1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x
1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x
Naprosto zbytečný dát do motorky takový peníze (motorově), ale pokud je někdo za vodičkou studenou může si to dovolit...
1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xt 125 x
S tím "laďákem" je to trochu zavádějící. V praxi se "laďákem" myslí většinou jen otevřená koncovka, která opravdu jen udělá větší hluk, ale sama o sobě chrakteristiku motoru spíše zhorší. Skutečný laděný výfuk je dost komplikovaný, přesně vypočítaný a odladěný systém, který opravdu zlepšuje výplach motoru a tím i výkonové a momentové charakteristiky, ale díky potřebným rezonancím je jeho hlučnost ještě vyšší, než u motoru bez výfuku. Proto se na konec tohoto systému ještě nasazuje klasický tlumič hluku.
A je pravda, že ze 4T motoru 125ccm nezískáš prakticky nic. V tom má bezesporu navrch 2T 125ccm, který při správném seřízení a vyladění je schopen podat výkon až 40k. Jeho průběh bývá ovšem dosti zrádný a divoký, s tím je třeba počítat. A také je dvoutakt extrémně citlivý na správné vyladění výfuku. Nejkritičtější jsou svody a expanzní komory, tlumič už méně a za tlumičem už se změny moc neprojeví. Zkus dát pryč expanzní (rezonanční) komoru, dát místo ní jen trubku s obyčejným tlumičem a uvidíš, jak půjde výkon dolů.
Jak už zde zaznělo, do čtyřtaktu 125ccm nemá význam jakkoliv investovat, kup buď 2T 125ccm, nebo, pokud jezdíš jen trať a nemusíš řešit kategorii řidičáku, kup klidně 4T 250ccm (ostatně při závodech 125ccm 2T a 250ccm 4T jezdí společně), nebo rovnou 450ccm 4T.
1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x
Pochopitelně je také blbost jezdit pořád v otáčkách maximálního výkonu, naopak je dobré se držet na, nebo těsně nad otáčkami nejvyššího krouťáku. Tehdy je motor nejhospodárnější. I toto však nejde brát doslova - dost moderních motorů má maximum krouticího moomentu posazené dost vysoko a při sveřepém dodržování této zásady bys opět motor točil zbytečně rychle.
Jednoduše řečeno - krouticí moment ovlivňuje akceleraci (a je-li vysoký v širokém pásmu otáček, není nutné tolik řadit), kdežto výkon (který je velmi jednoduše řečeno součinem krouticího momentu a otáček) určuje maximální rychlost.
O vhodné otáčky si motor "sám řekne". Hlavně podtočení poznáš podle toho, že po přidání plynu motorka nijak znatelně nezrychluje (jen roste spotřeba) a při silném podtočení motor začne "vrčet", třást se, nebo až cukat. Rychle by se v takovém režimu "vylágroval" a hlavně si pamatuj, že podtočený motor má větší spotřebu, než přetočený.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna světel Yamaha XT125X Yamaha XT 125X | Shigis | 7 | 25.7.2024 v 14:48 Slávek-TDM |
Neustále svítí rezerva - Yamaha XT1... Yamaha XT 125X | Shigis | 6 | 25.7.2024 v 13:54 Shigis |
Prosba o radu Yamaha XT 125X | Damec88 | 5 | 12.6.2024 v 09:53 Bugs |
nefunguje tachometer Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X | xt125x2008 | 28 | 7.5.2024 v 18:37 _Justo_ |
Yamaha xt125x 150ccm Yamaha XT 125X | tomi28 | 1 | 14.8.2023 v 23:18 Kohlstein |