Téma: xt 125 x
16.8.2012 v 21:17
Zdravím, chtěl jsem se zeptat jestli by šlo převrtat xtčko(125)na větší objem. Větší spotřeba by mi nevadila ale zajímalo by mě jestli by to hodně ovlivnilo životnost motoru předem díky.
1 reakcí na tento příspěvek xt 125 x
a jeste jsem se chtel zeptat na otacky kdyz tam mam 5 tak sem tak na 7800ot. ale toci klidne i 9000 a v technicaku mam napsano 8200 tak prosim vas kolik pa tak ??
Vayen> To si asi pleteš pojmy s dojmy. Ten údaj v techničáku jsou nejspíš otáčky, při kterých motor má nejvyšší výkon. Z toho vyplývá, že je nesmysl jej točit nad tuto hodnotu, jelikož výkon už pak klesá a vše zaplatíš vysokou spotřebou a opotřebením motoru.
Pochopitelně je také blbost jezdit pořád v otáčkách maximálního výkonu, naopak je dobré se držet na, nebo těsně nad otáčkami nejvyššího krouťáku. Tehdy je motor nejhospodárnější. I toto však nejde brát doslova - dost moderních motorů má maximum krouticího moomentu posazené dost vysoko a při sveřepém dodržování této zásady bys opět motor točil zbytečně rychle.
Jednoduše řečeno - krouticí moment ovlivňuje akceleraci (a je-li vysoký v širokém pásmu otáček, není nutné tolik řadit), kdežto výkon (který je velmi jednoduše řečeno součinem krouticího momentu a otáček) určuje maximální rychlost.
O vhodné otáčky si motor "sám řekne". Hlavně podtočení poznáš podle toho, že po přidání plynu motorka nijak znatelně nezrychluje (jen roste spotřeba) a při silném podtočení motor začne "vrčet", třást se, nebo až cukat. Rychle by se v takovém režimu "vylágroval" a hlavně si pamatuj, že podtočený motor má větší spotřebu, než přetočený.
Pochopitelně je také blbost jezdit pořád v otáčkách maximálního výkonu, naopak je dobré se držet na, nebo těsně nad otáčkami nejvyššího krouťáku. Tehdy je motor nejhospodárnější. I toto však nejde brát doslova - dost moderních motorů má maximum krouticího moomentu posazené dost vysoko a při sveřepém dodržování této zásady bys opět motor točil zbytečně rychle.
Jednoduše řečeno - krouticí moment ovlivňuje akceleraci (a je-li vysoký v širokém pásmu otáček, není nutné tolik řadit), kdežto výkon (který je velmi jednoduše řečeno součinem krouticího momentu a otáček) určuje maximální rychlost.
O vhodné otáčky si motor "sám řekne". Hlavně podtočení poznáš podle toho, že po přidání plynu motorka nijak znatelně nezrychluje (jen roste spotřeba) a při silném podtočení motor začne "vrčet", třást se, nebo až cukat. Rychle by se v takovém režimu "vylágroval" a hlavně si pamatuj, že podtočený motor má větší spotřebu, než přetočený.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha xt tlumič Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X, Yamaha XT 125 | Jirkaxt125 | 2 | 2.4.2025 v 17:00 Jirkaxt125 |
Horní část zadního blatníku Yamaha XT 125X | Shigis | 6 | 3.2.2025 v 14:54 Shigis |
Vidlice Yamaha XT125X 2005 Yamaha XT 125X | Shigis | 5 | 21.10.2024 v 11:09 blauvel |
Výměna světel Yamaha XT125X Yamaha XT 125X | Shigis | 7 | 25.7.2024 v 14:48 Slávek-TDM |
Neustále svítí rezerva - Yamaha XT1... Yamaha XT 125X | Shigis | 6 | 25.7.2024 v 13:54 Shigis |