Téma: dobíjení 350/639
30.1.2014 v 18:05
Zdravím.
Studený nastartuju dobíjí 14,1V - 14,4V (proudově jsem zatím neměřil) po chvíli postupně napětí klesá až na cca 12V a po chvíli začne strácet otáčky až zdechne. To samé se děje když připojím autobaterii s tím rozdílem že vrčí déle. Pokud se někdo s podobným problémem setkal tak co začít měřit jako první v pořadí altík (rotor, stator), usměrńovač, relé dobíjení, rozpínací relé? Nezná někdo správné ohmické hodnoty statoru a rotoru? Díky za každej nápad.
Naposledy editováno 01.04.2020 17:47:54
Studený nastartuju dobíjí 14,1V - 14,4V (proudově jsem zatím neměřil) po chvíli postupně napětí klesá až na cca 12V a po chvíli začne strácet otáčky až zdechne. To samé se děje když připojím autobaterii s tím rozdílem že vrčí déle. Pokud se někdo s podobným problémem setkal tak co začít měřit jako první v pořadí altík (rotor, stator), usměrńovač, relé dobíjení, rozpínací relé? Nezná někdo správné ohmické hodnoty statoru a rotoru? Díky za každej nápad.
Naposledy editováno 01.04.2020 17:47:54
1 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639
koupit od vape kombinovaný usměrňovač regulátor a relé kontrolky dobíjení,stojí odhadem 600 a po všech problémech..
1 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639
Déle na autobaterii?? to musí vrčet snad celý den...
Měnil jsme diody v usměrňovači (nebyly drahé) za silnější, ale už si přesně nepamatuju, čím se to projevovalo
Hoď si do google Návod pro měření alternátorů - Ignitech
Měnil jsme diody v usměrňovači (nebyly drahé) za silnější, ale už si přesně nepamatuju, čím se to projevovalo
Hoď si do google Návod pro měření alternátorů - Ignitech
2 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639
první porucha dobíjení jawách 638-640 bývají vyhřátý spoje na diodách v usměrňovači. To je ta krabička na které jsou ty kontakty XYZ, stačí je znova pořádně zapájet a většinou je po problému. Taky bych prošel, jestli je správně ukostřenej regulátor i usměrňovač.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjení 350/639
fatik> taky souhlas, mě se vyhřál jeden cínovaný spoj, nesmí být ten cín takový hodně matný a pak jsem měl špatné kostření. Dělalo to to samé s tím že podle počasí to vydrželo dobíjet různě dlouho. rozeber usměrňovač a všechno, v četně šroubů a matek očisti od prachu, oxidace a propájej spoje na diodách (použij hodně kalafuny). musí to pak fungovat.
Tak jsem postupoval podle návodu. Zkontroloval jsem všechny spoje a jedinej špatnej (zoxidovanej) byl šroubek na kterým je ukostřenej usměrňovač. Pak jsem začal měřit a všechny hodnoty ( + - chlup ) jsou jako v návodu. Jediný co nevím je-li správně: při vypnutém klíčku je na baterii 12,6V, když klíček zapnu poklesne napětí a cca 1V a pak pomaličku klesá po setinách V. Je to jenom odběrem kontrolek nebo se mám ještě na něco soustředit? Díky
1 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639
Taková blbá otázka, ta moto baterka je dobrá? Tu autobaterku jsi připojoval zvláš´t nebo na tu motobaterku kabelama?
laďa-prášil> Jedná se o motobaterku, autobaterku jsem měl připojenou samostatně pouze na testování. Předpokládám že motobaterka je dobrá měl jsem na ní asi 15-20min. zkušebně zapojený autorádio pak jsem ji dal do Jawy a normálně nastaroval a dobíjí to v rozmezí 13,7 - 14,2V dle otáček i při zapnutým hlavním světle a současně třeba klakson nebo brzdu. Spíše mi jde o ten úbytek napětí bez nastartování jak jsem popsal v minulém příspěvku.
1 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639
Když zapneš klíček a je spojený kontakt zapalka, de štrum do zapalovací špulky (primární vinutí)...né?
A tá žere dost.
A tá žere dost.
Zdenalbenal> A o to mi vcelku de, jakekej proud (kolik amper) by to měl bejt. Až pojedu na Sausfork tak to změřím to mě zatím nenapadlo, měřil jsem jen napětí. Du prolejzat fóra třeba to někdo popisuje.
Tak právě jsem se dočetl že zápalko bere cca 20W + 2 kontrolky, což je asi 2A.
Naposledy editováno 05.02.2014 20:42:47
Tak právě jsem se dočetl že zápalko bere cca 20W + 2 kontrolky, což je asi 2A.
Naposledy editováno 05.02.2014 20:42:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hospoda u Pecha, aneb Jawaplky bez ... [1 ... 12, 13] Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 125... | hrnous | 387 | 2.2.2025 v 08:26 pech. |
Zapojení přerušovače blinkrů [1, 2] Jawa 350/639 | HaaS | 33 | 23.9.2024 v 11:55 Nukin |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |