jsem tu na fóru nový a přišla chvíle kdy bych se rád poradil. Letos na jaře jsem začal jezdit po téměř čtyřech dekádách, měl jsem z toho docela obavy, proto jsem nechtěl riskovat a pořídil jsem si 125cc model Masai Black Rod. Váží 111kg, sedlo je 75cm od země, klasický posaz, pro představu mám foto ve svém profilu. Motorečka fajnová, moc se mi líbí, koupil jsem ji na jaře novou, nevyskytla se sebemenší závada, ALE, potřebuju větší motor
Nepotřebuju jezdit rychle, stačí mi 80 - 90 na pohodičku, ale vadí mi jak se na mně lepí zezadu auta, v kopcích i nákladní... Uhýbám na krajnici, když neuhnu pokud to stav krajnice nedovolí, předjíždí stejně, přijde mi to mnohdy nebezpečné. Vyhovovalo by mi udržovat tempo v běžném provozu, pokud už se po takových komunikacích pohybuju.
A tak uvažuju mezi Yamahou SR400 teď nově inzerovaná
https://www.motorkar...-sr-400-1491390.html
a Jawou 350 OHC
http://www.mototechn...amp;products_id=1513
obě černé ať to mám jednodušší, obě myslím stejná váhová i velikostní kategorie.
Na Jawě jsem byl v Mototechnik podívat, perfektně mi padla do ruky, moc se mi líbila, ani na vzhledu ani na projevu motoru mně nic neuráželo, u Yamahy myslím že by to bylo stejné s návdavkem krapet větší "nóblesy" lahodící oku.
V mototechniku mám i nabídku na nově vyrobenou Jawu 2takt s tím, že by mi ji přestavěli do stylu Californian téměř do detailu, což mně zase láká spíš ze vzpomínek že jsem takovou před čtyřiceti lety měl. Od dvoutaktu mně odrazuje pouze to že jezdím dost i po městě, kde by byl myslím 4takt vhodnější, protože v malých rychlostech to zvládne i na nižší otáčky než klasická dvoutaktní "třinda"
Měřím 184, vážím pár deka přes sto kilo, to by myslím bylo v souladu s vybranými modely.
V souvislosti s Javou OHC jsem přemýšlel i o Romet classic 400 který tady i jeden uživatel má, mluvil jsem s ním, spokojenost, identické s Jawou ale levnější, ale ty už prodejem nejsou.
Omlouvám se za dost obsáhlý elaborát, chtěl jsem aby z toho bylo zřejmé co vlastně řeším. Těším se a děkuju za jakoukoli radu, zkušenost či názor, ať už s uvedenými modely nebo s jejich prodejci,
zdravím Michal
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Probral jsem se tím nějak postupně a určitě jsem si vybral něco, co už jsem ať chtěl, či nechtěl slyšet, určitě je na zamyšlenou zmínka od
KROKOŠ - černá barva z hlediska pasivní bezpečnosti - ano, to je na zváženou a taky to zvážím!!
KRATKEJ01 a CALLOWSICK asi pravda s tím startováním (kontaktoval jsem na inzerát nedávno pána co prodává Yamahu sr500 v exelentním stavu, ale je mu 60 a s tím startem už má prostě problémy) tak asi je třeba si dát říct.....
CALLOWSICK - ano, Romet jsem ve výběru měl - to už jsem psal v mém původním příspěvku, to byly motorky vyrobené 2016, 2017, už to nikde skladem není
JOSKA H - ano určitě 20kW musí být oproti 10kW znát (nemluvě o tom že ta moje 125cc má jen 8,5kW... to je pro mně super názor
UDINAR - píše že mu Jawa udrží i stovku ve 12st stoupání - no tak pokud udrží stovku, tak mi musí udržet nějakých 80 - 90, o což mi jde.(plus samozřejmě řada dalších postřehů které mluví ve prospěch tohoto stroje)
GUZALKARA - tip na Kawasaki w800 - hmm - tak to mně teda zaujalo, jedna moc pěkná je náhodou i v těch Bylanech...
Ještě jednou se pokusím shrnout můj požadavek na konkrétní situaci - jedu obcí, po rovině, předpisových 50 nebo i o chlup víc - není problém,víceméně to dnes dodržují i auta, výjezd z obce je do táhlého stoupání, tak tam samozřejmě svůj stroj nerozjedu rychle na požadovanou rychlost, a auta mně začínají pomalu jedno za druhým předjíždět. Vše v pohodě, do chvíle kdy mně kupříkladu v šedesátce v tom stoupání dojíždí kamion který v obci ani nesundal nohu z plynu - a tam bych potřeboval mít možnost už jet třeba aspoň těch osmdesát, ne-li otočit plynem a ještě zrychlit abych se ho "zbavil"
Dál následuje rovinka, opět obec, pro mně ideální stav , potom výjezd z obce, rovina, silnice I.třídy, a tam by mi stačilo abych devadesátkou nemusel jet na plný plyn a trápit tím tu svoji motorčičku, aby taková rychlost pro vybíranou motorku nebyla zkrátka "mezní"
Obávám se trochu že krom UDINARe všichni zareagují - tomu není pomoci - ale nějak mi vychází ta nová Jawa
Ako som písal,vyskúšaj,čo sa dá.
Keď ti srdce piští po Jawe,máš ju mať. Udinar je spokojný,možno budeš aj ty. Ja by som nebol....
Nie je to len o tom,že udrží 100 v stúpaní,je to aj o zrýchlení.
Ide ti o 80-90,ale to sa všetci budú na teba lepiť.
Naposledy editováno 04.11.2019 00:27:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
udinar píše: golfVII> Podle mého názoru budeš spokojený
: je to skoro tak dobrá motorka jako shineray, jediny co je na ty jawe horsi je nadrz a kastliky ... ale to je detail
Naposledy editováno 06.11.2019 18:03:50
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
MungoJerry píše: Motorka, která jede 100 do kopce, je žebrák. Motorka musí být schopná zrychlit v tom kopci ze 100 na 150. To zvládne každá 500ccm s 35kW - CB500, ER-5
Tak to je opravdu pěknej blábol. Ty tvrdíš, že každá 500 ccm s 35 Kw je schopná jet téměř maximální rychlostí do 12% stoupání. Tak to jsi asi na žádné ještě neseděl
Soudím dle sebe.
Po letech na 72 koních ve dvouválci jsem přesedl na CBF 250. 20 poníků mne například letos dovezlo do Bosny na černohorskou hranici ... Jezdím malou Hondu už od roku 2012 a vím, co hodnotím. A žena má na Suzuki GZ 250 Marauder už přes 50 tisíc. Žádný kamion ji zezadu nepřejel.
K výběru. Novým Jawám nějak moc nevěřím (stihomam?), SR500 se mi zdá drahá.
Hledal bych Japonce. Malé enduro? V-strom 250? Versys 300? ... Nebo něco staršího, jako je moje CBF 250?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Jestli to je skutečně tak dobré, jako překlad technických parametrů, tak "pánbůh" s novým majitelem a zlé pryč:
přenos měniče řetěz
převodovky 5-rychlostních stupňů
spojka vlhké, vícedílné
mazání nucená cirkulace, suchá olejová pánvička
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Hele, já tu motorku nehodnotím - můj pocit z ní je spíš dobrej, ale je to jen pocit, reálně nevím.
Šlo mi spíš o to, že to je úplně ta samá motyka jako Jawa, příjemněji naceněná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
udinar píše: Tak to je opravdu pěknej blábol. Ty tvrdíš, že každá 500 ccm s 35 Kw je schopná jet téměř maximální rychlostí do 12% stoupání. Tak to jsi asi na žádné ještě neseděl
Asi to prehnal,faktom ale je,že tá 35kw motorka má v tom kopci pri stovke ešte výkonovú rezervu a je schopná zrýchliť. To je pre bezpečnosť dôležité.
Naposledy editováno 08.11.2019 09:28:49
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
točivý moment. [Nm / otáčky za minutu] 30,6 Nm / 7000 r / min
Údaje zkopírované od Rometu. Zajímavé je, že motor dosahuje maxima točivého momentu při vyšších otáčkách, než maxima výkonu.
Samozřejmě je to nesmysl.
Guzo píše: Asi to prehnal,faktom ale je,že tá 35kw motorka má v tom kopci pri stovke ešte výkonovú rezervu a je schopná zrýchliť. To je pre bezpečnosť dôležité.
S tím naprosto souhlasím a také jsem netvrdil, že jsem do toho 12% stoupání nejel na plnej céres. Samozřejmě že jsem už neměl žádnou reservu, šlo jen o to, že to ta motorka dala a snadno. Podle mě je na okresky naprosto ideální.
Mám totiž doma ještě Suzuki GS 500e (32Kw 40Nm) a Yamaha XZ 550 (47 Kw 60Nm) a ani jedna nedokáže jet do 12% stoupání 150 Km/h. Ta Yamaha tak 140 a to je celkem dost našlapaná, ale taky dost těžká. To platí i o té GS, je o 20 Kg těžší než Jawa a tak se větší krouťák tak nějak smázne, ale do toho kopce by pelášila rychleji. Jenže já i autor tohoto tématu jsme starší ročníky a tak už nemáme potřebu někam spěchat, jen se nechcem nechat přejet magorem v kamionu
Naposledy editováno 08.11.2019 22:44:16
mito7 píše: výkon max [KM] 20,4 kW / 6500 r / min
točivý moment. [Nm / otáčky za minutu] 30,6 Nm / 7000 r / min
Údaje zkopírované od Rometu. Zajímavé je, že motor dosahuje maxima točivého momentu při vyšších otáčkách, než maxima výkonu.
Samozřejmě je to nesmysl.
Opsáno ze servisní knížky: max výkon 20,4 Kw při 6500 ot/min, max krouťák 30 Nm při 5500 Ot/mni
Situace se teď na zimu změnila v tom, že mi asi nějak přeskočilo, a před týdnem jsem si na vozíku přivezl z NDR Jawu/ČZ 175/356 (s původními německými doklady a dalšími dokumenty, m-j- fakturou na 2.640,- marek z roku 1958 )
teď už je rozebraná do šroubku a začínám na ní provádět takovou amatérskou renovaci. Motor jde na GO, dostane nové brzdy, elektroinstalaci, všechna lanka a takový ten spotřební materiál aby byla po technické stránce v pořádku a o zbytku ještě není rozhodnuto - zda přijdou nové všechny chromové díly a plechové části se nechají nastříkat, nebo se nechá v takové té patině což se mi zdá je dnes takový trend...
Moje dilema ohledně většího výkonu než jaký jsem si letos užíval to neřeší, ale přes zimu bude co dělat a do jara se uvidí zda tedy padne volba na tu Jawu OHC
Naposledy editováno 15.11.2019 01:09:41
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
Když byla krizovka tak obě brzdy naplno a hledat únikovou zónu...
ať slouží!
callowsick píše: tu jsem měl a za celou dobu jsem ty malý bubny nepremluvil k nějakému přijatelnýmu výkonu
Když byla krizovka tak obě brzdy naplno a hledat únikovou zónu...
Všechny kývačky brzdily na svou dobu dostatečně, ale dneska jsou to spíš zpomalovače než brzdy Dá se s tím trochu čarovat (zkracovat úběžná pakna, srovnat bubny, nové obložení a pod) ale stejně to nikdy nebude brzdit jako šestipístek Brembo Ale Kývačky byly asi nejlepší Jawy. Mám doma 250/353, najel jsem na ní opravdu velkej hektar kilometrů (přes 100 tis Km) a je to krásná mašina. Jinak jestli mohu ještě radit "golfVII" tak také se přikláním k patinovce. Pokud to půjde, tak zachránit co nejvíce původní dochovaný stav. Apropó nebyla by fotečka?
brzdy nevím no pakny sjeté na nýty, bubny nic moc... bubny už jsou vystříhané z kol, vyčištěné, stočené, pakny přijdou nové, ty mi přišly už lepené, tak uvidíme až to bude v kupě - samozřejmě to nikdy brzdit jako kotouč na nový motorce nebude
udinar:
fotky jsem nějaký zkusil - k té patině - já nevím jestli už tu patinu nemá až moc a nebude lepší se ubírat spíš cestou takové střídmé renovace.... ale ať tak či tak, na motorku se moc těším, a postupně přidám nějaou fotku,jak budou práce postupovat, asi spíš bych měl to téma založit jako nové do sekce motorek že jo?
PS: roku pána 1978, som takú kúpil za 250 Kčs, pojazdnú. Potom, keď sa foter nasral, a povedal, že mi všetko z garáže vyhádže, tak som také dve dal kámošovi za odvoz. Kurňa a tá druhá bola čo mala mať kolesá 19. Jednovýfuk.
Naposledy editováno 17.11.2019 06:25:32
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha SR 400 vsJawa 350 OHC
ano, máš pravdu, rámeček z Octávie opravdu je, už je v krabici a na stole je nový originál, v bublinkové fólii, čeká na montáž
a taky často vzpomínám co všechno jsme v těch letech dali za odvoz, nebo prodali za pár korun, ale to už nevrátíme a hledáme každej kousek jako vzácnost a pokoušíme se ho vrátit znovu do života....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | KVTU | 30 | 27.7.2024 v 22:18 Kanyza |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |