
Nicméně, pro klid v duši bych volil hříbek.
1 reakcí na tento příspěvek Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?
Naposledy editováno 27.03.2016 22:12:07
1 reakcí na tento příspěvek Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?
Naposledy editováno 27.03.2016 23:03:01
1 reakcí na tento příspěvek Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?
Naposledy editováno 27.03.2016 23:10:10
1 reakcí na tento příspěvek Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?
to je zbytečně složitý název,já tomu říkám prostě, oprava pneu a funguje to parádně
Naposledy editováno 28.03.2016 08:03:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?
Milouš43 píše: No děkuji všem za skušenosti a rady. Chtěl jsem dát jen knot ale vzhledem k tomu že může vyletět. Je to pro mladou. Asi zvolím servis pro klid duše
díky
Pro mladou bych volil pneuservis. Pro starou by stačil knot...



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?
VlaHa píše: VlaHa> tak tomu říkám MOTO KRAV MAGA
to je zbytečně složitý název,já tomu říkám prostě, oprava pneu a funguje to parádně
Kdybych to nezažil, ta bych to měl za cílenou provokaci

Je ale fakt, že já do kola dostal právě vrut, koukal jsem na něj, uvažoval co s ním, nakonec jsem ho zašrouboval úplně nadoraz a sledoval, co to bude dělat-nevyletěl ani v terénu, ani na dálnici


Nicméně pak už mu mizela hlavička a nebyl jsem si jistý, jestli to kolem "dříku" nezačne foukat, tak jsem ho nahradil knotem a v pohodě drží doteď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?

Zašrouboval jsem ho co to šlo, kolo dofoukal, dojel na něm asi 25 kilometrů domů a tam to zalepil knotem, který mi v pneu drží doteď.
Každopádně - knot ve většině případů postačuje, hříbek je pak naprostá tutovka.
(reakce na) Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?


(reakce na) Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?
fockewulf píše: Kdybych to nezažil, ta bych to měl za cílenou provokaci
Je ale fakt, že já do kola dostal právě vrut, koukal jsem na něj, uvažoval co s ním, nakonec jsem ho zašrouboval úplně nadoraz a sledoval, co to bude dělat-nevyletěl ani v terénu, ani na dálnici
Nicméně pak už mu mizela hlavička a nebyl jsem si jistý, jestli to kolem "dříku" nezačne foukat, tak jsem ho nahradil knotem a v pohodě drží doteď.
No myslím to vážně,vozím sebou asi 5 velikostí vrutú a ty vyřeší vše,když jsem našel v gumě hřebík tak jsem ho vyměnil za šroubek a byl by klid,Mít gumu už jen třeba 2mm tak už to s ní dojezdím,kolikrát se jezdí se šroubama v kole a ani se to neví,je to spolehlivý
(reakce na) Čím je lepší zalepit pneu? Knotem nebo bezdušovou nápní?
RobocopCAP píše: V pneuservise jsem se známého taky ptal na knoty. Doporučuje na nouzové dojetí. Prý má v mnoha případech tendenci ten knot gumu jakoby roztrhnout. Má jinou roztažnost a tvrdost než motopneu. Naopak velmi doporučoval antipich do gumy. Ale pokud jsi doma a máš píchnuto, tak hříbek bude jistota. Nemohu hodnotit, na motorce jsem ještě nepích. Nebo někdy před 25 lety a to jsem lepil maximálně duši
Nic proti ale antipich preventivni je k hovnu vyzkouseno drzi ve stredu behounu takze kdyz pichnes kousek dal od stredu stejne ti to nepomuze. Rozvazuje dost predni kolo. A antipich az kdyz pichnes to same z 10 pichnuti pomuze tak u 3 opravach. Navic je pak problem pneu zalepit hribkem. Jsou knoty a knoty a na dofouknuti CO2. Za me jednoznacne knot na dojeti a pak vyhorit nebo hribek.
Nejlepší zalepení je určitě hříbek, postup je ale pracnější, tedy pneu se musí sundat z ráfku, díru vyčistit vrtačkou, okolí díry zevnitř obrousit a potom se natře vulkanizačním roztokem a vtahuje hříbek. Toto řešení by mělo spolehlivě zajistit, že pneu bude možné dojezdit bez rizika, že to něco udělá, co nemá, nebo bude unikat, pokud dodržíme předepsaný technolohický postup zalepení správně.
Knot je vždy levnější a jednodušší postup zalepení pneumatiky. Vtlačuje se do preumatiky zvenku bez demontáže pláště, takže lze vozit i ssebou. Doporučoval bych jedině u starých a už dost opotřebených pneu, do kterých nemá cenu už investovat na opatrnější dojetí a u strojů, které nejsou používány pro ostřejší jízdní styl. Osobně nejsem příznivce knotů a navíc knot nelze hned po zalepení provozně zatížít a může unikat, což u hříbku jde.
Bezdušová náplň je určena hlavně pro malé díry, typu malý hřebík, malý vrut. U větších děr to stejně nebude stačit, nato je nejlepší hříbek, kterých je více velikostí, nebo záplata, ale to je opět řešení, které vyžaduje sundání pláště z ráfku, takže u bezdušových pneu na silnici je stejně nepoužitelné.
Pokud bych měl často problémy s defekty, tak bych zauvažoval ještě nad jedním zajimavým řešením. Jmenuje se to mouse a jde o jakousi kulatou obruč z pěnové pryže, která se vkládá mezi plášť a ráfek a v podstatě pak nahrazuje stlačený vzduch. Výhoda je, že do toho můžete napíchat co chcete a nic se neděje. Potom už vás nezastaví nic, tedy ani zastavovací pás s hřeby od policie, který sice propíchá plášť, ale protože v něm není ten vzduch, tak pokračujete dál, jako by nic. Často se to používá na rally, protože s mouse už defekty neřešíte, akorát výměna pláště asi bude náročnější.
PS: já jsem ale naštestí zatím na motocyklu ještě nikdy v životě žádný defekt neměl.
Naposledy editováno 30.03.2016 16:37:31

Naposledy editováno 30.03.2016 17:08:49
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojka Honda CB 600F Hornet | Jakub- | 7 | 22.4.2025 v 18:37 kokoška. |
Maska Hornet S Honda CB 600S Hornet, Honda CBF 600S | Dino78 | 3 | 22.4.2025 v 18:14 pepe100 |
2 týdny v červnu po západní Evropě [1, 2] Honda CBF 600S | PetrSV650 | 43 | 10.4.2025 v 07:27 panmarek |
Místo na trénování Karviná a okolí... Honda CB 600F Hornet | Kalo18 | 7 | 9.4.2025 v 23:41 Sver |
Suzuki GS500F - identifikacia podla VIN Suzuki GS 500E, Suzuki GS 500F | Seporepo | 2 | 6.4.2025 v 22:50 Kohlstein |