Téma: TL 1000s rady
14.11.2019 v 11:31
Ahoj, stal jsem se majitelem telátka, je naprasklý jeden držák rotačního tlumiče, tak bych se chtěl zeptat, jakým způsobem jste to řešili (zavaření) plus případné vyztužení. Druhá věc, povrzává pružina, takže mě časem čeká výměna, zkusil bych to zatim rozdělat, vyčistit, promazat, je tam možnost dodělat nějaké zatěsnění? Jinak uvítám každou radu, přes zimu proběhne kompletní rozborka, nevypadá špatně, ale pár much má. Je to rok 99, takže by se mě neměli už týkat dětské nemoci roku 97. Díky Tom.
Drzak rotačního tlumice se bezne vaří - skrabnout tam flexou misto na svar a je to ok. Ten ram je z roztaveného esusu, po svareni uz to obvykle drzi.
Ta pruzici jednotka kdyz vrze tak to znamena, ze uz je tam nacnutej chrom - muzes to namazat WD apod a na chvili to ztichne, ale odira se to az do stavu kdy praskne. Reseni je výměna za jinou pruzici jednotku, problem je, ze uz se tezko sezene takova ktera nema KO chrom. Nekdo v zahranici vyráběl celou tuhle pruzici jednotku novou (říkají tomu SOAS - spring on a stick) - tak zkus pohledat. Asi by to slo i samo domo predelat, pokud mas přístup k obrábění / nejake te strojarine obecne.
No a pak je reseni tlumic od bitubo - na obe bolistky. Ten tlumic nahrazuje pruzici jednotku a soucasne rotační tlumic - ma tlumic uvnitr te pruzici jednotky. Novej se da sehnat za cca 16tis ... ruzne po svete se jeste vali v nejakejch sopech na skladě. Ja kupoval cca 2roky zpet v italii. (Původni bitubo co jsem koupil s motorkou taky prasklo - pistnice)
Ta pruzici jednotka kdyz vrze tak to znamena, ze uz je tam nacnutej chrom - muzes to namazat WD apod a na chvili to ztichne, ale odira se to az do stavu kdy praskne. Reseni je výměna za jinou pruzici jednotku, problem je, ze uz se tezko sezene takova ktera nema KO chrom. Nekdo v zahranici vyráběl celou tuhle pruzici jednotku novou (říkají tomu SOAS - spring on a stick) - tak zkus pohledat. Asi by to slo i samo domo predelat, pokud mas přístup k obrábění / nejake te strojarine obecne.
No a pak je reseni tlumic od bitubo - na obe bolistky. Ten tlumic nahrazuje pruzici jednotku a soucasne rotační tlumic - ma tlumic uvnitr te pruzici jednotky. Novej se da sehnat za cca 16tis ... ruzne po svete se jeste vali v nejakejch sopech na skladě. Ja kupoval cca 2roky zpet v italii. (Původni bitubo co jsem koupil s motorkou taky prasklo - pistnice)
2 reakcí na tento příspěvek TL 1000s rady
Díky, k obrábění rozhodně přístup mam, uvidim až to rozeberu, ale koupit tyč a udělat z ní pístnici by nebyl problém, případně upravit úchyty, ale jak předejít tomu, aby se to znovu nestalo, jsou tam nějaké manžety na těsnění?
edit: zatim bych nejradši opravil originál, nějaký vetší investice až bude jisté, že mi doma zůstane
raptor je hezkej, ale tele s tim čumákem je prostě pro mě hezčí
mám na něm klasický řidítka a přesně tak jsem ho chtěl.
Moc jsem se na něm nestihl svíst, ale četl jsem něco o cukání na první tři kvalty kvůli emisím a že by to mělo řešit ATRE, kde bych ho případně měl hledat? Ten motor byl takovej rozhádanej, synchro je jasný, určitě má TPI, tak kouknu jak je nastavený, ale měl bych hledat ještě něco jinýho?
Naposledy editováno 14.11.2019 12:58:36
edit: zatim bych nejradši opravil originál, nějaký vetší investice až bude jisté, že mi doma zůstane


Moc jsem se na něm nestihl svíst, ale četl jsem něco o cukání na první tři kvalty kvůli emisím a že by to mělo řešit ATRE, kde bych ho případně měl hledat? Ten motor byl takovej rozhádanej, synchro je jasný, určitě má TPI, tak kouknu jak je nastavený, ale měl bych hledat ještě něco jinýho?
Naposledy editováno 14.11.2019 12:58:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL 1000s rady
Rolda89> Je tam pouzdro utesnene guferem a uvnitr je vazelina, ale je to cele zavalcovane - nerozebiratelne.
To vstřikování je predpotopni takze uplne hladkej prubeh nebude mit nikdy, zaklad je precizní synchro, pak nastaveni TPS. Pak jsou dalsi kroky, ale uz komplikovanejsi - rika se, ze ATRE pomůže - ja nepoznam rozdil kdyz tam ATRE je a neni. Driv jsem je vyráběl, je tu nekde ode mne tema (v mem profilu sekce založena témata, nebude jich tam moc) kde je i schéma zapojeni. Lepsi, ale pomerne draha varianta je ukazatel kvaltu s ATRE funkci od healtech. Ja uz bych bez ukazatele jezdit nechtel.
No a posledni detail je doladění palivové mapy - bud přidanou jednotkou (powercommander) nebo to jde i primo v origo jednotce tzv yoshimura boxem - pomerne jednoduchej pasivní prvek, na netu se da najit schéma, ja mam taky samodomo vyrobenej....
Naposledy editováno 14.11.2019 13:35:39
To vstřikování je predpotopni takze uplne hladkej prubeh nebude mit nikdy, zaklad je precizní synchro, pak nastaveni TPS. Pak jsou dalsi kroky, ale uz komplikovanejsi - rika se, ze ATRE pomůže - ja nepoznam rozdil kdyz tam ATRE je a neni. Driv jsem je vyráběl, je tu nekde ode mne tema (v mem profilu sekce založena témata, nebude jich tam moc) kde je i schéma zapojeni. Lepsi, ale pomerne draha varianta je ukazatel kvaltu s ATRE funkci od healtech. Ja uz bych bez ukazatele jezdit nechtel.
No a posledni detail je doladění palivové mapy - bud přidanou jednotkou (powercommander) nebo to jde i primo v origo jednotce tzv yoshimura boxem - pomerne jednoduchej pasivní prvek, na netu se da najit schéma, ja mam taky samodomo vyrobenej....
Naposledy editováno 14.11.2019 13:35:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL 1000s rady
assassin> Je to znát, já GIpro Atre odpojil a zas to cukalo jak sviň

1 reakcí na tento příspěvek TL 1000s rady
Díky, to Atre bych asi zkusil, zatím to potřebuju dát dokupy po mechanický stránce, brzda mi už byla nabídnuta za velmi slušné peníze, třeba se poštěstí sehnat slušne commander. Jak jsou na tom vaše motory po stránce spotřeby? Když jsem to přivezl, byl olej na minimu, jsem zvyklej z SV kouknout do okýnka po každý jízdě.
ATRE je obvod asi za 10kc - na zkoušku se da udelat i jen “TRE” - coz je jeden rezistor, kterej způsobí, ze si jednotka mysli, ze tam mas trvale 6ku (ATRE dela to same, jen na neutral ten rezistor tranzistorem odpojí, aby to nedělalo blbosti na volnobeh...)
Spotřebu oleje jsem mel driv minimalni, pak jsem ale trosku zrychlil a olej zacal ubývat, čehož jsem si nevsiml a zadrel jsem
Spotřebu benzinu jsem v dobách kdy to nezralo olej míval kolem 7l ... ted se málokdy dostanu pod 9
Spotřebu oleje jsem mel driv minimalni, pak jsem ale trosku zrychlil a olej zacal ubývat, čehož jsem si nevsiml a zadrel jsem

Spotřebu benzinu jsem v dobách kdy to nezralo olej míval kolem 7l ... ted se málokdy dostanu pod 9

1 reakcí na tento příspěvek TL 1000s rady
jo o benzín mi nejde
spíš o olej
takže nějaká spotřeba je normální, dá se to řešit výměnou gufer? nebo je to už spíš na válcích, dle tacho najeto přes 40tkm, ale to beru orientačně, zajímavý, že motoru necvakaj dekompresory, jednou jsem slyšel raptora a to byl cvakot slušnej.
edit, o TRE už jsem četl, tišťák udělat ještě zvládám snad
Naposledy editováno 14.11.2019 14:16:23


edit, o TRE už jsem četl, tišťák udělat ještě zvládám snad

Naposledy editováno 14.11.2019 14:16:23
1 reakcí na tento příspěvek TL 1000s rady
Tak olej si pohlídám radši, dávate doporučenou 10w40? U SV jsem přešel na 15w50, né kvůli žraní, ale přece jen tu máme celkem tepla a ten olej nebyl konečně jak voda, bylo mi to doporučený i opravařema hlav.
takže motulem 5100 nic nezkazim a pak se asi uvidí, kolik ho to bude žrát, zítra určitě dopíšu nějaké dotazy ještě, mám v planu z toho schodit všechny plasty, nádrž a kouknout co a jak, určitě se asi vyplatí rovnou vyhodit trubky od přisávání vzduchu do výfuku, má to akrapy a prej to bez tlumivek dost střílí, tak by se to mohlo zlepšit.
Olej by to moc zrát nemelo, ten muj motor zacal zrát az cca s najetejma 70tis ... kdyz se jezdilo okresky 2,3...sem tam 4 kudy to bral nevim, nebývá to u TL bezne.
Neslysel jsem TL ktery by necvakalo...
Pokud je to 97 doporucuju upravit na dvojokruhove chlazeni jako ma 98, ale vzhledem k tomu, ze tam mas PAIR tak to bude spis 98+
Pokud to střílí nejak vic, nebude to tim sekundárním vzduchem, ale uhlikovym tesnenim ve svodu zadního valce - kousek za vyfuk kanálem je spoj. Častá závada.
Neslysel jsem TL ktery by necvakalo...
Pokud je to 97 doporucuju upravit na dvojokruhove chlazeni jako ma 98, ale vzhledem k tomu, ze tam mas PAIR tak to bude spis 98+
Pokud to střílí nejak vic, nebude to tim sekundárním vzduchem, ale uhlikovym tesnenim ve svodu zadního valce - kousek za vyfuk kanálem je spoj. Častá závada.
1 reakcí na tento příspěvek TL 1000s rady
Dneska jsem ji odstrojil a omyl, už mě čeká jen schodit podsedlák, kyvku a brejle. Řešili jste načernění výfukových svodů? Stači obyč silikonová vypalovačka do 700°C? Jedinej problém je, že mi nešli svody od sebe oddělit pod motorem, šrouby jsou vyrezlý, budu je muset odvrtat nejspíš, nebo odbrousim matice a bodnou se tam nový.
1 reakcí na tento příspěvek TL 1000s rady
Zdravim páni,stal jsem se novým najitelem TL1000S a r.v 97 a jak to tak čtu budu mít asi vcelku dost problémů
Jak to tak čtu,je tenhle počátek výroby s problémem jak chlazení,tak dalších věcí viz předchozí články.Můžete mi někdo znalej říci na to si mám dát pozor,popřípadě jaký servis udělat,abych se s TL mohl v klidu někde vydat.Nepočítám servis jako nové rozvody,ventily podtlaky,oleje apod,tj jisté.Děkuju za technickou odpověď.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL 1000s rady
PitB12> co se uprav tyka tak ja osobne bych predelal ten chladici okruh tak jak ho ma 98+
co se udrzby tyka tak bych zkontroloval ram na praskliny kolem krku rizeni - pobliz mist kde je prisroubovanej chladic a v mistech kde je prisroubovanej rotacni tlumic, tam je praskla snad kazdy TL co znam. jde to svarit, ale ona tam ta prasklina obvykle ani nevadi - jak rikam, jezdi s tim vsichni vklidu, do te doby nez to zkontroluji
pokud to praskly jeste neni, je dobry zkontrolovat jestli jsou utazene srouby co drzi rotacak na ramu, povoluje se a je to duvod proc to tam praskne (unava)
no a pak jeste kontrola pruzici jednotky, ta na boku motoru, jestli nevrze kdyz si na to sednes - vrze kdyz uz je KO chrom na pistnici. snadny reseni tohodle problemu neni :(
kdybys chtel s necim pomoci, tak mi napis PM poslu ti cislo, nebavi me to porad vypisovat dokola
co se udrzby tyka tak bych zkontroloval ram na praskliny kolem krku rizeni - pobliz mist kde je prisroubovanej chladic a v mistech kde je prisroubovanej rotacni tlumic, tam je praskla snad kazdy TL co znam. jde to svarit, ale ona tam ta prasklina obvykle ani nevadi - jak rikam, jezdi s tim vsichni vklidu, do te doby nez to zkontroluji

pokud to praskly jeste neni, je dobry zkontrolovat jestli jsou utazene srouby co drzi rotacak na ramu, povoluje se a je to duvod proc to tam praskne (unava)
no a pak jeste kontrola pruzici jednotky, ta na boku motoru, jestli nevrze kdyz si na to sednes - vrze kdyz uz je KO chrom na pistnici. snadny reseni tohodle problemu neni :(
kdybys chtel s necim pomoci, tak mi napis PM poslu ti cislo, nebavi me to porad vypisovat dokola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL 1000s rady
assassin píše:
kdybys chtel s necim pomoci, tak mi napis PM poslu ti cislo, nebavi me to porad vypisovat dokola
Dám ti typa: ctrl+c, ctrl+v
(grammar alret)
PitB12> určitě ještě zkontroluj konektor na startovacím relé, měl jsem tenhle konektor vypálenej a někdo natáhl zem a plus pól přímo z regulátoru dobíjení, podle Assasina se to tak běžně dělá, aby se konektoru ulehčilo. Očistil jsem konektory na startovacím relé, dal nový konektor s pinem na kabelový svazek (seženeš u Ignitechu) a motorka začla startovat na brnk, předtím tak po 5 sekundách točení. Další věc bylo ložisko čepu kyvné vidlice na straně řetězu, zřejmě jak zabírá řetěz, tak se vydrolila cementace, druhá strana bez problémů. Nechával jsem vařit uchycení rotačního tlumiče a rovnou se i zesílilo, šrouby utáhnout na předepsaný moment a zajistit lepidlem proti povolení. Vyhodil jsem klapku z filtrboxu, zrušil pair systém. Ještě plánuju vyhodit čidlo stojánku a udělat ATRE. Jinak jsem tele rozdělal jak šlo, komplet předek i zadek a v jednu chvíli mi z něho zbyl jen motor a rám, ale určitě se to vyplatilo. To chlazení bych taky předělal, já mám rok 99.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motor TL1000-Zaměnitelnost vstřikov... [1, 2] Suzuki TL 1000S | Anti | 43 | 19.3.2025 v 19:25 Anti |
Kola Suzuki Tl 1000s a Suzuki GSX-... Suzuki GSX-R 600, Suzuki TL 1000S | suzu750 | 24 | 16.2.2025 v 12:51 assassin |
Výroba dekl spojka průhledný na TL1... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | suzu750 | 29 | 17.1.2025 v 18:04 BlackSabbath |
TL1000S po zahřátí nejde za plynem [1, 2] Suzuki TL 1000S | Jungler | 39 | 11.6.2024 v 21:46 StiefTomas |
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S | irmscher1000 | 10 | 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000 |