1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x
Pochopitelně je také blbost jezdit pořád v otáčkách maximálního výkonu, naopak je dobré se držet na, nebo těsně nad otáčkami nejvyššího krouťáku. Tehdy je motor nejhospodárnější. I toto však nejde brát doslova - dost moderních motorů má maximum krouticího moomentu posazené dost vysoko a při sveřepém dodržování této zásady bys opět motor točil zbytečně rychle.
Jednoduše řečeno - krouticí moment ovlivňuje akceleraci (a je-li vysoký v širokém pásmu otáček, není nutné tolik řadit), kdežto výkon (který je velmi jednoduše řečeno součinem krouticího momentu a otáček) určuje maximální rychlost.
O vhodné otáčky si motor "sám řekne". Hlavně podtočení poznáš podle toho, že po přidání plynu motorka nijak znatelně nezrychluje (jen roste spotřeba) a při silném podtočení motor začne "vrčet", třást se, nebo až cukat. Rychle by se v takovém režimu "vylágroval" a hlavně si pamatuj, že podtočený motor má větší spotřebu, než přetočený.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vidlice Yamaha XT125X 2005 Yamaha XT 125X | Shigis | 5 | Dnes v 11:09 blauvel |
Výměna světel Yamaha XT125X Yamaha XT 125X | Shigis | 7 | 25.7.2024 v 14:48 Slávek-TDM |
Neustále svítí rezerva - Yamaha XT1... Yamaha XT 125X | Shigis | 6 | 25.7.2024 v 13:54 Shigis |
Prosba o radu Yamaha XT 125X | Damec88 | 5 | 12.6.2024 v 09:53 Bugs |
nefunguje tachometer Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X | xt125x2008 | 28 | 7.5.2024 v 18:37 _Justo_ |