pomáhám zprovoznit XJ600S rv 1999. Motorka stála s plnou nádrží cca od června, v září pokus o startování, na volnoběh jela jen na sytič. Od té doby nechce chytit.
Samozřejmě je blbý to dělat v teplotách kolem nuly, ale tak to prostě je.
Baterka nová, startér točí jak šílenej a nic. Občas se skoro chytne, ale nakonec nic. Bez sytiče jen točí.
Výměna svíček za nové (místo NGK jsem dal DENSO podle manuálu). Svíčky všechny mokré. Takže palivo tam jde.
Vypuštění karburátorů, vypuštění nádrže. S novým benzínem postupně chytla, ale musel jsem zvýšit volnoběh. Moto se drží kolem 2tis otáček, na stáhnutí sytiče nebo přidání plynu ihned chcípne. Zjištěno, že jede jen na dva válce a to na 1. a 2. - z pohledu řidiče. Válce 3 a 4 mají studené svody. Víc jsem zatím nestihl.
Co vím, tak cívky jsou pro 1.+4. a 2.+3. válec, takže těma by to být nemělo. Svíčky nové, palivo tam jde. V neděli proměřím kabely od cívek a fajfky. Nějaký další nápad?
Naposledy editováno 23.11.2018 11:48:02
JInak bych byt tebou tedy vyndal karbce, vycistil , a pak elaboroval. Nebo miminalne je odkalit, protoze staci kapka zkondenzovany vody a jsi v pytli.
Původní svíčky byly NGK, ale ty ulil už bývalý majitel a NGK jsou po ulití KO i když jiskru dál házej, s tím mám zkušenost. Podle manuálu lze ještě Denso, tak jsem dal ty. Nicméně kontrola, jestli dávají všechny jiskru, ještě neproběhla. S tím počítám, včera už nebyl čas - jak svíce, tak jestli jde šťáva na svíce, tzn. fajka/kabel. Proto jsem psal, že je divný, že to jsou válce 3 a 4, protože zapalovací cívka je společná pro 1+4 a 2+3. Může to samozřejmě být přímo v kabelech nebo fajkách, což by bylo blbý, protože ty jsou jako jeden kus právě s cívkama. To by asi bylo drahý (vzhledem k ceně motorky).
Palivovej filtr je snad průchozí, protože svíce jsou všechny mokré a ze všech karbeců teče při odkalení benzín. Nicméně jestli je průchozí jen částečně, to nevím. Vyměním ho.
A pak samozřejmě varianta, to nechat na jaro, protože při těhle teplotách je to na hoven. Ovšem to by se na evidenčku muselo dodávkou ......
1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce
Videl bych to na problem v karburatorech. Rekl bych, ze ti tam jde moc benzinu (pricpane filtr nebo airbox, netesnici o-krouzky jehlovych ventilu, sekly plovaky na 3. a 4. valcu.....).
A proc to jede jen se syticem? Ty dva ulity valce nejedou ani se syticem ani bez sytice. A ty dva valce, ktery funguji, zase bez sytice v techto teplotach nechytnou. Proto sytic.
A nebo tam benzin nejde. Ale spis bych vsazel na tu prvni variantu - jde ho tam moc.
Na XJ jezdim jen NGK a nikdy sem je neulil. I po zime XJcka s el. cerpadlem startuji temer na drc. Pokud ne je tam neco spatne. A kdyz se to neresi, asi pak muze dochazet k tomu uliti. Tim chci jen rict, ze vymena NGK za Denso neni u teto motorky reseni problemu ulivani svicek.
Fajky z kabelu jdou normalne odmontovat. A pak se na nich meri odpor. Mely by mit 10 kiloohmu. Ale i kdyz ma fajka 15 kO, tak to jede. Kdyby si fajfky chtel menit, nahradou jsou NGK LB10EH.
Naposledy editováno 23.11.2018 12:56:53
mam NGK iridiovky a dneska to po dvoch tyzdnoch na zime a dazdi nastartovalo na poloviny sytic na prvy krat. benzin obyc BA95
ja osobne by som sa asi zameral na karburatory
1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce
Na starý xj řeším na začátku skoro každý sezóny, zpuchřelou gumičku nebo bordel v karbecu. Moc děkuji ekoteroristům z EU a jejich businesu.
Aspoň na bandaske sa VN kábel naskrutkuje na fajku, aj do indukčky. Časom sa spoj vyžužlá.
Bandaska mala zároveň problém s ekobordelom. Po poriadnom rozobratí a vypraní v ultrazvuku, výmene gumičiek, chytala pekne, ale sviňa zasraná, len na 1. a 4. valec.
Pri elaborovaní a večnom ulievaní a neštartovaní, strieľaní do výfuku, skapala cievka ( ako ju mohlo skarať neviem, ale skaralo ju).
prehodil som cievky, šla na 2. a 3. valec, takže oprobované, jednu cievku kúpil na bazoši, poskladali sme bandasku a Boh skaral skrze ekosračky podtlakový ventil nádrže.
Prejavilo sa to až po čase. kým jazdil denne, ihly podržali. ale jak ju odstavil na týždeň, nešla pretočiť. 1. valec zaliatý.
Svieca von, pretočili sme motor, benál striekal všade, chytil motor, chytil rozšpricnutý benál a to bol cirkus...
Bandaska dostala nové črevá ventilu, už jazdí do dnes.
Celá anabáza trvala pol roka a stála cez 400€...
Prajem ti silné nervy...
Tady je motorka, nestartuje, muzes mi pomoct? A ja rekl jasne. To je vychozi situace. Pak halogen, tma, zima a dve hodiny casu. Pak tema tady. Pokracovat jdem zitra.
