Téma: MZ 150 ETZ oprava vidlic
10.5.2020 v 01:24
Ahoj, koupil jsem si po cca 15ti letech MZ 150 ETZ z roku 1990 a tak si zase oživuji vše možně kolem údržby atd... První problém co jsem zpozoroval je že mám po smrti přední vidlice, z obou prolíná olej okolo gufera a a už asi budu s olejem na suchu, a tak se chci zkušenějších zeptat jak s opravou, počítám že bude stačit jen vidlice sundat a rozdělat a určitě dám nové gufera a olej... Bude stačit když je rozdělám a dám nové jen ty horní gufera a co tlumičový olej, je jedno jaký tam koupit? A ještě jedna otázečka a to že když tlumič složím, tak stačí jen nalít horem olej a hotovo? a popřípadě kolik oleje tam dát? Jinak strašně moc díky za každou radu :)
Čau, jednu dobrú radu ti dám, prečítaj si manuál. Nerýmuje sa to síce, ale je to pravda. Manuál, to je taký písaný text, kde sa píšu všelijaké užitočné veci, ako napríklad koľko oleju a hlavne akého má ísť do vidlíc. Manuály sa dajú stiahnuť tu na motorkároch. Držím palce pri štúdiu.
PS: máš ich tam 14 aj s návodmi .
Naposledy editováno 10.05.2020 07:58:37
PS: máš ich tam 14 aj s návodmi .
Naposledy editováno 10.05.2020 07:58:37
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ oprava vidlic
Kdo má motorku, tak mění olej každý rok a přetěsňuje třeba každých 5 let, podle potřeby. Takže nic vyjímečného, v podstatě základní údržba.
MungoJerry píše: Kdo má motorku, tak mění olej každý rok a přetěsňuje třeba každých 5 let, podle potřeby. Takže nic vyjímečného, v podstatě základní údržba.
Čau, nepreháňaj, každý rok? Na cestnej motke? Teda, ja som asi lajdák. Síce záleží asi aj od odjazdených km, nie?
Jo v manuálech bývá "jednou ročně", ale nevím kdo to dodržuje? Co se asi za jeden rok tomu oleji stane? Naproti tomu většina aut u manuální převodovky - celoživotní náplň - vyměnil jsem po 180 000 km a vypustil jsem černý "asfalt". Auto bylo v tu dobu 5 let staré.
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ oprava vidlic
Po roce vyteče z předních tlumičů solidní humus. Stane se to tak, že při roztahování tlumiče a procucávání oleje přes clonky je olej mechanicky dost namáhaný, tlak v oleji klesá až na hranici vakua a začne vařit, dělají se bublinky - říká se tomu kavitace. Ta špína, která pak vyteče, je degradovaný olej. U motokrosových vidlic bývaly na vršku ventilky pro odfouknutí plynů, které se tam naakumulovaly z těch bublinek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ oprava vidlic
Kohlstein> čau, teda ja som si myslel , že tie odfuky tam sú preto, že si to prisaje vzduch cez guferá, ako sa uvolnia pri skoku teleskopy-
na MZ jsem ty vydle dycky rozdělal celý, vyčistil a zase složil s novýma dílama, ony zase tak složitý nejsou... myslím, že tam patří 2,6 dcl... ale to si z hlavy fakt nejsem jistej... olej víseméně jakejkoli tlumičovej a raději nějakej hustší...
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ oprava vidlic
A co ty starý motorky, co tam mají ten olej třeba 30 a víc let? Pokud tam ještě nějaký je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 ETZ oprava vidlic
krokoš> Taky jsem si to myslel, než jsem se dočetl na nějakém americkém webu tohle o té kavitaci.
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ oprava vidlic
Zdravím,
celý to rozdělej. Pořádně to umej, hlavně kluzáky vevnitř! Stopro budeš měnit pístní kroužky. Tady pozor - jsou dělaný na nový šavle. Pokud starým šavlím nic není, budeš muset pístní kroužky trochu pilovat, aby se do šavlí vešly - neojebat zámek kroužků. Pokud budeš muset koupit v rámci repase nový šavle - tj. starý jsou posekaný, podélně rýhovaný nebo příliš prohnutý - budeš muset odjehlit zápichy pro segerovky, protože německej dělník na to sere úplně stejně jako českej o páteční noční...
Budou-li v pořádku podložky, přepouštěcí ventily a pružiny, kup jen gufera, těsnění a ony pístní kroužky. Celá sada zpravidla není potřeba.
Kluzáky odmasti než do nich nalisuješ gufera. Podpěrnou vodící trubku lehce podmázni silikonem i s těsněním než ji přitáhneš do kluzáku.
Pružiny polož vedle sebe a koukni jestli jsou stejně dlouhý, pokud je rozdíl větší než cca 1 cm, kup nový.
Oleje 250 ml do každý šavle. Šroub na šavle do horních brejlí taky lehce podmázni silikonem. Dotáhnout na krev.
Já používám Castrol Fork Oil 10W - funguje dobře.
Při montáži do šavlí strč nějakej klacek (já na to mám ohradník) - podepřeš podpěrnou vodící trubku, pak to jde do kluzáků samo...
Ať se daří...
celý to rozdělej. Pořádně to umej, hlavně kluzáky vevnitř! Stopro budeš měnit pístní kroužky. Tady pozor - jsou dělaný na nový šavle. Pokud starým šavlím nic není, budeš muset pístní kroužky trochu pilovat, aby se do šavlí vešly - neojebat zámek kroužků. Pokud budeš muset koupit v rámci repase nový šavle - tj. starý jsou posekaný, podélně rýhovaný nebo příliš prohnutý - budeš muset odjehlit zápichy pro segerovky, protože německej dělník na to sere úplně stejně jako českej o páteční noční...
Budou-li v pořádku podložky, přepouštěcí ventily a pružiny, kup jen gufera, těsnění a ony pístní kroužky. Celá sada zpravidla není potřeba.
Kluzáky odmasti než do nich nalisuješ gufera. Podpěrnou vodící trubku lehce podmázni silikonem i s těsněním než ji přitáhneš do kluzáku.
Pružiny polož vedle sebe a koukni jestli jsou stejně dlouhý, pokud je rozdíl větší než cca 1 cm, kup nový.
Oleje 250 ml do každý šavle. Šroub na šavle do horních brejlí taky lehce podmázni silikonem. Dotáhnout na krev.
Já používám Castrol Fork Oil 10W - funguje dobře.
Při montáži do šavlí strč nějakej klacek (já na to mám ohradník) - podepřeš podpěrnou vodící trubku, pak to jde do kluzáků samo...
Ať se daří...
AresMlok> Chtěl jsem poděkovat za podnětný příspěvek k repasi předních vidlic na MZ 150 ETZ. Jen pro upřesnění ... jak by se konkrétně charakterizovalo přílišné prohnutí "šavlí"? Když jsou prohlé o cca 2 mm ... je to ještě OK? Děkuji moc
No dostalo to prdu na předek. To se třeba stane když někdo vymele velkou díru, ale můj Simson třeba dostal prdu když na něm jel předchozí majitel a v noci narazil do zavřené závory.....
2mm bych na MZ asi neřešil..... - však na tom nebudeš jezdit 200
Rozjeď se na nějkou rychlost a pusť řidítka a sleduj co to dělá. Jestli to netáhne do strany tak to vem čert....
2mm bych na MZ asi neřešil..... - však na tom nebudeš jezdit 200
Rozjeď se na nějkou rychlost a pusť řidítka a sleduj co to dělá. Jestli to netáhne do strany tak to vem čert....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 8 | 9.11.2024 v 16:10 MZ_Mlok |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |