Nechal sem si seřídit a vyčistit karburátory (viz. www.motorkari.cz/forum-detail/ ) a teď má moto problémy se studeným startem.
Abych to nějak popsal.
PŘED SEŘÍZENÍM: dal sem sytič; nastartoval; moto šlo hned do otáček, tak jsem postupně sytič stahoval (cca. po půl minutě už nebyl potřeba) a moto běželo.
PO SEŘÍZENÍ: dám sytič na plno; nastartuju; moto chytne, ale motor běží nepravidelně tak jako by měl každou chvílí zhasnout (při jen drobném přídání plynu skutečně zhasne); pokud nepřidávám plyn, tak za nějakej čas to jde do otáček; stáhnu trochu sytič a opět to je jak kdyby to mělo chcípnout a nepravidelně; když se takhle protrápim až do stavu, kdy sytič uplně stáhnu, tak už to je vcelku dobrý (moto teply). Pak chytne už v pohodě a bez sytiče.
Když sem si moto vyzvedával po seřízení v moto Kašpar Humpolec, tak jí vyndal, chtěl nastartovat, ale byly s tím ještě větší problémy, něž teď. Sytič byl na plno a vůbec nechtěla chytnout, po tom co chytla, tak za okamžik zhasla, aniž by se hnulo se sytičem. Pak při stahování sytiče se stalo že chcípala, když po cca asi 15 startech a tomhle trápení šel sytič uplne vypnout, tak moto už startovala v pohodě (evidentne uz byla tepla).
Pak sem si řikal, jestli ty karburátory nebyly suchý, protože kohout byl na RES. Ale bylo by mi divný, kdyby to předtím nezkoušel sam startovat a karburatory nazaplavil polohou kohoutu na PRI . Ted uz by nastavení PRI pred studenym startem bylo zbytecny a mohlo by akorat nadelat skodu ne?
Nevíte někdo co s tím je? Takovyhle starty jsou fakt otřesný!
1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů
Leda klapky...
Němec> taky sem se na to netvářil, byl sem z toho vyvalenej. Povídal, kdyby to dělalo takhle problémy dál, tak abych to přivezl. Ale zajímá mě, čím to může být
když je to na sytič moc bohatý, tak by mělo pomoct přidání plynu, tady je divný, že to po přidání chcípá, ne? aneb čím víc plynu tím víc tu sytičovou extra bohatou směs naředíš normálním složením směsi
1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů
pozn. může být i moc chudá, ale i tak by sytič měl svoji fci plnit, nejvíc mi to ale ukazuje na sytič systém a otevření klapek/podltaky.
Je těžký to tady popisovat, nejlíp u toho být. Ale být jím, tak to vrátím s tím, že jsem chtěl servis a ne rozladění (svoje i motorky)
Jurawood>nejvíc to vypadá na chudou směs, nebo přiškrcenej sytičovej okruh, každopádně okamžitá reklamace...
Ahoj, dělá mi to při startování to samý, ale podle opálení svíček soudím, že je směs OK. Co přesně myslíš tím "přiškrceným sytičovým okruhem" ? diky :)
1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů
Neříkám, že to je přímo ono, jen objasňuju na co jsi se ptal.
Naposledy editováno 04.06.2010 12:55:23
1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů
U mýho starýho CXa je podobný problém, ač je vše teoreticky OK, hůř chytá a než se ohřeje má tendenci chcípat. Ale s vytaženým sytičem jede v poho... U FZR byly jehly podle výrobce a krátce po nastartování se dalo jet dost ostře, nedusila se, ale ohřátá na volnoběh černě kouřila, dal jsem jehly o zářez níž, musí se opatrněji ohřívat, ale jede stejně a žere o litr na sto km míň... A nekouří na volnoběh černě - že by ty jehly měly trochu vliv i při volnoběhu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů
v otackach je problem. nefunguje mi otackomer a tak to nemuzu nastelovat na presnou hodnotu
1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů
hrmino> ot, ale ta oranzova je fakt moc pekna!! :) Ty ravky si taky strikal nebo jen natiral?
Morfik> sytič před servisem fungoval dobře. otáčky hned po nastartování vyletěly nahoru a drzely se porad stejne. Tak sem sytic pak stahoval postupne dolu
Němec> no dal sem za to 600, takze je jasny ze chci aby to bylo v poradku. Jeste navic, kdyz predtim se startama nebyl vubec zadny problem.
Ted sem ji ráno zkousel na plnej sytic, chytla, sla hned tak na 2 vteriny do vysokejch otacek, ty pak hned sli dolu tak, ze to vypadalo ze to chcipne. po chvilce, kdy to takhle "živořilo" sem zkusil sytic malinko shodit a otacky zase hned vyskocili na vterinu nebo dve, pak to zas bylo jen tak tak ze se to tocilo. Pak sem shodil sytic uplne a uz blafala. kdyz sem to chcipnul a nastartoval bez sytice, tak chytla hned.
Jinak jeste se mi ted zda, ze kdyz sem vcera jel jen tak na šolichačku, jen na malo plynu, tak obcas mi to prijde jako by se dusila, pri stejnym plnu jako by to škubalo (takovej ten stav, jak kdyz je na pinckovi zacpana tryska )
Kamos mi rikal ze se mu to zda na chudou smes, ze to takhle muze blbnout. Pak ze na teply starty ta chuda smes uz nezlobi.
Espanas::jinak jako je pravda ze ti to pred servisem slo a po servisu nejde takze se ti divim ze uz si to tam davno neodvezl..neodkladal bych to nejak..proste ti to nejde poradne natocit a hur jede tak to tam dej a at to resi nekdo jinej..a mel bys po starostech
1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů
Nemelo by to na plnej chytat pokazdy a ne se takhle dusit? Nevic jak sem rikal, tak se mi pri jizde zda, ze kdyz to netocim ve vysokejch otackach, tak se to jakoby ubcas dusi a skubne to
1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů
První zajímavý projev je cukání při jízdě na nízké otáčky konstantní rychlostí. Znamená to chudou volnoběžnou směs jednoho válce, nebo brutálně rozhozenou synchronizací. Obvykle je to přisáváním vzduchu, často vypadlým nebo špatně nasazeným některým těsněním. Stříknutí startovacího spreje do prostoru mezi karburátory a hlavu obvykle tento problém snadno odhalí.
Přidávat volnoběh tím dorazovým kolečkem může být kontraproduktivní. Čím jsou otevřenější klapky, tím méně účinkuje sytič a tím hůře to v chladnu za studena chytá. Přidávat bohatost volnoběžné směsi červíkama vespod vepředu je nouzovka, protože obohacují i volnobě za tepla. Nejprve bych zkontroloval, zda při hejbání páčkou sytiče (pokud jí máš na řidítkách) dostatečně brzy zvedá plech šoupátka sytičů. Na plné otevření toho šoupátka je potřeba ho zvednout o asi 7mm v závislosti na průměru sytičového difuzoru konkrétního karburátoru.
Jo a před studeným startem to vždy přepni na PRI, ať máš jistotu, že je v karburátorech správná hladina benzínu. On se během chladnutí odpařuje a dle provedení odvětrání lehké pro startování klíčové složky buďto málo nebo hodně uniknou.
Naposledy editováno 07.06.2010 11:59:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů
espanas>Hiffson> no a kdyby to šlo třeba na ten ploviční v pohode a na ten plnej jak na tom videu tak o čem by to vypovídalo (kdyby to na ten plnej bylo takovy nejisty)?
Nemelo by to na plnej chytat pokazdy a ne se takhle dusit? Nevic jak sem rikal, tak se mi pri jizde zda, ze kdyz to netocim ve vysokejch otackach, tak se to jakoby ubcas dusi a skubne to
Potom by to bylo moc bohatý. Ale musíš to brát tak že karburátor nepozná kolik je stupňů. Ve 30stC nastartuješ na 1/4 sytiče, v 20st na 1/2 a kolem nuly ti to bez plnýho sytiče nechytí studený vůbec. Pokud to za tepla běhá v pohodě tak bych to neřešil. Pokud bys to měl opravdu bohyté tak to bude za tepla při brzdění motorem prskat nebo střílet do vejfuku. Prostě karburátor není blbuvzdornej jak stříkačka(pro holky ) musíš se s tím naučit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů
Němec>Deadman> já třeba zkoušel dávat bohatší trysku + obohatit to šroubem bohatosti tak, až to skoro chcípalo na volnoběh, ale jediná výraznější změna byla jen na lechtání plynu, kolem čtvrtky třetiny plynu už sem žádnej vliv moc nepozoroval - tak by mě zajímalo, kam až volnoběžná skutečně zasahuje, jestli to někdo zkoušel na brzdě :)
Na Bigu mi šroub bohatosti ovlivňuje chod jen do 3500otáček. Je to znát a ladím to při pomalé jízdě na jedničku nebo na místě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |