jsem tu na fóru nový a přišla chvíle kdy bych se rád poradil. Letos na jaře jsem začal jezdit po téměř čtyřech dekádách, měl jsem z toho docela obavy, proto jsem nechtěl riskovat a pořídil jsem si 125cc model Masai Black Rod. Váží 111kg, sedlo je 75cm od země, klasický posaz, pro představu mám foto ve svém profilu. Motorečka fajnová, moc se mi líbí, koupil jsem ji na jaře novou, nevyskytla se sebemenší závada, ALE, potřebuju větší motor
Nepotřebuju jezdit rychle, stačí mi 80 - 90 na pohodičku, ale vadí mi jak se na mně lepí zezadu auta, v kopcích i nákladní... Uhýbám na krajnici, když neuhnu pokud to stav krajnice nedovolí, předjíždí stejně, přijde mi to mnohdy nebezpečné. Vyhovovalo by mi udržovat tempo v běžném provozu, pokud už se po takových komunikacích pohybuju.
A tak uvažuju mezi Yamahou SR400 teď nově inzerovaná
https://www.motorkar...-sr-400-1491390.html
a Jawou 350 OHC
http://www.mototechn...amp;products_id=1513
obě černé ať to mám jednodušší, obě myslím stejná váhová i velikostní kategorie.
Na Jawě jsem byl v Mototechnik podívat, perfektně mi padla do ruky, moc se mi líbila, ani na vzhledu ani na projevu motoru mně nic neuráželo, u Yamahy myslím že by to bylo stejné s návdavkem krapet větší "nóblesy" lahodící oku.
V mototechniku mám i nabídku na nově vyrobenou Jawu 2takt s tím, že by mi ji přestavěli do stylu Californian téměř do detailu, což mně zase láká spíš ze vzpomínek že jsem takovou před čtyřiceti lety měl. Od dvoutaktu mně odrazuje pouze to že jezdím dost i po městě, kde by byl myslím 4takt vhodnější, protože v malých rychlostech to zvládne i na nižší otáčky než klasická dvoutaktní "třinda"
Měřím 184, vážím pár deka přes sto kilo, to by myslím bylo v souladu s vybranými modely.
V souvislosti s Javou OHC jsem přemýšlel i o Romet classic 400 který tady i jeden uživatel má, mluvil jsem s ním, spokojenost, identické s Jawou ale levnější, ale ty už prodejem nejsou.
Omlouvám se za dost obsáhlý elaborát, chtěl jsem aby z toho bylo zřejmé co vlastně řeším. Těším se a děkuju za jakoukoli radu, zkušenost či názor, ať už s uvedenými modely nebo s jejich prodejci,
zdravím Michal
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
PS: a k tej farbe, moja motka je tiež čierna a teda nečakaj nejakú prednosť v jazde, proste si neviditeľný, sundali ma ako škodnú , normálne na teba čumí a ide z veľajšej pred teba a končíš.
Naposledy editováno 03.11.2019 07:46:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
cmiral píše: krokoš> ani na jedné jsi neseděl a rozdáváš rady a doporučení podle subkektivního názoru někoho. To si musí zkusit a vyhodnotit sám a přizpůsobit se. Jinak jsem taky 50+ (100kg+) a po cca 30 letech jsem znova začal na renovované 350/354 a 250/475 které jezdím akorát o víkendech mimo hlavní tahy. Snad se jednou dožiju dovozu indy jawy.
No, sedieť nemusím a ani nechcem, ale ísť do dnešnej premávky na stroji čo má v TP napísanú maximálku 115 km/hod je nebezpečné. Ešte písal, že sa mu nepáči, keď sa mu lepia autá na zadok, a na tých dvoch s výberu? Bude tam, kde bol.
PS: na jawe som sa navozii dosť mal som 350-634 aj 500 OHC, za komančov. Aj ČZ 175-477. Teraz je premávka trošku iná. A ako písali skúsenejší, tá súčasná je slabšia ako 634 a k 500 má ďaleko, tá mala v TP maximálku 140 km/hod.
Naposledy editováno 03.11.2019 09:00:18
Mám moto se stejným výkonem ale o 50kg lehčí a je to na hranici použitelnosti.
I na moto s větším výkonem se dá jezdit na kochačku a bez problému se dožít důchodu.
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Škodovky tě budou postrkovat zezadu a kamiony lisovat pod sebe!
Lidi, úplně jste se pomatli nebo jen prostě neumíte jezdit a existovat na silnici, pokud nemáte stroj co predjede na otočení plynu vše živé?
Od října do března, tedy přes zimu, poslední roky s cca dvouměsíční pauzou, jezdim 56km/1cesta do práce na 9kw skútru, a normálně žiju a nebudim se hrůzou z aut
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
https://www.motorkar...0-x-abs-1487780.html
Bál som sa po prechode na túto poslednú presne toho,čo popisuje tázateľ. Našťastie,nie je tomu tak. Tých 35kw a krúťak 60 Nm mi na bezpečný pohyb v premávke stačí,aj s dvomi.
Ale to by som bral ako minimum.
Ak sa ti páči klasika za slušný peniaz,skús pozrieť Royal Enfield 650.
Alebo jazdenky Kawa W800,MG V7,Triumph...
Naposledy editováno 03.11.2019 10:45:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
MILOS61 píše: když uš chceš něco silnějšího tak bych šel aspoň do něčeho takového .
https://www.motorkar...1487780.html [/quote]
Ale tazatel chce nejspíš motorku a nééé moderní Hondu
Asi tak trochu retro.
www.motorkari.cz/motokatalog/ducati/ducati-scrambler.html
www.motorkari.cz/motokatalog/royal-enfield/royal-enfield-continental-gt.html
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
U SR je fakt nepohodlný to startování - v klídku není problém si nastavit úvrať a stylově to našlápnout, ale když se něco nepovede a zdechne ti to někde na rozjezdu a tak...tam je startér zatraceně vhod
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Kupodivu stále existují lidé, co nepotřebuji být nej - silnější, rychlejší, zajímavější, poutavejsi, hlasitější (nehodici se skrtnete...). A těm může i 20 kw vyhovovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Nejseš v provozu sám a pokud se táhneš jak plíseň tak ohrožuješ sebe ale i ostatní zvlášť pokud jezdíš tam kde je větší provoz.
Občas cestou z práce jezdí mladej s autíčkem co jede max 45km,předjet nejde protože v protisměru pořád něco jede, za ním 2 km kolona a mladej vysmátej,pár lidí co ho chce předjet docela masakr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
SR v sérii není špatný do města, ale nad 80 se tomu moc nechce. Cokoliv nad kilo si musíš zasloužit, i když na dlouhé rovince se to ke 130 nechá rozmotat. Jako hlavní příčinu té neochoty jít do otáček vnímám hodně restriktivní výfuk. Po výměně za komplet od SC Project (plus pár dalších úprav - Ais off, kn filtr, odstraněný restriktor plynu, benzín 100...) to znatelně ožilo, běžná cestovní rychlost je 100-110, na dálnici se nechá dotlačit na 145. Ale hlavně to má znatelně razantnější zrychlení.
Bohužel se zdá, že ty úpravy přinesly nutnost osadit Power Commander V, který mi k těm úpravám umožní doladit palivovou mapu. A protože máš metrák jako já, najednou zjistíš, že by to chtělo posílit i minimálně přední brzdu, protože ta to dává právě tak na tu kochačku kolem 80-ti
kratkej01 píše: JoskaH>
Nejseš v provozu sám a pokud se táhneš jak plíseň tak ohrožuješ sebe ale i ostatní zvlášť pokud jezdíš tam kde je větší provoz.
Občas cestou z práce jezdí mladej s autíčkem co jede max 45km,předjet nejde protože v protisměru pořád něco jede, za ním 2 km kolona a mladej vysmátej,pár lidí co ho chce předjet docela masakr.
Jedu (na skutru) normálně po okresech a statovkach kilo. Pokud je to pro někoho málo, dam mu šanci mě předjet. A popravdě mě predjedou tak max 2 auta za cestu - na dlouhych rovnych usecich. Takže v tomhle problém nebude...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
S 20 kw (ačkoli uznávám že není 20 kw jako 20 kw a na té jawe jsem nejel) ho prostě nemůže žádný náklaďák v životě tlačit, umí-li jen trochu jezdit. A auta už ho taky tak zuřivě předjíždět nebudou. Občas nějaké, ale z toho se nepodělá, pokud nemá standardní motorkarske ego.
Naposledy editováno 03.11.2019 18:01:06
Naposledy editováno 03.11.2019 20:36:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
a já ti řeknu jedu si tak 100 a než dojedu 20km do Clumce tak nikoho nedojedu a všichni ně předjížděj , jo před týdnem sem dojel jednoho dědu co jel na hřbitov na dušičky
Ja jazdím kochačku tak,aby som sa nemotal pri autách a aby ma bežná premávka nepredbiehala. To znamená aspoň 100kmh,lepšie 110kmh. Áno,môžem aj menej,ale najprv musím autá idúce 90kmh bezpečne predbehnúť a potom spomaliť. Takže výkonová rezerva je nutná. Najmä v kopcoch.
Na SR 500(20kw) som sa previezol a nič moc ,tá nevyhovuje. Tých 35 kw 60 Nm(zhruba) stačí.
MILOS61 píše: Jedu (na skutru) normálně po okresech a statovkach kilo. Pokud je to pro někoho málo, dam mu šanci mě předjet. A popravdě mě predjedou tak max 2 auta za cestu - na dlouhych rovnych usecich. Takže v tomhle problém nebude .
a já ti řeknu jedu si tak 100 a než dojedu 20km do Clumce tak nikoho nedojedu a všichni ně předjížděj , jo před týdnem sem dojel jednoho dědu co jel na hřbitov na dušičky
Tak jste u vás holt příliš rychlí
Ze začátku byla motorka strašně surová, šla neochotně do otáček, přesto na 80 - 90 Km/h sprintovala dobře! To bylo do prvních 500 Km. Pak se motorka začala probouzet k životu. Do otáček šla mnohem ochotněji, i zrychlení se zlepšilo, takže na křižovatkách už nebyl problém vystartovat a nechat všechny auta daleko za sebou. To bylo do 1500 Km. Od těch 1500 Km už motorka jezdila jak drak, stovka za 7 sec. na 110 šla furt za plynem velmi rychle, ale nad 120 už se jí tak moc nechtělo, ale 130 s přehledem a klidně by jela dál, ale nechtěl jsem ji zbytečně točit.
Pokud to shrnu, tak já mám 185 cm a 110 Kg. Motorka mi perfektně sedí, dá se na ní ujet klidně 200 Km na jeden zátah, bez toho, aby tě bolely záda (prdel tě bude bolet po 200 Km na všem ) Za celou dobu jsem řešil jen dva problémy a to praslou žárovku v zadním světle (vícekrát vyřešeno namontováním diody) a osvětlení v otáčkoměru, prasklá žárovka (také vícekrát, resp 2x, namontována dioda a pokoj). Motorka se krásně ovládá, není těžká, takže se s ní krásně manipuluje na místě, v noci perfektně svítí a spotřeba do 4 Litrů. Už jsem si vyzkoušel i ABS, zabírá opravdu až je to potřeba, co se týče brzd, tak jsou k motorce naprosto dostatečné, v malých rychlostech je přední brzda dokonce dle mého docela jedovatá, ale naučil jsem se brzdit jedním, nebo dvěma prastama a dá se krásně ovládat a dávkovat. Řazení je přesné, chod řadící páky krásně malý, rychlosti jsou krásně odstupňované, jen mezi 4-5 je trochu větší mezera, ale motor to krásně pobírá. V provozu na okreskách žádný loudal a do kopce tě bude předjíždět málokdo, protože ta motorka v klidu zvládne udržet 100 Km/h i do 12% stoupání. Jak je na tom Yamaha SR 400 to nevím, ale tu už novou nekoupíš a za 100 tis budeš mít pořád ojetinu a podle toho co jsem si tu našel v datech, tak je Yamaha slabší a má i menší krouťák a absence elektrického startéru by mohla pro staršího pána trochu vadit. Jinak Jawa má i startovací páku a dá se sní nastartovat i když mrzne a ne jako tu jeden člověk psal že dá litr tomu kdo ji nastartuje studenou. Jsem zvědavej, jestli ten litr od něj někdy dostanu, i kdyby to měl být litr vody
Jeden neduh ta motorka přesto má, a to, že je to Jawa v licenci se Shinerai takže tě od ní bude většina motorkářů odrazovat, ale většina ji nevlastní a nikdy na ní neseděli, natož aby na ní jeli a většina českých motorkářů se řadí mezi znalce Jawy (téměř vlastníky továrny) a nedokážou pochopit jak je dneska nákladné a těžké najít si na trhu skulinu, když jsi do 90 let minulého století vyráběl jen dvoutakty nevalného designu. Přesto mohu potvrdit, že podle hesla pana Janečka je to spolehlivý robustní motocykl pro každodenní použití a všude kde zastavíš budeš středem pozornosti, protože je to na první pohled JAWA a je to krásné retro.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | KVTU | 30 | 27.7.2024 v 22:18 Kanyza |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |