paolo_novy Přidat reklamu

Téma: TL1000S po zahřátí nejde za plynem
9.6.2024 v 20:16
Ahoj, TLko zlobí a potřebuju radu,doufám že motorkáři.cz jsou ještě fungující doménou a někdo dokáže poradit co by to mohlo dělat;)
teď k věci, Tele chytne za studena a krásně jde po otáčkách, jede fakt hezky. Člověk zastaví, natankuje, moto chytne a má zvýšený volnoběh, jakékoli přidání plynu motorku nezajímá, zahltí se a chcípne. přidávám odkaz na youtube pro přesnější "příznaky"
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek TL1000S po zahřátí nejde za plynem

9.6.2024 v 21:02 | Nahoru | #1
Assassin ti poradí.

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

9.6.2024 v 21:03 | Nahoru | #2
Destroyer> přesně chtěl jsem to taky napsat

1 reakcí na tento příspěvek TL1000S po zahřátí nejde za plynem

9.6.2024 v 21:04 | Nahoru | #3
Zkus seřídit TPS (throttle position sensor), propoj kancelářskou spojkou diag konektor pod sedlem spolujezdce a pokud se objeví C_ nebo C a podtržítko nahoře tak je to rozhozený, musí být C- , povolíš senzor na klapce a hejbeš dokud není pomlčka uprostřed.... Pokud to vyblikne C a nějaký číslo tak dle manuálu zjistit co je to za chybu, když bude C00 tak je to rozbitý, nebo mechanická chyba co elektronika nezachytí...

Naposledy editováno 09.06.2024 21:04:34

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 06:49 | Nahoru | #4
dewwil> To TPS může být po smrti a po zahřátí ukazuje nesmysly. A TPS se když tak seřizuje až po synchronizaci, i když není důvod aby se samo od sebe pohnulo.

2 reakcí na tento příspěvek TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 10:33 | Nahoru | #5
Je to moc málo informací pro naše věštecké koule.. Vstřikování je plně seřízené? Tedy sytič, tps, synchro, mezera mezi červíkem a ramínkem klapky.. Stane se to jen když znovu nastartuješ ohřátý motor, nebo jakmile i běžící motor dosáhne nějaké teploty (při 80°C jednotka "vypíná" sytič)

1 reakcí na tento příspěvek TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 10:59 | Nahoru | #6
Že by teplotní čidlo nefungovalo dobře a krmí to furt bohatou směsí?

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 12:57 | Nahoru | #7
Rolda89> při prvním nastartování sem s tím ujel zhruba 50km +- bez závady. moto chcípne, nastartuje a už to začíná zlobit.

bohužel sem moto teď dovezl ;) takže sem neměl čas si s tím úplně hrát. Tři roky někde prý stála, zatím sem udělal jen základní údržbu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 15:40 | Nahoru | #8

Pedl píše: Že by teplotní čidlo nefungovalo dobře a krmí to furt bohatou směsí?



Mnozstvi benzinu ti urcuje palivova mapa. U techto prvnich strikacek byl sytic jeste mechanicky nebo se pak pouziva zvyseni volnobehu a motoru jaka je teplota motoru je uplne jedno. Tady bych zacal od zacatku. Palivove cerpadlo kontrola, zmerit a nastavit TPS, sekundarni klapky, prisavani vzduchu a synchronizace s kontrolou ventilu. Jakou barvu maji svicky? Nezustavaji ti viset syticova tahla?
Pripadne koukam, ze bydlis kousek ode me, tak se s tim muzes zastavit a koukneme na to. Bude to nejaka kravina.

Naposledy editováno 10.06.2024 15:55:54

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 15:44 | Nahoru | #9

Rolda89 píše: Je to moc málo informací pro naše věštecké koule.. Vstřikování je plně seřízené? Tedy sytič, tps, synchro, mezera mezi červíkem a ramínkem klapky.. Stane se to jen když znovu nastartuješ ohřátý motor, nebo jakmile i běžící motor dosáhne nějaké teploty (při 80°C jednotka "vypíná" sytič)



Tele ma sytic mechanicky lankem a novejsi rady gsxr do r.v.2006 pouzivaji pouze zvyseny volnobeh, ktery ti vypina behem par vterin. Az u K7 se zacal pouzivat ISC ventil na regulaci.
Teplota vypnuti sytice je cca 40-50°C.

Naposledy editováno 10.06.2024 15:58:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 16:42 | Nahoru | #10
StiefTomas>

Mnozstvi benzinu ti urcuje palivova mapa

A jedna ze vstupních dat bude teplota motoru...nebo chceš tvrdit že to pro studený motor neobohacuje směs?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 17:20 | Nahoru | #11

Weisner píše: StiefTomas> A jedna ze vstupních dat bude teplota motoru...nebo chceš tvrdit že to pro studený motor neobohacuje směs?



Presne tak. Pro studeny start zadne obohaceni neni. TL ma danou mapu natvrdo v jednotce a sytic je mechanicky lankem.
Prvni strikacky u Suzuki byly udelane fakt hodne jednoduse. Prvni "radoby sytic" se objevil az u K2. Byl to spise zvysovac volnobehu, ktery se spinal i na teplem motoru. Az prvni kde byl elektronicky ladeny sytic byl ISC ventilem tusim u K7. Kazdopadne to taky nebyla uplne vyhra ?????

Naposledy editováno 10.06.2024 17:27:44

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 19:41 | Nahoru | #12
StiefTomas> neni to uplne pravda, TL sice pocita dobu otevreni vstriku z pevne mapy na zaklade otacek a tps (pri vyssim zatizeni tzn trochu plynu a otacky cca 3500) ale jeste do hry vstupuji korekce - teplota nasavaneho vzduchu, teplota chladici kapaliny, barometricky tlak) tyhle korekce vlastne vstupuji do hry jako nejaky koeficient kterym se ta vypoctena davka paliva prenasobi.
Tyto korekce ale nejsou tak velke aby zpusobily aby motorka vubec nejela.

Osobne jsem takovou zavadu neresil, ale vzhledem k tomu ze to na ten zvyseny volnobeh jde docela hezky tak si nemyslim ze to je problem tlaku paliva - regulator, cerpadlo. Ale samo, proverit tlak a mnozstvi podle servisniho manualu neni od veci…

Osobne tipuju na senzor TPS pripadne vodice k nemu - konektor uvnitr svazku a ten k jednotce nevyjimaje - vypada to, jako kdyby jednotka nevidela jen jeden pin sezoru a ostatni dva jo (kdyby nevidela 5V na sezoru, zahlasi na displeji chybu - “Fi”.minimalne bych ty konektory ocistil a parkrat je rozpojil/spojil

Sytic je v tomto pripade jen rucni plyn, malicko pootevre klapku - tzn vic vzduchu, vetsi volnobezne mnozstvi dava jednotka podle senzoru teploty … tzn chvili bezi motorka chuda nebo bohata… nikdy se nepodari zavrit mechanicky klapku presne v okamzik kdy jednotka sunda davku…ale je to fuk, ja na start packu sytice nepouzivam, naopak ji pouzivam "na okruh" pro zvyseni volnobehu a omezeni brzdeni motorem…

Mam asi vsechny senzory nahradni v nekolika exemplarich, ale moc me nebavi chdot na postu … museli bysme vymyslet jak na to tzn kdyztak PM

Naposledy editováno 10.06.2024 19:46:19

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 19:47 | Nahoru | #13
assassin> ty vole kdes' byl? som čakal že sa ozveš skôr keď ťa tu vyvolávame ako ducha...

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 19:51 | Nahoru | #14
Destroyer> v praci :(

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 21:06 | Nahoru | #15
assassin> I'm sorry

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 21:35 | Nahoru | #16

assassin píše: StiefTomas> neni to uplne pravda, TL sice pocita dobu otevreni vstriku z pevne mapy na zaklade otacek a tps (pri vyssim zatizeni tzn trochu plynu a otacky cca 3500) ale jeste do hry vstupuji korekce - teplota nasavaneho vzduchu, teplota chladici kapaliny, barometricky tlak) tyhle korekce vlastne vstupuji do hry jako nejaky koeficient kterym se ta vypoctena davka paliva prenasobi.
Tyto korekce ale nejsou tak velke aby zpusobily aby motorka vubec nejela.

Osobne jsem takovou zavadu neresil, ale vzhledem k tomu ze to na ten zvyseny volnobeh jde docela hezky tak si nemyslim ze to je problem tlaku paliva - regulator, cerpadlo. Ale samo, proverit tlak a mnozstvi podle servisniho manualu neni od veci…

Osobne tipuju na senzor TPS pripadne vodice k nemu - konektor uvnitr svazku a ten k jednotce nevyjimaje - vypada to, jako kdyby jednotka nevidela jen jeden pin sezoru a ostatni dva jo (kdyby nevidela 5V na sezoru, zahlasi na displeji chybu - “Fi”.minimalne bych ty konektory ocistil a parkrat je rozpojil/spojil

Sytic je v tomto pripade jen rucni plyn, malicko pootevre klapku - tzn vic vzduchu, vetsi volnobezne mnozstvi dava jednotka podle senzoru teploty … tzn chvili bezi motorka chuda nebo bohata… nikdy se nepodari zavrit mechanicky klapku presne v okamzik kdy jednotka sunda davku…ale je to fuk, ja na start packu sytice nepouzivam, naopak ji pouzivam "na okruh" pro zvyseni volnobehu a omezeni brzdeni motorem…

