

Naposledy editováno 10.11.2012 00:01:14
2 reakcí na tento příspěvek Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

OndraCB píše: Se souproudým vyplachováním a dobře vyřešeným vejfukem by se z dvoutaktního V4 2l dalo vymáčknout i 600k. Ale kam s tim a proč?
Tak tak, z litrového 2T se dá dostat 300k...200k z dvoulitrového 2T je nic moc...
OndraCB píše: Se souproudým vyplachováním a dobře vyřešeným vejfukem by se z dvoutaktního V4 2l dalo vymáčknout i 600k. Ale kam s tim a proč?

2 reakcí na tento příspěvek Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
J.M.K. píše: laďa-prášil> Co se ukázalo, tak pro nejlepší spalování je nejlepší právě objem válce 400 - 450ccm a to jak u dvoutaktu, tak i u čtyřtaktu. Právě z toho důvodu byl třeba motor Audi S1 (500k) pětiválcový.
zajimal by me duvod/y

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

1 reakcí na tento příspěvek Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
jinak vim o tom ze vetsi motor je lepsi kvuli tlakum.. vetsim motorem prochazi palivo vyssim/nizsim (ted nevim) tlakem a kvuli tomu je vetsi motor lepsi nez maly.. prosim o upresneni
Toto také platí pro motory klasické konstrukce s ventily v hlavě. Třeba u motoru s protiběžnými písty, např. Junkers JuMo 205D , Fairbanks-Morse použitý v Trainmasteru , natož motoru Deltic , může být situace jiná.
1 reakcí na tento příspěvek Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
Problém proč má ten dvoulitr tak malý výkon je zřejmě ve společné klikové skříni pro dva válce,to nemůže u dvoutaktu pořádné fungovat,a také to co tam mají místo tlumiče výfuku-to je snad vtip u dvoutaktu.Jinak v MS motocyklů v éře zběsilých dvoutaktů do 500 kubíků se dosahovalo výkonu až 250 koní z té pětistovky,to byla ale éra nepravidelného pořadí zapalování a čtyřválců.Potom FIM tyhle stroje zakázala,stejně jako u Hondy šestiválcovou třipade a pětiválcovou dvěpade(čtyřtakty),to byl rok kdy Honda získala všechny tituly od padesátky do pětistovky.Pokud by i teď někdo pochyboval,ať se mrkne na spalovací motory modelářů-takový pořádný dvoutakt 2,5 kubíku točí i třicet tisíc,což zřejmě svědčí o špatném vyplachování,že?
Naposledy editováno 11.11.2012 00:21:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
AJS2 píše: Pánové co to tady melete o nejlepším objemu na vyplachování 400 kubíků.Experimenty v laborce jsou jedna věc a výkon na silnci druhá.Víte proč byli stanoveny maximální počty válců v MS motocyklů? Říká vám něco Honda RC 163 ? Nebo třeba tříválcová Suzuki objem 5O! kubíků? Pokud ne tak si to zjistěte.
Problém proč má ten dvoulitr tak malý výkon je zřejmě ve společné klikové skříni pro dva válce,to nemůže u dvoutaktu pořádné fungovat,a také to co tam mají místo tlumiče výfuku-to je snad vtip u dvoutaktu.Jinak v MS motocyklů v éře zběsilých dvoutaktů do 500 kubíků se dosahovalo výkonu až 250 koní z té pětistovky,to byla ale éra nepravidelného pořadí zapalování a čtyřválců.Potom FIM tyhle stroje zakázala,stejně jako u Hondy šestiválcovou třipade a pětiválcovou dvěpade(čtyřtakty),to byl rok kdy Honda získala všechny tituly od padesátky do pětistovky.Pokud by i teď někdo pochyboval,ať se mrkne na spalovací motory modelářů-takový pořádný dvoutakt 2,5 kubíku točí i třicet tisíc,což zřejmě svědčí o špatném vyplachování,že?
pokud je to pravda s tou jedno skrini pro dva valce tak se uz nicem u nedivim ..
rcčka maji vykon i 1 ku na 1ccm ale to je dano hlavne palivem, 50cc ma teoreticky vykon 50koni,3 valcova suzuki mela kolem 22 koni a nekdo dostal z jednovalce 50cc 25 koni, co vim tak na konci 2t ery dosahovala cagiva tusim c597 vykonu pres 220koni a tocila 20 000!!!
motory typu "big bang" byli predelavane a zapalovani kazdeho valce samostatne kvuli tomu ze tehdejsi pneumatiky to nezvladali a motorka klouzala a byla neovladatelna, honda mela i 5 valcovou 125 4t a vykon byl tusim kolem 35koni, stare dvouvacole 125tky zavodaky uz v 70tych letech meli 44koni, zavodni aprilie125 z 2009 meli vykon 55 koni coz je kolem 500k na litr a 250 meli bezne kolem 110koni dalsich 500koni na litr .. 2t je budoucnost!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

banzai píše: AJS2> Bohužel, tady nikdo moc historii dvoutaktů nezná, kdyby úředníci neomezovali předpisama, tak mají 500 250 koní v serii- sice spotřeba asi šílená ale kdo by to koupil tak by na ni asi moc nekoukal- temperament dvoutaku je úplně jiný level než u čtyřtaktu stejného obsahu. Proto taky mám 20 let starou dvácu- cca 40 koníků a na silnici si dělám z kdečeho prdel /tak do 120/ a když vidím témata jak vyladit 4 takt 125 tak bych blil. Jo ekologie má něco do sebe ale škrtem pera zlikvidovat něco co 100 let funguje- to je prostě špatně.
svate pismo


Trabant rally

U nás bylo mnoho ladičů automobilových motorů 2T ale rád si vzpomenu na jednoho špičkového. Saša klimt bývalý závodnk, později ladil formuli Melkus (základ motor Warburg) Vladimírovi Hubáčkovi. Ti dostali výkon hodně vysoko.
Warburg měl svoji úspěšnou éru v autokrosu, která vrcholila přidáním jednoho válce a tak byl s řadového tříválce čtyřválec. Prostě se z litinového bloku uřízla část s jedném válcem, která se přivařila k upravenému bloku. Nebylo to všem jednoduché, ale co mám v těch letech chybělo v pěněžence a materiálu, tak jsme nahrazovali možností si vyrábět ve fabrikách a obrovským nadšením.
Sám jsem se účastnol několika projektů, ale vrchholem byl 2T dvouválec an kterém jsem i sám závodil proti převaze 4T. O zkušenostech výhodách a nevýhodách stavěného 2T tehdy snad někdy jak mě přijde chuť něco sesmolit.
Naposledy editováno 11.11.2012 13:51:24