
Takže si to odpoledne u sebe radši zkontroluju ..
1 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo
3 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo
mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.
Čau, vzduch s olejom ide najprv do odlučovaču oleju, olej stečie späť do motora a ten vzduch ide do sania, medzi filter a sacie hrdlo. Aby okolo motorky nesmrdel prepálený olej.mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.
Odvětrání klikové skříně můžeš řešit odvodem kamkoliv, kde to nevadí. Nejedná se ovšem o vzduch s olejem. Olejovou pěnu, pokud dojde k jejímu vzniku, je nutné separovat, olej nesmí z motoru ven. Namísto vzduchu máš ve skříni spaliny, které prošly kolem pístu, tedy z 99% oxid uhličitý a vodní páru, zbytek oxid uhelnatý, nespálené palivo. Kvůli celkovým emisím je pro normální použití žádoucí uzavřený odvětrávací okruh zpět do sání. Problém můžou mít vznětové motory, pokud si hltnou olejové pěny, nejdou vypnout ani jinak zastavit a končívá to destrukcí motoru.
mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.
U okruhovek je to vyvedeno do nadobky a ne do airboxu. Na retez to nema vyznam. Toho oleje tam moc neni. A navic je to teply
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
Vypouštěcí olejový ventil
Pokud by jel bez té nasazené krytky, mohl by ten uzavírací ventil selhat a dojít k úniku oleje. Má to známý na motorce, kde je k výpušťáku mizerný přístup nářadím - plochému klíči překáží vybrání ve vaně a nástrčáku zase díly okolo, které se jinak musí pracně odmontovávat - takže to vyřešil tímhle a jen v prstech odmontuje víčko (krytku), nacvakne hadici a olej teče.
First lap of the 2018 Senior TT motorcycle road race, and Connor Cummings leads James Hillier down through the trickey left hand turn at Barregarrow. James launches into the turn and bottoms hard, smashing his engine case and depositing a large amount of oil on the course. Moments later Michael Rutter (and later David Johnson, appearing toward the end) contacts the oil and loses traction. Due to quick action in a dangerous situation by the course marshals, the oil was treated under a yellow flag, no one was hurt, and racing continued.
1 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo
2 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
Jasek píše: Je to divný,nevím jak RR,ale na technickejch přejímkách podle FIM musíš mít výpušťák i olejový filtr přidrátovanej.
Kdyby to byl normální vypouštěcí šroub, co způsobilo Hillierovi to ucáknutí oleje na TT, tak vyteče z motoru všechno. Ale jemu to tak zlehka ublinklo a jel dál. Takže záhada, protože podle Pravidel IOMTT musí být vypouštěcí zátky opravdu přidrátované a odvětrání klikovky nebo separátoru oleje do airboxu, strana 85:
All drain plugs must be wired. External oil filter screws and bolts that enter an oil cavity must be safety wired (i.e. on crankcases, oil lines, oil coolers etc.).
All motorcycles must have a closed breather system. The oil breather line must be connected and discharge in the airbox.
Where breather or overflow pipes are fitted they must discharge via existing outlets. The original closed system must be retained; no direct atmospheric emission is permitted.
Jedině, že by přidrátovali plastové víčko, které pak po doskoku přišlo do kontaktu s vozovkou a kousek rozdrceného víčka uvolnil tu kuličku ve ventilu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
Kohlstein píše: 1100Virago> U Dunlopa to tak možná bylo. Ale co ten Hillier? Zajiskřilo se, ucáklo to, ale pokračoval v krasojízdě.
nema ta motorka suchou skrin? od vyroby/modifikace ... to by pak vyteklo jen male mnozstvi co je ve vane...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
Hledal jsem na stránkách toho belfastského webu, odkud Italové údajně citují, ale nic
https://www.newslett...k/author/Kyle.White1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
Olejová vana hír:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo
Kohlstein píše: assassin> I kdyby měla suchou skříň, tak do ní přece stéká olej, odkud se čerpá do olejové nádrže. S dírou v nejnižším místě skříně se moc daleko dojet nedá.
Hledal jsem na stránkách toho belfastského webu, odkud Italové údajně citují, ale nic
https://www.newslett.../Kyle.White1 [/quote]
netusil jsem ze pak jel vesele dal
https://www.reddit.c...d_audio_may_he_rest/
Naposledy editováno 16.07.2018 23:08:18
Initial reports on Saturday suggested an engine failure in the Yamaha R1 had caused the fatal accident, but Mr Martin said a broken sump spilled oil on to the rear tyre, resulting in the high-speed crash.
“The bike did not blow up – no. Alister (Russell, William’s mechanic) went down to see the bike and we know what happened,” Mr Martin said.
“There’s a ‘bomb hole’ as you come out from the trees at Sam’s Tunnel and the bike bottomed out and pulled the sump plug out of the sump.
“The oil went on to the back wheel and that is what caused William to crash – identical to what happened to James Hillier this year at the Isle of Man TT at the bottom of Barregarrow.
“There was no error on William’s part and it absolutely was not his fault – he did nothing wrong. I imagine there will be an investigation but I’ve never been in this position before, so I’m not sure what the process will be.
assassin píše: netusil jsem ze pak jel vesele dal
Máš pravdu, z toho videa není poznat, jestli Hillierovi docvaklo, že nepřejel veverku, ale udělal díru do vany. Možná se mu podařilo zastavit u dalšího maršála a ti si pak přes vysílačky řekli. Ti dědci ve žlutém, co stáli přímo v zatáčce měli docela opožděnou a nepřiměřenou reakci na olej na trati.
James Hillier said:
“I knew the pace was going to be hot today and while 134 to 135mph was probably going to be out of my reach, I felt I could have pushed for the final podium position.
“I made a conscious effort to have a real good go on the first lap and felt like I’d put a good first sector together which was borne out in the time. I was just settling into the race but when I went through the Bottom of Barregarrow, there was a big bang and a lot of smoke.
“I thought initially it may have been the tyre but it turned out the sump had cracked. I pulled in at Westwood but my race was over before it had really begun.
Tento seděl před zatáčkou
Naposledy editováno 17.07.2018 09:58:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024/2025 [1 ... 1269, 1270] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 38089 | Dnes v 06:40 Kamikadze-Ace |
Poptávám schopného mechanika na Yam... Yamaha YZF-R1 | PalkoR1 | 14 | 23.4.2025 v 09:40 Krsmen_ |
EWC 2025, 2024, 24h Le Mans, Spa, ... [1 ... 31, 32] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 954 | 22.4.2025 v 19:21 IvanDvoutakťák |
R1 2004 - Nedochlazování / Přehřívá... [1, 2] Yamaha YZF-R1 | Lutrak | 32 | 17.3.2025 v 05:17 Kamikadze-Ace |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |