paolo_novy Přidat reklamu

Téma: xt 125 x
16.8.2012 v 21:17
Zdravím, chtěl jsem se zeptat jestli by šlo převrtat xtčko(125)na větší objem. Větší spotřeba by mi nevadila ale zajímalo by mě jestli by to hodně ovlivnilo životnost motoru předem díky.

xt 125 x

16.8.2012 v 21:40 | Nahoru | #1
Nemožné to není, možná jsou k sehnání přímo přestavbové "kity". Ale počítej se snížením životnosti klikového soustrojí a je snad zbytečné zmiňovat, co by to bylo za malér, kdyby se při nehodě pojišťovna začala v motorce šťourat a zjistila, že motorka neodpovídá údajům v techničáku.

xt 125 x

16.8.2012 v 21:52 | Nahoru | #2
Jde to, daj se vetsinou poridit primo kity. Valec, pist, eventuelne novy loziska na kliku apod., k tomu novej karbec, vejfuk a fitr. Do nakejch 40 000 i s praci byses mel v pohode vejit. Jdi do toho

xt 125 x

16.8.2012 v 22:09 | Nahoru | #3
Pošetři prašulky, a za rok za ten tvoje rozšíření + prodej Xtéčka koupíš 660 !

1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x

16.8.2012 v 22:12 | Nahoru | #4
Tak určitě tak životnost jde dolu, sice nevím jestli o dost ale myslím si že ne jako u 2T př.DT125 .Nevim no zase 400000 tis :D se mi do toho opravdu davat nechce ale myslím si že ten kit tam urcite dám. No a nehodu tu snad ani nepřivolávat :DDD to bych si asi mohl jít hodit mašli :DDD. ale díky za odpovědi. ;)

1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x

16.8.2012 v 22:16 | Nahoru | #5
To bych spíš, začal z lehka, vytáhnout air-box nasadit přímý sání nějáký sportovní filtr, poštelovat karbec, větší tryska, svod + výfuk a uvidíš, další věci rozeta + pastorek (určitě to děláš kvůli rychlosti :D ) a pak motor - > kit, ostrou vačku atd...

Naprosto zbytečný dát do motorky takový peníze (motorově), ale pokud je někdo za vodičkou studenou může si to dovolit...

(reakce na) xt 125 x

16.8.2012 v 22:47 | Nahoru | #6
Sosna>

(reakce na) xt 125 x

17.8.2012 v 08:18 | Nahoru | #7
Vayen> Mno ten kit na 200 ccm, mas kolem 20 000, kdyz to nechas poslat z VB. Kvalitni vejfuk klidne 10 000, rouru od Creptusu nebo Sharonu za 5 000. Filtr, karburace, nova retezovka to mas zase 5 000 a k tomu ti to musi nekdo udelat, protoze pochybuju, ze umis rozebrat pulku motoru Dneska je za hodinu prace bezna sazba od 300, nekde na vesnice, po ticise korun za hodinu v "profi" autorizovanejch dilnach. No a po takovyhle investici tam budes mit kdyz jo dobre tak 20 koni To si za ty prachy radsi kup WR 400

1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x

17.8.2012 v 15:37 | Nahoru | #8
To sem teda docela vůl :( takovy penize, tak to se ted spis bojim aby se mi treba nezadrela . Opravdu měl jsem volit DTčko. ale diky za odpovědi a za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) xt 125 x

17.8.2012 v 16:15 | Nahoru | #9
A nebo jenom takove ty mensi upravy jako je treba karburator, sport.filtr. jak psal sosna přímí sání. kompletní řetezovou sadu jsem menil je to tak 2 tydny. takze uvidie ;) akorat nwm jakpa stim katalizatorem kdyz jsem ji měl v servisu tak mi ten typek řekl že je to spatny to vyndat ted uz presne nevím co mi rekl neco že se kurvi motor nbc. a zase ladak je pry zbytecny jenom ze to dela vetsi kraval vykon to pry nemění. A bohatý opravdu moc nejsem :DDD takze asi tak :D.

(reakce na) xt 125 x

17.8.2012 v 22:13 | Nahoru | #10
Vayen> Úpravami sání a karbce získáš na výkonu jen nepatrně, spíš můžeš vytěžit na malém zlepšení průběhu výkonu a krouťáku, ale významné to prakticky není. Jestli Ti bylo řečeno, že je vadný katalyzátor, tak prakticky se to projeví jen zhoršením emisí a chceš-li to mít v pořádku, nezbývá, než katalyzátor vyměnit, což je docela drahá záležitost. Ale dokud nebudeš muset jet na měření emisí, které se na motorce beztak (zatím) nedělá, nemusíš to řešit.

S tím "laďákem" je to trochu zavádějící. V praxi se "laďákem" myslí většinou jen otevřená koncovka, která opravdu jen udělá větší hluk, ale sama o sobě chrakteristiku motoru spíše zhorší. Skutečný laděný výfuk je dost komplikovaný, přesně vypočítaný a odladěný systém, který opravdu zlepšuje výplach motoru a tím i výkonové a momentové charakteristiky, ale díky potřebným rezonancím je jeho hlučnost ještě vyšší, než u motoru bez výfuku. Proto se na konec tohoto systému ještě nasazuje klasický tlumič hluku.

A je pravda, že ze 4T motoru 125ccm nezískáš prakticky nic. V tom má bezesporu navrch 2T 125ccm, který při správném seřízení a vyladění je schopen podat výkon až 40k. Jeho průběh bývá ovšem dosti zrádný a divoký, s tím je třeba počítat. A také je dvoutakt extrémně citlivý na správné vyladění výfuku. Nejkritičtější jsou svody a expanzní komory, tlumič už méně a za tlumičem už se změny moc neprojeví. Zkus dát pryč expanzní (rezonanční) komoru, dát místo ní jen trubku s obyčejným tlumičem a uvidíš, jak půjde výkon dolů.

xt 125 x

17.8.2012 v 23:47 | Nahoru | #11
Ten katalizator je v pohode není snim problém ale trval jsem na jeho vyndani, kamos rikal ze to zvedne vykon ale zas naopak s servisu se jim to nak vyndavat nechtelo pry je to spatne protoze ta motorka při vyndani katalizatoru hodne strací na cene. takze fakt netusim co stim. asi to nechat takovy jaky to je.

xt 125 x

18.8.2012 v 00:10 | Nahoru | #12
Ktalyzátor nevyndavej, nemá takový odpor proudění, aby se to znatelně projevilo na motoru a s tou ztrátou ceny je to pravda, motorka tím de facto ztrácí homologaci a pokud by se měřily emise i na motorkách, byla by prakticky neprodejná. Na výkonu skutečně nic nezískáš, ba naopak se mohou parametry zhoršit, jelikož motor je z výroby seřízen na charakteristiku výfuku, jaký tam je. Změnou nastavení rozhodíš a bez opětovného seřízení motoru se jeho výkony zhorší.

Jak už zde zaznělo, do čtyřtaktu 125ccm nemá význam jakkoliv investovat, kup buď 2T 125ccm, nebo, pokud jezdíš jen trať a nemusíš řešit kategorii řidičáku, kup klidně 4T 250ccm (ostatně při závodech 125ccm 2T a 250ccm 4T jezdí společně), nebo rovnou 450ccm 4T.

1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x

22.8.2012 v 14:28 | Nahoru | #13
a jeste jsem se chtel zeptat na otacky kdyz tam mam 5 tak sem tak na 7800ot. ale toci klidne i 9000 a v technicaku mam napsano 8200 tak prosim vas kolik pa tak ??

(reakce na) xt 125 x

24.8.2012 v 23:48 | Nahoru | #14
Vayen> To si asi pleteš pojmy s dojmy. Ten údaj v techničáku jsou nejspíš otáčky, při kterých motor má nejvyšší výkon. Z toho vyplývá, že je nesmysl jej točit nad tuto hodnotu, jelikož výkon už pak klesá a vše zaplatíš vysokou spotřebou a opotřebením motoru.
Pochopitelně je také blbost jezdit pořád v otáčkách maximálního výkonu, naopak je dobré se držet na, nebo těsně nad otáčkami nejvyššího krouťáku. Tehdy je motor nejhospodárnější. I toto však nejde brát doslova - dost moderních motorů má maximum krouticího moomentu posazené dost vysoko a při sveřepém dodržování této zásady bys opět motor točil zbytečně rychle.

Jednoduše řečeno - krouticí moment ovlivňuje akceleraci (a je-li vysoký v širokém pásmu otáček, není nutné tolik řadit), kdežto výkon (který je velmi jednoduše řečeno součinem krouticího momentu a otáček) určuje maximální rychlost.

O vhodné otáčky si motor "sám řekne". Hlavně podtočení poznáš podle toho, že po přidání plynu motorka nijak znatelně nezrychluje (jen roste spotřeba) a při silném podtočení motor začne "vrčet", třást se, nebo až cukat. Rychle by se v takovém režimu "vylágroval" a hlavně si pamatuj, že podtočený motor má větší spotřebu, než přetočený.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna světel Yamaha XT125X Yamaha XT 125X Shigis 7 25.7.2024 v 14:48 Slávek-TDM
Neustále svítí rezerva - Yamaha XT1... Yamaha XT 125X Shigis 6 25.7.2024 v 13:54 Shigis
Prosba o radu Yamaha XT 125X Damec88 5 12.6.2024 v 09:53 Bugs
nefunguje tachometer Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X xt125x2008 28 7.5.2024 v 18:37 _Justo_
Yamaha xt125x 150ccm Yamaha XT 125X tomi28 1 14.8.2023 v 23:18 Kohlstein


TOPlist