posledni dobou sem se namlsal na nejakou krosku samozrejme s SPZ takze asi enduro, nevim kam se to presne radi. Hodne se mi zalibila Yamaha TW 125 je krasne nizka a dobre se ovlada ale je jich celkem malo a spatne se vybira. pak sem jeste premejslel o derbi senda 125 ale ta na me bude uz asi hodne vysoka, co sem koukal 83cm sedlo je uz na me moc nebo myslite ze si ta motorka sedna niz kdyz na ni nekdo sedi? mimochodem vazim kolem 50ti kg.
nemate nekdo nejakej tip na krosku pro me? potrebuju neco levnyho ale aby to zase nebylo osklivy a el. starter by se mi taky docela zamlouval na krosce sem nikdy nejezdil tak nevim moc co si muzu s moji vejskou dovolit.
E: teda jako vím že krosky jsou vždycky vysoké, ale při jízdě např po městě bys měl určitě problémy
Naposledy editováno 14.06.2012 20:18:00
1 reakcí na tento příspěvek Krosku pro prcka 163cm
zase kdyz mi bude motorka velka tak v terenu z toho budu asi hotovej.
kdyz sem sedel na tom TW tak mi to prislo hrozne nizoucky a pritom vsude pisou ze to ma sedlo vysoky jako normalni motorky na kterych sem na spickach tak sem si myslel jestli ty vyssi krosky na tom nebudou podobne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Krosku pro prcka 163cm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Krosku pro prcka 163cm
2 reakcí na tento příspěvek Krosku pro prcka 163cm
zadnou ostrou jizdu do terenu zatim nechci taky sem chvilku koukal na 50ccm ale to by asi byl opruz zvlast kdyz sem na silnici zvyklej 70koni ale v terenu si myslim ze 125 do zacatku idealni.
podle vas bych se tedy nemel bat sedla paklize bude dejme tomu tech 83cm? je to tak 5-10cm pres muj limit nohou ale pokud si to sedne tak by to snad slo, sedla na kroskach sou doufam uzsi oproti silnicnim motorkam.
Z toho, že jseš zvyklý na silniční motorku s výkonem 70k, moc nevycházej, jízda na terénní motorce je něco úplně jiného. XV125 pro úplný začátek stačí, ale těch 15k moc není, kdo už je vyježděný, tak řekne "ikstéčko není enduro", čímž myslí právě hlavně malý výkon. Otevřená DT125 už má výkon slušný, ale zase jde o to, že dvoutakt má oproti čtyřtaktu zcela jinou charakteristiku, je takový "divočejší" a musíš jej hodně točit. Znám pár lidí, kteří jsou zvyklí na 2T 250ccm a s 2T 125ccm pak nedokážou jezdit, poněvadž to prostě "neumějí točit".
Výšku sedla fakt neřeš, motorka si dost sedne, když na ni vlezeš. Pro začátek jsou ty polňačky ideální, jinak je krosová dráha u Nové Vsi , ale ta je dost kamenitá, zvláště ta koncová, stoupající rovinka. Pro trénink je lepší ta U Lišků. . Je jich sice kolem Hradce jistě víc, nicméně ty jsem neviděl a nemám je vyzkoušené, tak je doporučovat nebudu.
Malé upřesnění na závěr - když chceš přejíždět legálně i po silnici, tak nesháněj čistou krosku , ale enduro a až se vyjezdíš, tak klidně ostré enduro , což jest, jedoduše řečeno, "kroska se světly".
1 reakcí na tento příspěvek Krosku pro prcka 163cm
jinak jsem nasel jeste tuhle Hondu XR 125 L docela se mi libi a je to zatim motorka s nejnizsim sedlem podle internetu teda. Je to dobra volba?
TheFrida píše: nevím jak to je u jiných motorek, možná budu za vola, ale kámoš má na zadku štelování že se to dá snížit nebo zvýšit
Nejhorší věc, co kdo může udělat, je u endura rozhodit předpětí zadní pružiny pro to, aby snížil nebo zvýšil světlou výšku motocyklu. Stavítka jsou pro nastavení napětí pružin a odskoku, naprosto neřeší výšku jezdce. Geometrie endura je dána výrobcem.
Když tak nějak dosáhneš jednou nohou, je to bez problému. Mám asi 170cm a na CR 125
dosáhnu oběma nohama jen tak tak na špičky a pokud člověk blbě nezastaví, tak bez problému.
Když jde do tuhýho, seskočíš
1 reakcí na tento příspěvek Krosku pro prcka 163cm
1. Ty všechny opravy, co jsou tam vypsané, nemusejí být nutně pravda, např, do motoru a spojky nevidíš, tak se někdo může snažit tímto zvýšit zájem a vyšroubovat cenu nahoru, po koupi se tak nestačíš divit. Nemusí tomu být nutně tak, poctivci se najdou, ale pozor na to.
2. Cena dohodou neznamená, že musí být nízká. Kor jestli jsou na motorce udělané všechny ty opravy a repase, taky bych čekal spíš dosti vysokou.
Ale spíše by se k tomu měl vyjádřit někdo, kdo má s endury zkušenosti a ví, v jakém bývají stavu a na co si dát pozor.
Když budeš chtít spíš na trať, tak by byla dobrá Huska, třeba tahle . Výhodu má v tom, že je účelově, prakticky řešená, bez zbytečných serepetiček a když spadneš, prakticky na ní není co rozbít (pokud je teda v plné rychlosti nepošleš do stromu a pak ze stráně). Horší je, že je to dost divoká pila a chce to respekt, než ji dokážeš zkrotit. Rozhodně ale nezačínej třeba na pitbiku apod. tyto "hračky" mají oproti dospělému enduru dost odlišné vlastnosti a lehko si na nich můžeš osvojit zlozvyky, kterých se po přesednutí na "velkou krosku" nedá jen tak zbavit.
ta KTM ma koukam i nakou divnou masku.
nasel sem tam jeste jeden kousek KTM 125 LC2 akorat neni 10000km trochu brzo na repas motoru? vubec nevim co tyhle motorky muzou vydrzet ale rek bych ze sou za tim ucelem staveny.
Kup si osvědčený držák na naučení techniky, pokud tě to chytne, tak stejně půjdeš následující rok do silnější. Potřebuješ něco, co bude spolehlivé, moc tomu nespadne cena a dobře se to prodá. Podle toho, co tu postuješ, jdeš trochu po vzhledu ten je ale u endura, tuplem pro začátek, naprosto nepodstatný, stejně to budeš zahazovat častěji, než bys chtěl
IMHO nejlepší volba pro začátek je spolehlivé DT.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu Yamaha tw 125 Yamaha TW 125 | MRM23 | 1 | 25.6.2024 v 13:58 Krautkopf |
karburator Yamaha TW 125 | aukro.filip1976 | 7 | 11.3.2020 v 19:26 Julip2 |
Nastavenie spojky na Yamahe TW125 Yamaha TW 125 | doktor79 | 1 | 3.2.2017 v 11:43 doktor79 |
Karbec na Yamahu TW 125 r.v. 1999 Yamaha TW 125 | Koodlis | 1 | 19.1.2017 v 07:55 callowsick |
Motorka do práce: Yamaha TW125 / Ho... Jawa 125 Dandy, Honda XR 125, Yamaha TW 125, Jawa 12... | stassek | 24 | 15.6.2016 v 18:08 čoud |