po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
https://www.facebook.com/MilanosNSR
Dnes tam přibude nějaký obsah zase, dorazil další kus motorky.
Face ačkoliv ho nerad podporuji, tak má jednu zásadní výhodu, blog tam spravuji já, mohu si příspěvky, komentáře, fotky a videa jakkoliv spravovat a dělat tam s tím psí kusy. Vidí mě tam přátelé z celého světa. Tady lze jen vkládat fota.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
To NSR-ko nebývalo špatné. Měl jsem v životě štěstí potkat se jinými dvoutaktními stroji s charakterem. RD 350 YPVS - navíc trochu poladěnou = což už pak nebyla motorka do provozu=jelo to jen na vrchu, v omezeném rozsahu, a poměrně pořádně. Pak také první TZR250 - což byla taková o malinko hodnější varianta k Tvému NSR. Někde vyšel článek od Anglánů = jak nakoupily tyto starší ojeté dvoutakty a vyrazili napříč Anglií jako fandové na čumendu okruhového závodu (asi Motohouse).
Ale asi nejlepším potkaným dvoutaktním strojkem byl tříválec NS400R. To se v roce 1995 v pěkném stavu nedalo prodal za 35 000,-Kč - hlavně, protože to žralo 2x tolik co čtyřtakt dvojnásobného obsahu.
A když už je řeč o stavbě - na Slovakiaringu jsem někdy 2011-2012 potkal Maďara se svojí stavbou: velký dvoutaktní motor z vodního skútru/nějaký tříválec s výkonem cca 150HP, napojený na převodovku se spojkou z R1. To vše v rámu vlastní konstrukce a obalené kapoty v karbonu = moc pěkné provedení a nádherný zvukový a jízdní projev!!!
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
jestli to děláš tou 1 variantou tak ti garantuju že to bude nejdražší NSRko ve střední možná cele evropě..takhle po dílech v tom utopíš peněz jako za slušný byt
Ja ze taky zbláznil do 2 taktů..Yamaha R5 ale začal jsem tím že jsem koupil z anglie slušný základ a od něj se se vše odvíjelo... stálo to hodně peněz..a dneska mohu potvrdit že kdybych koupil hotovou jak mi tehdá někdo nabízel... tak by vyšla levněji.
každopádně držím palce
zkus se rozepsat jak to tedy je?
Naposledy editováno 15.09.2018 07:07:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Vezmu to ve zkratce. Je to restomod stavba, čiže krom restaurování původních dílů, se objeví i modifikace. Modifikace ve smyslu, ze použiji některé HRC díly ze závodní Hondy RS250 NF5.
Co mám doma? Komplet rám a zadní kyvku včetně náboje. Mam doma spodek motoru z GP Hondy RS250 - byl to záložní kus motoru na konci sezóny kdy s tím jezdil Luca Cadalora. Mám závodní převodovku z téhož motoru. Na cestě mám válce s větším vrtáním a hlavy, takže to bude dávat 300 kubíků. Ještě mi jede z Anglie HRC chladič z NSR 250 TT F3. Pak se tu válí nějaká kabeláž. Ultra lehoučké ráfky z kovaného hliníku jsou momentálně na fréze v Holandsku a přijdou v říjnu.
Teď vymýšlíme s jedním angličanem systém Ram air do airboxu a další věci včetně karburace.
Jestli te to zajímá, sleduj tu stavbu na FB.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Dalším problémem u NSR jsou magneziové ráfky. Supr, lehké ale hořčík neni trvanlivý a po 25 letech strašně rád praská, takže zase řešíš nové ráfky.
NSR je dnes investice a počítá se s financema které do toho pustím.
Milanos píše: gorkin> Bude to postaveny z dilů, ale protože zůstane původních dílů málo, bude to stát nějaké peníze. Jenže MC28 seženeš v Evropě na prodej tak 3 v Anglii a jednu v Řecku. Ceny v podstatě pod 200 dneska už nejdou. Dovezeš to a zjistíš že stejně potřebuješ udělat total repasi motoru, přepakování, karburátorů atd. Takže do toho stejně sypeš prachy. Je lepší koupit některé tuning díly protože už vycházejí levněji než origo.
Dalším problémem u NSR jsou magneziové ráfky. Supr, lehké ale hořčík neni trvanlivý a po 25 letech strašně rád praská, takže zase řešíš nové ráfky.
NSR je dnes investice a počítá se s financema které do toho pustím.
Souhlas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Našiel som to u romáčov v kriakoch na dvore, trčali z toho len laufi. Z válcov rástol mach a bolo to puzle, včítane kapot. Dobré delo, našťastie nemala NiCaSil,, ale len liatinové vložky , dal som vyrobiť nové vložky a paráda zvezenie 215 km/hod , síce tachometrových , ale paráda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Pokud se mi podari sehnat ojnice do meho motoru tak s karburaci na Avgas by ta 300 cc mela davat 82-85 koni na zadnim kole. Kdyz pak pripocitas 110 kg suche vahy. Dostanes hodne zabavy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: krokoš> Ani nevis jakej poklad mas. Tohle byl muj puvodni plan. Koupit ram z TZR 250 reverse cylinder a naroubovat do nej 350 ypvs. Ta se mimochodem da prevrtat az na 610 cc a diky tuningu z ni vymacknes 130 koni na standartnich karterech a prevodovce. Ale fakt to chce i jinej zbytek. Normalni ram a rafky co mas by s tim nesly. Uzivej si ji.
Pokud se mi podari sehnat ojnice do meho motoru tak s karburaci na Avgas by ta 300 cc mela davat 82-85 koni na zadnim kole. Kdyz pak pripocitas 110 kg suche vahy. Dostanes hodne zabavy.
Dobre viem, o čo šlo, bola na predaj taká istá posledne za 93 000 Kč. V čase, keď som to skladal roku 2004 ešte sa dali kúpiť za 15 000 Sk nepojazdné, totiž životnosť bola , aká bola. Moju zrušil syn, on prežil bez závad, motka nie. Predané.
2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Kamarád je dvoutaktový maniak a využil by ji na Gymkhanu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Takže postavit druhou MC 28 by šlo ale nebude stejná.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
na MC28 dela TYGA peknej kit na 300ccm o kapotach nemluve...
spickovy "porno" napr. zde
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Od Tygy toho budu brat vic, dokonce vyvíjíme karbonovou nádrž s průduchy na Ram Air ve stylu hondy NX5.
Když to půjde budu cpát občas obrázky a info i sem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Když už stavět závodní repliku, tak bych šel cestou - koupit komplet motorku ze který se dají prodat originál díly. Jsou žádaný a dostaneš slušnou část peněz zpátky. Navíc to člověk vidí stát před sebou a má lepší představu co a jak udělat. Každopádně přeju pevný nervy a budu sledovat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Jako jestli chceš stavbu dvoutakta a máš na to 100 tisíc, tak to je nesmysl, to to nikdy nepostavíš. Za 150 možná holátko. GP repliku počítej tak 300 a víc podle toho co vše tam chceš mít GP.
Pokud máš zbytečný milion, dám ti k dispozici motor z YZR 500 o kterém vím, vidlice z Yamahy M1, Tlumák Mupo, karbonový ráfky a podobný ptákoviny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Klasická NSR 250 má pístní čep 15 mm a píst váží někde kolem 200-220 gramů dle výrobce. Převrtaná 300 cc má pístní čep taky 15 mm, ale píst váží už přes 250 gramů a točí o cca 600 otáček méně a výkon má nástup spíš ve středu otáčkového spektra než ve vršku. Naproti tomu závodní RS má pístní čep 14 mm a váha pístu je 160 g a točí 13,5 tísíce. Takže pokud se bavíme o RD 350, tak válce můžeš udělat jak chceš dobrý, ale díky těžkým pístům bude trpět klika, proto při tomhle tuningu musíš sehnat závodní kliku aby to vydržela a když použiješ dobrá ložiska i na zbytek karterů a převodovku, není tam nic co by se mohlo rozbít. Je to fakt ale už o jinejch penezích.
Proto já šel cestou GP spodku, kde máš už kliku udělanou na tyhle výkony a válce jsou 300 cc potuněný. Když se to povede bude to dávat přes 80 kobyl.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Mimochodem hodně high-tech co se týče dvoutaktů, byla Honda NSR 500V - dvouválec. Ten motor to je naprostá učebnicová ukázka toho jak vesmírný program kulhá za vývojem HRC ))