Mam asi vsechny senzory nahradni v nekolika exemplarich, ale moc me nebavi chdot na postu … museli bysme vymyslet jak na to tzn kdyztak PM



To samozrejme souhlasim, ale na studeny start neupravuje TL bohatost smesi, ale pouze otevres klapku abys zmenil pomer smesi.
Měřené veličiny na vstupní straně motoru porovnává ECU s uloženými údaji a dle nich počítá dobu vstřiku. Tento způsob vstřikování se nazývá "bez zpětné vazby", tzn. řídící jednotka nemá informaci o skutečném průběhu spálení připravené směsi. Při nízkém zatížení hraje hlavní roli pro výpočet doby vstřiku snímač polohy klikového hřídele (otáčky motoru) a podtlak v sacím kanále (IAPS neboli MAP). Při vysokém zatížení rozhoduje informace o otáčkách motoru a natočení škrtící klapky (TPS). Tyto tři vstupy jsou hlavními činiteli pro výpočet doby vstřiku. Ostatní senzory jsou pouze korekční (dolaďovací). Pro korekci bohatosti smesi bys musel mit O2 sensor coz se pouziva u Katu.

Kazdopadne jsem si rikal kdyby to bylo vadnym TPS, tak proc by to +- 50km fungovalo o.k.?

Naposledy editováno 10.06.2024 21:45:30

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 21:37 | Nahoru | #17

Destroyer píše: assassin> ty vole kdes' byl? som čakal že sa ozveš skôr keď ťa tu vyvolávame ako ducha...



Preeesne

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 21:39 | Nahoru | #18
StiefTomas> Ahoj,jsem ze staré ;) takže to mám fakt kousek... pokud bys mi hodil kontakt nezlobil bych se.

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 21:40 | Nahoru | #19
assassin> boží, zkusím prověřit jak na to bude čas během týdne !

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 22:31 | Nahoru | #20
assassin> To je pravda že ho nebaví posílat zásilky čekal jsem na Gipro několik týdnů

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 22:45 | Nahoru | #21

RTSbike píše: assassin> To je pravda že ho nebaví posílat zásilky čekal jsem na Gipro několik týdnů



Kdyz znas to :) clovek jede kolem posty a vzdycky si rekne "No co, skocim tam zitra"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 22:45 | Nahoru | #22
StiefTomas> První byl u K1 a víceméně K2 jsou totožné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 22:48 | Nahoru | #23

RTSbike píše: StiefTomas> První byl u K1 a víceméně K2 jsou totožné



Jj tam nekde to lamalo. Ja mel K1 a tam jsem jeste packoval ale nastesti chytala i bez packy.

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

10.6.2024 v 22:52 | Nahoru | #24
StiefTomas> to já vždy první start s páčkou než vyjedu musí se holka správně nažhavit

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

11.6.2024 v 00:33 | Nahoru | #25
StiefTomas>

na studeny start neupravuje TL bohatost smesi, ale pouze otevres klapku abys zmenil pomer smesi

To je blbost, ruční plyn jen nahrazuje servomotor, to že se změní poloha klapek řj pozná ze senzoru tlaku v sání a tps, pokud by nekorigovala poměr směsi podle teploty motoru tak bude pořád stejný.

1 reakcí na tento příspěvek TL1000S po zahřátí nejde za plynem

11.6.2024 v 09:29 | Nahoru | #26
Tak to bylo rychle vyřešený...

Pár vad na kráse...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

11.6.2024 v 10:49 | Nahoru | #27

BlackSabbath píše: Tak to bylo rychle vyřešený...

Pár vad na kráse...



Problem vyresen

(reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

11.6.2024 v 11:02 | Nahoru | #28
StiefTomas> To jako fakt??!

2 reakcí na tento příspěvek TL1000S po zahřátí nejde za plynem

11.6.2024 v 11:14 | Nahoru | #29
vzhledem k tomu, že byl inzerát přidán tady na motorkářích ve stejný den jako tohle vlákno, tak asi prostě jen zjistil, že život s TL není tak růžový.. a doufám, že ten problém co má chce řešit a né ho před budoucím kupcem zatajit jinak ty motorky se neprodávaj a příjde mi to jako sebevražda tu moto chtít prodat na kšeft

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TL1000S po zahřátí nejde za plynem

11.6.2024 v 13:03 | Nahoru | #30
Rolda89>

doufám, že ten problém co má chce řešit a né ho před budoucím kupcem zatajit

Tak pokud si kupující tohle vlákno nenajde na jeho profilu tak si o to zatajení vlastně sám řekl ne?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil


TOPlist