Téma: MZ 150 ETZ oprava vidlic
10.5.2020 v 01:24
Ahoj, koupil jsem si po cca 15ti letech MZ 150 ETZ z roku 1990 a tak si zase oživuji vše možně kolem údržby atd... První problém co jsem zpozoroval je že mám po smrti přední vidlice, z obou prolíná olej okolo gufera a a už asi budu s olejem na suchu, a tak se chci zkušenějších zeptat jak s opravou, počítám že bude stačit jen vidlice sundat a rozdělat a určitě dám nové gufera a olej... Bude stačit když je rozdělám a dám nové jen ty horní gufera a co tlumičový olej, je jedno jaký tam koupit? A ještě jedna otázečka a to že když tlumič složím, tak stačí jen nalít horem olej a hotovo? a popřípadě kolik oleje tam dát? Jinak strašně moc díky za každou radu :)
1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ oprava vidlic
Zdravím,
celý to rozdělej. Pořádně to umej, hlavně kluzáky vevnitř! Stopro budeš měnit pístní kroužky. Tady pozor - jsou dělaný na nový šavle. Pokud starým šavlím nic není, budeš muset pístní kroužky trochu pilovat, aby se do šavlí vešly - neojebat zámek kroužků. Pokud budeš muset koupit v rámci repase nový šavle - tj. starý jsou posekaný, podélně rýhovaný nebo příliš prohnutý - budeš muset odjehlit zápichy pro segerovky, protože německej dělník na to sere úplně stejně jako českej o páteční noční...
Budou-li v pořádku podložky, přepouštěcí ventily a pružiny, kup jen gufera, těsnění a ony pístní kroužky. Celá sada zpravidla není potřeba.
Kluzáky odmasti než do nich nalisuješ gufera. Podpěrnou vodící trubku lehce podmázni silikonem i s těsněním než ji přitáhneš do kluzáku.
Pružiny polož vedle sebe a koukni jestli jsou stejně dlouhý, pokud je rozdíl větší než cca 1 cm, kup nový.
Oleje 250 ml do každý šavle. Šroub na šavle do horních brejlí taky lehce podmázni silikonem. Dotáhnout na krev.
Já používám Castrol Fork Oil 10W - funguje dobře.
Při montáži do šavlí strč nějakej klacek (já na to mám ohradník) - podepřeš podpěrnou vodící trubku, pak to jde do kluzáků samo...
Ať se daří...
celý to rozdělej. Pořádně to umej, hlavně kluzáky vevnitř! Stopro budeš měnit pístní kroužky. Tady pozor - jsou dělaný na nový šavle. Pokud starým šavlím nic není, budeš muset pístní kroužky trochu pilovat, aby se do šavlí vešly - neojebat zámek kroužků. Pokud budeš muset koupit v rámci repase nový šavle - tj. starý jsou posekaný, podélně rýhovaný nebo příliš prohnutý - budeš muset odjehlit zápichy pro segerovky, protože německej dělník na to sere úplně stejně jako českej o páteční noční...
Budou-li v pořádku podložky, přepouštěcí ventily a pružiny, kup jen gufera, těsnění a ony pístní kroužky. Celá sada zpravidla není potřeba.
Kluzáky odmasti než do nich nalisuješ gufera. Podpěrnou vodící trubku lehce podmázni silikonem i s těsněním než ji přitáhneš do kluzáku.
Pružiny polož vedle sebe a koukni jestli jsou stejně dlouhý, pokud je rozdíl větší než cca 1 cm, kup nový.
Oleje 250 ml do každý šavle. Šroub na šavle do horních brejlí taky lehce podmázni silikonem. Dotáhnout na krev.
Já používám Castrol Fork Oil 10W - funguje dobře.
Při montáži do šavlí strč nějakej klacek (já na to mám ohradník) - podepřeš podpěrnou vodící trubku, pak to jde do kluzáků samo...
Ať se daří...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 8 | 9.11.2024 v 16:10 MZ_Mlok |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |