aktuálně řeším opravu jedná motorky co mi dovezli, podobný model co vlastním já, jen HQ WR 125 r.v 04, motorka najeto cca 17tis, majitel při 13tis km vyndal škrtící vložku z výfukového kolene, ale nepřetryskoval tudíž zadřel. Nechal si to přetryskovat (otevřené italské WR mají hlavní trisku 135, on dal 140) takže lehce naddimenzoval, dal nový píst a kroužek a válec údajně nebyl nijak poškrábán tak ho pouze lehce zbrousil a vše smontoval dohromady, zajel píst a teď na 17tis při vytočeném motoru se zasekl motor(píst) a pro-brzdil přes zaseklé zadní kolo.
Když se ke mě motorka dostala píst už zaseklý nebyl a šlo s ním prý i hýbat hned po zastavení jen bez komprese. Rozhodil jsem válec, který je bez škrábanců akorát a na dvou místech 2x2cm zrcátka, píst je na tom podobně s při-peklým kroužkem v pístu.
Co nechápu je fakt jak to, že to zadřel až teď ? po cca 4tis od úpravy? Olejové čerpadlo funguje normálně, benzínu tam bylo víc než dost, píst i kroužek prakticky to nejkvalitnější co se dá na 125ku koupit. Do prostoru válce nic nevlítlo, respektive nejsou žádné škrábance jak na pístu tak válci, pouze se připekl kroužek který zanechal neparné(mikroskopické) stopy na stěně válce. Termostat chlazení funguje, chladící kapaliny dostatek.
Osobně si myslím že z prvotního zadření válec/nicasill, byl narušen a proto se pomalu ale jistě kroužek špatně klouzal a proto se připekl.
Válec pošlu na nicasill a vyměním píst+kroužek, jen mám obavy abych tu motorku tu neměl za pár týdnů znova.
Uvítám smysluplné názory, ty.
Také mne zaráží ta zmínka o olejovém čerpadle - kámoš přesně tuto motorku měl a oilmaster neměla.
Co přesně vybrušoval při prvním zadření na válci? Jestli to má nicasil, tak se připečený píst odstraňuje kyselinou, nevím přesně kterou. Jestliže byl nicasil jen trošku poškozen, je potřeba ho udělat novej, jinak to jde potom rychle dolu.
Prvně píst zasekl a rozhýbal ho rázem, nicasill poškozen niak výrazně nebyl ani teď není, pouze zmíněná zrcátka.
Prvně když si to nechal zbrousit někde v servisu, mu to něčím vybrousili, aby mohli nasadit další velikost pístu.
Oil-master má, je z výroby nastaven na otevřenou verzi(měnit hodnotu přísunu oleje ani nejde(osobně oil master používám a u otevřené verze s tím na 35tis nemám žádný problém, pravda ale verze WRE), jen do ČR se nasadí menší tryska+jiné koleno.
Naposledy editováno 13.07.2013 09:35:38
viola:tady to mas
http://www.quardamx....za-pistu-u-dvoutaktu
Naposledy editováno 13.07.2013 12:11:39
1 reakcí na tento příspěvek nechápu důvod přidření pístu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Enduro s TP Husqvarna WR 125 | antoniinz | 10 | 24.5.2024 v 19:36 antoniinz |
Husqvarna wr 125 Husqvarna WR 125 | antoniinz | 3 | 15.5.2024 v 20:10 Kohlstein |
Husqarna wr/sm 125 2t Husqvarna WR 125, Husqvarna WR 240 | Matesx2 | 9 | 7.3.2024 v 10:53 mito7 |
wr 125 Husqvarna WR 125 | _Shorty_ | 14 | 24.10.2023 v 18:42 ja1 |
Elektrika husqvarna WR 125 Husqvarna WR 125 | GolbyC | 4 | 26.6.2023 v 11:37 zetorycz |