Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").
Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !
Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu
Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?
Děkuji
2 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
Ta Yamaha po generalce jezdila ok, pouzitelne to docela bylo, ale na denni dojizdeni do prace asi uz ne..... Na XS750/850 uz treba nejsou dily a kolecka do prevodovky, karadu a finalniho prevodu..... pritom 2jkove kolecko dostava na prdel a odchazi......
Naposledy editováno 08.09.2019 16:51:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
A nakonec jsem přistál u Kawky W800 jako své "hlavní" dnešní motorky..
Taky snad nejsem úplně levej, pár motorek postavil od šroubku ale jak stárnu raději už více jezdím než se v tom železe hrabu ..
Ta současná kawka je sice už stříkačka, ale naprosto v pohodě, pár se jich na motoinzerci vyskytuje.
Ber to jako čistě subjektivní zkušenost ..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Naposledy editováno 09.09.2019 12:13:29
Byla to smrt motoru - copak hlava a válec, a hlavně prasklý celý blok.
Blbý je, že nemohu přesně řící co bylo přesnou příčinou. Jedna z možných je že ten prasklý výfukový vendil co to inicioval byl na začátku ohlý,a bylo časem než se mu úplně urve talířek urve a způsobí tu genocidu.
Každopádně chyba že jsme věřil německému majiteli "Motor ist in Ornung", měl jsem to asi rozebrat sám....jenže když máte fungující motor před sebou, tak se mi do toho prostě nechtělo.
1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
V současné době třeba používám na téměř každodenní ježdění ( no dobře, 3 x do tejdna) dr650rs z roku 92, a nemůžu si vynachválit. Do pr....e, doufám že se tam teď na truc něco nepošaší. A bral bych třeba i dvouvál, možná pro múj účel lehce komfortnější projev motoru, ale při jakémkoli problému s vrškem už se dvojnásobí náklady na opravu. O 4válu ani nemluvím. Jawy ? Oprava, oprava opravy, krátká projížďka za sledování funkčnosti opravené opravy, výdech.....oprava na cestě....prostě dobrodružství. Taky dobrý, ale až se člověk sveze na japoncovi, byť o generaci starším, zjistí, že tohle je teprve jízda na motorce. Geometrie, brzdy, tuhost, odpružení......jsem teda zabředl. Takže za mě....dobře vybrat při koupi, popř. dúvěryhodný kup, kontrola, a jezdím....... tak teď si vyber.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
A kubrt ještě žije?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Bubak-z-Nemecka píše: ... zasadni je vybrat model, na ktery jsou v pohode dily. Takze zadnou totalni exotiku. Moje story s Yamahou XS750-2D v kostce je zde.
Ta Yamaha po generalce jezdila ok, pouzitelne to docela bylo, ale na denni dojizdeni do prace asi uz ne..... Na XS750/850 uz treba nejsou dily a kolecka do prevodovky, karadu a finalniho prevodu..... pritom 2jkove kolecko dostava na prdel a odchazi......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Medved píše: tady je ty vole rec o 'starych japoncich' ne o drezinach z dob Vaclava Vondricha!
az nato, ze ty si tu nedal jediny tip, resp. radu, ohanal sa iba trápnymi nadávkami. Ale stihol si ukazat aspon, ze si kokot. Aj to sa pocita
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
scouser píše: az nato, ze ty si tu nedal jediny tip, resp. radu, ohanal sa iba trápnymi nadávkami. Ale stihol si ukazat aspon, ze si kokot. Aj to sa pocita
No, ja chapu, ze muzes mit se ctenim v cizim jazyce trochu problem (anebo je to tim ze jsi cobol, kdo vi ...) ale az se kousnes, a zkusis si prelouskat treti prispevek v tomto vlakne, tak se mi muzes omluvit. Anebo se na to vyser, nech si hlavu zastrcenou v prdeli a prestan si vsimat toho, co si pisu s Bubakem a co se tebe vubec netyka.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Medved píše: No, ja chapu, ze muzes mit se ctenim v cizim jazyce trochu problem (anebo je to tim ze jsi cobol, kdo vi ...) ale az se kousnes, a zkusis si prelouskat treti prispevek v tomto vlakne, tak se mi muzes omluvit. Anebo se na to vyser, nech si hlavu zastrcenou v prdeli a prestan si vsimat toho, co si pisu s Bubakem a co se tebe vubec netyka.
wow zvladol si dat link na eBay . tak si to piste v PM, predpokladam, ze aj 3/4 diskutujúcich nie je zvedava na tvoje xenofobne picoviny :)
Naposledy editováno 10.09.2019 13:26:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
scouser píše: wow zvladol si dat link na eBay . tak si to piste v PM, predpokladam, ze aj 3/4 diskutujúcich nie je zvedava na tvoje xenofobne picoviny :)
hm, neprekvapils, Ubozak s egem tak velkym ze se na Slovensko nevejde. Smutne, ale priznacne.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Medved píše: hm, neprekvapils, Ubozak s egem tak velkym ze se na Slovensko nevejde. Smutne, ale priznacne.
neviem v akej spolocnosti sa pohybujes ty, ale v kultivovanej spolocnosti je uboziak ten, ktory iných odsudzuje na zaklade svojej xenofobie.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
scouser píše: neviem v akej spolocnosti sa pohybujes ty, ale v kultivovanej spolocnosti je uboziak ten, ktory iných odsudzuje na zaklade svojej xenofobie.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Xenofobie
Moc bych se s tím výrazem neodháněl, dá se to vykládat všelijak. Ani se moc nediv, snažíš se vklínit do komunity, která má odlišný jazyk. Vnímej jako jazyk jako jazyk, ne jazyk jako jazyk. Spíš jako řeč kmene. A do kmene se jen tak někdo zvenčí nedostane. Dělám si z toho pochopitelně prdel, protože Vy chlapci zpod Tatier chytáte na první našlápnutí, čímž se jako vždy totálně shodíte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
LuckyLoser píše: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Xenofobie
Moc bych se s tím výrazem neodháněl, dá se to vykládat všelijak. Ani se moc nediv, snažíš se vklínit do komunity, která má odlišný jazyk. Vnímej jako jazyk jako jazyk, ne jazyk jako jazyk. Spíš jako řeč kmene. A do kmene se jen tak někdo zvenčí nedostane. Dělám si z toho pochopitelně prdel, protože Vy chlapci zpod Tatier chytáte na první našlápnutí, čímž se jako vždy totálně shodíte.
prve? nie som tu prvy den, aby som si nevsimol kto akym stylom komunikuje. Zaujimave je, ze drviva vacsina ludi to tu vôbec neriesi, len par jedincov si vzdy riesi nejaky svoj komplex, pricom tieto narodnostne odlisovania su dnes uz prinajmensom trapne. byvam 30km vychodnejsie a uz som aziat? odporucil by som test DNA a zistil by, ze mozno polovicu genofondu zdedil z afriky a azie. Fakt je to v dnesnej dobe uz trapne toto riesit.
Naposledy editováno 11.09.2019 07:58:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
scouser píše: prve? nie som tu prvy den, aby som si nevsimol kto akym stylom komunikuje. Zaujimave je, ze drviva vacsina ludi to tu vôbec neriesi, len par jedincov si vzdy riesi nejaky svoj komplex, pricom tieto narodnostne odlisovania su dnes uz prinajmensom trapne. byvam 30km vychodnejsie a uz som aziat? odporucil by som test DNA a zistil by, ze mozno polovicu genofondu zdedil z afriky a azie. Fakt je to v dnesnej dobe uz trapne toto riesit.
No, tím jsi jen potvrdil. Na první našlápnutí. On proti Slovákům nikdo nic asi nemá, ale sami si nahráváte tou svojí přílišnou nacionálností. Uber plynu a bude to cajk. Před 30 lety jsem to v Žilině, kde jsem rok studoval viděl stejně. Bohužel se nic nezměnilo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
scouser píše: LuckyLoser> zrejme sa nechapeme, lebo neviem stale o akom "prvom naslapnuti" tocis, ked vravim, ze to tu sledujem uz par rokov. koncim tuto nezmyselnu debatu. stale je super, ze je tu aj kopec ludi, s ktorými sa da komunikovat normalne, vecne a na urovni. obcas aj pod urovnou, v ramci srandy. Howgh
Čau, scouser, zapojíš sa do debaty ktorej nerozumieš a rovno jedného z debatujúcich urazíš nevhodným spôsobom. Nemáš nič k téme, nevieš ani o čom sa píše. Nevieš o čom točia debatujúci. Oni o koze a ty o voze, Teda aziat nie si ale , .....napíšem to slušne si nevhodne komunikujúci jedinec, a ešte aj hneď vybuchujúci jedinec.(To je to prvé našlápnutí) mal si japonskú motorku do roku výroby 1980? tak sa neser do debaty. Ináč som odsťahovaný zo Sniny , to je ešte 100 km na východ od Prešova. Dva roky bývam na juhu SK. Teda,aby si mi hneď nenadával do Maďarov.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Jenom 66kkm? To to pekne flakas!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Bubak-z-Nemecka píše: MedWed> ..tak ja si krizi stredniho veku polecil svatbou a dvema detma... tak se nediv
No, asi to máme stejně, jen jsem měl v druhém vrhu dvojčata.
1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
Proč tu jsou dva medvědi?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | KVTU | 30 | 27.7.2024 v 22:18 Kanyza |
Honda cb400 four-oprava motoru Honda CB 400F Super Sport | fildate | 5 | 10.1.2024 v 16:49 kokoška. |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |