel 815mm
Snad nejpodobnější by mohlo být střevo z čz175 477-487 na oko by tomohlo být stejně daleko, mezi tachometrem a motorem, jako mezi tachometrem a předním kolem.... všechno co jsme v Cagivě prohrabali byloi delší, přičemž ten servisák tvrdí že náhon objednat lze pouze na první vezrze 125 s jinými koly (grimeca) na ty s jawa/čzi náboji prý ne......
Dopsat to lze po souhlasném vyjádření výrobce vozidla, nebo po schválení individuální přestavby přes dekru.... Na to už jsem se informovalna místním DI. Výrobce se doposud nevyjádřil ani přes urgence (asi čtvrt roku) protože výrobce je ofiko cagiva a v itálii ten náš wergl nikdy nikdo neviděl.... Dovozce s tím nehne, vyjádření výrobce pneumatik nestačí.... 90-90/19 je nebližší rozměr a zcela běžný... Nicméně technik i vedoucí 2 různých stk se jasně vyjádřili že s nesouhlasícím rozměrem s techničákem dostanu stk na měsíc a čau...
Jinak já jsem si koupil gumu do foroty k té co jsem potřeboval.... Na pobočce bestdrive-zlín, pár pneumatik ještě mají, takže se problém dá o nějakou chvíli odložit tím, že vyškrabali ve skladu pár zapomenutých pneumatik z roku 2013 které jsem z nich vydyndal na výstavním stánku na živitelce....
Kontakt na paní je: lydie.chrastinova@bestdrive.cz,když ji poprosíte, tak vám ještě nějaké asi dodá, byť už to není v katalogu a ofiko se to prodat nedá.... Když jsem tu gumu sháněl já, měla jich ještě asi deset, na motorce mám nyní pneumatiku z roku 2001, kterou jsem koupil jako nejetou o nějaký čas dříve zase na jejich pobočce někde v karlových varech za pár korun jako neprodejnou pro starý dot.... Já za ni byl rád, protože dot je na stk nezajímá a jinak to byla guma OK, nebyla zpuchřelá a vzorek samozřejmě nový.... Že je už beztak tvrdá jak kamen je jasné, ale v době kdy jsem ještě nesehnal kontakt do zlína, jsem vrněl blahem že ji vůbec mám....
Ohledně náhonu tachometru - páchám náhradu kombinováním prvků původního a starého na nějaký normální český stroj (byl asi o 10cm delší, silnější obal i lanko nevhodné koncovky..... tak mi držte palce....
Záměrně jsem tam nedával tu příchytku nakonci vidlice, pravděpodobnou příčinu toho, proč se už 3x zlámal (během 20kkm)
Ohledně pneu. Cagiva to prostě neposvětí, tekže jediná možnost individuálně přes dekru, náklady +-2000kč za zápis 90/90/19.
Tak stahujte i vy, dokud to tam vydrží viset......
manuál Roadster 200 IT/EN/DE
Katalog ND
1 reakcí na tento příspěvek ČZ-cagiva Roadster
S tím že to bude někdo někdy generálkovat se vůbec nepočítalo, jednak to byla vlastně jen ověřovacé serie a i kdyby se to dělalo víc měla to být motorka na prodej ven, tam si měla odjezdit svoje a skončit v hutích.. tam se negenerálkuje motor 5x jako je u nás zvykem u dvoutaktů jež tomuto motoru předcházely.....
Takže jediné řešení je VANEP Domažlice, kteří dělají jako zakázkovou výrobu písty a výbrusy na cokoliv, samozřejmě vzhledem k ke kusové výrobě patřičně cenově ohodnocené....
Nicméně nevím proč sháníš výbrus, měl jsem na stole na opravu motor Roadster z první serie a po +-60 kkm měl volná ložiska kliky, zvýšenou vůli na oku ojnice pro pístní čep, ale nijak tragickou, takže jsem udělal ty ložiska a zbytek tam bez ostychu poslal zpátky a jezdí to dodnes... Válec, píst a kroužky nesly známky opotřebení jen zcela zanedbatelné.... naměřil jsem hodnoty zcela vyhovující.... Divivl bych se když tyhle motorky skoro nikdo nepoužívá v intenzivním provozu měl naježděno tolik, aby byl motor zrovna na válci vyběhaný...
Ten motor má jiné problémy.... první serie měly problémy s vačkami, na motorech se vačky měnily jak co do materiálu, tak co do časování, lišily se trochu i převody 4-5, vedení mazání, pak je tam pár konstrukčních nedotažeností až chyb.... Těch motorek je pár stovek a ještě jsou tři druhy motorů......
Já mám jeden motor vyndaný z Havel Buggy a ten by mohl být vylítaný, ale uvidíme v provozu :)
Na druhém motoru se při spouštění el. startérem ozývaly divné zvuky, ale to bude asi volnoběžka.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ-cagiva Roadster
Mám totiž zakalené kontrolní sklíčko na olejové vaně a není přes něj vidět hladina oleje :(
Naposledy editováno 11.04.2018 10:25:17
1 reakcí na tento příspěvek ČZ-cagiva Roadster
Naposledy editováno 11.05.2018 09:10:58
1 reakcí na tento příspěvek ČZ-cagiva Roadster
Musel jsem nechat udělat nový výbrus, což obnášelo novou vložku a pístní sadu. Dále oprava hlavy s novými gufery ventilů.
A s tím se musel vyndat napínák :)
Už je vše smontované a a vrčí to, jen napínák je z jiného motoru.
(nedělal jsem to já, všechno Mates Moto Servis a jeho dodavatelé)