Téma: Řetěz
3.4.2019 v 09:12
Ahoj nejspíš mám v háji těsnící kroužky na řetězu. Mohu vyměnit pouze řetěz??? Myslím že rozeta je ještě ok. A nebo musím měnit celou sadu???
... a jestli to vymenis oboji a zase budes jebat na udrzbu, tak se ti to dojebe znova vsechno ... ![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Pripojuji se k otazce: "Podle ceho jsi usoudil, ze mas v haji tesnici krouzky na retezu?"
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Pripojuji se k otazce: "Podle ceho jsi usoudil, ze mas v haji tesnici krouzky na retezu?"
kolik ten retez najel? Pokud mu nic jineho neni (neni moc anebo nepravidelne vytahanej) normalne bych na nem jezdil a casem bych vymenil celou sadu. Pokud jsou opravdu v hajzlu tesnici krouzky, asi ten retez odejde driv, ale jenom kvuli krouzkum bych ho nemenil.
Edit: A uz vubec bych nedaval novy retez na starou retezovku.
Naposledy editováno 03.04.2019 10:33:41
Edit: A uz vubec bych nedaval novy retez na starou retezovku.
Naposledy editováno 03.04.2019 10:33:41
nemusíš měnit nic, ale když měnit, tak celou sadu = kolečko + řetěz + rozetu, to je jediné rozumné a smysluplné řešení, udělej si radost a motorce dopřej
je to tak nějak všeobecně, ale psáno k tvé motorce, na nějaké staré, so s ní jedeš o víkendu pro rohlíky to je potřeba vyhodnotit jinak
je to tak nějak všeobecně, ale psáno k tvé motorce, na nějaké staré, so s ní jedeš o víkendu pro rohlíky to je potřeba vyhodnotit jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
GL1> jj je mi jasné že nové je vždy lepší. Ale jak dlouho mi to vydrží teď když jsou v háji těsnící kroužky??? Jde mi o to abych to ještě nezkurvil podud je co.
Tesnici krouzky drzi mazivo v cepech retezu. Tzv mazani retezu je vlastne jenom mazani tech krouzku, aby nezpuchrely. Pokud vylitaji (coz se nekdy stava) muze se cep retezu, na kterem krouzek chybi nebo je poskozeny, vydirat - vytece z nej mazivo, prasi se do nej - vydre se. Nic vic, nic min.
Jedine, co se muze zkurvit je retezovka - pastorek a retezovka. A to bys mel stejne vymenit s retezem jako celek - akorat to holt bude driv.
Jedine, co se muze zkurvit je retezovka - pastorek a retezovka. A to bys mel stejne vymenit s retezem jako celek - akorat to holt bude driv.
Ebčak> jak dlouho Ti vydrží, to fakt nevím ( odpovídal jsem na Tvé zadání : ""Ahoj nejspíš mám v háji těsnící kroužky na řetězu. Mohu vyměnit pouze řetěz??? Myslím že rozeta je ještě ok. A nebo musím měnit celou sadu??? "", o výdrži ses nezmínil. Prostě to hlídej, a když se Ti to nebude zdát, tak vyměň, Jen si dej bacha na dopínání, jestli je nerovnoměrně vytahanej, tak ho můžeš přepnout a při propružení nadoraz se napne jako prase, a mohl by i zkurvit uložení/hřídel kolečka.
Pánové děkuji vám za rady. A teď ještě jednu otázku : jakou sadu mi doporučite???
Otázkou taky je čím ho čistíš a čím ho mažeš, jestli se díky tomu nezničily O-kroužky a nebo taky mohl předchozí majitel zanedbat údržbu a tvoje péče se projevila vyvzlínáním nečistot.
Ebčak píše: Pánové děkuji vám za rady. A teď ještě jednu otázku : jakou sadu mi doporučite???
vlez na motořetězy a vyber si dle své peněženky a nálady
anebo do Markvartic do toho motoshopu co je na začatku a tam ti poraděj kterej ,a popřípadě objednaj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
zdenysrx6> dík zkusím. A dělají i výměnu?? Nebo to zvládnu sám??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
Ebčak píše: zdenysrx6> dík zkusím. A dělají i výměnu?? Nebo to zvládnu sám??
Pokud se takhle ptáš tak ne. Nezvládneš. Víš že se řetěz nýtuje ?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Když budou špatné o-kroužky, tak ti tam budou chybět nebo z toho polezou potrhané kousky. Hnědá srajda ti z toho po zimě klidně může téct, protože kroužky těsní čepy, ale ne rolny. O-kroužkový řetěz je třeba 20 tisíc kilometrů beze změn délky a pak se začne relativně rychle opotřebovávat a během pár tisíc kilometrů ti nestačí napínáky.
Obrázek jak to může vypadat, včetně toho, že ten, kdo to nýtoval, články nerozhýbal.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/14/479523_4438dd56be4819e4c37f9bfc37f6320b.jpg)
Osobně doporučuju o-kroužky, ne x-kroužky, ty se snadněji potrhají - ale to je jen názor, záleží na stylu údržby a použití. Pokud se necítíš na nýtování, kup si rozebíratelný spojovací článek.
Píšeš něco o čističi - doufám, že to není takový ten strojek, kterým se vykartáčují kroužky z řetězu einzwei.
Obrázek jak to může vypadat, včetně toho, že ten, kdo to nýtoval, články nerozhýbal.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/14/479523_4438dd56be4819e4c37f9bfc37f6320b.jpg)
Osobně doporučuju o-kroužky, ne x-kroužky, ty se snadněji potrhají - ale to je jen názor, záleží na stylu údržby a použití. Pokud se necítíš na nýtování, kup si rozebíratelný spojovací článek.
Píšeš něco o čističi - doufám, že to není takový ten strojek, kterým se vykartáčují kroužky z řetězu einzwei.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz
kakac> jj to vím ? ale jinak děkuji ?? mě jde o to kde vyčíst ty momenty na kolik co dosáhnout ?
Ebčak píše: kakac> jj to vím ? ale jinak děkuji ?? mě jde o to kde vyčíst ty momenty na kolik co dosáhnout ?
Hned se nedurdi
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Já nemám moc dobré zkušenosti s opotřebeným řetězem, tak doporučuji koupit s celou novou sadou i měrku a budeš vědět jak na tom na příště jsi.
Pokud nemáš nýtovačku, nebo někoho, kdo ví jak to růčo rozklepat, což taky jde ale kurevsky a ve dvou, neuděláš to.
S nýtovačkou je to sranda.
Ta sada by ti mohla vydržet okolo 20 000 km, ale je to hodně diskutabilní (značka řetězu, výkon motorky, styl jízdy,...)
Mám zkušenost, že dlouho se nic neděje a pak to vezme rychlý spád, až do situace, že posouváš kolo každých 300 km a řetěz se začne rozpadat.
Jako první začne odcházet vždy řetěz a je velmi dopbré měnit vše, jinak nový řetěz natáhnou opotřebovaná kolečka.
Mám dobré zkušenosti s řetězy ČZ, ale věřím že i jiné značky nebudou o moc horší.
A mám dobré zkušenosti s obchodem Motořetězy.cz. (oni myslím i nýtovačky půjčují)
Jo a taky čistím srajdou z Lídlu a mažu nějakým Motulem, nebo sem tam i tím z Lídlu. Ale vcelku se o to starám.
Nazdar
Pokud nemáš nýtovačku, nebo někoho, kdo ví jak to růčo rozklepat, což taky jde ale kurevsky a ve dvou, neuděláš to.
S nýtovačkou je to sranda.
Ta sada by ti mohla vydržet okolo 20 000 km, ale je to hodně diskutabilní (značka řetězu, výkon motorky, styl jízdy,...)
Mám zkušenost, že dlouho se nic neděje a pak to vezme rychlý spád, až do situace, že posouváš kolo každých 300 km a řetěz se začne rozpadat.
Jako první začne odcházet vždy řetěz a je velmi dopbré měnit vše, jinak nový řetěz natáhnou opotřebovaná kolečka.
Mám dobré zkušenosti s řetězy ČZ, ale věřím že i jiné značky nebudou o moc horší.
A mám dobré zkušenosti s obchodem Motořetězy.cz. (oni myslím i nýtovačky půjčují)
Jo a taky čistím srajdou z Lídlu a mažu nějakým Motulem, nebo sem tam i tím z Lídlu. Ale vcelku se o to starám.
Nazdar
Názorná ukázka jak může levná sada vypadat po 10 000 km. Vyjížděl jsem do Itálie s vcelku dobrým řetězem.
Pak jsem se nestačil divit - kolo už dál posunout nešlo.
Značku nevím, protože to kupoval servisák, ale byl to poslední který vydržel tak málo - pak jsem si to kupoval i přehazoval sám.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/14/479526_1bb230e48faff3fc7d26e8c9d2926974.jpg)
Naposledy editováno 03.04.2019 14:18:13
Pak jsem se nestačil divit - kolo už dál posunout nešlo.
Značku nevím, protože to kupoval servisák, ale byl to poslední který vydržel tak málo - pak jsem si to kupoval i přehazoval sám.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/14/479526_1bb230e48faff3fc7d26e8c9d2926974.jpg)
Naposledy editováno 03.04.2019 14:18:13
motoretezy.cz jsou ok, klidně obj. nejdřív telefonicky prober, poradí Ti, nýtovačku půjčují ke koupené sadě zdarma, jen platíš poštovné při vrácení. Jestli jsi jen trochu manuálně zručný, tak si vyměníš sám, ale není to jen o snýtování řetězu, povolení kolečka má také své záludnosti, takže "jednoduchá" bývá jen rozeta.
A trochu mimo téma, reakce na #8 ( ...Moto jsem koupil v říjnu a osobně jsem najel cca 3000 tis ... ), jak je na tom brzdovka, destičky, chladící kap......no prostě ostatní spotřebák, když už budeš objednávat ?
A trochu mimo téma, reakce na #8 ( ...Moto jsem koupil v říjnu a osobně jsem najel cca 3000 tis ... ), jak je na tom brzdovka, destičky, chladící kap......no prostě ostatní spotřebák, když už budeš objednávat ?
Tak jsem našel na OEM řetězu Honda CB500X po 10k km a 2 sezonach vylitanych cca 10 o-kroužku, pravidelně čištěno a mazáno Motulem po 600km. Je možné že OEM řetěz je takový šmejd nebo může řetězovce třeba ublížit origo kartáč na to určený a čištění? Celkem mě to zklamalo, moto ještě v záruce a po tak málo kilometrech.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chcípne při podřazení Suzuki GSR 600 | Marek39 | 6 | 11.12.2024 v 17:16 assassin |
GSR600 po dlhšom státí neštartuje Suzuki GSR 600 | tomik1987 | 2 | 25.11.2024 v 00:43 werewolf13 |
Nechytá Suzuki GSR 600 | Ypsylon | 1 | 24.8.2024 v 13:14 milor |
Nechytá Suzuki GSR 600 | Ypsylon | 0 | 24.8.2024 v 10:38 Ypsylon |
Škrtící klapky Suzuki GSR 600 | Ypsylon | 4 | 11.8.2024 v 14:58 Fueltank |