Dily na batbike




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Olej v Yamaze XT 550
25.12.2007 v 00:19
Zdar, jaky patri olej do Yamahy XT 550 (stara mrcha z roku 86, ale snad to bude stejny...), kamos dava do XTecka syntetiku, ale to se mi zda blbost, poradte, jaky olej tam davate, apod... Dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej v Yamaze XT 550

25.12.2007 v 10:13 | Nahoru | #1
Bakoun>ty máš staré dobré XT?? ty brdo to je gut také bych jí bral.Dej tam polosyn. a nemůžeš nic zkazit.Obecně se říká,že by se do motoru mělo lejt to co se tam nalilo poprvé a značku oleje neměnit,ale nevím to jsem slyšel.

(reakce na) Olej v Yamaze XT 550

27.12.2007 v 09:42 | Nahoru | #2
Koukam, ze se seknul v podsekci...

Olej v Yamaze XT 550

27.12.2007 v 12:05 | Nahoru | #3
no taky se mi to nezda jako americke a anglicke :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej v Yamaze XT 550

27.12.2007 v 21:54 | Nahoru | #4
Bakoun>

10W40 *yes* Třeba MOTUL 5100, ten ej odzkoušenej v XT, nikdy žádný problém

www.offmoto.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej v Yamaze XT 550

29.12.2007 v 22:04 | Nahoru | #5
MaraTT-R> neuklep ses? nema to byt nahodou http://eshop.motose...ml?cPath=102_871_873

motul 5000?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej v Yamaze XT 550

29.12.2007 v 22:17 | Nahoru | #6
martyzostravska>

Uřčitě jsem se neuklep *yes* Tak ještě jednou, MOTUL 5100 10W40, používaný několik let v XTkách i TTkách, naprosto bez problému ;) Sudovej se nechá sehnat kolem 210kč/l, jinak kolem cca 250kč v litrovém balení.

Samozřejmně jsou i jiné oleje, on chtěl vědět jaký dát olej do XT, tak mu doporučuji tento, páč s nim mám zkušenosti..


www.offmoto.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej v Yamaze XT 550

30.12.2007 v 12:35 | Nahoru | #7
MaraTT-R> hmm, no na oleje co clovek, to nazor.
Mam DR650 z rv 93 a po kompletni rozborce to jezdi jen na syntetiku,
Mam TA 92 a co jsem to koupil, je tam syntetika od motorexu, coz by mela byt podobna zalezitost jako motul.
V servisnich manualech se uvadi pouze API a viskozita, o druhu oleje (mineralni s prisadama, syntetika ap.)
Navic hlavne dovozci maji blbe prelozene stitky na oleji a v cestine se doctu "plne synteticky" v anglictine "partial syntetic". Blbci.
Navic se rika, ze do starych motoru se nema davat synteticky olej z duvodu toho, ze rozpousti usady v motoru, cimz muze dojit k zalepeni kanalku a ke komplikacim motoru. Navic se rika, ze syntetika ma tensi olejovy film at uz je to cokoliv :D .
Takze ja osobne to vyjasneno nemam co do techto starych motoru, taze navazuji na vlakno a ptam se, CO TAM NALIT? :P

(reakce na) Olej v Yamaze XT 550

30.12.2007 v 17:00 | Nahoru | #8
martyzostravska>

Jak říkám, plně dostačuje MOTUL 5100, což je pro mě "minerální" olej, a to co píšou na zadním štítku jsou jen kecy. jinak měl jsem několik starých XTček i několik TT, koncepce motoru stejná jako u XT550, jezdil jsem vše na Motul 5100 a nikdy žádný problém. Nic se nerozpouští... A s těma usazeninama v motoru, že to syntetika rozpouští, to taky neni zas tak pravda, páč když rozdodíš 20let starý motor, v podstatě zjistíš, že nemá prakticky žádný usazeniny v motoru!!! Takže, co se tam rozpouští?? :D

Teď jsem dělal totální renovaci Yamaha TT350, z roku 1989, model 87-89, je to taky vzducháč, prostě na stejným principu jako motory TT i XT. By mě zajímalo, kde jsou ty usazeniny, páč motor krásně čistej, fakt nic, jediná špína byla na olejovým filtru, páč ho majitel dobytek moc neměnil! Vím že to nemáš ze svý hlavy to ohledně rozpouštění a ucpávání kanálů syntetickým olejem, ale zas tak krutá pravda to není, tohle jsou jen trapný přežitky z dod škodovek 120tek, apod, který byby brutálně zakarbonovaný a tam se lil prakticky jen obyč minerál a u nich se nedoporučovala syntetika, a většinou takový kecy vzjedou od lidi co se vrtali max. ve škodovkách nebo prodávají na pumpě oleje.

Jo a to ucpávání kanálů, v motoru nejsou kanálky třeba o průměru 1mm, ale kolem 3-4mm, páč olejové čepradlo má taky dost slušný tlak ale taky potřebuje určitý průměr teubišky v který rozvádí olej nahoru, u TTčka vede jedna ttrubička z bloku motoru na vřšek do hlavy, kam se dále rozvádí kanálkama uvnitř v hlavě na mazání vačky, která má opět kanály o průměru cca 3-4mm! To bys musel mít řádově milimetrový usazeniny v motoru aby ti to ucpalo kanály. Třeba byly případy že se někomu dostal bordel a ucpalo mu to kanály, ale tam mohla být příčina uplně jiná..
Většinou to je tím, že rádoby kutilové když sundávají víka motoru, nebo se prostě v něčem hrabou, tak to pak hodně prasecky podmáznou silikonem a je jim uplně jedno že když utáhnou víka tak se přebytečněj silikon vtlačí i dovnitř pod víka motoru, a kolikrát to jsou opravdu velký cucky silikonu!!!!! To by ses divil čeho jsou lidi schopný, taková nudle silikonu když se pak utrhne a koluje po motoru, to je pak někdy konec :mad: Viz ucpávání kanálu alá rozpuštění nečistot...

já tu jen jen říkám jak to vidím já,

Teď dávám do TTka Motorex 10W40 Cross Power, což už je 100% syntetika, a nená nic společnýho s motulem 5100. Je to, že motorex si už zaplatíš, za litr cca 400kč, chci prostě to nej do motoru, v terénu to dostává hodně hodně zabrat, a taky motorex má Extrémní odolnost při velkých teplotách(což u TT350 vzducháč je na místě) a má extrémně odolný film proti přestřížení. prostě tam kde už motul 5100 selže motorex ještě maže. Do obyčěnýho provozu stačí 5100 bez problému.
Jo co člověk, to jiný názor, já zas říkám ta svý :P

Olej v Yamaze XT 550

30.12.2007 v 19:31 | Nahoru | #9
Kristova noho, v dobe kdy byl konstruovanej motor XT550 nebyla kvalita maziv v zadnym pripade ani na urovni dnesnich nejobycejnejsich mineralnich oleju. Takze cokoliv tam nalejes (a bude to do olej do motorky) to s rezervou umaze. Je to furt dokola, ze stary vrany proste funglovku neudelas a olej to nespasi. Sam mam podobne starou XT250 a davam tam mineralni Castrol 20W50, ale jen proto, ze je vsude k dostani. Je ho tam nastesti ani ne litr a pul, protoze je zbytecne drahej. Denicol za stopade udela stejnou praci, stejne jako olej Procycle od Lujze, stejne jako Motul, stejne jako blablabla.

Olej v Yamaze XT 550

30.12.2007 v 21:32 | Nahoru | #10
Predtim tam byl davanej Castroll GP 4 (myslim, ze ten nazev sedi)-plna syntetika a zacla mi klouzat spojka. Jinak jeden z 1. majitelu (nejak si me nasel :) ) tam daval Denicol Biker 10W-40. Tak bud zkusim ten Denicol nebo Motul.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Guma sání z airboxu Yamaha XT 550 monkeykoule 1 5.9.2019 v 02:41 _xy_
akú sviečku na yamaha xt 550 Yamaha XT 600, Yamaha XT 350, Yamaha XT 400, Yamaha ... Ondrejcin 6 12.2.2018 v 16:32 zdenysrx6
Moze sa zapojit svetlo a truba aj n... Yamaha XT 600, Yamaha XT 400, Yamaha XT 500, Yamaha ... Ondrejcin 5 29.1.2018 v 19:24 zdenysrx6
unik vzduchu pri startovani yamaha ... Yamaha XT 600, Yamaha XT 400, Yamaha XT 500, Yamaha ... Ondrejcin 4 27.12.2017 v 22:10 GL1
Kolko litrov oleja a akeho do motor... Yamaha XT 600, Yamaha XT 400, Yamaha XT 500, Yamaha ... Ondrejcin 10 25.12.2017 v 22:55 Dolph-cz

TOPlist