Téma: Porucha dobíjení
14.5.2023 v 12:47
Ahoj, v pátek jsem se jen tak tak vrátil domů. TDMko mi přestalo dobíjet. Změřil jsem napětí na baterie a bylo tam jen 12,3 V a při přidání plynu beze změny. pročetl jsem si zdejší diskuzi, a servis i manuál a začal jsem hledat.
1. dle manuálu jsem proměřil odpor na cívkách alternátoru - cca 0,2 ohmů na každém páru tj cívky OK ( v konektoru na regulátoru byl trochu olej asi navzlinal kabelem).
2. kontrola kabeláže - OK
3. dle manuálu jsem tedy vyhodnotil poškozený regulátor - objednal jsem nový z Ali.
4. večer mi to nedalo a ještě jsem znovu projel YouTube a nasál další vědomosti.
5. dnes jsem odpojil konektor z altiku na regulátor a proměřil cívky proti kostře - na každé cívce jsem naměřil 2 ohmy (myslím že bych neměl naměřit nic) .
6. multimetr jsem přepnul na měření střídavého napětí, nastartoval jsem a proměřil napětí bylo jen cca 5-6 V na každém páru, při přidání otáček se napětí zvedalo na cca 10-15 V.
7. připojil jsem do regulátoru zpět konektor od alternátoru, odpojil jsem výstup z regulátoru směrem k baterii, nastartoval jsem a změřil výstup z regulátoru cca 2-6 V.
Může mi někdo prosím, na základě provedené diagnostiky poradit , co mi vlastně umřelo? altiku? regulátor? případně má někdo zkušenosti s výměnou altiku v okolí Ústí nad Labem???
Předem děkuji za odpověď.
Tomáš
1. dle manuálu jsem proměřil odpor na cívkách alternátoru - cca 0,2 ohmů na každém páru tj cívky OK ( v konektoru na regulátoru byl trochu olej asi navzlinal kabelem).
2. kontrola kabeláže - OK
3. dle manuálu jsem tedy vyhodnotil poškozený regulátor - objednal jsem nový z Ali.
4. večer mi to nedalo a ještě jsem znovu projel YouTube a nasál další vědomosti.
5. dnes jsem odpojil konektor z altiku na regulátor a proměřil cívky proti kostře - na každé cívce jsem naměřil 2 ohmy (myslím že bych neměl naměřit nic) .
6. multimetr jsem přepnul na měření střídavého napětí, nastartoval jsem a proměřil napětí bylo jen cca 5-6 V na každém páru, při přidání otáček se napětí zvedalo na cca 10-15 V.
7. připojil jsem do regulátoru zpět konektor od alternátoru, odpojil jsem výstup z regulátoru směrem k baterii, nastartoval jsem a změřil výstup z regulátoru cca 2-6 V.
Může mi někdo prosím, na základě provedené diagnostiky poradit , co mi vlastně umřelo? altiku? regulátor? případně má někdo zkušenosti s výměnou altiku v okolí Ústí nad Labem???
Předem děkuji za odpověď.
Tomáš
1 reakcí na tento příspěvek Porucha dobíjení
Součet 5 + 6 = nový stator
Tak mas spaleny vinuti statoru alternatoru. Proste po 20 letech uz na to ma narok. Bud kup novou druhovyrobu (kolem 4 litru) nebo nechat previnout treba tady:
https://www.previjen...tory.cz/alternatory/
https://www.previjen...tory.cz/alternatory/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha dobíjení
Kohlstein> čau, bohvie, čo meral či to neposral pri tom meraní a čo s tým porobil.
Pre dukon 21. Daj si tému: Diagnostika dobíjení pro lamy, ( elektrotechnické) . tam to máš dopodrobna rozpísané postup a čo a ako merať funguje to. Je to od : gugo
Pre dukon 21. Daj si tému: Diagnostika dobíjení pro lamy, ( elektrotechnické) . tam to máš dopodrobna rozpísané postup a čo a ako merať funguje to. Je to od : gugo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha dobíjení
krokoš> díky za názor, ale už mám nějaký rok za sebou a stejně tak i oprav. jezdit jsem začal v 95tym roce. tak si myslím že úplná lama opravdu nejsem. dotaz se týkal toho co mohlo odejít, protože asi nejsem první co má stejný problém. T.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha dobíjení
dukon21> Však nikdo neříká, že jsi lama. Diagnostika dobíjení pro lamy se jmenuje to téma.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha dobíjení
Kohlstein> díky, pročetl jsem , tak jak je popsáno jsem postupoval. Asi to bude ten altik. protože místo 50V tam bylo tak 5 až 15v a při přidání se to fakt nezměnilo. asi objednám ještě altik z Ali . při nejhorším mi doma zbyde regulátor nebo altik pro příště
1 reakcí na tento příspěvek Porucha dobíjení
Ahoj, stator vyměněny a hned krásné dobíjí. Na starém statoru zmizel ochranný lak na dvou vodících a šlo to tam do skratu. Doufám že ten nový stator vydrží také 75 000 km
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak zvýšit volnoběh u TDM 900 Yamaha TDM 900 | Milanbohy | 9 | 14.8.2024 v 10:16 Weisner |
TDM 900 - při sepnuti ventilatoru t... Yamaha TDM 900 | 8632 | 10 | 11.7.2024 v 19:34 MILOS61 |
Motocyklový olej 4T Yamaha TDM 900 | Sidonius78 | 25 | 2.6.2024 v 10:37 combust |
Nefunkcni ABS na zadnim kole Yamaha TDM 900 | Valpen | 9 | 30.1.2024 v 18:44 rtin |
Norsko - pobrezni cesta 2023 Yamaha TDM 900 | Valpen | 7 | 29.12.2023 v 20:06 StB |