Téma: Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
17.12.2008 v 12:31
Čus, tohle je pokec o gs-ku . Člověk se tu dozví spoustu věcí, které buď neví nebo potřebuje poradit. Konkrétně já jsem se tu dozvěděl úplně vše co jsem potřeboval, protože nikoho neznám kdo tady v mém okolí ma gs. Tak přeju příjemný pokec a hlavně hodně ujetých kilometrů bez nehod. (i když už těch pár lidí tu v okolí je)
Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21
Naposledy editováno 06.02.2010 17:20:21
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
Já jsem si to myslel, ale vůbec jsem nevěděl přesně která ta poloha k čemu je.Když jsem ji kupoval tak ten kdo mi jí prodával, tak mi ríkal ať si za každou cenu vyměním olej . Ještě mam jeden malý problém, jaký olej tam mam dát...
Hlavně jednou za čas projdi všechy šrouby jestli nejsou povolené, přeci jen to má vibrace (mě se např hned po prvních 500 km vyklepal šroubek z předního blatníku-je krátký)..obzvláštní pozornost jsem věnoval náhonu otáčkoměru! Stačí vše zakápnout Loctitem nebo podobným sráčem a je po problému
Motul 10W40 5100 ;) ten GSku chutna ;) na PRI nejezdi ani nestartuj, podle servisniho manualu hrozi poskozeni motoru.
jinak po koupi vyměnit olej a filtr, zkontrolovat řetězovku, nechat si seřídit ventily a karburátory. případně ložiska řízení a osy kol. jo a množství brzdové kapaliny a stav opotřebení brzd.
takovej základ, kdybys potřeboval tak pisni PM a pošlu ti dilenskej manual (ENG)
jinak po koupi vyměnit olej a filtr, zkontrolovat řetězovku, nechat si seřídit ventily a karburátory. případně ložiska řízení a osy kol. jo a množství brzdové kapaliny a stav opotřebení brzd.
takovej základ, kdybys potřeboval tak pisni PM a pošlu ti dilenskej manual (ENG)
Já mam tuhle motorku z německa a ještě ji nemam ani přepsanou a asi to nechám až na příští rok teď už bych to nestíhal.A mam to přes jednoho chlapa a ten říkal že je všechno v pořádku,ale ať si za každou cenu vyměním olej, že je na to gs-ko náchylný.Jo a moc děkuju za ten olej...
MirasGS> GS00 je vybavená palivovým kohoutem s membránou, ovládanou podtlakem v sacím potrubí. Tzn. když motor neběží, kohout se uzavře a znemožní tak případné přeplavení karburátorů. Při poloze kohoutu PRI (priming) se tato ochrana přemostí, a tak je umožněno naplnění karbců samospádem např. když dojde palivo, po delší odstávce, kdy karbce vyschnou, nebo po opravě, kdy jsi vypouštěl benzín z plovákových komor. Jinak by bylo nutné zdlouhavé, vyčerpávající startování. POZOR!!! Opravdu nezapomeň kohout v poloze PRI delší dobu, jinak karbce přetečou a palivo může protéct až do motoru! Při pokusu o nastartování pak může dojít k požáru nebo zničení motoru (obvykle se ohne ojnice). Mně stačilo po měsíční pauze zapnout plnění na cca 4 minuty, poté vrátit do polohy ON a mašina chytla na jedno otočení (stačí jen ťuknout na starter). Jinak k tomu oleji: používej jen plnou syntetiku (10W40), množství nové náplně 2,9l, pokud jsi neměnil filtr, tak jen 2,6l. Nicméně já měním filtr při každé výměně oleje.
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
Zdravim, GSko jsem si pořídil v létě, a zajímala by mě jedna věc. Možná to tu někde padlo, ale když teda nechám mašinu teď přes zimu odpočívat, do jaké polohy mám nastavit ten kohout benzínu? ON? A ještě co obnáší seřízení ventilů? měl bych to dát někam do servisu? jinak taky chci měnit jak olejový tak i vzduchový filtr, nechám to asi časně z jara. díky za případné rady
kejak81> Ahoj, kohout nechej na ON, nebo RES, to je jedno, hlavně ho nikdy nenechávej delší dobu na PRI(viz výše).
Seřízení ventilů obnáší seřízení vůlí mezi vačkou a zdvihátkem ventilu. Ale radši se poohlédni po někom kdo tohle dělá(myslím nějakého garážníka), v servise by ses nemusel doplatit
A na jaře vyměň olej a ty dva filtry, to už zvládneš v pohodě sám
Seřízení ventilů obnáší seřízení vůlí mezi vačkou a zdvihátkem ventilu. Ale radši se poohlédni po někom kdo tohle dělá(myslím nějakého garážníka), v servise by ses nemusel doplatit
A na jaře vyměň olej a ty dva filtry, to už zvládneš v pohodě sám
3 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
koukal jsem že litr toho oleje stojí asi 240 kč a chtěl jsem se zeptat kolik stojí olejový filtr a vzduchový filtr.A nejdůležitější po kolika kilometrech se mění olej abych měl přehled...Já jen že mam i servisku a tady je napsáno, že servis byl proveden asi před 2000km, ale datum je někdy rok 2006...Tak je mi to dost divný
MirasGS> olej se mění buď po 6 tisících km nebo maximálně jednom roce od poslední výměny. Já doporučuju měnit vždy olej i s olejovým filtrem. V tomto případě je olejová náplň 2900 ml.
Olej doporučuji výkonnostní klasifikace JASO MA nebo MB, viskozita předepsaná výrobcem je 10W-40.
V mém případě to je Motul 5100 ester 10W-40.
Být tebou, nespoléhám na servisku a stejně- podle toho co píšeš, už bude za svou životností, takže na jaře vyměňit. Cena olejového filtru je asi 150 korun, vždy se kupuje i s O kroužkem, zkontroluj si, jestli už je v balení společně s filtrem(já jsem to tak měl), ať pak nemusíš lítat po obchodech.
Vzduchový filtr je dražší, stojí asi 250-300 korun.
Olej doporučuji výkonnostní klasifikace JASO MA nebo MB, viskozita předepsaná výrobcem je 10W-40.
V mém případě to je Motul 5100 ester 10W-40.
Být tebou, nespoléhám na servisku a stejně- podle toho co píšeš, už bude za svou životností, takže na jaře vyměňit. Cena olejového filtru je asi 150 korun, vždy se kupuje i s O kroužkem, zkontroluj si, jestli už je v balení společně s filtrem(já jsem to tak měl), ať pak nemusíš lítat po obchodech.
Vzduchový filtr je dražší, stojí asi 250-300 korun.
Tak GS,no dobrá volba Jen malá poznámka,někdo tu doporučoval plnou syntetiku,to je zbytečné,polosyntetika bohatě stačí!Jinak při kontrole ventilů po 6 tis.se má "přetahovat"hlava,je to v manuálech ale setkal jsem se s tím že to nevěděli ani v servisu.No a k tomu kohoutu,poloha na zastavení tam není,je to je na tom podtlaku.Pod nádrží je ale druhý kohout,te slouží k zastavení benzinu při demontáži nádrže.Jinak já to sichroval tak že jsem při odstávce otevřel odkalovací šroubky na karburátorech a tak preventivně zabránil "utopení" motoru.
Naposledy editováno 20.12.2008 10:35:28
Naposledy editováno 20.12.2008 10:35:28
s tema tesnenima je to pravda. taky sem lital jak debil ;) k filtru tesneni. k sroubu na vypust oleje tesneni ...
jo a davej si bacha, ten kram je kurevsky mekkej, at neco nestrhnes jako ja ten vypustak. nova vana ti uz trosku provetra penezenku ;)
jo a davej si bacha, ten kram je kurevsky mekkej, at neco nestrhnes jako ja ten vypustak. nova vana ti uz trosku provetra penezenku ;)
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
Lepší než"dávat pozor"je používat momentový klíč
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
Chtěl bych se zeptat teď hlavně na ten olej.Mam teda koupit polositetiku nebo plnou.Ja jen že je tam docela veliký rozdíl v penězích...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki Gs 500 - Všeobecné rady
MirasGS>Chtěl bych se zeptat teď hlavně na ten olej.Mam teda koupit polositetiku nebo plnou.Ja jen že je tam docela veliký rozdíl v penězích...
Nic takového neexistuje Žádná polosyntetika, syntetika, minerál, to jsou všechno nic-neříkající pojmy. Doporučuji se orientovat podle specifikací, které jsou právě na to určeny. Pro motocyklové motory klasické konstrukce(tedy spojka v olejové lázni) je asi nejdůležitější specifikace JASO MX, kde X je buď písmeno A nebo B, tedy například JASO MA, JASO MB. Specifikace je vždycky uvedena viditelně na obalu.
Mohu ti doporučit třeba olej MOTUL 5100 ester 10W-40, který je velmi oblíben i tady na foru
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E | Dejwidos | 7 | 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal |
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 10 | 4.10.2024 v 11:54 Metric |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |