Téma: Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
J.M.K. píše: laďa-prášil> Co se ukázalo, tak pro nejlepší spalování je nejlepší právě objem válce 400 - 450ccm a to jak u dvoutaktu, tak i u čtyřtaktu. Právě z toho důvodu byl třeba motor Audi S1 (500k) pětiválcový.
zajimal by me duvod/y

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
unn4m3d> Lepší plnění válce než u většího nebo u menšího objemu.
unn4m3d> Experimentálně bylo zjištěno, že motor se nejlépe plní a vyplachuje při objemu válce kolem 400ccm. Tím pádem pak i podá nejlepší výkony a čím vyšší jsou otáčky, tím více se to projeví. Nehledí se na to vždy, např. motor LIAZ 100 má dvoulitrové válce, ale ovšem to je motor, u kterého se hledí na krouťák a životnost (provozní otáčky 1200 - 1800RPM).
Toto také platí pro motory klasické konstrukce s ventily v hlavě. Třeba u motoru s protiběžnými písty, např. Junkers JuMo 205D , Fairbanks-Morse použitý v Trainmasteru , natož motoru Deltic , může být situace jiná.
Toto také platí pro motory klasické konstrukce s ventily v hlavě. Třeba u motoru s protiběžnými písty, např. Junkers JuMo 205D , Fairbanks-Morse použitý v Trainmasteru , natož motoru Deltic , může být situace jiná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.