Predpokladal jsem, ze problem bude urcite elektricky, protoze svicky jsou mokre vsechny, ale spousta z vas to i tak vidi na karbece. Takze se zamerim i na ne. Kazdopadne to neni tak slozita moto, abychom to postupne nezvladli Casu je dost, zima je dlouha Vsem diky a budu postupne referovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce
-Ajk-- píše: Máš ucpané volnoběžné trysky na 2 a 3
Na starý xj řeším na začátku skoro každý sezóny, zpuchřelou gumičku nebo bordel v karbecu. Moc děkuji ekoteroristům z EU a jejich businesu.
Ekoteroristi nepochazi "z EU" ale ze Slovenska ;) nebyt Babisova repkovyho bussinessu, tak nam tyhle biomrdky tolik netlaci. Ale on umi zakleknout na spravnych mistech a dodavatele donutit.
1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce
Zjištěn prokapávající kohout od nádrže (99 by měla mít čerpadlo, ale kohout by i tak neměl samovolně na ON a na RES prokapávat, ne?). Okolí karburátorů brutálně zajebané. Karbce demontovány a půjdou na čištění. Tož tak.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XJ600 - jede na 2 válce
jezis pisu jak pako
Naposledy editováno 29.11.2018 18:25:05
Jo a čistili jsme i vzduchový filtr, to může taky pomoct, pokud je hodně zajebaný.
Naposledy editováno 29.11.2018 19:08:56
fafo píše: Animals21> cus chlape, co to resis ? ON palivo netece, ale nasava siho. RES palivo tece samo, zalejva karbce. Cerpadlo, myslim ze nema. Pokud das na RES, nesmi tect nekde od karbecu, pak Ti nezacrou plovaky. Pokud ma snahu chytnout, tak je vec na svickach. Ja na masine, nesmim pridat plyn, dokud se nezahreje, ale to je svickama. Chcipne.
jezis pisu jak pako
Takhle to na XJ nefunguje. Kohout je podtlakove. Podtlak je privedene z priruby prvniho valce. Samovolne tece jen na PRI. Vsechny rocniky Xj maji cerpadlo. Prvni podtlakovy, ktery nekdy od roku 96-97 nahrazuje elektricky. Asi tretina nadrze je totiz niz nez karburatory. S nefunkcnim cerpadlem to jede taky, ale z nadrze to vyjede jen asi 10 litru benzinu a pak se musi dotankovat.
Naposledy editováno 29.11.2018 21:50:20
Karbce jsou na čištění + jsou popraskané příruby k nim.
Moto jela na volnoběh bez problémů 15min na zvýšený volnoběh (na ty 2 válce, tak "bez problémů" je asi dost silné slovní spojení ) a v nádrži bylo cca 5 litrů čerstvého benzínu. Má být čerpadlo slyšitelné, než nastartuji, že natlačilo? Jako je tomu u modernějších strojů? Zpětně si ten zvuk totiž vůbec nevybavuju, že by tam byl.
Svíce nové a jiskra kontrolována jak klasicky přes ukostření a prohazováním svíček, tak proměřeno (osobně jsem fakt vsázel na elektriku a asi to bude karbecema, jak psal Koudy007 )
Vzduchový filtr nový.
Olej jsem zatím neřešil, ale ten bude asi letitý.
Počítám, že v příštím týdnu to budu skládat.
Naposledy editováno 30.11.2018 10:57:00
Potom az to budes mit slozeny a budes to chtit nahodit, doporucuju takovou finticku. Nez zacnes opravdu startovat, nejdriv kratce stiskni tlacitko starteru, aby se spustilo cerpadlo. Az se cerpadlo vypne, kratky stisknuti opakuj. A tak porad dokola dokud se cerpadlo bude poustet. Az se cerpadlo nepusti, jsou nacerpany karburatory a muzes normalne startovat. Motorka by mela temer hned chytit. Pokud tuhle proceduru vynechas, budes dlouuuuho tocit, nez se karburatory nacerpaji.
Misto tohodle zapinani cerpadla jde pro naplneni karburatoru pouzit i kohoutek na PRI. Ale jak uz sem psal vyse, benzin do karburatoru natece jen, kdyz je v nadrzi hodne benzinu. Jinak je PRI k prdu.
Naposledy editováno 30.11.2018 12:18:12
1 reakcí na tento příspěvek XJ600 - jede na 2 válce
4. valec 100% nepali, svod studeny, svicka lehce cerna a sucha. Nejde tam proste beno. Volnobeh kolisa, moto si sama pridava. Kdyz se uplne prohreje, tak se bez sytice ustali na 1200 otacek a na plyn reaguje hbite (nezahratou plyn dusi, ale nad 4tis pak reaguje jak supersport ). Po preklopeni z centralniho na bocni stojan stoupnou samy od sebe otacky na 3tis!
Vsude na smesi jsem nastavil 4 otacky (mely ruzne 2-3,5 otacky). Motorka chyta hned, uz po minute stahnu sytic, chvilku bojuje a pak se ustali na klidnych 1200. Na bocnim stojanu uz si nepridava. Plyn stejne jak viz vyse.
Otevrel jsem vicko karbecu, vyndal ...dve trysky (jehly?), byly pruchozi, zadny bordel. Plovak se zda ok. Tryska nahore u hrdla k airboxu tak cista a pruchozi.
A do toho dnes na volnobeh se rozsvitila kontrolka mazani. Tak to chcipnu, nastartuju, za chvili opet. Oleje je tam dost - zahrata moto, chvili pockat, na okynku presne v pulce.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 | H1d30k | 13 | 5.9.2023 v 13:20 panTerek |