Téma: Triumph Tiger 800XR - řidítka, plexi a posez
26.8.2023 v 07:50
Ahoj všem,
přítelkyně si pořídila TT 800 XR r.v.2011. Najezdila na ni celkem hovno a hned jsme vyrazili na poměrně dlouhou dovolenou mimo republiku, s velkým denním nájezdem. A tady přichází problém a moje dotazy...
Původní majitel měl pod riditkama představce, které umožňují sklon riditka a přiblížení tohoto k řidiči. To je fajn a vyhovuje to i mladý, protože je menšího vzrůstu a nemá dlouhý ruce, ale ... Už během dovolený si stěžovala na bolest zad v oblasti lopatek, ramen a palců na rukách. Může mít na toto vliv tvar řidítek nebo je to odvislé na jejím nezvyku z dlouhých jizd v sedle?
Ja pocitoval stejnou bolest u lopatek, když jsem začal s ostrým endurem, u mě to bylo jednoznačně o nezvyku.
Sedlo:
snížené do nejnižší polohy a její sklouzávání k nádrži. Zkusil jsem nakombinovat výškové nastavení sedla tak, aby nesklouzavala k nádrži a tim padem aby se eliminovala její bolest zad v kříži (toto vylepšení zatim nevyzkoušené, udělal jsem včera).
Je možné že i tim sklouzavanim k nádrži se vic opirala do rukou a ty ji tím pádem bolely?
Jezdím dlouho, dokážu ledacos opravit a nastavit, ale s timhle jsem se nikdy nesetkal a už z toho začínám být trochu nasranej.
Poslední problém je s plexi. Jasně, čím dál od plexi je, tim se zmenšuje jeho účinnost.
Originální stojí za picu, tudíž se ptám, na tip jineho, cestovního.
Rozhodujeme se mezi Puig 49 cm a myslim Givi, ktery ma 53 cm.
Nastavec plexiskla na originalu nic nevyřešil.
Naposledy editováno 26.08.2023 07:53:03
přítelkyně si pořídila TT 800 XR r.v.2011. Najezdila na ni celkem hovno a hned jsme vyrazili na poměrně dlouhou dovolenou mimo republiku, s velkým denním nájezdem. A tady přichází problém a moje dotazy...
Původní majitel měl pod riditkama představce, které umožňují sklon riditka a přiblížení tohoto k řidiči. To je fajn a vyhovuje to i mladý, protože je menšího vzrůstu a nemá dlouhý ruce, ale ... Už během dovolený si stěžovala na bolest zad v oblasti lopatek, ramen a palců na rukách. Může mít na toto vliv tvar řidítek nebo je to odvislé na jejím nezvyku z dlouhých jizd v sedle?
Ja pocitoval stejnou bolest u lopatek, když jsem začal s ostrým endurem, u mě to bylo jednoznačně o nezvyku.
Sedlo:
snížené do nejnižší polohy a její sklouzávání k nádrži. Zkusil jsem nakombinovat výškové nastavení sedla tak, aby nesklouzavala k nádrži a tim padem aby se eliminovala její bolest zad v kříži (toto vylepšení zatim nevyzkoušené, udělal jsem včera).
Je možné že i tim sklouzavanim k nádrži se vic opirala do rukou a ty ji tím pádem bolely?
Jezdím dlouho, dokážu ledacos opravit a nastavit, ale s timhle jsem se nikdy nesetkal a už z toho začínám být trochu nasranej.
Poslední problém je s plexi. Jasně, čím dál od plexi je, tim se zmenšuje jeho účinnost.
Originální stojí za picu, tudíž se ptám, na tip jineho, cestovního.
Rozhodujeme se mezi Puig 49 cm a myslim Givi, ktery ma 53 cm.
Nastavec plexiskla na originalu nic nevyřešil.
Naposledy editováno 26.08.2023 07:53:03
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800XR - řidítka, plexi a posez
Jestli je přítelkyně malá, určitě vyhoď ty nástavce. Čím víš ruce, tím hůř a bolí ruce nebo záda, jak popisuješ. Čím vyšší plexy, tím větší nestabilita motorky ve vyšší rychlosti. Za mě, bych tam nechal origo. Na to je motorka testovaná. Že na ni trochu fouká...? Je na motorce. Zkuste a uvidíš.
RaYama> nejde o foukání, jde o turbulence který jdou na helmu a jizda je nepříjemná.
Zkoušela dat řidítka do původních klem bez nástavců a na záda ještě horší.
Edit: měří 170cm
Naposledy editováno 26.08.2023 20:45:52
Zkoušela dat řidítka do původních klem bez nástavců a na záda ještě horší.
Edit: měří 170cm
Naposledy editováno 26.08.2023 20:45:52
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800XR - řidítka, plexi a posez
Co tu popisuješ byl v podstatě můj problém při prvním delším výletu. Bolest mezi lopatkami. Řídítka celkem široký, váha na rukou. Myslím že na Tigeru to bude dost podobný.
Hodně mi pomáhalo svěsit lokty a dát je k tělu, uvolnit ruce, narovnat záda. A posunout se v sedle co nejblíže k řídítkům.
Ty představce jsem naopak neměl, ale řekl bych, že by mi bývaly pomohly k rovnějším zádům a bylo by méně váhy na rukou (taky je mám krátký). Teď je mám a je to fajn. Ať to zkusí až ji to bude znovu bolet, sice na tom sedíš jak vosa na bonbóně ale úleva je cítit hned.
Možná ještě trochu naklopit řídítka k sobě. Se sedlem jsem taky bojoval a nakonec ho nechal přešít, upravit sklon do rovna. Taky dost pomohlo.
Nakonec to nějak samo přešlo, asi zvyk.
A plexi bych raději volil menší + deflektor. Častokrát se hodí, že na tebe fouká, nebo naopak. Případně změnit úhel samotného plexi. Taky jsem vyzkoušel kde co.
Snad vám to v něčem pomůže...
edit: jo a ještě jsem si vzpomněl, že jak jsem na tom byl tak nějak pokroucenej, tak mi začala vadit těžší helma (obyč vyklápěčka) na krční páteř. To taky dělalo svoje.
Naposledy editováno 27.08.2023 12:52:27
Hodně mi pomáhalo svěsit lokty a dát je k tělu, uvolnit ruce, narovnat záda. A posunout se v sedle co nejblíže k řídítkům.
Ty představce jsem naopak neměl, ale řekl bych, že by mi bývaly pomohly k rovnějším zádům a bylo by méně váhy na rukou (taky je mám krátký). Teď je mám a je to fajn. Ať to zkusí až ji to bude znovu bolet, sice na tom sedíš jak vosa na bonbóně ale úleva je cítit hned.
Možná ještě trochu naklopit řídítka k sobě. Se sedlem jsem taky bojoval a nakonec ho nechal přešít, upravit sklon do rovna. Taky dost pomohlo.
Nakonec to nějak samo přešlo, asi zvyk.
A plexi bych raději volil menší + deflektor. Častokrát se hodí, že na tebe fouká, nebo naopak. Případně změnit úhel samotného plexi. Taky jsem vyzkoušel kde co.
Snad vám to v něčem pomůže...
edit: jo a ještě jsem si vzpomněl, že jak jsem na tom byl tak nějak pokroucenej, tak mi začala vadit těžší helma (obyč vyklápěčka) na krční páteř. To taky dělalo svoje.
Naposledy editováno 27.08.2023 12:52:27
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800XR - řidítka, plexi a posez
Myslím, že by dost mohlo pomoci upravit sedlo do vodorovné polohy.
Aby v žádném případě nesjížděla dopředu. Kdekoliv jakkoliv se na sedlo posadí, musí ji tam zadek zůstat na místě.
Nesmí tomu pomáhat vzpíráním nohou o stupačky, nebo rukama o řidítka.
Jedině tak bude sedět pohodlně a hlavně uvolněně.
Aby v žádném případě nesjížděla dopředu. Kdekoliv jakkoliv se na sedlo posadí, musí ji tam zadek zůstat na místě.
Nesmí tomu pomáhat vzpíráním nohou o stupačky, nebo rukama o řidítka.
Jedině tak bude sedět pohodlně a hlavně uvolněně.
TomasNBK> Tome diky za reakci.
První a velký a možná zásadní problem byl, zcela evidentně v rukavicich (na ruce sedí dobře, ale dost ji táhnou palce přes dlaň. To bude ta bolest palců) a druhý, tlustý gripy (puvodnim majitelem dodané vyhřívané hefty od Oxfordu.
Ty už jsou teď pryč.
Po příjezdu z 3000km dlouhy dovolený jsem zkusil(napadlo mě to až doma) nakombinovat snizení sedla s jeho sklonem tak, aby nesklouzavala k nádrži a tim pádem nepadala jakoby na ruce.
Ja se spíš priklanim k tomu, že jak mladá nebyla zvyklá na dlouhý cesty, notabene teď každodenní přejezdy od 200km do 400km tak byla bolavá a pak už se všechno jen sčítalo, hlavne kombinace špatných rukavic a tlustych gripů.
Úprava sedla by možná byla varianta, ale toto už je upravené Rutanem, ovšem né jeho vodorovnost, to je pravda.
Lokty zkoušela svesovat taky, údajně
Plexi zkusíme ne to největší, ale zvolíme vyšší + necháme deflektor, kterej jsem koupil z allegra za pár šušní.
Blbý je, že u TT800 XR nejde ladit sklon plexi, ma jen jednu polohu, ale to se da vyřešit kouskem duralu
První a velký a možná zásadní problem byl, zcela evidentně v rukavicich (na ruce sedí dobře, ale dost ji táhnou palce přes dlaň. To bude ta bolest palců) a druhý, tlustý gripy (puvodnim majitelem dodané vyhřívané hefty od Oxfordu.
Ty už jsou teď pryč.
Po příjezdu z 3000km dlouhy dovolený jsem zkusil(napadlo mě to až doma) nakombinovat snizení sedla s jeho sklonem tak, aby nesklouzavala k nádrži a tim pádem nepadala jakoby na ruce.
Ja se spíš priklanim k tomu, že jak mladá nebyla zvyklá na dlouhý cesty, notabene teď každodenní přejezdy od 200km do 400km tak byla bolavá a pak už se všechno jen sčítalo, hlavne kombinace špatných rukavic a tlustych gripů.
Úprava sedla by možná byla varianta, ale toto už je upravené Rutanem, ovšem né jeho vodorovnost, to je pravda.
Lokty zkoušela svesovat taky, údajně
Plexi zkusíme ne to největší, ale zvolíme vyšší + necháme deflektor, kterej jsem koupil z allegra za pár šušní.
Blbý je, že u TT800 XR nejde ladit sklon plexi, ma jen jednu polohu, ale to se da vyřešit kouskem duralu
VladaM>
Jak jsem psal v úvodu, až doma po příjezdu z RO mě napadlo to sedlo v nejnižší poloze jakoby vyrovnat do roviny prehozenim snizovacich segmentů tak, aby zadní část sedla byla v rovině.
Až se ji na moto bude chtít, tak zjistíme k čemu to přenastavení sedla vedlo
Taky díky za reakci
Jak jsem psal v úvodu, až doma po příjezdu z RO mě napadlo to sedlo v nejnižší poloze jakoby vyrovnat do roviny prehozenim snizovacich segmentů tak, aby zadní část sedla byla v rovině.
Až se ji na moto bude chtít, tak zjistíme k čemu to přenastavení sedla vedlo
Taky díky za reakci
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800XR - řidítka, plexi a posez
Za málo Máš pravdu, rukavice mi dělaly ze začátku problémy taky. Mě tam pro změnu tlačil ten dlaňový slider na hřbetu.
U původního plexi jsem horní šrouby podložil větší podložkou a taky to bylo znát. Třeba by to stačilo, jestli je to u vás hraniční.
Pak jsem vyzkoušel plexi Airflow od Givi (tady pro TT ) a to bylo na jaře a na podzim bezva, ale v létě jsem za tím byl jak za výlohou. I v té nejnižší poloze na mě skoro nic nešlo. Nakonec jsem ten vrchní díl nahradil deflektorem z Aliexpressu a tak už to zůstalo.
Tak ať se zadaří
U původního plexi jsem horní šrouby podložil větší podložkou a taky to bylo znát. Třeba by to stačilo, jestli je to u vás hraniční.
Pak jsem vyzkoušel plexi Airflow od Givi (tady pro TT ) a to bylo na jaře a na podzim bezva, ale v létě jsem za tím byl jak za výlohou. I v té nejnižší poloze na mě skoro nic nešlo. Nakonec jsem ten vrchní díl nahradil deflektorem z Aliexpressu a tak už to zůstalo.
Tak ať se zadaří
TomasNBK> původní majitel měl udělaný takovy distanční pásky kterýma to plexi trochu nakopl vic na kolmo, ale to origo plexi je prostě na chuj a je stejně prasklý v díře, takže bude nové a rovnou vyšší.
Airfloe se mladý nelíbí, ikdyž ja vím, ze funguje, byť je hnusný.
Letos v Rumunsku bylo na chcipnuti i mě, jen v dresu, takže plexi uz by to ani nezhorsilo
Ono totiž to origo plexi ma jen 36cm, což je fakt k svini, s tema predstavcema. Prostě to nefunguje
Deflektor vyhazovat nebudu a kdyžtak budeme ladit i s nim.
Diky Tome
Airfloe se mladý nelíbí, ikdyž ja vím, ze funguje, byť je hnusný.
Letos v Rumunsku bylo na chcipnuti i mě, jen v dresu, takže plexi uz by to ani nezhorsilo
Ono totiž to origo plexi ma jen 36cm, což je fakt k svini, s tema predstavcema. Prostě to nefunguje
Deflektor vyhazovat nebudu a kdyžtak budeme ladit i s nim.
Diky Tome
1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800XR - řidítka, plexi a posez
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... | Apo-Rider | 8 | 7.9.2024 v 13:48 kratkej01 |
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR | capo111 | 23 | 20.4.2024 v 15:56 Juraj22 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR | michla | 29 | 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto |
Gumy na Triumph Tiger 800 Xrt Triumph Tiger 800 XR | davidic | 4 | 26.9.2023 v 19:08 Juraj22 |