Téma: Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
Tak vzhledem k tomu, že není lehká motorka, která by stála za přechod z mastodonta 710 na něco jinýho, tzv, downgrade opak upgrade, tak zkusím snížit vejšku sedla pomocí omezení zdvihu tlumičů, zkusil bych tak 3cm, abych plně dosáhl vobouma šlápotama na zem (samotný sedlo je nesnižitelný, bohužel)
samozřejmě, že se dá namontovat nějaký hajtech přepákování, ale pak bych asi začal škrtat kolem vo zadní blatník při trošku razantnějším propružení
takže můj dotaz je co udědlat se zadním a předním tlumičem, aby nevyjel až nahoru
nebo povolit na hulváta pružinu a změnit sag z cca 30 procent co mám teď třeba na 40
ale to by asi mohlo začít dělat jaksi špatný jízdní vlastnosti
samozřejmě, že se dá namontovat nějaký hajtech přepákování, ale pak bych asi začal škrtat kolem vo zadní blatník při trošku razantnějším propružení
takže můj dotaz je co udědlat se zadním a předním tlumičem, aby nevyjel až nahoru
nebo povolit na hulváta pružinu a změnit sag z cca 30 procent co mám teď třeba na 40
ale to by asi mohlo začít dělat jaksi špatný jízdní vlastnosti
1 reakcí na tento příspěvek Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
popustit v brejlich? to ti neda tolik, ale muzes se od neceho odpichnout. a zlepsi se ti manevrovatelnost.
Do tlumice se dava spacer, cca 1/3 toho co chces snížit. Na vidlici opet spacer, a kratší pruzina, pokud za pruzinou neni distance, pak se muze použit stejna pruzina a zkrátit distanci - plati pro vidle s otevřenou kartridzi - coz myslim maji exc.
U me na sxf se to snižovalo jinak.
U me na sxf se to snižovalo jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
Eso_Rimmer píše: popustit v brejlich? to ti neda tolik, ale muzes se od neceho odpichnout. a zlepsi se ti manevrovatelnost.
No jestli snizi u 701, ktera uz sama o sobe ma rychly rizeni, jenom vidle o 3 cm, tak to rodeo chci videt.
1 reakcí na tento příspěvek Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
Chci to mít snížený i na přesun ale hlavně do lesa. Nebudu přece na přesun zvedat a do lesa snižovat to by muselo být na čudlík a to tady teda není.
Přední vidle by šla v brejlího 3 cm ale furt nevím jak udělat ten zadní tlumič kdybych tam chtěl dávat nějaké ty podložky kam je přesně strčit.
A ještě k tomu sagu stane se něco když zvýším sag?
Naposledy editováno 07.10.2024 13:18:24
Přední vidle by šla v brejlího 3 cm ale furt nevím jak udělat ten zadní tlumič kdybych tam chtěl dávat nějaké ty podložky kam je přesně strčit.
A ještě k tomu sagu stane se něco když zvýším sag?
Naposledy editováno 07.10.2024 13:18:24
No já nevím co prostě zvýším sak a pak to představím tak nějak aby to jelo. Já mám všechno nastavený podle manuálu a krásně to funguje.
Teď jsem zkoušel přední tlumič úplně povolit všechno co tam šlo sem povolil a je fakt že na dálnici se to nějak trošinku houpalo tak nějak nezvykle ale jinak to jelo normálně a v lese to poznat vůbec nešlo
Teď jsem zkoušel přední tlumič úplně povolit všechno co tam šlo sem povolil a je fakt že na dálnici se to nějak trošinku houpalo tak nějak nezvykle ale jinak to jelo normálně a v lese to poznat vůbec nešlo
Mě byla zajímalo když už jsem píšou ti nejchytřejší z nejchytřejší jestli může mít na něco záporný vliv když zvětším sak a přitom nastavím tlumič. Bavím se o zadním teda přední maximálně popustím v brejlích o ty 3 cm. Aby to tak nějak spolu ladilo.
Samozřejmě při cestovním režimu
Naposledy editováno 07.10.2024 15:20:19
Samozřejmě při cestovním režimu
Naposledy editováno 07.10.2024 15:20:19
1 reakcí na tento příspěvek Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
Tak pokud jdes cestou většího saku, tak to ti pak budou muset radit ti co te k tomu navedli. Tohle nas ve skole pro ladice odpruzeni pro curce birce neucili…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
assassin> bude to mať "příjemně vohoupaný" až druhý krok by bol znižovanie zdvihu, 40% sag je ešte stále OK, na enduro priam vyhovujúce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
Destroyer> a jak na to zvětšování sagu ? Ta vidlice pokud vim nema nastaveni predpeti pruziny …i
Jinak je mi celkem fuk, jak si to doprasi, padla otazka a ja napsal jak se to ma delat.
Naposledy editováno 07.10.2024 15:32:03
Jinak je mi celkem fuk, jak si to doprasi, padla otazka a ja napsal jak se to ma delat.
Naposledy editováno 07.10.2024 15:32:03
1 reakcí na tento příspěvek Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
A vejška sedla nad zemí se počítá u plně zvedly - motorky - motorku nadzvednu co to jde nebo když stojí s provozní ptnpsti
assassin> podľa mňa má 2021 HQ 701 48mm WP X-plor kde sa šteluje motýlikom predpätie. Nemá tam tú plastovú podložku, takže minimálne predpätie a popustiť v okuliaroch, zadok uvoľniť a uvidí kde sa dostane...
Tak by som začal pred tým ako budem hrabať do zníženia zdvihu.
Tak by som začal pred tým ako budem hrabať do zníženia zdvihu.
1 reakcí na tento příspěvek Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
1 reakcí na tento příspěvek Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
podle me 701 stelovani predpeti nema. pokud bych uz do vidlic lezl tak to neresim predpetim, ale upravou zdvihu + nastavenim predpeti na spravnou hodnotu.
assassin> 701 nemá a 690 má?? nepamätám si, ale už som robil veľa WP a vôbec si to neviem priradiť. Ale že som robil nejakú 690 s veľkým motýľom viem isto, foto je z mojej 890 tiež tie isté tlmiče a ten istý rok....
Je to stejný, jedna noha červenej motýlek, druhá noha bílej. rv2021.
Na 790 a 690 tlumiče vypadají stejě, ale jak to je uvnitř nevím. Jde mi jen o to, jak to nastavit.
Dovedete nekdo odhadnout, jak to správně nastavit na mojí hmotost motorky na komfortní jízdu, když nechám vzadu sag 40% ? Plně naloženej stroj váží 218 kilo, to je maximum co tam kdy dám.
Přední vidlice bych teda popustil o cca 3 cm, dneska na to mrknu kolik to půjde.
Naposledy editováno 08.10.2024 06:15:23
Na 790 a 690 tlumiče vypadají stejě, ale jak to je uvnitř nevím. Jde mi jen o to, jak to nastavit.
Dovedete nekdo odhadnout, jak to správně nastavit na mojí hmotost motorky na komfortní jízdu, když nechám vzadu sag 40% ? Plně naloženej stroj váží 218 kilo, to je maximum co tam kdy dám.
Přední vidlice bych teda popustil o cca 3 cm, dneska na to mrknu kolik to půjde.
Naposledy editováno 08.10.2024 06:15:23
To jde o to, ze to foto neni foto vidlice ze 701 … kdyz tam ten motylek neni, tak se s nim spatne točí….
Zdenda: u odpruzeni je 90% spravny vyber pruziny a správná heometrie (to je to co ovlivňujes snižováním, posunem v brýlích atd) zbývajících 10 procent je nastaveni tlumice - kroutitka a nema moc smysl se jima zabývat pokud neni ok ten předchozí krok.
Dojebat nastaveni tim, ze motorku snizim prehnanym sagem (tzn je tam nejspis mekka pruzina plus nízké predpeti) a snazit se to pak zachránit utlumama je podle me kravina a nemam k tomu zadne rady. Zbytecne plýtvání časem. Nakroutit výchozí nastaveni podle manualu a na to tvoje mrdani je to stejne jedno…
Zdenda: u odpruzeni je 90% spravny vyber pruziny a správná heometrie (to je to co ovlivňujes snižováním, posunem v brýlích atd) zbývajících 10 procent je nastaveni tlumice - kroutitka a nema moc smysl se jima zabývat pokud neni ok ten předchozí krok.
Dojebat nastaveni tim, ze motorku snizim prehnanym sagem (tzn je tam nejspis mekka pruzina plus nízké predpeti) a snazit se to pak zachránit utlumama je podle me kravina a nemam k tomu zadne rady. Zbytecne plýtvání časem. Nakroutit výchozí nastaveni podle manualu a na to tvoje mrdani je to stejne jedno…
1 reakcí na tento příspěvek Snížení zdvihu tlumičů na 690/701 Bílá síla
tak jakej má bejt sag u naložený cestovní 701 vzadu a vepředu ?
a nakolik mám spustit ty brejle ?
Naposledy editováno 08.10.2024 10:46:25
a nakolik mám spustit ty brejle ?
Naposledy editováno 08.10.2024 10:46:25
ZdendaZB> môj posledný príspevok, prečítaj si najprv toto:
https://www.motorkar...-predpeti-41543.html
všeobecne 30-35% zdvihu keď sedíš na naloženej motorke v tvojom prípade. Keď chceš mať nižšie motorku môžeš pokojne siahnuť po 40% sag, nieje to žiadny problém pre tlmiče a žiadna výnimka, len sa zníži svetlá výška.
Tvoja otázka je teda trošku zavádzajúca, sag samostatne naloženej motorky bez jazdca je u motoriek tohoto typu zbytočné merať, pretože to záleží na progresivite pružín a prepákovania. Ja som to väčšinou našiel udávané pre okruhové motorky, aby si mal správnu tuhosť pružiny (obyčajne lineárnej).
https://www.motorkar...-predpeti-41543.html
všeobecne 30-35% zdvihu keď sedíš na naloženej motorke v tvojom prípade. Keď chceš mať nižšie motorku môžeš pokojne siahnuť po 40% sag, nieje to žiadny problém pre tlmiče a žiadna výnimka, len sa zníži svetlá výška.
Tvoja otázka je teda trošku zavádzajúca, sag samostatne naloženej motorky bez jazdca je u motoriek tohoto typu zbytočné merať, pretože to záleží na progresivite pružín a prepákovania. Ja som to väčšinou našiel udávané pre okruhové motorky, aby si mal správnu tuhosť pružiny (obyčajne lineárnej).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.